המכלול:אולם דיונים/ארכיון 4

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.


ארכיונים ממוספרים
1 – 50
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

באיזה ערכים שמים ציר זמן לרבנים, ואיפה

בהמשך לדיון הזה, אשמח לשמוע את דעת המכלולאים פעילים‏ לגבש מדיניות באילו ערכים שמים את התבנית תבנית:ציר זמן לרבנים, כמו שכתבתי שם, משום שלדוג' בערך רבי אברהם ישעיהו קרליץ אין תבנית כזאת למרות שהוא ערך מומלץ. ולדוג' בערך רבי אברהם אבלי הלוי גומבינר היא מופיעה בהתחלה ולא בסוף - גם שאלה איפה שמים אותה וכדאי שיהיה אחיד. תודה, דויד (שיחה) כ"ח באדר א' ה'תשע"ט 17:18 (IDT)

דויד משום מה התיוג לא עבד, אולי בגלל שלא חתמתי אחרי התיוג, אנסה שוב מכלולאים פעילים‏.
דעתי שיש להניח ציר זה בכל ערך על רב כמו שיש להניח גם תבנית רב בכל ערך רב, זה שזה חסר אינו אומר שזה רצוי. היכן? לא כ"כ נפק"מ אם כי כדאי אחידות כדבריך.
תודה על שימת הלב ועל העזרה הגדולה. עמוס חדד (שיחה) 20:57, 6 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]
דויד, מה שעמוס אומר - קדוש! לגבי המיקום: בתחתית הערך, בדומה לתבניות ניווט. Emoji u1f44f.svgשְכּוֹיֶיח!. מוטיאל (שיחה) 23:42, 6 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]

מסכימים עם דבריי בדף המשתמש?

"אני חושב שצריכים לחלק את המכלולאים לשתי קבוצות. קבוצה אחת תעסוק בעיקר בייבוא ערכים מוויקיפדיה עם התאמה. וקבוצה אחרת תעסוק בכתיבת ערכים בנושאים תורניים או תולדות עם ישראל, בלי להסתכל בוויקיפדיה (אין מניעה שאדם אחד יהיה חבר בשתי הקבוצות)."

אם כן אבקש שכל אחד ייכתוב כאן לאיזו קבוצה הוא רוצה להשתייך. כדי שאוכל לדעת ממי לבקש עזרה בנושאים שאני רוצה לכתוב עליהם. יישר כח--בבקשה (שיחה) 15:33, 11 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]

יצרתי דף חדש שמופיע כקישור בחתימה שלי. אפשר להוסיף את השם לשם.--בבקשהשיחה • י"ג באדר ב' ה'תשע"ט • מי מצטרף לבניית המכלול התורני? 19:42, 19 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]

ברשותך, כמה הערות והארות😉:

1.איך אדם אחד יכול גם "בעיקר לייבא ערכים מוויקיפדיה עם התאמה" וגם "לכתוב ערכים בנושאים תורניים/תולדות עמ"י, בלי להסתכל בוויקיפדיה" ❓❕...

Face-smile.svg2.בשביל לבקש עזרה, אתה צריך אנשים עם ידע בנושא מסוים, לא?! אם כן, אז ראה כאן

3. שים לב, כבר יש את קבוצה א' : פה

ואת קבוצה ב' : פה

בו"ה --שלמה המלך (שיחה) 15:54, 21 ביוני 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

תבנית מפת ישראל

ב-19 בינואר 2013 הייתה הצבעת מחלוקת בוויקיפדיה והוחלט ששטחי המדינה וגבולותיה יוצגו בהתאם למפה הזו. בוויקיפדיה כמו בוויקיפדיה שהדיפ שטעטל מעוניין לתפלל את המציאות ולו במחיר הפרת החלטות הקהילה הן מופרות בריש גלי וכך ברבים מהערכים בהם מוצגים גבולותיה של ישראל, אם או בלי הקשר לתוכן הערך, מוצגים גבולות ה-4 ביוני 1967 תוך צפצוף על החוקים לסיפוח מזרח ירושלים ורמת הגולן. אינני רואה כל סיבה שגם אנחנו נאמץ את הרעה החולה הזאת. האנציקלופדיסט (שיחה) 11:30, 18 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]

