המכלול:תבנית/אולם דיונים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני חודש מאת המלקט בנושא תבניות חדשות
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


דף זה משמש לדיונים מקדימים ליצירת תבניות חדשות מכל סוג, ולדיונים בבקשות לשינויי עיצוב מהותיים בתבניות קיימות, כדי שהקהילה תחווה דעתה בנוגע להצעה, כך שתהיה הסכמה על הצורך בתבנית, העיצוב המוצע לה, והערכים שבהם תוכלל.

לפני שתאושר יצירת תבנית או שינוי כלשהו בתבנית קיימת, יש להעמידם לדיון פה. היעזרו בתיבת הקלט להוספת דיון חדש. לאחר שמתקבלת החלטה, היא תצוין בתחתית הדיון.

  • אורך הדיון אינו קבוע בצורה נוקשה. אחראי הדף יקבע את סיום הדיון ויוסיף את ההחלטה שהתקבלה לסופה.
  • פורום זה חותר להגיע לקונצנזוס לגבי הצורך בתבנית או בביצוע שינוי מסוים תבנית. עם זאת, כאשר דיון נסגר (בין אם הוחלט ליצור או לשנות תבנית, או שהוחלט שלא) מבלי שמצליחים להגיע לתמימות דעים בנושא, יכולים הצדדים לבחור בורר/ת או לפתוח הצבעת מחלוקת.
  • דיונים על תבניות קיימות או שהוחלט ליצור, יאורכבו בדף שיחת התבנית. בקשות לפתיחת תבנית שנדחו, יאורכבו בארכיון.

תבנית:קבלה

אני מעוניין ליצור תבנית שתוצב בכל ערך קבלי שתוכנה יהיה אזהרה לקורא שזה לא שקול כלימוד מתוך הספר. בהלכה יש תבנית דומה {{הבהרה הלכתית}}. נדרש כן גם בקבלה ששגיאה קלה בה עלולה להיחשב לקיצוץ בנטיעות.--יהודהשיחהבואו נבנה את המכלול ביחד • כ"ו בניסן ה'תשע"ח • 18:54, 10 באפריל 2018 (IDT)תגובה

נגד חלשמיותר כיון שאפשר לכלול זאת בתבנית הלכה. עלה ירוק (שיחה) 23:49, 12 במרץ 2020 (IST)תגובה

תבנית:רמב"ן

לעיונכם. המבקר (שיחה) 15:00, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

השדות: רבותיו, חבריו, תלמידיו, וגם חוקרי הרמב"ן - מיותרות. מכלולאים פעיליםספרא - שיחה 16:55, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

תבנית:גורדי שחקים בישראל

מכלולאים פעילים‏ אני מעוניין להוסיף לתבנית את מגדל שבעת הכוכבים שהולך ונשלם כעת בבני ברק שיהיה הרביעי בגובהו בישראל. מה דעתכם? מצב רוח (שיחה) 21:16, 30 ביוני 2022 (IDT)תגובה

מצב רוח למה לא?! תוסיף. אגב, שאלה זו היתה אמורה להישאל בדף השיחה של התבנית הספיציפית.-- הכל לטובה 😊 שיחה ב' בתמוז ה'תשפ"ב • 09:36, 1 ביולי 2022 (IDT)תגובה

תבנית:שלשלת הקבלה

טיוטה לעיונכם. יועיל להוסיף קצת אספקלריה תורנית לאישי התנ"ך המוזכרים בו, בין השאר. - צמא לדעתשיחה • ד' בחשוון ה'תשפ"ג • 22:04, 29 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

