אורביטל סיינסס X-34

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אורביטל סיינסס X-34
הדגם האחרון של ה-X-34 על מסלול הטיסה
הדגם האחרון של ה-X-34 על מסלול הטיסה
הדגם האחרון של ה-X-34 על מסלול הטיסה
מידע כללי
סוכנות חלל נאס"א
יצרן אורביטל סיינסס
משגר רקטה מובנית, מנוע פאסטרק אחד של מארשאל
דף העובדות של X-34 באתר של נאס"א
משימה
סוג משימה טיסות אוויר וחלל
מסלול תת-מסלול כדור הארץ
מידע טכני
ערוצי תקשורת תקשורת WP אלחוטית

אורביטל סיינסס X-34 תוכנן להיות כלי המראה לשימוש חוזראנגלית: Reusable Launch Vehicle program), שנועד להציג ולבחון רעיון לחלופה זולה למעבורת חלל: רכב שימריא בעזרת הנעה רקטית, יעגון בתחנת חלל, וינחת במסלול כפי שמטוס נוחת. תוכנית הפיתוח שלו, שהחלה ב-1996, נפסקה ב-2001 והמטוס מעולם לא המריא.

ה-X-34 תוכנן כמטוס ללא טייס שמונע על ידי מנוע רקטי במהירות שיא של מאך 8. הוא תוכנן לבצע כ-25 טיסות ניסוי בשנה. הוא נועד להוריד את המחיר של הכנסת מטען למסלול סביב כדור הארץ מ-10,000 דולר לליברה ל-1,000 דולר לליברה.

האבטיפוס הבלתי מונע, שימש לניסויים ראשוניים כאשר התוכנית בוטלה בשנת 2001 משיקולי תקציב.

נכון ל-1 בינואר 2010 שני אבטיפוסים נותרו באחסון בבסיס חיל האוויר אדוארדס. ב-16 בנובמבר 2010 הם הועברו לאחסון בבסיס אחר, לשם בדיקת האפשרות להכשרתם לטיסה.[1]

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורביטל סיינסס X-34 בוויקישיתוף

הערות שוליים


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

21473404אורביטל סיינסס X-34