ליליינטל נורמל-זגל-אפראט
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת: | |||||||
Lilienthal Normalsegelapparat (צולם ב-29 ביוני 1895) | |||||||
מאפיינים כלליים | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ארץ ייצור | הקיסרות הגרמנית | ||||||
יצרן | אוטו ליליינטל[1] | ||||||
טיסת בכורה | 1893 | ||||||
צוות | 1 | ||||||
יחידות שיוצרו | 10 | ||||||
משתמש ראשי | הקיסרות הגרמנית | ||||||
| |||||||
תרשים | |||||||
ליליינטל נורמל-זיגל-אפראט (בגרמנית: Lilienthal Normalsegelapparat) היה כלי טיס למטרת גלישה אווירית שפותח על ידי המהנדס הגרמני ממוצא יהודי אוטו ליליינטל[2] בשנת 1893.
בין השנים 1896–1893 יוצרו 10 יחידות בקיסרות הגרמנית[3][4]
ליליינטל היה האדם הראשון שתכנן ובנה גלשן אוויר שיכול היה לשאת אדם. בשל תרומתו הרבה בתחום זה והמידע הרב שצבר בחקירות שניהל, ליליינטל נחשב לאחד האישים המוכרים והמשפעים ביותר מבין החלוצים בתחום התעופה. כלי התעופה אותו המציא מוכר כיום כגלשון אוויר[5].
"ליליינטל נורמל-זיגל-אפראט"
- יוצרו 10 יחידות.
- צוות: 1 טייס.
- אורך: 5.30 מטר.
- מוטת כנפיים: 6.70 מטר.
- שטח כנפיים: 13.6 מ"ר.
- משקל: 20 ק"ג (ריק).
- מרווח קרקע מקסימלי (שהגיעו אליו על ידי ליליינטל): 250 מטר.
- שליטה על ידי העברת משקל הטייס כמו בגלישה מטוסי זנב ניידים.
- כנפיים מתקפלות (להקל את ההובלה).
- בין השנים 1894 עד 1896 מחיר היחידה היה 500 גולדמרק.
תמונות
-
"ליליינטל נורמל-זיגל-אפראט"
-
"ליליינטל נורמל-זיגל-אפראט"
ראו גם
לקריאה נוספת
- Nitsch, Stephan. Vom Sprung zum Flug (From the jump to the flight). Berlin, Brandenburgisches Verlagshaus, 1991. מסת"ב 3-327-01090-0.Modified second edition: Die Flugzeuge von Otto Lilienthal. Technik - Dokumentation - Rekonstruktion. (The airplanes of Otto Lilienthal. Technique - Documentation - Reconstruction). Otto-Lilienthal-Museum Anklam, 2016. מסת"ב 978-3-941681-88-0.
קישורים חיצוניים
- ליליינטל נורמל-זגל-אפראט, סרטון באתר יוטיוב
תעופה • תעופה צבאית • תעופה אזרחית | ||
---|---|---|
עקרונות | אווירודינמיקה • כוח עילוי • גרר • מספר מאך • זווית התקפה • הזדקרות • פרופיל אווירודינמי • עומס כנף • מערבולת • אפקט קואנדה • יחס גלישה • פינת ארון המתים | |
כלי טיס | מטוס • מסוק • כדור פורח • ספינת אוויר • דאון • המראה ונחיתה אנכית (VTOL) • המראה ונחיתה קצרה (STOL) | |
מבנה | כנף • כנפון קצה־כנף • מדף • מאזנות • ספוילר • מעצור אוויר • מוטת כנפיים • כונס אוויר • כני נסע • הגה גובה • הגה כיוון • תא הטייס • משטחי היגוי • קנארד | |
הנעה | מנוע בעירה פנימית • מנוע כוכבי (רדיאלי) • מדחף • מנוע סילון • היפוך דחף • מנוע מגח סילון • מנוע על-מגח סילוני • מנוע רקטי • חשמל | |
תופעות | גלגול הולנדי • צימוד אינרציאלי • בום על-קולי • התעבות סביב כלי טיס • אוסצילציה • ורטיגו • התקרחות | |
מערכות | מחווני טיסה • צינור פיטו • מכל דלק נתיק • מצנח בלימה • אוויוניקה • מערכת בקרת טיסה • חיווט תעופתי • קופסה שחורה | |
שלבי טיסה | הסעה ודחיפה • המראה • טיפוס • הנמכה • שיוט • נחיתה • אווירובטיקה • הקפה | |
מקצועות | צוות אוויר • טייס • מהנדס טיסה • צוות קרקע • הנדסת אווירונאוטיקה | |
מונחים בתעופה |
הערות שוליים
- ^ דגמי כלי הטיס שבנה "ליליינטל בי-פלאן" lilienthal-museum.de/olma
- ^ אוטו ליליינטל centennialofflight.net/essay/Prehistory/lilienthal
- ^ "ליליינטל נורמל-זיגל-אפראט" artsandculture.google.com/asset/normalsegelapparat-otto-lilienthal
- ^ מלילינטל אל האחים רייט / ראו "ליליינטל נורמל-זיגל-אפראט" lilienthal-museum.de/olma/ewright
- ^ Nitsch: Die Flugzeuge von Otto Lilienthal. Anklam 2016. מסת"ב 978-3-941681-88-0
29796572ליליינטל נורמל-זגל-אפראט