האנציקלופדיסט, יש לך מפה אחרת שנוכל להשתמש בה? מוטיאל (שיחה) 12:14, 18 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]
הקישור למפה מופיע בשורה הראשונה. ובכל מקרה על סיפוח ירושלים ורמת הגולן לבוא לידי ביטוי בכל מפה שהיא על ידי מחיקת קווי ה-4 ביוני. האנציקלופדיסט (שיחה) 12:26, 18 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]
אבל המפה בקישור שנתת לא כוללת את מיקום שדה הגז ומילא אינה רלוונטית לערך. מפת המיקום של שדה הגז זקוקה לשינויים גרפיים, וכנל כדבריך כל מפה של מדינת ישראל זקוקה לעריכה גרפית כדי למחוק את קוי 67 ולהתאימה לחוקי המדינה וגבולותיה. יש באפשרותך ליצור או למצוא כאלה מפות? מוטיאל (שיחה) 12:49, 18 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]
אפשר לערוך את הקובץ הזה וליצור אותו מחדש כאן? (אני ניסיתי לערוך במחשב שממנו אני כותב, ונמחקו לי פרטים חשובים, צריך למחוק בעדינות רק את הקו המקווקו).--בבקשהשיחה • י"א באדר ב' ה'תשע"ט • מי מצטרף לבניית המכלול התורני? 16:29, 18 במרץ 2019 (IST)תגובה[תגובה]

הצעת ייעול

לעשות מקבצים שבועיים כמו בוויקיפדיה אבל צריך לבדוק זאת מבחינת זכויות יוצרים אלעזר (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

אלעזר, לא הבנתי למה כוונתך. מוטיאל (שיחה) 23:42, 30 במרץ 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
ראה כאן אלעזר (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום
רעיון טוב, השאלה אם יש מספיק מכלולאים שישתתפו במיזם. מפעילי המערכת לא יעשו זאת לבדם. מוטיאל (שיחה) 15:35, 31 במרץ 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אפשר לנסות פעם-פעמים ואם זה ילך אז אפשר להמשיך עם זה, השאלה אם אין כאן בעיה של זכויות יוצרים אלעזר (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום
לא ידוע על בעיות בזכויות יוצרים, יצרתי את דפי הבסיס וכו' ראו המכלול:המקבץ השבועי, בברכה, שרגא Candle icon.png שיחה - ה' בניסן ה'תשע"ט - 13:59 (IDT)

תבניות רב ואישיות

תבניות רב ואישיות במכלול שונות מהתבניות הללו בוויקיפדיה במספר פרמטרים. אחד מהם הוא תאריך לידה (וכן פטירה) כפרמטר יחיד, בעוד בוויקיפדיה יש "תאריך לידה" וגם "תאריך לידה עברי". כתוצאה מכך, בשימוש בתבנית מושמט התאריך העברי, אלא אם כן המייבא הוסיף באופן ידני את התאריך העברי לתאריך בפרמטר תאריך לידה. האם ניתן לשלב את התאריכים באופן אוטומטי, או לאחד את הגדרת הפרמטרים? רוצה לדעת (שיחה) 02:51, 8 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

רוצה לדעת, אבדוק זאת בהקדם, תודה, שרגא Candle icon.png שיחה - ג' בניסן ה'תשע"ט - 13:34 (IDT)
שרגא, נראה לי שכעת תקין. אמנם בתבנית זו, בערך בני דורו מופיעה המלה תלמידיו בתוך סוגריים מסולסלות משולשות. אני נתקלתי בכך בדף דב בריש אשכנזי (בקוד המקור רשומים שמותיהם). רוצה לדעת (שיחה) 01:36, 10 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
רוצה לדעת, צודק, בוצע תוקן, תודה, שרגא Candle icon.png שיחה - ה' בניסן ה'תשע"ט - 12:39 (IDT)
שרגא, תבנית אדמו"ר זקוקה לתיקון תאריך לידה עברי, כמו שהיה בתבנית רב. בתודה רוצה לדעת (שיחה) 12:58, 10 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
רוצה לדעת, בוצע תוקן, תודה, שרגא Candle icon.png שיחה - ה' בניסן ה'תשע"ט - 13:09 (IDT)

