בואינג 247

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בואינג 247
המטוס בשנת 1933
המטוס בשנת 1933
המטוס בשנת 1933
מאפיינים כלליים
סוג מטוס נוסעים
ארץ ייצור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
יצרן בואינג
טיסת בכורה 8 בפברואר 1933
צוות 3
נוסעים 10
יחידות שיוצרו 75
ממדים 
אורך 15.7 מטר
גובה 3.8 מ'
מוטת כנפיים 22.6 מ'
משקל ריק 4,055 ק"ג
משקל המראה מרבי 7,623 ק"ג
ביצועים 
מהירות מרבית 320 קמ"ש
טווח טיסה מרבי 1,200 ק"מ
סייג רום 7,620 מ'
הנעה 
שני מנועי R-1340 תוצרת פראט אנד וויטני
המטוס בשירות חיל האוויר המלכותי הקנדי

בואינג 247אנגלית: Boeing 247) היה מטוס נוסעים מתוצרת בואינג. המטוס טס לראשונה בפברואר 1933, ונכנס לשירות במאי אותה שנה.
המטוס היה מטוס הנוסעים הראשון שכל חלקיו היו ממתכת, והוא התחרה בעיקר בדאגלס DC-2.

פיתוח

פיתוח המטוס החל לאחר שבשנת 1931 התרסקה בקנזס טיסה של TWA, הסיבה לתאונה היה חלק עץ במטוס שהתפרק, לאחר התאונה החלה דרישה מצד חברות התעופה למטוסים עשויים מתכת בלבד.

המטוס היה מהיר יותר ממטוסי הקרב שהיו באותה תקופה, בנוסף יכול היה לנחות עם מנוע אחד בלבד.
המטוס הופעל על ידי שני מנועי כוכב R-1340 תוצרת פראט אנד וויטני, והוצג לראשונה בתערוכה העולמית של שיקגו בשנת 1933.

גרסאות

247 הגרסה הראשונית למטוס.

247A גרסה מיוחדת עבור לופטהנזה, נבנו ארבעה מטוסים.

247D ו-247E גרסאות משופרות עם מנועים חזקים יותר.

247Y גרסת ניסיון, נבנו שני מטוסים.

C-73 גרסה צבאית, שיפור של גרסה 247D, נבנו 27 מטוסים.

תאונות ותקריות

מפעילים צבאיים

קישורים חיצוניים



הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0