משל למה הדבר דומה? לאדם שהיה מהלך בדרך ופגע בו זאב וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה זאב
פגע בו ארי וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה ארי
פגע בו נחש וניצל ממנו שכח מעשה שניהם, והיה מספר והולך מעשה נחש
אף כך ישראל, צרות אחרונות משכחות את הראשונות.
לא יצא האיש [לרשות הרבים בשבת] לא בסיף, ולא בקשת, ולא בתריס, ולא באלה , ולא ברומח. ואם יצא, חייב חטאת. רבי אליעזר אומר, תכשיטין הן לו. וחכמים אומרים, אינן אלא לגנאי, שנאמר "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".
אמר רבי חנינא בר אידי: למה נמשלו דברי תורה למים, דכתיב "הוי כל צמא לכו למים"? לומר לך, מה מים מניחין מקום גבוה והולכין למקום נמוך - אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה