מסילת באר שבע - ערד
ערך זה עוסק במיזם עתידי
| ||
ערך זה עוסק במיזם עתידי |
מידע כללי | |
---|---|
מדינה | ישראל |
מפעיל | רכבת ישראל |
מידע על הקו | |
תחילת הקו | באר שבע |
סיום הקו | ערד |
סוג הקו | נוסעים |
רוחב המסילה | 143.5 ס"מ |
מסלולים | 2 |
רשימת התחנות | |
תחנת הרכבת באר שבע צפון, תחנת הרכבת ערד, תחנת הרכבת נבטים, תחנת הרכבת כסייפה |
מסילת באר שבע - ערד היא מסילת רכבת עתידית של רכבת ישראל, שתחבר בין באר שבע לערד ותשפר הנגישות אל ערד והיישובים הבדואיים.
תיאור המסילה
תוואי המסילה יתחיל באזור התחנה התפעולית דרומית לנבטים בהסתעפות ממסילת הדרום ותהווה שלוחה שלה. המסילה תעבור ברובה לאורך כביש 80 ומקצת לאורך כביש 31 ותגיע לערד דרך אזור התעשייה.
המסילה אמורה לכלול תחנה נוספת שתשמש את היישובים הבדואים באזור הנגב המזרחי.
התכנון של המסילה מתבצע במסגרת תוכנית ממשלתית נתיבי ישראל, אחריות על התכנון הוטל על חברת נתיבי ישראל.
במאי 2017, הועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום אישרה להפקדה את תוכנית המסילה[1].
בינואר 2019 הציג מנכ"לה של חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, את תוכנית החומש של החברה בתקציב של כ-60 מיליארד שקלים. במסגרתה החברה תהיה אחראית לתכנון של מספר מסילות: מסילת כרמיאל - קריית שמונה, מסילת עפולה - טבריה, מסילת דימונה - ירוחם, באר שבע - ערד ואת קו הרכבת לאילת.[2] מסילות אלו הן חלק מהתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040.
קישורים חיצוניים
- מפת תוכנית נתיבי ישראל באתר חברת כביש חוצה ישראל
- מסילת באר שבע-ערד באתר נתיבי ישראל
- רכבת לערד באתר גלגלים
- תוואי מסילת רכבת לערד
- עדיפות לתוואי מסילת רכבת בין באר שבע לערד לאורך כביש מספר 80
- הופקדה תוכנית מסילת הרכבת באורך 28 ק"מ לערד
הערות שוליים
- ^ נתי יפת , הופקדה תוכנית מסילת הרכבת באורך 28 ק"מ לערד, באתר גלובס, 16 במאי 2017
- ^ ליאור גוטמן, "התחבורה הציבורית בישראל לא זמינה, לא נגישה ולא יעילה", באתר כלכליסט, 23 בינואר 2019
28542884מסילת באר שבע - ערד