בואינג X-37

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בואינג X-37
הדמיית אמן של ה-X-37 בטיסה
הדמיית אמן של ה-X-37 בטיסה
מאפיינים כלליים
סוג מטוס חלל לא מאויש
ארץ ייצור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
יצרן בואינג
טיסת בכורה

7 באפריל 2006 (ניסוי דאייה)

22 באפריל 2010 (טיסת חלל ראשונה)
יחידות שיוצרו 2
משתמש ראשי נאס"א, DARPA, USAF
ממדים 
אורך 8.9 מטרים
גובה 2.9 מטרים
מוטת כנפיים 4.5 מטרים
משקל טעון 4,990 ק"ג
ביצועים 
מהירות מרבית 28,200 קמ"ש (במסלול)
טווח טיסה מרבי שהייה במסלול עד 647 יום
סייג רום מסלול לווייני נמוך

בואינג X-37 הוא כלי חלל לא מאויש המפותח על ידי חברת בואינג. הכלי מיועד לשמש כמדגים טכנולוגי למעבורת חלל קטנה ובלתי מאוישת שתשנע מטענים קלים במחיר זול לעומת מעבורת החלל. הכלי יכול להשיג מהירות מסלולית ולהישאר בחלל עד 647 יום. הוא מיועד למיזמים אזרחים וצבאיים כאחד. הכלי נבנה בשיטה מודלית וכך יתאפשר פיתוח עד כדי הפיכתו לכלי השיגור העיקרי של מטענים לחלל. אורכו 8.9 מטרים ומוטת כנפיו 4.5 מטרים. הוא משוגר לחלל בחרטומו של טיל, ובעל יכולת חזרה בנחיתה עצמית על גלגליו בשדה התעופה, לשימוש חוזר.

משימת הניסוי הראשונה של המעבורת בוצעה בהצלחה לאחר ששוגרה ב-22 באפריל 2010 מנמל החלל קייפ קנוורל, ונחתה ב-3 בדצמבר 2010. אורך המשימה היה 220 ימים, כאשר פרטי המשימה לא פורסמו.

ב-11 בדצמבר 2012 שוגר X-37 מנמל החלל קייפ קנוורל וחזר לכדור הארץ ב-17 באוקטובר 2014. פעילותו בטיסה ארוכה זו נשמרת בסוד.

ב-20 במאי 2015 שוגר X-37B למשימת USA-261 וחזר לכדור הארץ ב-7 במאי 2017. גם פרטיה של טיסה ארוכה זו נשמרים בסוד.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בואינג X-37 בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא מדעי החלל. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

22953985בואינג X-37