הוא מוזכר פעם אחת בתלמוד כאשר הגיע פעם לנהרדעא וחכמי העיר בחנוהו בדיני כמה איסורי שבת ולא השיב כהוגן[2]:
רב נחמן בר גוריא איקלע לנהרדעא, בעו מיניה: חולב משום מאי מיחייב? אמר להו "משום חולב", מחבץ משום מאי מיחייב? אמר להו "משום מחבץ", מגבן משום מאי חייב? אמר להו "משום מגבן" אמרו ליה "רבך קטיל קני באגמא הוה". אתא שאיל בי מדרשא, אמרו ליה "החולב חייב משום מפרק, ומחבץ חייב משום בורר, ומגבן חייב משום בונה"
↑הרב יוסף שרביט מבאר כי ברור כי רב נחמן לא טעה, אלא השאלה הייתה איך מתרים בעושה המלאכה, רב נחמן ענה כי מתרים בו בשם המלאכה הספציפית שהוא עושה, אך החכמים פסקו כי מתרים לפי שם האב מלאכה - נר מיכאלקישור זה לא פעיל באתר אוצר החכמה.