כביש 227
שגיאות פרמטריות בתבנית:דרך
פרמטרים ריקים [ אגרה, ערים ראשיות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
מעלה עקרבים מהאוויר | |
מידע כללי | |
---|---|
כינוי | מעלה עקרבים |
סיווג | כביש אזורי |
ציר | כביש רוחב |
אורך | 33 |
מיקום | |
נקודת התחלה | כביש 206, סמוך לנחל חתירה |
נקודת סיום | צומת עין חצבה |
כביש 227 הוא כביש רוחב אזורי החוצה את מזרח הנגב. הכביש מתחיל בכביש 206 סמוך לנחל חתירה, ועובר דרך מעלה עקרבים אל עבר הערבה, שם הוא מסתיים בצומת עין חצבה שעל כביש 90 (כביש הערבה). בשנת 2017, סגרה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הכביש מצומת מצפור המכתש הקטן ודרומה בשל ליקויי בטיחות חמורים.
תוואי הכביש
מכביש 206 (כביש אורון-רותם) יוצא כביש 227 מזרחה בדרך אספלט ישנה ומשובשת וחוצה את מסילת רכבת המשא למפעלי אורון וצין. הכביש חולף מדרום למישור ימין, ועובר דרומית לכור הגרעיני - דימונה (קמ"ג). לאחר מכן עובר הכביש המשובש סמוך למכתש הקטן (מכתש חצרה), שם הוא חוצה את שביל ישראל בסמוך למצד צפיר. משם מתפתל הכביש דרומה בסמוך לנחל גוב אל מעלה עקרבים ההיסטורי, דרך משובשת ומפותלת, ובה 18 עיקולים חדים ותלולים מאוד, היורדת מהרי מזרח הנגב, רום 402 מטרים מעל לפני הים - לערבה, 80 מטרים מתחת לפני הים. שם חוצה הכביש את נחל צין וממנו מסתעפת דרך פרטית אל מפעלי התעשייה צין ואורון. מכאן נעשה הכביש ישר יותר והוא ברמת תחזוקה גבוהה יותר, והוא ממשיך מזרחה עד לנקודת סיומו בערבה בצומת עין חצבה שעל כביש 90 (כביש הערבה), סמוך ליישובים עין חצבה ועידן.
צמתים וציונים לאורך הכביש
ק"מ | שם | צומת | מיקום | דרכים מצטלבות |
---|---|---|---|---|
כביש 227 ממערב למזרח | ||||
0 | צומת ללא שם | מישור ימין | כביש 206 | |
1.5 | מפגש מסילת ברזל | - | מישור ימין | מסילת הברזל למפעלי אורון וצין |
10.5 | ללא שם | המכתש הקטן | שביל ישראל | |
18.9 | ללא שם | עין עקרבים | ||
19 | צומת ללא שם | עין עקרבים | כביש גישה לאזור התעשייה צין | |
32.7 | צומת כניסה לעיר אובות | עיר אובות | כביש פנימי | |
33 | צומת עין חצבה | עין חצבה | כביש 90, כביש גישה לעידן |
סלילת מעלה עקרבים
- ערך מורחב – מעלה עקרבים
מעלה עקרבים מאוזכר כבר בתנ"ך.
בשנת 1927, בתקופת המנדט הבריטי, נפרצה במקום דרך לכלי רכב בין שתיים מתחנות משטרת רוכבי הגמלים: משטרת כורנוב (ממשית) ומשטרת עין חוצוב (עין חצבה). מטרת הדרך הייתה לחזק את שליטת המשטרה באזור הפקר זה. דרך זו שימשה כעורק תחבורה עיקרי בין באר שבע לאילת עד לסלילת כביש מעלה העצמאות שבמכתש רמון (כיום כביש 40).
ראו גם
קישורים חיצוניים
- אילנה קוריאל, החברה להגנת הטבע בפנייה למשרד התחבורה: לפתוח את כביש 227 לנוסעים, באתר ynet, 24 בנובמבר 2019
33331893כביש 227