דף זה מכיל את כל קטעי "ציטוט יומי" המיועדים לעמוד הראשי הקיימים במכלול. הדף מציג את התבניות המכילות את הקטעים לפי מספר סידורי, כך ששום קטע לא חוזר על עצמו פעמיים, להבדיל מדף "המכלול:הציטוט היומי" המציג את התבניות היומיות כפי שמופיעות בעמוד הראשי, אשר בתוכן משובצות התבניות המופיעות בדף זה.
ברשימת התבניות הממוספרות עשויים להופיע גם קטעים שעשויים להיות משוייכים למועד מסויים, אולם לא בהכרח. שיבוצם לאותו מועד יתבצע באמצעות שיבוץ לתאריך בשנה. ברשימת תבניות המועדים יכללו רק תבניות שלא מתאים שיופיעו שלא במועד המתאים להם.
כיצד להוסיף קטעי "ציטוט יומי" חדשים?
ראשית, יש ליצור תבנית חדשה. שם התבנית יהיה: "תבנית:ציטוט יומי 000" - כאשר 000 יוחלף במספר הסידורי הבא שלא קיימת בו תבנית.
תוכן התבנית יהיה:
<noinclude>
{{ניווט תאריכים
| פרויקט = [[המכלול:ציטוט יומי|ציטוט יומי]]
| הפניה = נושא הקטע
| הקודם = תבנית:ציטוט יומי 000
| הבא = תבנית:ציטוט יומי 000
}}
[[קטגוריה:תבניות ציטוט יומי|000]]
[[קטגוריה:תבניות ציטוט יומי - אדריכלות]]
[[קטגוריה:תבניות ציטוט יומי - ארצות הברית]]
</noinclude>
כאשר את "נושא הקטע" צריך להחליף בשם נושא הקטע "ציטוט יומי" החדש, ואת 000 במספר הסידורי של הקטע החדש.
ולאחר מכן את קטע "ציטוט יומי" המוכן.
בשלב האחרון, יש לשבץ את הקטע בדף זה לצרכי בקרה ועבודה. השיבוץ נעשה באמצעות התבנית:
לא נתאוו הנביאים והחכמים לימות המשיח, לא כדי שישלטו על כל העולם, ולא כדי שירדו בגויים, ולא כדי שינשאו אותם העמים, ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח. אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה, ולא יהיה להם נוגש ומבטל.
בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, נטלוֹ והחזירוֹ על כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי בשבילך בראתי; תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך
וזה כל משאת נפש המעיין, שלא יהא דרוש לייגע את מוחו ולצמצם בכוח את רעיונו להשיג ולהבין את הדברים אשר לפניו. וכל מה שיותר קל לעיון ויותר נוח לרעיון, נעשה יותר רצוי לנפש ומתקבל באהבה ונמשך חסד.
כמו שמחפש אדם הדבר בנר, שהוא חופש יפה, כן אחפש את ירושלם לבער כל הפושעים שבה. וכן אמר: נֵר ה' נִשְׁמַת אָדָם, חֹפֵשׂ כָּל חַדְרֵי בָטֶן. (משלי, כ', כ"ז)
העובד מאהבה עוסק בתורה ובמִצְוֹת והולך בנתיבות החכמה לא מפני דבר בעולם ולא מפני יראת הרעה ולא כדי לירש הטובה אלא עושה האמת מפני שהוא אמת וסוף הטובה לבא בגללה
משל למה הדבר דומה? לאדם שהיה מהלך בדרך ופגע בו זאב וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה זאב
פגע בו ארי וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה ארי
פגע בו נחש וניצל ממנו שכח מעשה שניהם, והיה מספר והולך מעשה נחש
אף כך ישראל, צרות אחרונות משכחות את הראשונות.
לא יצא האיש [לרשות הרבים בשבת] לא בסיף, ולא בקשת, ולא בתריס, ולא באלה , ולא ברומח. ואם יצא, חייב חטאת. רבי אליעזר אומר, תכשיטין הן לו. וחכמים אומרים, אינן אלא לגנאי, שנאמר "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".
אמר רבי חנינא בר אידי: למה נמשלו דברי תורה למים, דכתיב "הוי כל צמא לכו למים"? לומר לך, מה מים מניחין מקום גבוה והולכין למקום נמוך - אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה
אמרו על חכם אחד שהיה מאריך בדבריו יותר מדאי, ושאלו לו מדוע אתה עובר הגבול להאריך כל כך? ואמר להם "כדי שיבינו הפתאים". אמרו לו "בעוד שיבינו הפתאים, המשכילים יקוצו".