שיחת משתמש:אליצור

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

שמש מרפא (שיחהתרומות)
שלום לך משתמש יקר, וברוך שובך למכלול!


(בתקווה שאכן שבת...) היית חסר!!

אליצור (שיחהתרומות)

אף פעם לא 'הלכתי' אלא שיש לי פחות זמן לכתוב.

שלמה המלך (שיחהתרומות)

שים לב שאם מחליפים תמונה לא ראויה צריך להכניס את החדשה בתוך {{תמונה מוחלפת}} או לבקש הסתרת גרסאות.

מלאך (שיחהתרומות)

שים לב לעריכותיו של אורן בדקות האחרונות.

מלאך (שיחהתרומות)

ראיתי שתיקנת, תחזור אחורה, יש שם עוד כמה עריכות מהסוג הזה...

אליצור (שיחהתרומות)

למה לא תיקנת לבד. האחרונה בעיה של ניסוח מוזר. השאר נראה שיש לו מגמתיות.

מלאך (שיחהתרומות)

תודה, בגלל שמדובר בעורך חדש ומגמתי, סברתי שיש לטפל בבעיה בצורה יותר רוחבית... לכן פניתי למנוסים.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

כצורבא מרבנן, אשמח אם תואיל לעבור על הערך החדש שכתבתי להאיר ולהעיר.

אליצור (שיחהתרומות)

ר עמוס עוד לא הספקתי לעבור על כולו הרבה פרטים ונראה מושקע ראשית אני רוצה להבין ממך מה מבדיל אותו מהערך תלמיד חכם? הרי ז אותו מושג וכידוע אין באינציקלופדיה ערכים שונים למילים נרדפות. (בפועל משמש כביטוי נרדף גם אם ישנם אי אלו הבדלים)

עמוס חדד (שיחהתרומות)

ראשית, תודה.

שנית, למרות המשמעות הזהה, תלמיד חכם הוא מושג רחב הרבה יותר המתאים בכל הדורות למגוון רחב של אנשים. לעומתו הצורבא מרבנן הוא מושג תלמודי שאינו בשימוש כיום, והשתמשו בו ככל הנראה רק בתקופת האמוראים. זאת ועוד, לדעת רש"י צורבא הוא רק צעיר לעומת הת"ח שכולל גם זקנים בני 400, ולסיום ישנן פריבילגיות שמקבל הצורבא שהת"ח לא בטוח יקבל.

קובנא (שיחהתרומות)

בקשר למה שכתבת כאן ש"החזו"א שהזכרת חרד לכבדו מאוד" רציתי להעירך שבקרב תלמידי החזון איש מקובל קצת אחרת...

וכבר דנו בזה בארוכה כאן ולא באתי לכתוב אלא משום שכאב לי שאתה כתוב בפשיטות דברים שהם כלל לא ברורים.

מקוה (שיחהתרומות)

כפי הנראה הובנתי לא נכון. כשכתבתי לא אני ייבאתי לא היתה לי כונה להאשים אף אחד, כונתי היתה רק שאכן לא סיננתי את הערך לפני שהוא הגיע, אחרי שהוא הגיע עברתי על הערך אבל על התמונות לא שמתי לב.

סליחה על אי ההבנה.

אליצור (שיחהתרומות)

אתה ממש מצחיק זה נאמר בהומור והרי באמת אני יבאתי, סתם התלוצצתי שם וכנראה לא היה מספיק ברור שאני צוחק..(כתבתי "סתאאאם" בשפת הילדים זה "צחקתי איתך") תבטיח לי שמהיום אל תחשוב שאני סונט בך ודאי לא דברים של מה בכך. אני מתנצל שגרמתי לך לחשוב שאני מקפיד על משהו לא היה על מה.

