תחנת הרכבת צומת חולון
מידע על הבנייה | |||||
---|---|---|---|---|---|
חנוכת התחנה | 25 בספטמבר 2011 | ||||
אדריכל | שמוליק מיכאלי (ברחנא אדריכלים)[1] | ||||
מיקום | |||||
מיקום | חולון, תל אביב-יפו | ||||
קואורדינטות | 32°02′14″N 34°46′35″E / 32.0371583°N 34.7764894°E | ||||
אתרים סמוכים | מחלף חולון | ||||
מידע על התחנה | |||||
|
תחנת הרכבת צומת חולון היא תחנת רכבת ביניים, שהוקמה כחלק ממסילת תל אביב – פלשת על מסילת איילון בדומה לתחנות הרכבת בתל אביב. התחנה ממוקמת בין חולון לתל אביב-יפו סמוך למחלף חולון אשר על נתיבי איילון, שמהווה את הכניסה הצפונית לחולון. התחנה נבנתה כך שרציפי התחנה ימוקמו מעל מבנה התחנה בדומה לתחנת רכבת הראשונים.
בסמוך לתחנה זו הוקם חניון בהיקף של 120 מקומות חניה למכוניות וכלי רכב דו-גלגליים.
בתחנה זו הותקנה מערכת הזנה חשמלית עילית על ידי חברת SEMI הספרדית[3]. המערכת מספקת מתח חילופין של 25 אלף וולט בתדירות של 50 הרץ ומאפשרת לציוד נייד רכבתי בעל פנטוגרף לפעול בתחנה. כיום יש לרכבת ישראל קטרי בומברדייה טראקס הגוררים קרונות דאבל דק מאותו יצרן וקרונועים חשמליים מדגם Desiro HC תוצרת סימנס.
במהלך מלחמת חרבות ברזל ב-2024, התחנה נסגרה בעקבות מאבטחים שיצאו למילואים להילחם בצפון נגד ארגון חיזבאללה. לאחר שהושגה הפסקת אש בצפון, התחנה חזרה לפעול בשירות מלא.
שירות הרכבות בתחנה
זוהי תחנה ביניים בקו אשקלון - הרצליה. קו זה משרת את התחנות:
אשקלון, אשדוד – עד הלום, יבנה – מערב, ראשון לציון – משה דיין, בת ים – קוממיות, בת ים – יוספטל, חולון – וולפסון, צומת חולון, תל אביב – ההגנה, תל אביב – השלום, תל אביב – סבידור מרכז, תל אביב – אוניברסיטה, בני ברק – רמת החייל, פתח תקווה – קריית אריה, פתח תקווה – סגולה, ראש העין – צפון, כפר סבא – נורדאו, הוד השרון – סוקולוב, רעננה – דרום, רעננה – מערב והרצליה.
בשעות השיא עוצרות בתחנה שלוש רכבות בשעה בכל כיוון, כאשר שתיים מגיעות עד לאשקלון ואחת לראשון לציון משה דיין. בשעות השפל עוצרות בתחנה שתי רכבות בשעה בכל כיוון.
קווי אוטובוס לתחנה
קווים עירוניים
ישנם מספר קווים עירוניים העוצרים בשדרות לוי אשכול.
קווים בינעירוניים
בצומת חולון ישנם מספר קווים אזוריים לראשון לציון ורחובות וקווים בינעירוניים ליישובים שונים במרכז ודרום הארץ.
תוכניות עתידיות
בעתיד צפויים לעבור בתחנה זו הקו הירוק וקו המטרו התחתי M1 של הרכבת הקלה בגוש-דן.
קו הרכבת אשקלון — הרצליה (קו השרון - אשקלון) אשקלון • אשדוד – עד הלום • יבנה – מערב • ראשון לציון – משה דיין • בת ים – קוממיות • בת ים – יוספטל • חולון – וולפסון • צומת חולון • תל אביב – ההגנה • תל אביב – השלום • תל אביב – סבידור מרכז • תל אביב – אוניברסיטה • בני ברק – רמת החייל • פתח תקווה – קריית אריה • פתח תקווה – סגולה • ראש העין – צפון • כפר סבא – נורדאו • הוד השרון – סוקולוב • רעננה – דרום • רעננה – מערב • הרצליה |
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: תחנת הרכבת צומת חולון |
- פרטי התחנה, באתר רכבת ישראל
- תחנת שער חולון, באתר ברחנא אדריכלים
- מיכאל יעקובסון, הקטרים באים: קו הרכבת החדש של גוש דן נחשף, באתר Xnet, 11 ביולי 2011
הערות שוליים
- ^ נועם דביר, סיבוב אדריכלי בתחנות החדשות בקו ת"א - ראשל"צ, באתר הארץ, 12 בינואר 2012
- ^ כיום שטחי מקוה ישראל הם חלק מפארק אריאל שרון
- ^ נסיעת המבחן של הרכבת החשמלית בטבעת השרון, בעמוד הפייסבוק של שבתשתיות, 19 בנובמבר 2021
תחנת הרכבת צומת חולון40240727Q2919536