אני חושב שצריך להוריד את הסמל של 150 אלף

קצת מצחיק שבסמל כתוב 150,000 כשיש יותר מ-175,000 ערכים--Men770שיחהמייל. ז' בניסן ה'תשע"ט, 08:17

Men770, כשנגיע ל-200,000 בטוח שהסמל יתעדכן, בהחלט לא יזיק לעדכן גם כעת ל-175,000. מתייג את יוסף. מוטיאל (שיחה) 13:29, 17 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

ראשי ישיבות כבוגרי הישיבה

שרגא, מוטיאל - נראה לכם נכון שכרגע לא מעט ראשי ישיבות נמצאים בקטגוריה של בוגרי הישיבה (למרות שלא למדו שם), לדוג' הרב ברוך דב פוברסקי, רבי יעקב אדלשטיין, הרב גרשון אדלשטיין וכו'. אך יש כאלו שלא כמו רבי שלמה זלמן אוירבך. דויד (שיחה) י"ב בניסן ה'תשע"ט 13:19 (IDT)

דויד, אם ידוע לך אחרת ממה שכתוב, אתה יכול להוריד את הקטגוריה המיותרת ולהוסיף אותה בערכים הנכונים. מוטיאל (שיחה) 13:33, 17 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
מוטיאל, מהתשובה ירד לי האסימון שטעיתי. תודה. דויד (שיחה) י"ב בניסן ה'תשע"ט 13:45 (IDT)

קטגוריה "ראשי ישיבה חסידים בישראל"

במכלול קיימות שתי קטגוריות מקבילות: "ראשי ישיבה חסידים בישראל" (כך גם השם בוויקיפדיה), ו"ראשי ישיבות חסידיים בישראל". אינני יודע מדוע דף שיובא מוויקיפדיה עבר שינוי השם של הקטגוריה, אבל נראה לי שכדאי לאחד את שתי הקטגוריות לאחת. (מה דעתכם, איזו הגדרה מדויקת יותר?)

האם ניתן ליצור גם דף הפניה לקטגוריות? רוצה לדעת (שיחה) 01:33, 19 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

מוטיאל שרגא אני מבין שעקב טרדות חג הפסח הנושא לא טופל ולא נרשמה תגובה. האם יש לכם תשובה לשאלה הנ"ל? רוצה לדעת (שיחה) 21:13, 28 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

רוצה לדעת, השם המדויק בוויקיפדיה הוא קטגוריה:ראשי ישיבה חסידים בישראל, החלפתי את כל הקישורים לשם הזה, זה יתעדכן בזמן הקרוב. הקטגוריות הכפולות נמחקו. תודה. מוטיאל (שיחה) 21:44, 28 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אשמח אם תכין לי רשימה של קטגוריות כפולות כדי שאטפל בהם במרוכז. תודה. מוטיאל (שיחה) 02:22, 29 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
רוצה לדעת, ובמענה לשאלתך, כן, ניתן ליצור הפניה לדף קטגוריות, בו"ה, שרגא Candle icon.png שיחה - כ"ד בניסן ה'תשע"ט - 12:58 (IDT)

נשא או נישא

בערכים בוויקיפדיה שכיח מטבע הלשון (אודות גברים) נישא לפלונית. הביטוי מקובל בשפת הדיבור אולם ברור שההגדרה התורנית היא נשא לאשה את פלונית, ולא נישא. ייתכן שהניסוח בוויקיפדיה ובשפת הדיבור נובע מראיית הנישואין כיום כפעולה הדדית ולא כמעשה הבעל. האם נראה לכם שיש צורך להחליף את מטבע הלשון בכל הערכים בהם הוא נמצא?

