בואינג 717

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בואינג 717
בואינג 717
בואינג 717
בואינג 717
מאפיינים כלליים
סוג מטוס נוסעים צר-גוף
קוד נאט"ו B712
ארץ ייצור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
יצרן בואינג
טיסת בכורה 2 בספטמבר 1998
תקופת שירות 12 באוקטובר 1999(AirTran Airways) – הווה
צוות 2
נוסעים 106 / 117
יחידות שיוצרו 156
משתמש ראשי ארצות הבריתארצות הברית דלתא איירליינס
ספרדספרד Volotea
ארצות הבריתארצות הברית הוויאן איירליינס
אוסטרליהאוסטרליה קוואנטס
מחיר 717-200 – 35 מיליון דולר 2001
ממדים 
אורך 37.8 מטר
גובה 8.92 מטר
מוטת כנפיים 28.47 מטר
משקל המראה מרבי 54,900 ק"ג
ביצועים 
מהירות מרבית 811 קמ"ש
טווח טיסה מרבי 3,815 ק"מ
סייג רום 11.277 מטר
הנעה 
שני מנועי BR700 תוצרת רולס רויס

בואינג 717 הוא מטוס נוסעים צר-גוף דו מנועי לטווח קצר עד בינוני של חברת בואינג. המטוס נוצר בעקבות הצורך של חברות התעופה במטוס דו מנועי חסכוני וזול יחסית לטיסות קצרות טווח בתדירות גבוהה. אולם לאחר שסיפקה את ההזמנות במאי 2006 הפסיקה בואינג לייצר את המטוס, והמשיכה רק לספק שירות עבורו. המטוס יוצר בדגם אחד מרכזי, ה-200–717.

המטוס תוכנן באמצע שנות ה-90 של המאה ה-20 על ידי חברת מקדונל דאגלס, תחת הכינוי MD-95, כדור שלישי של סדרת מטוסי ה-DC-9 המוצלחת של מקדונל-דאגלס, שממנה נבנו כמעט 2,500 יחידות מדגמי DC-9, ‏MD-80, ו-MD-90 משנת 1965 עד שנת 2006. עם רכישת מקדונל-דאגלס על ידי בואינג, שונה השם המתוכנן של המטוס ל"בואינג 717" כדי לשלבו בתוך סדרת מטוסי הסילון של בואינג.

לוח הזמנים

לדגם הרגיל:

  • הזמנה ראשונה: 19 באוקטובר 1995
  • חשיפת המטוס: 10 ביוני 1998
  • טיסה ראשונה: 2 בספטמבר 1998
  • אישור המטוס על ידי הרשויות: 1 בספטמבר 1999
  • העברת המטוס הראשון: 23 בספטמבר 1999
  • תחילת השירות: 12 באוקטובר 2000
  • מסירה אחרונה: 23 במאי 2006

נתונים טכניים

לדגם הרגיל:

קישורים חיצוניים


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0