שחרחר (שיחהתרומות)

רבי אליצור, תמהני עליך! כתבתי בערך דבר בשם אמרו -ספר קב הישר שכתב דברים ברורים, וגם אם הדברים מוזרים בעיניך, זה לא עניין אנציקלופדי ולא מצדיק הצבת תבנית הבהרה. לגופו של עניין, שים לבך שהבאתי את דבריו בפסקה המתייחסת לחלק הרמז של העניין, ולא בפסקה העוסקת בפן ההלכתי, כך שמובן שהנושא הוא מצד ה'עניינים' ולא בפן ההלכתי. בכל מקרה, אבקשך להסיר את תבנית ההבהרה. אם תרצה תוכל להציבה בתוך ספר קב הישר. אתה יכול גם לפתוח דיון בדף השיחה שם ככל אשר תאווה נפשך.

אליצור (שיחהתרומות)

מכובדי הבטוח אתה שחרדת לכבודו של בעל קב הישר? או שמא... נראה כי בקשת הבהרה נתפסת בעיניך כביקורת חריפה, ולא היא, ס"ה כשמה כן היא מבקשת מהכותב להבהיר את דבריו. שים לב שהבקשה היא על דעת המתיר שהבאת שם שממנה נשמע שבעל קב הישר אוסר ובדבריו לא כתוב לשון ברורה לאיסור כמו שכבר ציינת, כיון שאיני יודע כרגע איך להתייחס ולנסח "עניָנים" כאלה בקשתי את תשומת לבך שנוכל לחשוב על ניסוח מדייק יותר.

וחבל שאנו דנים כאן. תמיד בדף השיחה יותר סיכוי שהדיון יהיה פורה יותר.

אליצור (שיחהתרומות)

שבתי עיינתי וקבלתי דבריך. הוספתי כמה מילים שם להבהרת העניין (שצריכות ליטוש) והסרתי את תיבת ההבהרה (המחפירה).

שחרחר (שיחהתרומות)

איזו מידת האמת...! אשריך. אתה צודק שצריכים להוסיף שם מעין התוספת שכתבת, אם כי שהערתי שם בדף השיחה על הניסוח "חסידות וקבלה". שים לבך גם, שבכותרת שייכתי את העניין לחלק ה"רמז" של התורה. האם לדעתך זה קשור לחלק ה"סוד" שבפרדס?

דויד (שיחהתרומות)
אליצור הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
דויד (שיחהתרומות)

לא תוכל להתעלם מההזמנה רק ע"י הסתרה :)

בכל מקרה לא שייך שלא תגיע! מעורכי האספקלריה המומחים ביותר במכלול

אליצור (שיחהתרומות)

אויי בזמן האחרון אתה מחמיא לי יותר מידי.. תהיה בריא רבי דויד "אין עליך" כמו שאומרים. אני משתוקק להגיע ועדיין ספק השקול הוא אצלי (בעיקר טכנית)

דויד (שיחהתרומות)

שים לב שהערב בסוף בירושלים.

אגב, יש לי דרך לשלוח לך תמונות לטיפול? אם כן - תוכל לענות לי במייל [email protected]

משתמש ישן (שיחהתרומות)
על הייבוא, על הניטור ועל... ועל ... ועל... בקיצור תודה על הכל בהערכה רבה!
אליצור (שיחהתרומות)

אווהה השאלה מתי אתה מספיק לראות עריכות בקצב היבוא שלך?:) תודה.

משתמש ישן (שיחהתרומות)

מספיק אל תדאג...

שלמה המלך (שיחהתרומות)
אליצור (שיחהתרומות)

טוב. זה תמיד נחמד להתהדר בעיטורים, אבל אם מחפש אפיק לניתוב היצירתיות בתבניות אני מכיר כמה מכלולאים שעושים עבודה מדהימה ואפשאר לשים להם "עם סיבה"...

שלמה המלך (שיחהתרומות)

שיגישו בקשה בכתב ב-3 עותקים עם נימוק... מניין לך שלהם אני לא נותן? אגב אני נותן למי שאני נתקל. לא עשיתי מחקר בעניין... :)