מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב - הקו הכחול

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

הקו הכחול היה קו מערכת אוטובוסים מהירה שתוכנן כחלק מהמערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. נכון לשנת 2017, התכנון והביצוע של הקו הוקפאו ומועד הפעלתו אינו ידוע. עלותו הוערכה בכ-245 מיליון ש"ח[1]. במקום הקו מבצעת נת"ע בדיקות היתכנות לקווי מטרו שישרתו את תושבי האזורים שבהם היה אמור הקו לעבור.

היסטוריה

מפת תוכנית המערכת המתוכננת משנת 2010, הכוללת את הקו הכחול בדרום מטרופולין תל אביב

ב-14 בספטמבר 2009 אישרה נת"ע לפתוח בתהליך קבלת איתור מתכנני "הקו הכחול". המכרז היה צפוי להתפרסם בתחילת 2013.

בנובמבר 2011 החלו עבודות הפרדת כביש-מסילה ברחובות סמוך לתחנת הרכבת בעיר, על מנת לאפשר נסיעה חלקה ללא הפרעות לכלי הרכב מבלי צורך להמתין למעבר הרכבות במסילה. העבודות הסתיימו בשנת 2014. כמו כן, עבודות פינוי תשתיות בתוואי הקו החלו בקיץ 2012[2].

מסלול הקו ואתרים מרכזיים

הקו, שאורכו היה אמור להגיע ל-21 ק"מ [דרוש מקור]. הקו תוכנן להתחיל במפגש בין כביש 40 לכביש 412 במתחם הקניות והבילוי "צומת ביל"ו" שבדרום העיר רחובות (על הגבול עם קריית עקרון), משם להמשיך לאורך רחוב הרצל, הרחוב המרכזי ברחובות. מרחובות הקו להמשיך צפונה לנס ציונה ולעבור לאורך כל הרחוב המרכזי של העיר - רחוב ויצמן. משם להצפין לראשון לציון ולעבור (על כביש 412) ברחובות הרצל ודרך המכבים (המשכו של הרצל) ומשם לפנות מערבה סמוך לצומת בית דגן לכביש 44 ולהמשיך על פי התוואי המתוכנן, לאזור ולהסתיים בצומת חולון. בראשון לציון היה אמור הקו הכחול להיפגש עם "הקו החום" (קו רכבת קלה לוד - ראשון לציון מערב) ועם "הקו הירוק" בצומת חולון.

לאורך הקו היו צפויות לקום 40 תחנות. לפי הערכות נת"ע[דרוש מקור] הקו היה צפוי לשרת כ-130,000 נוסעים ביום. הקו תוכנן לשרת ערים המהוות רצף עירוני צפוף, ויעבר לאורך צירים ראשיים שאינם מעוירים בחלקם.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ טייג, אמיר (2002-07-30). "שוק המט"ח: פקיעה שקטה בדולר - היציג נקבע על 4.71 שקלים, ירידה של 0.4%". הארץ. נבדק ב-2021-11-07.
  2. ^ יעל דראל, "אנחנו המקום הכי מפגר בעולם מבחינה תחבורתית", באתר nrg‏, 13 בינואר 2012
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0