אוניברסיטת מיאמי (Miami University) אינה נמצאת במיאמי, פלורידה, אלא באוהיו. האוניברסיטה שבמיאמי קרויה University of Miami. אוניברסיטת מיאמי שבאוהיו נמצאת בעיירה אוקספורד, הקרויה על-שם אוקספורד, אנגליה, שבה שוכנת האוניברסיטה העתיקה והידועה ביותר בבריטניה, אוניברסיטת אוקספורד.
מלחמת העולם השנייה, תפסה את רכזי תנועת הנוער הציונית דרור-פרייהייט כשהם בסמינר בשטח הסובייטי. אולם רכזי התנועה החליטו להסתנן חזרה לשטח הגרמני על מנת להמשיך ולקיים את התנועה בגטאות. בין השאר הפעילו מדריכי התנועה במחתרת את גימנסיה דרור בווארשה, על שמה נקראה רשת דרור בתי חינוך בישראל. חניכי הגימנסיה היו פעילים ברובם במרד גטו ורשה.
ראשיתו של החינוך המקצועי בישראל, ביוזמתו של שמואל מסטצ'קין אז מדריך בנוער העובד. בתקופתו, לאחר שחוקק "חוק ההגנה לנוער בעבודה", נאסר על העסקת נוער שלא הוכשר לכך עם מכונות חשמליות, מחמת הסכנה. הדבר יצר אבטלה בקרב הנוער העובד. מסטצ'קין הציע את הקמת "חדרי המלאכה ע"ש מקס פיין" בסניפי הנוער העובד. מכונות נרכשו בסיוע ההסתדרות, והחל לימוד מקצועי בסניפים. בהמשך הפכו חדרי המלאכה של הנוער העובד בסיוע ההסתדרות לרשת החינוך המקצועי "עמל", הפעילה עד היום.
הקמת קהילות לימוד וירטואליות, נשענת על תאוריות שיתוף ומסורת תאורטית של מספר הוגים. ביניהם: ז'אן פיאז'ה שטען כי באמצעות שיתוף פעולה עם השווים להם במעמד, ילדים מסוגלים לאמץ דרכי חשיבה חדשות. לב ויגוצקי, שהציע כי תהליך הלמידה הוא תהליך חברתי. בנוסף, גם הווארד גארדנר שבתאוריה שלו על אינטליגנציות מרובות עמד על כך שאנשים שונים לומדים בדרכים שונות.
עד חקיקת חוק חוק חינוך ממלכתי בישראל בשנת 1953 היו נהוגים בארץ מספר זרמים חינוכיים כשהמרכזיים שבהם היו זרם העובדים - שנתקשר לתנועת העבודה ולהסתדרות, הזרם הכללי של הציונים הכלליים, וזרם המזרחי שזוהה עם המפלגות הדתיות ותנועת המזרחי. לאחר קום המדינה וחקיקית חוק החינוך הממלכתי, בוטלו הזרמים החילוניים בחינוך, ואוגדו תחת החינוך הממלכתי, זרם המזרחי שינה שמו לחינוך ממלכתי דתי, וניתנה הכרה לחינוך העצמאי של החרדים.
בשנת 1925 נערך בטנסימשפט הקופים, בו נתבע מורה לדין על כך שלימד את תורת האבולוציה במסגרת החינוך הציבורי. רק בשנת 1967 בוטל החוק שאסר על לימוד תורת האבולוציה בטנסי, ורק ב-1987 קבע בית המשפט העליון של ארצות הברית כי תאוריית הבריאתנות היא אמונה דתית וככזו אין ללמד אותה בבתי ספר ציבוריים. הוויכוח על הקדשת זמן ללימוד הבריאתנות בבתי הספר, לא נפסק, ובשנת 2005 אחרי שמערכת החינוך בקנזס ביקשה לדון מחדש בהקדשת זמן שווה ללימוד תורת האבולוציה ותאוריית הבריאתנות, ביקש בובי אנדרסון, אזרח המדינה, כי יוקדש זמן שווה גם ללמוד תאוריית "מפלצת הספגטי המעופפת"
בין תנועות הנוער העבריות לבין המחתרות העבריות בימי המנדט הבריטי היו קשרים ערכיים חזקים ביותר. רוב חברי המחתרות היו בוגרי תנועות הנוער וחלק מהנערים ביצעו גם משימות ביטחוניות. כך גם הכשירו התנועות את חניכיהן במיומנויות הגנה עצמית כמו קרב פנים-אל-פנים. כמו כן את העלייה לביריה הסוו על ידי טיול של תנועות הנוער לתל חי שבבת אחת הפך לעליה המונית ליישוב.
ביטוי נוסף לקשר שבין פעילות המחתרות לבין הפעילות בתנועות הנוער, היא השימוש במבנה המגדל המחנאי כהשראה למגדלי ה"חומה ומגדל".
מדינת ישראל מעולם לא הכירה באופן רשמי ברצח העם הארמני, וזאת מתוך חשש דיפלומטי ליחסיה עם טורקיה. יהודים רבים מותחים על כך ביקורת ורואים בהכרה ברצח העם הארמני ובלימודו במסגרת לימודי ההיסטוריה את חובתה המוסרית של מדינת ישראל שהוקמה בצל השואה. בשנת 2007הכנסת החליטה להסיר מסדר היום הצעה של ח"כ חיים אורון (מרצ) לדון בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת ברצח העם הארמני. ההחלטה התקבלה בעקבות הוראה של ראש הממשלהאהוד אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני, בשל החשש שהמשך העיסוק בנושא הזה יגרום למשבר ביחסים הדיפלומטיים בין ישראל לטורקיה.
בשנת 1943, כתבו קבוצת חניכי תנועות הנוער "הצופים" ו"המחנות העולים" כרוז הקורא לתלמידי השנה השמינית (י"ב) להפסיק את לימודיהם לבגרויות ולהתגייס לפלמ"ח או לצבא הבריטי. כותבי המכתב שכונה "מכתב השמיניות" נתקלו בהתנגדות עזה של מוסדות היישוב, מורי בתי הספר וההורים. ולבסוף נסוגו כלל חברי הצופים מההחלטה להתגייס, ומבין חברי המחנות העולים ניסו להתגייס 36, מתוכם התגייסו בפועל רק 20. למרות הישגיו המועטים של המכתב בפועל, הוא היווה אבן דרך ביחסי תנועות הנוער עם ארגוני ההגנה ועם בתי הספר.
דגמי מערכת השמש המוצגים לתלמידים, הם תמיד בקנה מידה מעוות. זאת משום שיחסי הגדלים בין גרמי השמיים לבין המרחקים ביניהם, עצומים. לדוגמה, אם במודל בעל קנה מידה נכון, כדור הארץ יהיה גולה בקוטרסנטימטר בודד, אורך מסלולו של נפטון יהיה 22קילומטר (בערך חציריצת מרתון). בדגמים הכי פשוטים של מערכת השמש, מסלול נפטון הוא שולי הדגם. לכן, לאורך כל המסלול הארוך הזה, התלמיד יצטרך לחפש כדור בקוטר 3.9 סנטימטר, המייצג את נפטון. יתרה מזאת, השטח שיתחום מסלולו של נפטון, בדגם, יהיה כ-38.5 אלף דונם – קצת יותר גדול מתחום שיפוט עירייתפתח תקווה. בתוך התחום הזה, התלמיד יצטרך לחפש, בין השאר, את הגולה בת הסנטימטר הבודד, שמייצגת את כדור הארץ, וגולות קטנות יותר, המייצגות את נוגה, מאדים וכוכב הלכת, חמה. ספק אם התלמיד יימצא אותן.