רמי לוי שיווק השקמה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה 2006 בע"מ
RAMILEVI.png
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
מוטו "סל הקניות הזול במדינה"
מייסדים רמי לוי
תקופת הפעילות 1976–הווה (כ־48 שנים)
חברות בנות רמי לוי תקשורת, קופיקס, שווייצריה הקטנה
משרד ראשי האומן 15, ירושלים
מוצרים עיקריים רשת מרכולים
שווי שוק 3.05 מיליארד ש"ח (27 במרץ 2024)
הכנסות 6.46 מיליארד ש"ח (2020)[1]
רווח תפעולי 281 מיליון ש"ח (2020)[1]
רווח 175 מיליון ש"ח (2020)[1]
הון עצמי 596 מיליון ש"ח (2020)[1]
סך המאזן 3.69 מיליארד ש"ח (2020)[1]
אנשי מפתח רמי לוי, בעל השליטה ומנכ"ל
עובדים 7500
 
www.rami-levy.co.il

רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה 2006 בע"מ, המוכרת בשם המקוצר רמי לוי שיווק השקמה או רמי לוי היא חברה המפעילה רשת מרכולים בישראל ונמצאת בשליטתו של איש העסקים רמי לוי, המשמש גם כמנכ"ל החברה. מרדכי ברקוביץ' הוא יו"ר הדירקטוריון שלה. ב-2011 מנתה הרשת כעשרים סניפים ותפסה כ-20% מנתח השוק בירושלים ומקום שלישי במדינת ישראל כולה עם כ-7% מנתח השוק[2]. נכון לאפריל 2020 כוללת הרשת כחמישים סניפים. מניות החברה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב והן כלולות במדד תל אביב 125.

היסטוריה

החנות הראשונה של רמי לוי ברחוב השקמה, שוק מחנה יהודה בירושלים

רשת "רמי לוי שיווק השקמה" החלה לפעול בשנת 1976 בחנות משפחתית, בבעלותו של רמי לוי, ברחוב השיקמה בשוק מחנה יהודה בירושלים. נכון לאוגוסט 2019 החנות המקורית נסגרה בשל שרפה שפרצה בה.

ב-1981 פתח חנות נוספת בשכונת רמות אלון בשטח של כ-200 מ"ר, את חנות הענק הראשונה שלו פתח לוי ב-1992 בשכונת תלפיות ובהמשך הרחיב את הפעילות במתכונת זו של חנויות דיסקאונט גדולות.

בשנת 2007 הונפקה "רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה 2006 בע"מ" בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ורמי לוי ממשיך להיות בעל השליטה בה. הכנסות החברה באותה שנה הסתכמו במעל 689 מיליון ש"ח, ב-2008 צמחו לכ-945 מיליון ש"ח עם רווח נקי של כ-50 מיליון ש"ח. וב-2009 הסתכמו בכ-1.35 מיליארד ש"ח עם רווח נקי של כ-73 מיליון ש"ח. באותה שנה נמכרו 10 אחוזים מהחברה לבית ההשקעות "פסגות". ב-2010 נרשם גידול נוסף בהכנסות לכ-1.7 מיליארד ש"ח. ברבעון השלישי של 2011 הפעילה החברה 20 מרכולים בגדלים שונים.

ביולי 2015 הודיעה הרשת על רכישת 7 סניפים של רשת "מגה", שהועמדו למכירה עקב המשבר הכספי שפקד את "מגה"[3]. לפני הרכישה הפעילה הרשת 34 סניפים, 5 מהם נפתחו בשנת 2015.

חברה בת בבעלות מלאה בשם רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ החלה לשווק בחודש דצמבר 2011 שירותי טלפון סלולרי במתכונת של מפעיל רשת סלולרית וירטואלית (MVNO)‏[4], על פי הסכם עם חברת פלאפון תקשורת בע"מ[5].

בשנת 2011 החלה החברה בפיילוט של הפעלת סוכנות ביטוח בסניפיה ושל מכירה באמצעות אתר האינטרנט שלה.

בתחילת שנת 2016 מיזגה שיווק השקמה אל תוכה את פעילות חברת הבת שלה ביכורי השקמה, אשר סיפקה לה פירות וירקות. במרץ 2017 פסק בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע כי צעד זה נעשה באופן פיקטיבי במטרה למסמס את התאגדות עובדי ביכורי השיקמה. בית הדין הטיל על לוי והחברות שבשליטתו לשלם להסתדרות החדשה פיצוי בסך 1.5 מיליון ש"ח[6].

