אושר עד
| נתונים כלליים | |
|---|---|
| סוג | חברה פרטית |
| מייסדים | אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו |
| תקופת הפעילות | 2009–הווה (כ־16 שנים) |
| משרד ראשי | דרך יפו 157, חיפה[1] |
| בעלות | אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו |
| מוצרים עיקריים | שיווק קמעונאי |
| הכנסות | 6 מיליארד שקל (2025) |
| מנכ"ל | עידן גורן |

אושר עד (בשמה הרשמי מרב - מזון כל בע"מ[1]) היא רשת מרכולים ישראלית, שהוקמה ב-2009 על ידי אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו. נכון לשנת 2024 מחזיקה הרשת ב-20 סניפים ברחבי ישראל, ובארבעה סניפים נוספים (תחת השם Bingo Wholesale) בארצות הברית.
היסטוריה
"אושר עד" הוקמה בשנת 2009[2] כרשת דיסקאונט[3]. הסניף הראשון של הרשת הוקם במגדל העמק. הרשת הוקמה על ידי אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו, שהיו לפני כן הבעלים של רשת השיווק "אלף", שהוקמה כרשת שיווק הפונה לקהל חרדי וסניפיה הוקמו בריכוזי אוכלוסייה חרדית. הרשת הייתה בבעלותם של מרגלית ובוים הנמנים עם הפלג הפורש של חסידות גור בראשות הרב שאול אלתר, ולניאדו המסורתי, ומחצית מהמניות ברשת הוחזקו על ידי רשת שופרסל[4]. בשנת 2008 מימשה שופרסל אופציית רכישה, ורכשה את יתרת השליטה ברשת "אלף" מידי השותפים, ב-140 מיליון ש"ח. לאחר שנת צינון הקימו השותפים את רשת "אושר עד".
הכנסות "מרב מזון כל" לשנת 2025 עומדות על כ-6 מיליארד ש"ח (6,048 מיליון ש"ח) על פי דירוג Dun's 100, מה שמציב אותה גבוה בדירוג קמעונאיות המזון, עם גידול משמעותי לעומת שנים קודמות, ומראה על ביצועים חזקים בתחום קמעונאות המזון בישראל, נתונים המעידים על התרחבות וצמיחה אושר עד היא רשת המזון השלישית בגודלה בישראל מבחינת מחזור מכירות, עם סכום של 6 מיליארד שקל בשנה[5] והיא במקום השלישי בקטגוריית ענף הקמעונאות בישראל. קודמות לה הרשתות שופרסל, ורמי לוי. לפי אותו דירוג רשת "אושר עד" מובילה במדד המכירות לעובד. נכון לדצמבר 2025, מונה הרשת 22 סניפים בישראל, כאשר האחרון שבהם נפתח בביתר בשנת 2025. והצפי הוא לפתיחת שני סניפים נוספים באזור אשדוד ועפולה ברבעון הראשון של שנת 2026 בסניפיה נמכרים מוצרים עם הכשרים מיוחדים, אך היא אינה פונה רק לקהל חרדי. סניפי הרשת גדולים בשטחם (כ-6,000 מ"ר בממוצע לסניף) ומוצרים רבים נמכרים בה באריזות גדולות הרשת מעסיקה כיום כ2000 עובדים, המנכ"ל הוא עידן גורן ותחתיו פועלים שלושה סמנכלי"ם, הרשת הינה במקום 12 מתוך החברות הרווחיות בישראל.
אושר עד ידועה בדרכה המאתגר את השוק במוצרים ספיציפיים כאסטרטגיית פרסום, בשנת 2025 הם שברו את השוק כשייבאו עגלות בוגבו, וכן מכשירים חכמים, מצלמות, ופריטי ביגוד של מותגים, ומכונות צילום.
עמדות וסורקים לשירות עצמי
בשנים האחרונות הנהיגה רשת "אושר עד" שימוש בסורקי יד לחוויית קנייה בשירות עצמי, המאפשרים ללקוחות לסרוק את מוצריהם באופן עצמאי במהלך הקנייה. הסורקים ממוקמים בכניסות לסניפים, והלקוחות יכולים לקחת סורק, לבצע את כל סריקות המוצרים תוך כדי התקדמותם בחנות, ולסיים את הרכישה בעמדת תשלום ייעודית ללא צורך בפריקה מחדש של העגלה.
