אדוארד אולדרידג'

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אדוארד אולדרידג'
Edward Aldridge
אדוארד אולדרידג'
לידה 18 באוגוסט 1938 (גיל: 86)
יוסטון, טקסס, ארצות הברית
שם מלא אדוארד קליבלנד אולדרידג' הבן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תת-מזכיר ההגנה של ארצות הברית לרכש, טכנולוגיות ולוגיסטיקה
10 במאי 200123 במאי 2003
(שנתיים)
תחת נשיא ארצות הברית ג'ורג' ווקר בוש
→ ז'אק גנסלר
מייקל ויין
(תת-מזכיר בפועל)
מזכיר חיל האוויר של ארצות הברית ה־16
עד 8 ביוני 1986 מזכיר בפועל
6 באפריל 198616 בדצמבר 1988
(שנתיים ו־36 שבועות)
תחת נשיא ארצות הברית רונלד רייגן
ג'יימס מקגוורן
(מזכיר בפועל)
תת-מזכיר חיל האוויר של ארצות הברית
3 באוגוסט 19819 ביוני 1986
(4 שנים ו־44 שבועות)
תחת נשיא ארצות הברית רונלד רייגן
→ אנטוניה הנדלר צ'ייס
מנהל משרד הסיור הלאומי
3 באוגוסט 198116 בדצמבר 1988
(7 שנים ו־19 שבועות)
תחת נשיא ארצות הברית רונלד רייגן
→ רוברט הרמן
מרטין פגה ←

אדוארד "פט" קליבלנד אולדרידג' הבןאנגלית: .Edward "Pete" Cleveland Aldridge Jr;‏ נולד ב-18 באוגוסט 1938) הוא איש ממשל ואיש תעשיית הנשק אמריקאי לשעבר. הוא החזיק במספר משרות במחלקת ההגנה, כולל תת-מזכיר חיל האוויר בין השנים 19811986, מנהל משרד הסיור הלאומי בשנים 1981–1988, ומזכיר חיל האוויר בשנים 1986–1988. בשנים 19891992 הוא היה נשיא חטיבת המערכות האלקטרוניות של מקדונל דאגלס ובהמשך המנהל הכללי של אירוספייס קורפורשיין. בשנים 20012003 הוא היה תת-מזכיר ההגנה לרכש, טכנולוגיות ולוגיסטיקה.

אולדרידג' היה אמור להיות מומחה מטען במשימת STS-62-A של מעבורת החלל דיסקברי, שהייתה אמורה לצאת מבסיס חיל האוויר ונדנברג ביולי 1986, אך בוטלה לאחר אסון מעבורת החלל צ'לנג'ר.

ראשית חייו

אדוארד אולדרידג' נולד ביוסטון, טקסס ומרבית ילדותו עברה עליו בשריבפורט, לואיזיאנה. ב-1960 הוא סיים לימודי בוגר במדעים בהנדסת אווירונאוטיקה באוניברסיטת טקסס A&M. ב-1962 הוא סיים לימודי מוסמך במדעים במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה.

קריירה

לאחר סיום לימודיו מילא אולדרידג' מספר תפקידי ניהול ומטה בחטיבת הטילים והחלל של מקדונל דאגלס בסנטה מוניקה, קליפורניה. ובוושינגטון הבירה.

ב-1967 הוא הצטרף לצוות של עוזר מזכיר ההגנה לניתוח מערכות כמנתח מחקר תפעולי ולאחר מכן שימש כמנהל חטיבת ההגנה האסטרטגית עד יולי 1972. הוא גם שימש כיועץ לשיחות סאל"ט בהלסינקי ובווינה.

ב-1972 הוא שב למשך שנה אחת למגזר התעשייתי הפרטי כמנהל בכיר באירוספייס קורפורשיין בדאלאס. לאחר מכן הוא מונה לתפקיד ניהולי בכיר במשרד הניהול והתקציב. בפברואר 1974 הוא שב למחלקת ההגנה ושימש כעוזר מזכיר ההגנה לתוכניות אסטרטגיות עד מרץ 1976. לאחר מכן הוא מונה כיועץ מזכיר ההגנה לתכנון והערכה.

במרץ 1977 הוא היה לסגן נשיא קבוצת המדיניות הלאומית והמערכות האסטרטגיות של תאגיד תכנון מערכות (System Planning Corporation) בארלינגטון, וירג'יניה. בתפקיד זה הוא היה אחראי על פעילויות המחקר והניתוח של ההתאגיד בתחומי הכוחות האסטרטגיים והקונבנציונליים ולתכנון אסטרטגי לטווח ארוך.

באוגוסט 1981 מונה אולדרידג' כתת-מזכיר חיל האוויר וכן קיבל על עצמו אחריות נוספות לניהול, הנחיה ופיקוח על תוכניות החלל של חיל האוויר. טרם אסון מעבורת החלל צ'לנג'ר בינואר 1986, היה אולדרידג' בהכשרה לטייסי חלל כהכנה לתפקידו כמומחה מטען בשיגור הראשון מבסיס חיל האוויר ונדנברג. הוא היה אמור להמריא במשימה STS-62-A של מעבורת החלל דיסקברי, שתוכננה לצאת ביולי אותה שנה, אך זו בוטלה עקב אסון הצ'לנג'ר.[1]

באפריל 1986 מונה אולדרידג' כמזכיר חיל האוויר של ארצות הברית לאחר התפטרותו של ראסל רורק. עד לאישור מינויו על ידי הסנאט ביוני אותה שנה, הוא כיהן כמזכיר בפועל, ולאחר אישור המינוי ועד דצמבר 1988 הוא כיהן במינוי קבוע.

לאחר פרישתו מתפקיד מזכיר חיל האוויר ועד מרץ 1992 הוא היה נשיא חברת המערכות האלקטרוניות של מקדונל דאגלס שהמטה שלה היה בוושינגטון די. סי.. בתפקיד זה הוא היה אחראי על הניהול הכולל, על התוויית המדיניות ועל התכנון האסטרטגי של החברה, שכללו עיסוק בפיתוח וייצור של מערכות אלקטרוניות, מערכות לייזר, מערכות חלל ומערכות תוכנה.

לאחר מכן ועד מאי 2001 שימש אולדרידג' כנשיא וכמנהל הכללי של אירוספייס קורפורשיין באל סגונדו, קליפורניה. זהוא תאגיד ללא כוונת רווח במימון ממשלתי שמספק סיוע במערכות הנדסיות וטכניות למערכות החלל הביטחוניות.[2]

במאי 2001 מונה אולדרידג' כתת-מזכיר ההגנה לרכש, טכנולוגיות ולוגיסטיקה. ב-2002 הוא אישר את רכישת ה-F-35 לייטנינג II, עוד לפני סיום בדיקות הפיתוח הקריטיות, וציין שה-F-35 "מציב סטנדרטים חדשים של התקדמויות טכנולוגיות" ו"הוא כותב מחדש את ספרי הרכש והפרקטיות העסקיות". ב-2012 השמיע יורשו בתפקיד, פרנק קנדל, דעות שונות. "תהיה זו כותרת ראשית אם אומר זאת, אך אומר זאת בכל מקרה", אמר קנדל. "הכנסת ה-F-35 לייצור שנים לפני טיסת הניסוי הראשונה הייתה כשל בתהליך הרכש. זה לא היה צריך לקרות".[3]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אדוארד אולדרידג' בוויקישיתוף

הערות שוליים


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

28629378אדוארד אולדרידג'