בינואר 2018 רכשה החברה כ-20% מרשת "קופיקס" בעלות של 105 מיליון ש"ח[7]. ביולי 2018 מימשה החברה את אופציית השליטה ב"קופיקס" ועלתה מאחזקה של 20% ל-50.01%[8].

באוקטובר 2019 רכשה החברה את רשת "שווייצריה הקטנה" בעלות של 18 מיליון ש"ח[9].

בשנת 2021 הורשעו החברה ושניים מבכיריה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של פגיעה בפרטיות ושימוש שלא כחוק במאגרי מידע שהיו בידיה כמפעילת סלולר, נגד מובילי ההתארגנות בביכורי השקמה עיתונאים שפרסמו עליה כתבות שליליות ועוד. על החברה נגזר לשלם קנס בן 600 אלף שקלים ופיצויים בסך 200 אלף שקלים. על המנכ"ל אופיר אטיאס נגזר קנס בסך 75 אלף שקלים ומאסר על תנאי, ועל קצין הביטחון שלמה אדרת ג'וליאן נגזרו קנס של 20 אלף שקלים וחמישה חודשי עבודות שירות[10].

אודות החברה

אסטרטגיית הפעילות של הרשת הדוגלת בסל מוצרים זול, הביאה את לוי לעימותים מול ספקים כמו זכיינית קוקה-קולה בישראל, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, שסירבה למכור לרשת את מוצריה, עד שנאלצה לחזור בה עם התערבותו של הממונה על ההגבלים העסקיים. עימותים מתוקשרים היו מול רשתות המזון הגדולות, תחרות שהתבטאה במלחמת מחירים אגרסיבית ובמבצעים כמו קילוגרם בשר עוף בפחות משקל אחד (לוס לידר).

בחניות של החברה נמכרות מותגים פרטיים שמיוצרים על ידי חברות שונות בארץ לרבות מיה תעשיות מזון.

בנוסף לפעילות הקמעונאית, עוסקת החברה בשיווק סיטונאי לחנויות מכולת, מינימרקטים ומוסדות באזור ירושלים רבתי ובשיווק סחורה שאינה דורשת הובלה בקירור. חברה בת בשם ביכורי השקמה בע"מ, שבה החברה שותפה בחלקים שווים עם חברת ביכורי השדה דרום שיווק בע"מ, מספקת לרשת את הפירות והירקות הנמכרים בה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רמי לוי שיווק השקמה בוויקישיתוף
סמליל מועדון הלקוחות של רמי לוי

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה 2006 בע"מ: נתונים כספיים באתר מאי"ה.
  2. ^ גיל קליאן, ניתוח "כלכליסט": המהפכה הקמעונאית של רשת כמעט־ביתן, באתר כלכליסט, 15.07.12
  3. ^ נורית קדוש, רמי לוי מאשר: ירכוש 7 סניפים של מגה תמורת 38 מיליון שקל, באתר כלכליסט, 20 ביולי 2015
  4. ^ מיכל הוכברג, רמי לוי מקבל רישיון מפעיל וירטואלי: נייצר תחרות כמו שייצרנו בענף המזון, nrg מעריב, 7 בספטמבר 2010
  5. ^ מירב קריסטל, סלולר רמי לוי יצא לדרך: הלקוחות הסתערו, באתר ynet, 5 בדצמבר 2011
  6. ^ ניצן צבי כהן, ‏פס"ד תקדימי: רמי לוי נקנס ב-1.5 מיליון ש"ח על פגיעה בהתארגנות, באתר דבר העובדים בארץ ישראל, 12 במרץ 2017
    ס"ק 14878-12-15 הסתדרות העובדים הכללית החדשה נגד ביכורי השקמה בע"מ ואחרים, ניתן ב-12 במרץ 2017
  7. ^ נורית קדוש, רמי לוי רוכש 20% מקופיקס לפי שווי של 105 מיליון שקל, באתר כלכליסט, 1 בינואר 2018
  8. ^ בעל השליטה החדש בקופיקס: רמי לוי, באתר וואלה!‏, 24 ביולי 2018
  9. ^ רמי לוי מתרחב למתוקים: רכש את שוויצריה הקטנה ב-18 מיליון שקל, באתר ynet, ‏2019-10-03
  10. ^ ניצן צבי כהן, ‏חברת רמי לוי נקנסה ותידרש לפצות את מובילת התארגנות העובדים שנאסף לגביהם מידע, באתר דבר העובדים בארץ ישראל, 6 במאי 2021


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0