X-40

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בואינג X-40
הבואינג X-40A בעת מבחן דאייה
הבואינג X-40A בעת מבחן דאייה
מאפיינים כלליים
סוג מדגים עבור הX-37
ארץ ייצור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
יצרן בואינג
טיסת בכורה 11 באוגוסט 1998
צוות לא מאויש
יחידות שיוצרו 1
משתמש ראשי בואינג
ממדים 
אורך 6.5 מטרים
גובה 2.3 מטרים
מוטת כנפיים 3.5 מטרים
משקל ריק 1,100 ק"ג
ביצועים 
מהירות מרבית 480 קמ"ש

הבואינג X-40 הוא דגם של הבואינג X-37 שנבנה על מנת לשמש כמדגים שלו.

היסטוריה

ה-X-40 נבנה ביחס של 85% מגודלו של ה-X-37 על מנת לבחון את התכונות האווירודינמיות וטכנולוגיות הניווט של ה-X-37. ב-2001 הדגים הכלי בהצלחה את יכולות הדאייה של גופו ה"שמן" וקצר הכנפיים של ה-X-37.

מבחנים

מבחן הדאייה הראשון של ה-X-40 בוצע בבסיס חיל האוויר הולומאן שבניו מקסיקו ב-11 באוגוסט 1998. המבחן בוצע בשיתוף חיל האוויר האמריקאי תחת השם "Space Maneuver Vehicle". הכלי שוחרר מגובה של כ-9,200 רגל (2,800 מטר) ובמרחק 4 ק"מ מקצהו של מסלול הנחיתה. הכלי שוחרר מעל גביו של מסוק UH-60 בלק הוק (בניסויים מאוחרים יותר נעשה שימוש בCH-47 צ'ינוק).

הכלי החל בנחיתה דומה לזאת של מעבורות החלל ונחת משמאל לקו המרכז של מסלול הנחיתה. לאחר הנגיעה בקרקע נפרשו מצנחי הבלימה בהצלחה והוא נעצר לאחר כ-2,100 מטרים.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא X-40 בוויקישיתוף


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0