כמו כן, בהתייחסות להורים מצוי הביטוי בנם (או בתם) של פלונית ופלוני, בהקדם אם לאב. בשפת הדיבור הנהוגה אצלנו מקדימים אב לאם. האם ראוי להחליף גם צורת ביטוי זו? רוצה לדעת (שיחה) 11:13, 29 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

סתם ערכים במכלול נכתבים בלשון הדיבור המקובלת כיום (בספרות ובעיתונות החרדית ובדיבור היום יומי). בערכים שמהותם הם ערכים תורניים ראוי לדקדק ללשון התואמת להגדרה התורנית--יוסף (שיחה) 18:50, 29 באפריל 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

הגדרת המושג "אישיות תורנית"

שלו' לכם מכלולאים פעילים‏ (וגם שאינם פעילים...) הנכם מוזמנים להציע ולומר את דעתכם מהי ההגדרה של אישיות תורנית, ראו לכתוב ללא נגיעות ללא היסחפויות כדי שנוכל להגיע להגדרה מסכמת, תודה, שרגא Candle icon.png שיחה - ד' באייר ה'תשע"ט - 14:53 (IDT)

לדעתי כל מי שמשמש בתפקיד רבני כל שהוא אפילו משגיח בישיבה, מג"ש, רב קהילה או ביהכנ"ס, משפיע מוכר (לא שהוא נהפך למשפיע בעקבות זאת שהעורך החליט להצמיד לו תואר) או מחבר ספרים (לדעתי - ספרים ידועים) זכאי לתואר הרב, באם נוצר ספק הולכים לחומרא (היינו בלי תואר) עד לסיום ההצבעה בעניינו. עיר האבות (שיחה) 20:49, 9 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]


אני חוזר על מה שכבר כתבתי, כי לדעתי לתואר ר', אין משמעות מבחינת חשיבות התואר והגדרת אישיות לה יינתן ולכן ניתן להצמידו לכל נשוא ערך שהינו שותומ"צ אך כמובן לא בשם הערך. אשמח לשמוע ע"כ את דעתכם, מכלולאים פעילים‏. יושב פלשת (שיחה) 11:16, 10 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
לדעתי כל אדם שפרסומו נובע מתורתו ראוי לתואר הרב. כלומר כדברי עיר האבות ואני מוסיף גם כל מי שיש עליו ערך, שחשיבותו נובעת מתורניותו. ונא לדון גם בקשר לתואר המומלץ לפוליטיקאים חרדים (אני משער שפה לא נכתוב 'הרב' כמו בעיתונות החרדית) מישהו (שיחה) 14:15, 10 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
פוליטיקאי לא ראוי לתואר רבני כלשהו, זה שבעיתונות הכתובה זה ככה, מבחיל אותי... עיר האבות (שיחה) 22:16, 11 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
מכלולאים פעילים‏, מחכים לשמוע את דעתכם...
אני די מסכים עם עיר האבות, חוץ מכך שרב ביכנ"ס רק מתפקיד זה לא מגיע לו תואר רב, ורק נשאר לדון בנקודה שאין לה פתרון כללי לדעתי - מה זה רב קהילה? ומה זה משפיע מוכר? ואיזה מחבר ספרים. עיינו לדוג' בדיון על משה בר בק. דויד (שיחה) ז' באייר ה'תשע"ט 16:30 (IDT)
צודק, חוזר בי, רב ביהכנ"ס לא מספיק, רב קהילה הכוונה לכל קהילה לדעתי (אך זה לא מספיק בכדי ליצור ערך), בכדי לקבוע מיהו מישהו מוכר פותחים דיון, ואז רואים אם הוא מוכר למכלולאים, אך לפעמים הדיון מיותר, עיין ערך רבי אלימלך בידרמן ודומיו שהדיון לגביהם מיותר מראש. מחבר ספרים ידועים. עיר האבות (שיחה) 16:37, 12 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אחרי שתחליטו, תעדכנו פה... מישהו (שיחה) 13:29, 22 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

בקשה והערה

- הועבר מהדף המכלול:ספר אורחים

ראיתי שהיעד להכנת קובץ לא מקוונן הוא פסח ע"ט... הייתי שמח מאד אם היה מכונן הקובץ אף שלא לגמרו ליבא את כל הדפים מוקיפדיה.