בעלי זכות הצבעה. צמא לדעת למיטב זכרוני יש יותר משיטה אחת (בע"פ זכור לי מחלוקת רש"י והרמב"ם בקשר לשופטים), התבנית אמורה לשקף את כל השיטות המרכזיות. מקוהשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג 09:26 (IDT)
הוספתי מה שהוסיף האברבנאל במנין המקבלים. (הם נחלקו באי-אלה פרטים גם בסדר המקבלים, ובזה נקטתי רק כרמב"ם מכיון שא"א להוסיף שם אחד פעמיים, ושיטת הרמב"ם היא השיטה המרכזית בסדר הקבלה) - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 12:10, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
הוספתי גם מה שהוסיף המאירי למנות בין המקבלים. כמדומה אין עוד שיטה מרכזית. (בהמשך יש להרחיב בעז"ה ערך שלשלת הקבלה, ע"מ שתשקף נכונה המידע שבתבנית) - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 12:38, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
@מקוה, בטוח שאתה לא מתבלבל עם הנביאים? כמדומה ש"שלשלת הקבלה" מופיעה רק אצל הרמב"ם (אמנם עם השגה אחת של הראב"ד). שמש מרפא (שיחה) 09:59, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
למה הכוונה, להוסיף כל מי שהוזכר בין המקבלים לא' מן השיטות המרכזיות, אף שהתוצאה בוודאי לא תשקף סדר השלשלת לכל הדעות? (אין לי בעיה עם זה, ברצוני רק לוודא). שמש מרפא, כוונתו כנראה לאברבנאל שהוסיף השופטים בין הזקנים לנביאים, וכדבריו משמע ברש"י אבות. אמנם, כדבריך, הרמב"ם הוא "מרא דשמעתתא" בענין זה, ולפיכך כתבתי מתחילה כדבריו - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 10:05, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
אכן התכונתי לרש"י משנה א' באבות. לא מקובל עלי הקביעה שיש שיטה מרכזית ללא מקורות חזקים המבססים זאת. השלשלת מופיעה (בחלק הרלבנטי) במשנה הראשונה במסכת אבות. הרמב"ם אולי נתן לזה שם. מקוהשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג 13:48 (IDT)
נ.ב. הוספת רבן יוחנן בן זכאי לפני שלושת הנשיאים שקדמו לו יוצרת אי נוחות בעין. אם הסיבה היא היותו מקבל ישירות מהלל לפי חלק מהשיטות אינני רואה מוצא מלבד סידור לפי השיטות (אולי יהיה לכם פתרון אחר) מקוהשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג 13:54 (IDT)
לפי חלק מהשיטות? מפורש באבות פ"ב מ"ח שריב"ז קיבל מהלל ושמאי. יש לציין עוד שרבן גמליאל הזקן השיא את בתו לתלמיד ריב"ז (תוספתא ע"ז פ"ג). ריב"ז האריך ימים הרבה, וכנראה היה מגדולי הדור (אם לא גדול הדור בה' הידיעה) במשך תקופת כל ג' נשיאים אלו. ומ"מ איני אומר קבלו דעתי, שמא נלך בעניין הסדר אחר הרוב? (המאירי והאברבנאל אכן מנו ריב"ז אחר רשב"ג הזקן) - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 14:20, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
הוספתי טקסט בין השורות - ריב"ז היה קטן תלמידיו של הלל הזקן (סוכה כ"ח) חי 120 שנה (סנהדרין מ"א) מתוכם לימד 40 שנותיו האחרונות. נפטר ככה"נ 5 שנים אחר החורבן (תוס' כותב לפחות 3) אכן היה גדול הדור בה"א הידיעה בתקופת החורבן ולאח"כ, אולם לא מצינו בשום מקום שהיה כבר גדול הדור בימי הנשיאים שקדמו לו. מקוהשיחה • ו' בחשוון ה'תשפ"ג 21:23 (IDT)
הוספתי פרמטר "למטה לא מודגש", כדי להעיר על חילוקי הדעות. כמובן עדיין אפשר לסדר לפי הרוב וכדומה, ולשנות המלל למטה בהתאם. לענ"ד זה טוב בהרבה מהבאת כל השיטות בגוף התבנית, דבר שיבלבל יותר מאשר יבהיר. מה אתם אומרים? - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 15:27, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