הטכנולוגיה מאפשרת קיצור משמעותי של זמני ההמתנה בקופות, ומפחיתה עומסים בשעות העומס. בנוסף, השימוש בסורקים עצמיים תרם לצמצום כוח האדם הנדרש בעמדות הקופות, תוך שיפור היעילות התפעולית בסניפים. שילוב המערכת בסניפים הגדולים הפך לאחד ממהלכי הדיגיטציה הבולטים של הרשת, והוא נחשב לאחד מהכלים שהאיצו את מהירות תהליכי הקנייה עבור הציבור.
אחד המאפיינים הבולטים של רשת "אושר עד" הוא שילוב פתרונות ייחודיים המיועדים לשיפור חוויית הלקוח ולהגדלת היעילות התפעולית. במספר סניפים מפעילה הרשת מערכי אחסון גדולים בעלי יכולת תחלופה מהירה, המאפשרים אספקה רציפה של מוצרים, במיוחד באריזות משפחתיות ובכמויות גדולות. בנוסף, חלק מהסניפים מצוידים במערכות שקילה חכמות ובמסופים אלקטרוניים המציגים מידע על מבצעים, זמינות מלאי ומחירי מוצרים בזמן אמת. שילוב טכנולוגיות אלו הפך את הסניפים למרכזים קמעונאיים מתקדמים, המסוגלים להתמודד עם נפחי קנייה גבוהים במיוחד ולשמור על זמני שירות קצרים גם בשעות עומס.
לוגיסטיקה ושרשרת אספקה
הרשת מפעילה מערך לוגיסטי רחב הכולל מרכזים לשינוע והפצת סחורה לסניפיה ברחבי הארץ. "אושר עד" מייבאת חלק ניכר מן המוצרים באופן עצמאי, ולעיתים עושה שימוש ביבוא מקביל כדי להוזיל עלויות. שילוב זה מאפשר לה להציע מגוון מוצרים במחירים נמוכים יחסית לשוק. הרשת מפעילה מערכות מתקדמות לניהול מלאי ולתכנון אספקות, במטרה לשמור על יעילות תפעולית גבוהה.
השפעה על שוק המזון בישראל
מאז הקמתה תרמה הרשת להגברת התחרות בענף קמעונאות המזון, בעיקר באזורים שבהם פתחה סניפים גדולים. התרחבותה של "אושר עד" הובילה לירידת מחירים נקודתית בקטגוריות מרכזיות, ולעיתים גורמת לשינוי מדיניות אצל רשתות מתחרות. הרשת ממוקמת בשלישייה הראשונה של רשתות המזון בישראל על פי מחזור המכירות, ומהווה שחקן משמעותי בענף הקמעונאות.
מיתוג, פרסום ופעילות שיווקית
הרשת מקיימת אסטרטגיית פרסום המתמקדת בעיקר בהצגת מבצעים ושבירת מחירי שוק במוצרים בולטים. "אושר עד" נוטה להמעיט בפרסום ממוסד באמצעי התקשורת המסורתיים, ומתמקדת בקמפיינים נקודתיים, פרסום חוצות, ובתקשורת ישירה ברשתות החברתיות. לעיתים בוחרת הרשת להבליט מבצעים יוצאי דופן במוצרים שאינם מזון, כחלק מאסטרטגיית בידול ברורה.
סניפים מיוחדים ופתיחות בולטות
במהלך שנות פעילותה פתחה הרשת מספר סניפים שנחשבים בין הגדולים בישראל. סניפים אלו משמשים מוקד משיכה מרכזי ללקוחות מאזורי מסחר רחבים. פתיחת סניפים חדשים של הרשת נחשבת לאירוע מקומי משמעותי, ולעיתים יוצרת שינוי בתחרות באזור, במיוחד בערים שבהן לא פעלה קודם לכן, למשל בתקופת הפתיחה בביתר נרשמו מחירים תחרותיים ביותר, וכן פתיחת סניף באזור סביון הפונה ללקוחות מהעשירון העליון של מדינת ישראל.