הערה קטנה בנושא המדיניות של חוקרים שלא מאמינים בתורה מן השמים ראוי לנקוט בעמדה שתודיע על כך ר"ל לא שלא להכליל אותם אלא להודיע ע"ז כי יש הרבה שלפני שקוראים איזה מאמר וכו' רוצים לבדוק אם החוקר משלומי אמוני ישראל.

תודה רבה וישר כח. בעל שם טוב (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה

- סוף העברה

הכוונה כנראה שאתה רוצה שיכתבו שמדען פלוני כתב כפירה כדי שידעו שלא לסמוך יותר על מדען זה. בכל אופן נושאים אלה נידונים על ידי עורכי אספקלריה וייעשו שלב הסינון השני. אתה מוזמן לדון כשייגיע הזמן.--יהודה2 (שיחה) 13:29, 17 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

חתימה בעת העברת דיון

האם מעביר הדיון מדף אחד לדף אחר. צריך לחתום על ההודעה "הועבר וכו'" בעבר מוסיף והולך כתב לי כך. אבל שאלתי פעם בוויקיפדיה ואמרו לי שלא צריך. מכלולאים פעילים‏מה דעתכם. מצד אחד ייתכן שראוי שיראו מי ומתי העביר את הדף. כי לפעמים זה תוכן ישן שמועבר פתאום לדף אחר. ומאידך, מי שיחפש את מה שכתב בדף הלא נכון ימצא ממילא הפניה לדף שבו הדיון נמצא. ומה בכך שזה נכתב לפני זמן רב. לדעתי לא צריך לחתום. אלא במקום שאיליו מעבירים.--יהודהשיחה • י"ב באייר ה'תשע"ט • 14:24, 17 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

לדעתי, צריך לחתום בצורה הבאה: הנושא <שם הנושא> שנפתח בתאריך <תאריך פתיחת הנושא> הועבר ל<קישור למקום הנוכחי>--Men770שיחהמייל. י"ב באייר ה'תשע"ט, 13:28
Men770 לא הבנתי. כעת המצב הוא שתבנית {{הועבר}} לא מוסיף את תאריך פתיחת הנושא. האם לדעתך צריך לתקן את התבנית?--יהודהשיחה • י"ד באייר ה'תשע"ט • 12:56, 19 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

סימון נושא בתור פתור

אני חושב שצריכים לקבוע מדיניות על פתיחת נושא מחדש. לא ייתכן שכל אחד יוכל לסמן כפתור ואחר כך יצטרכו לריב. אפשר להחליט או:

  1. סימון כפתור יהיה רק אם לא הייתה תגובה למשך תקופה מסוימת (שבוע למשל) ואחר כך אין לפתוח שוב אלא אם כן יש שינוי במציאות שמחייב דיון מחדש.
  2. רק מפעיל מערכת יכול לסמן או לבטל סימון כפתור.
  3. כל אחד יכול לסמן או לבטל, אבל אין לחזור על סימון או ביטול יותר ממספר פעמים מסוים (למשל 2 פעמים)
‏מה דעתכם--יהודהשיחה • י"ד באייר ה'תשע"ט • 13:02, 19 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

דעתי כאפשרות 1. לאחר שגם אני עמדתי על בעייתיות העניין. יושב פלשת (שיחה) 13:05, 19 במאי 2019 (IDT)