לדעתי אין טעם לסבך עם שיטות. לא בהכרח שיש כאן מחלוקת. המושג של מסירת התורה הוא כללי, והרמב"ם בחר את הסדר הקצר ביותר, ארבעים איש בלבד. מיעוט שיחה (שיחה) 15:32, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
כוונתך לענין הסדר, או בהוספת המקבלים, או שאין טעם לציין זאת למטה? לענ"ד אין הכרח לנקוט הסדר הקצר ביותר דווקא בתבנית (בשונה מכוונת הרמב"ם בהקדמתו), מכיוון שאין המקבלים ממוספרים בלאו הכי ויגדיל תורה ויאדיר. - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 16:27, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
אם להוסיף שמות יש להוסיף גם שמגר, דבורה ואבימלך לפי סדר תנאים ואמוראים, ויש לפתוח דיון האם להוסיף בערך אבימלך את תבנית מוסרי התורה...
אפשר לעשות טבלה עם המנינים השונים בערך שלשלת הקבלה. תבניות ניווט נועדו לנוחות המשתמש ועדיף עיצוב נקי, מקסימום לציין לפי סדר הרמב"ם. מיעוט שיחה (שיחה) 16:53, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
נצחתני... ומכאן שיש הבדל מהותי, אפשר לומר, בין רשימת הרמב"ם, שהעמיד את כולה על מספר מדויק ומינימאלי, ובין שאר הרשימות שלא הזכירו מספרים וא"כ אין לדבר סוף. מעתה סרה תלונת מקוה, שאין אנו הקובעים שיטת הרמב"ם כמרכזית, אלא היא היחידה במינה והמתאימה ביותר לתבנית, ויהי' ניתן להגיע לשאר השיטות ע"י הקישור שבכותרת - צמא לדעתשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ג • 17:26, 30 באוקטובר 2022 (IST)תגובה
מאי הוה עלה?
לדעתי יש לשחזר את התבנית לגירסתה הראשונה, כמנין הרמב"ם (אולי תוך שינוי השם ל'שלשלת הקבלה להרמב"ם' או 'ארבעים מקבלים' וכדומה), ולכל היותר לציין למטה שיש שיטות אחרות (אשר יפורטו בעז"ה בערך המקושר בראש התבנית). וזאת מכמה סיבות:
  • כאשר אסבר לן ניהלה הרב מיעוט שיחה, אין לדבר סוף. יש הרבה שיטות, מהם מפורטים יותר ומהם מפורטים עוד יותר, ומהם כוללים אישים הידועים כרשעים (אבימלך בן גדעון), או המזכירים מקבלים כמעט בלתי ידועים (ר' יודן נשיאה) ולא מארי דתלמודא כרב יהודה. הבאת כל השיטות תבטל כל תועלת התבנית.
  • בדומה לזה, הבאת כל השיטות גם תכניס כל המבוכה והסרבול בענין סדר המקבלים, דור אחר דור.
  • רשימת הרמב"ם מינימאלית. כמדומה שאין רשימה קצרה מזו ה"מכסה" את כל הדורות מקבלת התורה ועד חתימת התלמוד. הוא גם דקדק למנות הדורות ולהוציא במספר צבאם.
  • הרמב"ם עשה "עסק" גדול מרשימתו, וקבעה עטרה לראש חיבורו הגדול.
  • והעיקר, ולמרות הסתייגותו של מקוה, אין מנוס מהעובדה ששיטת הרמב"ם היא הידועה והמרכזית ביותר. ואעידה לי שני עדים נאמנים: את רבי יום טוב ליפמן מילהויזן, שכתב בספר הנצחון פ' משפטים (אות סב): ”ואל תעלה על דעתך שאנו סומכין על דברי היחיד וקבלתו, כי הארבעים איש שקבלו התורה שבעל פה איש מפי איש ממרע"ה עד רב אשי לא היו יחידים”, ואפילו לא טרח לציין מקור מספר זה והיכן נתפרטו אותן ארבעים איש; ואת רבי חיים קניבסקי, שכתב בארחות יושר פט"ו: ”וכמו שמנה הרמב"ם בהקדמתו ארבעים דורות ממשה רבינו ועד רב אשי”. הבאתי ב' מקורות שעלו לי באקראי, וכהנה יש להביא מובאות למאות מגדולי הדורות, שנקטו רשימת הרמב"ם כדבר פשוט וידוע. (ובנפרד, כדי שלא תפסל העדות בנמצא א' מהם פסול, אציין גם עד שאינו נאמן כ"כ: גוף הערך שלשלת הקבלה כפי שהוא עכשיו, שלא הוזכר שם כלל שיטה אחרת מלבד הרמב"ם...)
בעלי זכות הצבעה, מה אתם אומרים? ומהי הפרוצדורה בהמשך? - צמא לדעתשיחה • ט' בחשוון ה'תשפ"ג • 20:56, 3 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