מותג פרטי ומגוון מוצרים
הרשת מציעה מגוון רחב של מוצרים בקטגוריות שונות, כולל מוצרים מיובאים ואריזות גדולות למגזר הפרטי והמוסדי. חלק מהמוצרים משווקים במסגרת מותג פרטי של הרשת, הכולל מוצרים בסיסיים לצד מוצרים ייחודיים המיובאים ישירות מחו"ל. הרשת מקפידה על זמינות מוצרית גבוהה ועל הרחבת סל המוצרים בהתאם לצורכי לקוחותיה.

פעילות Bingo Wholesale בארצות הברית
"Bingo Wholesale", זרוע הפעילות האמריקאית של הרשת, מפעילה כיום ארבעה סניפים בארצות הברית. החנויות מתאפיינות בגודל גדול במיוחד ובתצורה המזכירה את סניפי הרשת בישראל, תוך התאמת המלאי לקהל המקומי. פעילותה של Bingo יצרה תחרות משמעותית בשוק המזון באזורים שבהם היא פועלת, והיא מהווה אחת הדוגמאות הבולטות לחדירת רשת קמעונאית ישראלית לשוק האמריקאי. הרשת מתכננת להמשיך את התרחבותה ולהקים סניפים נוספים בשנים הקרובות.
בשנת 2016 פתחה הרשת סניף בשכונת ברוקלין שבניו יורק[6] בשם Bingo Wholesale (אנ') בהשקעה של $9,000,000, גודל הסניף הוא 6,503 מטר מרובע[7]. בכך הייתה לרשת המזון הישראלית הראשונה שפתחה סופרמרקט מחוץ לישראל[8].
ב-2019 פתחה הרשת חנות BINGO שנייה בארצות הברית, בלייקווד שבניו ג'רזי[9].
ב - 2025 פתחה הרשת חנות באזור FIVE TOUNES בארה"ב.
לרשת יש היום 4 סניפים בארצות הברית, ובקרוב תיפתח החנות החמישית.
סניפי הרשת בארה"ב מעוצבים לפי הסגנון הישראלי, והם רחבי ידיים ומרשימים מאוד, הרשת יוצרת תחרות רבה בקרב העסקים היהודיים במקום, אך ממשיכה את סיפור ההצלחה גם בחו"ל.
קישורים חיצוניים
אתר האינטרנט הרשמי של אושר עד- אתר האינטרנט הרשמי של BINGO
אושר עד, ברשת החברתית פייסבוק
אושר עד, ביישום טלגרם
אושר עד, ברשת החברתית אינסטגרם
אושר עד (רשת מרכולים), דף שער בספרייה הלאומית- דיאנה בחור-ניר וגיל קליאן, באושר ובעושר, באתר כלכליסט, 30 ביוני 2011
- גולן חזני, מייסדי אושר עד בדרך לאקזיט ענק, באתר כלכליסט, 25 בנובמבר 2018
עדי דברת-מזריץ, סימי ספולטר, בלי שטיקים והתנצלויות - מנכ"ל אושר עד מסביר למה לא בטוח שהוא רוצה שתהיו לקוחות שלו, באתר TheMarker, 9 ביוני 2023
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 מרב - מזון כל, באתר דנסגייד
- ↑ אילנית חיות, רשת "אושר עד" מתרחבת: משקיעה 6 מיליון דולר בסניף חדש, באתר גלובס, 24 בנובמבר 2009
- ↑ אילנית חיות, המתחרה החדשה בשוק הדיסקאונט: רשת "אושר עד", באתר גלובס, 14 ביוני 2009
- ↑ אילנית חיות, כך הצמיחה שופרסל מתחרה קשה - ושילמה לה 100 מיליון שקל, באתר גלובס, 4 במרץ 2015
- ↑ אילנית חיות, דירוג DUN'S 100: אלה הן רשתות המזון הגדולות בישראל, באתר גלובס, 28 ביולי 2016
- ↑ "אושר עד" פתחה סניף בניו יורק, באתר ynet, 21 בנובמבר 2016
- ↑ Jewish Titbits
- ↑
שושנה חן, אושר עד פתחה סניף ראשון בניו־יורק, באתר "ידיעות אחרונות", 23 בנובמבר 2016
- ↑ ביזנעס, בשורה לצרכן החרדי: ‘אושר עד’ פותחת סניף ראשון בלייקווד (ארכיון)
|
אושר עד39046918Q31198118