נראה לי 1. --Vמאירי (שיחה) 13:46, 19 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אני גם נוטה ל-1. אבל יש בזה בעייתיות. מה נעשה כשהדיון חורג מגבול הנורמה, וכל אחד חוזר שוב ושוב על טענותיו? ובכל זאת על כעין זה אפשר להראות את הדף המכלול:תרבות הדיון--יהודהשיחה • י"ד באייר ה'תשע"ט • 13:55, 19 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אני חושב שצריך לקבוע, שסימון כפתור יתבצע רק על ידי פותח הדיון או המפעילים. ביטול סימון יתבצע רק על ידי המפעילים שלא הביעו דעה בנושא. כל אחד אחר שיסמן / יבטל סימון נושא כפתור, סימונו יבוטל ללא דיון. --Men770שיחהמייל. י"ד באייר ה'תשע"ט, 14:14
יפה. מישהו (שיחה) 22:34, 19 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
כלומר אפשרות 2. אבל אולי צריך שילוב. כי למה מחד נטריח את המפעילים לחינם ומאידך נגביל לחינם אנשים שיכולים לעזור. וגם מה קורה כשהשאירו לי הודעה בדף שיחתי וכבר אין בה צורך? האם אצטרך לקרוא למפעיל? ייתכן שהשילוב הטוב ביותר הוא כך: אם לא היו תגובות בדף למשך 3 ימים כל אחד יכול לסמן כפתור. אם מפעיל מערכת סבור שצריך לעצור את הדיון הוא יכול לסמן כפתור אפילו אם היו תגובות בדקה האחרונה. מכל מקום צריך לעדכן את זה בהמכלול:זרימה.--יהודהשיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ט • 16:22, 20 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
זה לא רק 2, כי יש כאן גם את הסימון על ידי פותח הדיון. אולי כדאי להוריד את זה למנטרים ולא מפעילים.--Men770שיחהמייל. י"ז באייר ה'תשע"ט, 16:14

דפי פירושונים נחשבים כערכים

כשאני מייבא דף פירושונים הוא נחשב כערך (גם בסטטיסטיקה), מכלולאים פעילים‏ שמתם לב? משתמש ישן (שיחה) 17:05, 22 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

בהחלט. מה שאין כן הפניה. מישהו (שיחה) 17:06, 22 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
זה אומר שיש בערך 2000 פירושונים שנחשבים כערכים!. משתמש ישן (שיחה) 09:22, 23 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
דף פירושונים מכיל לעיתים רבות מידע אינציקלופדי (או מילוני) ראוי לשמו (לדוגמה הדף תור) כך שעיני אינה צרה בכבוד שהוא נוחל להמנות בין שאר הערכים. --אליצור (שיחה) 11:00, 23 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

הערך אמור להכיל תוכן אנציקלופדי ולא תוכן מילוני (בשביל זה יש את ויקימילון) משתמש ישן (שיחה) 11:39, 23 במאי 2019 (IDT)

אני חושב שכן זונבנד אליעזר (שיחה) 18:23, 23 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

נרצחי פיגועים ופעולות איבה חרדים

ל"ג שמח מכלולאים פעילים‏!, האם לדעתכם אמור להיות במכלול ערכים על נרצחי פיגועים ופעולות איבה חרדים, (לדוגמה: על פנחס מנחם פשווזמן) בברכה, שרגא Candle icon.png שיחה - י"ח באייר ה'תשע"ט - 11:52 (IDT)

לדעתי על נרצחי פיגועים צריך להיות ערך, אבל על נפגעי רקטות לא (אלה אם יש איזה סיפור מיוחד מאחורי זה). משתמש ישן (שיחה) 12:28, 23 במאי 2019 (IDT)

עם כל הצער והרגישות לדעתי אין לזה מקום ואין לזה חשיבות אנציקלופדית. בשלב הבא נוסיף גם קטגוריה "הרוגים בתאונות דרכים" או "נפטרים ממחלת הסרטן"? מה גם שרוב האנשים הם אנשים פשוטים ואף ילדים ובדוחק רב תצליח ליצור אולטרה-קצרמר. בשביל זה יש את אתר לעד של הביטוח הלאומי. ייתכן ואפשר לכתוב בתוך ערך על פיגוע את שמות ההרוגים עם קישור לעמוד שלהם באתר "לעד". מוטיאל (שיחה) 13:22, 23 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אני מסכים עם מוטיאל, בפועל זה לא ממש מעניין את האנשים שלא הכירו את הנפגע אישית. דויד (שיחה) י"ח באייר ה'תשע"ט 14:14 (IDT)