ארבעת הנהרות

האם כדאי/רצוי לתת תבנית ניווט לארבעת הנהרות (פישון גיחון חדקל ופרת)? גם אני (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

המכלול:בקשות ממפעילים/מחיקה

מכלולאים פעילים‏ רצוי להוסיף בתבנית הוראה שלא למחוק את התבנית {{/מחיקה}} מצב רוחשיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 19:58, 1 בדצמבר 2022 (IST)תגובה

@מצב רוח זו לא תבנית זה דף משנה שמוכלל. המקום להערה זו, בדף השיחה של הדף שבכותרת. מוטי ~ שיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 20:24, 1 בדצמבר 2022 (IST)תגובה

תבנית:תצוגה מקדימה

מכלולאים פעילים‏ רצוני לעשות תבנית:תצוגה מקדימה למשתמשים חדשים שאינם יודעים למה משמש הכפתור. הרבה משתמשים חדשים (כולל אני בימי חרפי) לוחצים על הכפתור שמירת השינויים, מסתכלים על התוצאה, ואם היא לא משביעה רצון עורכים שוב, ושוב ושוב וחוזר חלילה. אין צריך להסביר מה הנזק היוצא מכך. לכן רציתי לעשות את התבנית הבאה:

שלום משתמש יקר, אנו מודים לך על תרומותיך למכלול.
רצינו להסב את תשומת ליבך כי קיים כפתור בשם תצוגה מקדימה שבלחיצתו אפשר לראות את העריכות החדשות לפני פרסומן. רק לאחר שבטוחים עם העריכות יש ללחוץ על "שמירת השינויים".

למאי נ"מ (שיחה) 18:25, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה

@למאי נ"מ תעשה. ואולם חי אנישיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ד 19:33, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה
עיין.
תבנית:תצוגה מקדימה ואולם חי אנישיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ד 19:45, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה
האם יש אפשרות לראות "תצוגה מקדימה" גם בעריכה חזותית או רק בקוד מקור? תהלים (שיחה) 20:49, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה
יש אפשרות של סקירת שינויים, אולי צריך להוסיף את זה בתבנית. למאי נ"מ (שיחה) 20:53, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה
תהלים זה כל ענינה של עריכה חזותית. מוטי ~ שיחה • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ד • 21:00, 11 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה
אכן רעיון יפה ובעריכה חזותית לא צריך תצוגה מקדימה כי התצוגה פשוט מופיעה אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו ~ י"ג באלול ה'תשפ"ד ~ 09:25, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

תבנית:1956 שנה לחורבן הבית

- הועבר לדף שיחה:עמוד ראשי#תבנית:1956 שנה לחורבן הבית

תבנית מידע למצוות

מכלולאים פעילים‏ ברצוני ליצור תבנית לתרי"ג מצוות אשר תמספר את המצוות לפי סדר של ספר המצוות ו/או ספר החינוך וכו', וכן מנין העשיין והלאווין כך שיוכלו לעבור ממצוה א': פריה ורביה למצוה ב': ברית מילה וממנה למצוה ג': גיד הנשה וכן הלאה. מה דעתכם, מְכֻבָּדַי, על הרעיון? פלאלמוני (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

למען הבהירות. כרגע אין תבנית ייעודית למצוות וערכיהן משתמשים בתבנית:סוגיה, ההצעה כעת היא ליצור תבנית ייעודית שהמבנה שלה יהיה דומה ל{{סוגיה}} ותכלול פרמטרים נוספים, למשל, פרשה מיקום במניין הרמב"ם, החינוך. אפשר גם להוסיף אותה גם במצוות שנחלקו בהן ולהוסיף פרמטר של אלו מונים מנו אותה. מוטי ~ שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ד • 16:10, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בעלי זכות הצבעה. מוטי ~ שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ד • 16:20, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
רעיון יפה. אך נצטרך להכריע הכרעות שלא הכריעו בהן מאות שנים. לפי איזה מניין (יש כמדומה כ-10 מונים), ולפי איזה סדר (פרשיות התורה כמו החינוך, או לפי סדרו של הרמב"ם) בעיקרון החומר כבר מרוכז בצורה מסודרת בערכים הבאים: מניין המצוות על פי הרמב"ם, מניין המצוות על פי הרמב"ן , מניין המצוות על פי ספר החינוך , (אני הייתי בונה את התבנית כמו ספר החינוך תוך הדגשה שזה לשיטתו בלבד) • מטעמים18:31, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
אני מבין שאתה תומך עקרונית ביצירת תבנית כזו, כמובן שאם יהיה מבנה של מספור יופיע איפשהו על איזו שיטה זה מבוסס. לא מצאתי משהו דרמטי שנצטרך ,כידוע אנחנו באים לשקף את המציאות, כפי שציינתי יש מקום להכליל את התבנית גם במצוות שנחלקו בהן ולהוסיף את המידע הזה עצמו בתבנית.
תוספת: אני רואה שהשם מצווה כבר תפוס, במידה ויוחלט על יצירת התבנית נצטרך להזיז אחת מהן לשם אחר. מוטי ~ שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ד • 18:43, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
אני חושב שדווקא אלו שיש עליהם ערך ב'המכלול', (רמב"ם, רמב"ן וספר החינוך) הם אלה שעליהם ניתן ליצור את התבנית וכמובן תמיד ניתן להוסיף פלאלמוני (שיחה) 09:16, 11 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
חשוב המיספור הסדרתי דוקא? אם לא אז אפשר לעשות קטגוריה בתבנית של המצוות שבמחלוקת אם הן נכנסות במנין מישהו (שיחה)
אני בעד הרעיון העקרוני ולגבי השאלות הספציפיות אינני מבין בהם ולכן לא אחווה את דעתי וזה לא אומר שאני מסכים או לא מסכים עם אחת הדעות אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו ~ י"ג באלול ה'תשפ"ד ~ 09:24, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

