יחסי גרמניה – הרשות הפלסטינית
יחסי גרמניה – הרשות הפלסטינית | |
---|---|
גרמניה | הרשות הפלסטינית |
שטח (בקילומטר רבוע) | |
357,022 | 6,220 |
אוכלוסייה | |
84,351,895 | 5,534,726 |
תמ"ג (במיליוני דולרים) | |
4,456,081 | 17,396 |
תמ"ג לנפש (בדולרים) | |
52,827 | 3,143 |
יחסי גרמניה–הרשות הפלסטינית הם היחסים בין הרפובליקה הפדרלית של גרמניה לבין הרשות הפלסטינית.
סקירה כללית
גרמניה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית עתידית כחלק מפתרון שתי המדינות במשא ומתן בין הצדדים לפתרון הסכסוך. שיתוף פעולה פיתוח גרמני-פלסטיני מתמקד בפיתוח כלכלי בר-קיימא כולל קידום תעסוקה בעיקר לצעירים, חינוך והכשרה מקצועית וכן בקידום ממשל מקומי וחברה אזרחית.
גרמניה מעניקה גם סיוע הומניטרי בשטחים הפלסטיניים. הפרויקטים מיושמים על ידי האומות המאוחדות, הצלב האדום הבינלאומי וכן ארגונים לא ממשלתיים. הסיוע ההומניטרי הגרמני מתמקד בבריאות בסיסית, היערכות חירום רפואית, אמצעי הגנה, תמיכה פסיכו-סוציאלית וכן ביטחון תזונתי. הממשלה הפדרלית פועלת יחד עם סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח הקרוב (אונר"א) לשיפור תנאי החיים של פליטים פלסטינים באזור המזרח התיכון[1].
קשרי חינוך
גרמניה מיוצגת ברשות הפלסטינית עם סוכנויות שיתוף פעולה תרבותיות רבות. המכון הצרפתי ומכון גתה מנהלים יחד את מרכז התרבות הצרפתי-גרמני ברמאללה. שירות החליפין האקדמי הגרמני תומך בחילופי סטודנטים וחוקרים באוניברסיטאות פלסטיניות. אוניברסיטאות גרמניות רבות מטפחות יחסים טובים עם האוניברסיטאות בשטחים הפלסטיניים. קרנות ופרויקטים פרטיים פועלים לקידום פעילויות תרבותיות כאמצעי לחיזוק הקשרים בין גרמנים לפלסטינים[1].
יחסים כלכליים ושיתוף פעולה בפיתוח
בשנת 2016 הייצוא הגרמני לשטחים הפלסטיניים היה 88.1 מיליון אירו ואילו היבוא הסתכם בשמונה מיליון אירו.
שיתוף פעולה בפיתוח מתמקד בפיתוח כלכלי בר-קיימא כולל יצירת מקומות עבודה, חינוך והכשרה מקצועית, קידום שלטון מקומי וחברה אזרחית ושיתוף פעולה לקידום חינוך ותעסוקה לצעירים. הממשלה הפדרלית התחייבה 54.4 מיליון אירו נוספים למטרה זו בשנת 2018.
הרשות הפלסטינית עצמה אינה זוכה לתמיכה כללית בתקציב. התמיכה של גרמניה משמשת לקידום פרויקטים או תוכניות מוחשיים הממומנים על ידי מספר תורמים עם יעדים מוגדרים וניתנים לאימות.
בנוסף, קיים סיוע שוטף להקמת תשתיות בתחומי אספקת המים וניהול מי שפכים. חיזוק ותמיכה בחברה אזרחית תוססת שבמרכזה פתרון סכסוכים הם בראש סדר העדיפויות של שיתוף הפעולה בפיתוח. לאור הצרכים המיוחדים של האוכלוסייה האזרחית, מיושמים גם אמצעי שיתוף פעולה בפיתוח ברצועת עזה. עם זאת, שיתוף הפעולה שם כפוף למגבלות מסוימות עקב התנאים הפוליטיים באזור.
לשיתוף פעולה לפיתוח דו-צדדי משלימים פרויקטים של ארגונים לא ממשלתיים גרמנים המספקים סיוע חירום, צעדים של ארגוני סיוע לכנסיות וסוכנויות ביצוע פרטיות, כמו גם עבודת קרנות פוליטיות ושירות השלום האזרחי.
הממשלה הפדרלית עובדת יחד עם סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח הקרוב (UNRWA) כחלק משותפות אסטרטגית במטרה לשפר את תנאי החיים של פליטים פלסטינים באזור המזרח התיכון. גרמניה תומכת באונר"א בתרומה מרצון בהיקף של תשעה מיליון אירו לתקציב התוכנית וכן באמצעות מימון פרויקטים בחמשת אזורי הפעילות שלה, עזה, יהודה ושומרון, סוריה, לבנון וירדן. בשנת 2017 קיבלה אונר"א כספים חדשים בהיקף כולל של 88.5 מיליון אירו מהממשלה הפדרלית[1].
קישורים חיצוניים
- יחסי גרמניה–הרשות הפלסטינית, באתר משרד החוץ הגרמני
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 1.2 יחסי גרמניה–הרשות הפלסטינית, באתר משרד החוץ הגרמני
30767983יחסי גרמניה – הרשות הפלסטינית