גם אני מצטרף לדברי דויד ומוטיאל, אפשר אולי בערכים על פיגועים לכתוב את שמות הנרצחים, אך ברור שערך מיוחד לכל הי"ד הינו מגוחך. שלום למד (שיחה) 15:23, 23 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

לא ראוי להיות ערך אלא על מי שבלי הסיפור הזה היה עליו ערך או מי שזה גרם לדמותו פרסום מיוחד. לא הבנתי את החילוק בין נפגעי פיגוע לנפגעי רקטה. אולי אפשר לטעון שהרוג רקטה אינו "נהרג על קידוש ה'" שהרי הרוצחים לא כוונו בדווקא אליו, אבל לפי זה גם בפיגוע התאבדות נאמר כן. אכן הסיפור של פנחס מנחם פשווזמן הוא שאלה מעניינת כי אמנם לולי הטרגדיה מסתמא לא היינו שומעים עליו, אבל עכשיו הלויה שלו עוררה הדים בציבור ולא רק קרוביו ומכיריו מדברים עליו. אולי צריך לבחון בפרספקטיבה רחבה. לראות עד כמה הציבור זוכר את העניין לאחר זמן.--יהודהשיחה • י"ח באייר ה'תשע"ט • 15:56, 23 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

לקד' הרב פשווזמן הי"ד ישנה חשיבות עצומה בשמיים (לא שהייתי שם, אך כך חונכנו) מעצם היותו קדוש ומהרוגי מלכות עקד"ה, ולמרות שיש שיטות בכך, הדעה הרווחת היא שכל מי שנהרג משום שהוא יהודי ולא משנה איך, ולאו דווקא אם נתנו לו את האפשרות לעבור על רצונו ית"ש ולחיות חלילה או למות עקד"ה (בכדי שלא נוציא מהכלל את כל קדושי השואה שלא קיבלו אפשרות כזאת ונרצחו רק משום היותם יהודים) ולפיכך אין הבדל בין הרוגי הרקטות להרוגי הפיגועים ה"י, ואפי' לא ביניהם לבין קדושי השואה מבחינה זו, אך לכל זה אין חשיבות אינציקלופדית וכנ"ל (גם לא להרוגי הפיגועים) כי אנו דנים על ערך שמישהו ינסה למצוא עליו פרטים וברוב מוחלט של המקרים שמות הנרצחים יישמטו כחלוף השנים מן הזיכרון בשמותיהם (אף שכולנו נזכור את מורשתם ואת הקבלות הטובות שקיבלנו ע"ע בזכותם) ולכן אין להם - כערך אישי על שמם - מקום במכלול שהוא אנציקלופדיה ותו לא, אלא בלבבותינו ובזכרוננו. יושב פלשת (שיחה) 20:44, 23 במאי 2019 (IDT)

קשה לי להיות נגד כולם, אך דעתי שונה בהחלט, פשווזמן בוודאי ראוי לערך, הוא הפך למושג (בפרט אצל חסידי גור, נכון רבי יוסף?), סבב ההסלמה הזה ייזכר רק בגלל שמו, ולא בגלל האירוויזון שגרם להפסקת האש. אבל באמת יש לדון לגבי כאו"א בפנ"ע. (חברי וידידי לקורס המרצים לא מפספסים הזדמנות לדבר עליו, ואף אני הולך לדבר בשבוע הבא בכמה תיכונים והוא יכלל בהרצאה. עמוס חדד (שיחה) 00:27, 24 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
לדעתי הערך על המקרה טוב וכן יהיה אבל ערך על הבן אדם לא משתמש:דוב פרח 11:05, 24 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
לא אמור להיות ערך אך ורק על מישהו או משהו שאמור להיכנס בדפי ההיסטוריה האנציקלופדית. (אם היית מוציא אנצי' היית מקים ערך על פשווזמן לדוגמה?!, אני לא.) עיר האבות (שיחה) 03:31, 27 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אם נתחיל לכתוב ערך על כל נרצח נוריד את הרמה של האנציקלופדיה הזאת, אני מבין את חשיבותו של הקדוש אבל זה בהחלט לא אינציקלופדי. דניאל (שיחה) 19:24, 30 במאי 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

חכם או רב?

האם יש להוסיף לרבנים שמכונים בעדתם חכם ולא רב, חכם בשם הערך.

הצעה א: להוסיף לשם הערך חכם עם הפניה מרב. משתמש ישן (שיחה) 18:45, 2 ביוני 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

  1. זה כינוי שרווח בקהילות מסוימות בלבד, לעומת זאת הכינוי הרב/רבי נפוץ בכל הקהילות, לכן לא ראוי ששם הערך יהיה לפי הפחות נפוץ.
  2. אין נוסחה ברורה למי קוראים "חכם" ולמי לא קוראים "חכם", זה יעורר ויכוח על רבנים רבים האם להחליף את שמם.
  3. המצב הנוכחי שעושים הפניה מ"חכם" עונה על הצורך במלואו. מוטיאל (שיחה) 13:58, 3 ביוני 2019 (IDT)תגובה[תגובה]

הצעה ב: להשאיר את שם הערך רבי עם הפניה מחכם, אין לדבר סוף יוסיפו "מרן" ל"מרנים" "אדמו"ר" לכל ה"אדמו"רים", המדיניות שנקבעה המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#שמות ותארים של ערכי רבנים היא מצוינת, ואין צורך לשנות.

מכלולאים פעילים‏ אתם מוזמנים להצביע, שרגא Candle icon.png שיחה - כ"ט באייר ה'תשע"ט - 14:03 (IDT)

  • Symbol support vote.svg בעד. דויד (שיחה) א' בסיוון ה'תשע"ט 18:17 (IDT)
  • BA candidate.svg נגד חלש. עדיין חושב שצריך להיות בשם הערך ולא רק כהפניה וזה לא דומה לטעמי לרבאי וקייס וכו'. דויד אני חלוק עליך בעניין מה שכתבת למעלה שאין לדבר סוף משום שמרן הוא תואר כבוד נוסף על הרגיל בשונה מ"הרב/חכם" שהם תארים בסיסיים לפי מדיניות המכלול. גם אדמו"ר הוא לא תוספת וכינוי לשמו אלא תחליף: במקום רבי פלוני כותבים האדמו"ר מ-X, ולכן זה לא דומה ל"חכם" שהוא בדיוק כמו רב רק בשינוי קל לפי ארץ המוצא. הערות נוספות על הנכתב לעיל: אני לא חושב שהרב נפוץ בכל הקהילות אלא בקהילות שלא מכנים "חכם" בדיוק כמו שחכם נפוץ היכן שלא מכנים רב. הנוסחה למי קוראים כן היא די ברורה לטעמי - מי שנקרא כך בפי בני קהילתו/עדתו. יושב פלשת (שיחה) 18:30, 3 ביוני 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
לא חושב שזה תחליף ל"רב" בעדות מסוימות. גם אם כן, בעדה האמריקאית קוראים לרב "רבאי" ובעדה הרוסית קוראים לרב "רבין" ובעדה האתיופית קוראים לו קס". זה בדיוק מה שנקרא "אין לדבר סוף". מוטיאל (שיחה) 18:34, 3 ביוני 2019 (IDT)תגובה[תגובה]
אמנם שרגא כתב זאת, אבל אני מסכים איתו. לדעתי אם היית ספרדי היית מסכים איתנו. דויד (שיחה) א' בסיוון ה'תשע"ט 18:37 (IDT)
בהחלט צריך להוסיף. דויד (שיחה) א' בסיוון ה'תשע"ט 15:40 (IDT)

לערוך ממחשב על מייל בלבד

- הועבר מהדף המכלול:ספר אורחים
האם שייך להצטרף לצוות העורכים באמצעות מחשב ביתי עם מייל בלבד ללא אינטרנט? מעונינת מאד ומחכה לתגובה. פרוש רבקה (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה

פרוש רבקה, עניתי לך במייל. דויד (שיחה) ז' בסיוון ה'תשע"ט 15:29 (IDT)