תבניות חדשות

ברצוני להציע ליצור תבניות לאתרים בחצרות הקודש ואייוועלט, אני מקשר לאתרים האלו רבות, ולדעתי הם תועלתיים ושימושיים. החסרון בהם שזה בשפת האידיש, כך שלא כל משתמשי האתר בקיאים בהן, וזה תקדים. אשמח לשמוע את דעת מרנן ורבנן הבעלי זכות הצבעה האם אתם תומכים או לא. תודה מראש לכל המשתתפים.
תוצאות קישורים נוכחיים במכלול: בחצרות הקודש-85 קישורים. ואייוועלט-297 קישורים. ויש עתיד מבורך לקשר אליהם, בפרט כשיהיה תבנית.
יש לציין שבמכלול האידי יש תבנית לאייוועלט. ~ המלקטשיחה • י"ט באלול ה'תשפ"ד 19:35 (IDT) 19:35, 22 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדעתי יש מקום של ממש, שפה זה לא נושא כלל (רק לדוגמה את בריטניקה). (אגב, רק מזכיר שאייוועלט איננו מקור, זה טוב לקריאה נוספת) איךשיחה • י"ט באלול ה'תשפ"ד, למנינם: 19:44, 22 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
מצטרף לדברי איך, פורומים אינם מקור. עמוס חדד (שיחה) 19:55, 22 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
לא מוצא סיבה להתנגד. למאי נ"משיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 20:31, 22 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
זה אכן לא ייחשב למקור אלא להעשרה בקישו"ח, (ובמכלול האידי זה כן משמש כמקור) אבל זה סותר ליצירת תבנית?
בחצרות הקודש הוא אתר לכל דבר, אז ר' עמוס מה דעתך על בחצרות? ~ המלקטשיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 20:42 (IDT) 20:42, 22 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
תוספת להנכתב בראש הדיון: לאור זה שעורער על אתר אייוועלט שזה לא נחשב למקור כיון שזה פורום, אז יש להביע דעה נפרדת על 'בחצרות הקודש' ועל 'אייוועלט'. @איך, @למאי נ"מ, אשמח שתפרטו דעתכם. ~ המלקטשיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 21:49 (IDT) 21:49, 22 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בעד על תבנית ל'בחצרות'. סענדערשיחה 00:59, 23 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בעד לשתיהם והנושא אם זה משמש למקור זה לא קשור זה יכול לשמש גם לקישו"ח להעשרה כמו ויקיטקסט שהרבה פעמים משמש להעשרה בלבד אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו ~ כ' באלול ה'תשפ"ד ~ 13:53, 23 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בעד, טיוטה:תבנית:בחצרות הקודש, שרגא > השתתפו >> שיחה > כ' באלול ה'תשפ"ד > 13:58, 23 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
שכחתי להביע את דעתי, אז אני בעד לשניהם, כי כנכתב אייוועלט אכן לא נחשב למקור, אבל זה טוב ללקריאה נוספת ולהעשרת הידע, וזה לא סותר ליצירת תבנית שתקל את המלאכה לקשר אליה. ~ המלקטשיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 16:30 (IDT) 16:30, 23 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
קישור לתבנית אייועלט באידי ~ המלקטשיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 19:22 (IDT) 19:22, 23 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה