ביג מרכזי קניות

מתוך המכלול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
ביג מרכזי קניות
BigLogo2.png
ביג עפולה, 2017
שנת הקמה 1997
משרד ראשי אזור התעשייה של הרצליה
מייסדים יהודה ורוני נפתלי
מוצרים עיקריים מרכזי קניות
שווי שוק 2.512 מיליארד ש״ח (10.9.2015)
הכנסות 533 מיליון ש"ח (2016)[1]
רווח תפעולי 427 מיליון ש"ח (2016)[1]
רווח 326 מיליון ש"ח (2016)[1]

קבוצת ביג מרכזי קניות היא חברה המקימה ומפעילה מרכזי קניות פתוחים, והיא הגדולה בתחומה בישראל. בנוסף לישראל החברה מפעילה מרכזי קניות בארצות הברית וסרביה. נכון לפברואר 2013 החברה נסחרת בשווי של 1.29 מיליארד ש"ח.

הקבוצה החלה את פעילותה ב-1997, אז הקימה את "ביג באר-שבע". בהמשך הוקמו 14 מרכזים נוספים בישראל (בקריות, ברגבה, באילת, בכרמיאל, בפולג-נתניה, בצומת קסטינה, ביקנעם עילית, בקריית גת, בפרדס חנה, ביהוד, בטבריה, בעפולה, בראשון לציון ובאזור הצ'ק פוסט). כמו כן לקבוצה 5 מתחמים נוספים הנקראים "ביג FASHION" (באשדוד, בנצרת, בטבריה, בבית שמש ומתחם עודפים בירכא).

החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובעלי השליטה בחברה הם האחים יהודה ורוני נפתלי. משרדיה שוכנים באזור התעשייה של הרצליה.

הרעיון עליו מושתתים מרכזי הקניות של ביג הוא רעיון אמריקאי של מרכזי קניות פתוחים, מרכזים אשר בעיקרם חד קומתיים, חנויות גדולות ומרווחות המאפשרות הצגת מלאי גדול, חזיתות החנויות פונות כלפי שטחי חנייה, שהחניה בהם היא בחינם.

המרכזים ממוקמים קרוב לצירי תנועה מרכזיים. רשתות ארציות רבות מיוצגות במרכזי קניות של ביג, ולרשותן חזית רחבה ושטחי חניה מרווחים מול פתח החנות. כך יכולים הלקוחות לבצע קניות במספר חנויות במתחם אחד.

סמלילה של החברה עד אוגוסט 2017

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. 1.0 1.1 1.2 ביג מרכזי קניות: נתונים כספיים באתר מאי"ה.


P Economy.png ערך זה הוא קצרמר בנושא כלכלה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
סמל המכלול גמרא 2.PNG
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רישיון cc-by-sa 3.0