רוקוול-MBB X-31
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאפיינים כלליים | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס ניסוי | ||||||||||||||
ארץ ייצור | ארצות הברית וגרמניה | ||||||||||||||
יצרן | רוקוול ו-MBB | ||||||||||||||
טיסת בכורה | 11 באוקטובר 1990 | ||||||||||||||
תקופת שירות | ?–1995 | ||||||||||||||
צוות | 1 | ||||||||||||||
יחידות שיוצרו | 2 | ||||||||||||||
משתמש ראשי | DARPA, נאס"א, המרכז הגרמני לחקר החלל | ||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
תרשים | |||||||||||||||
הרוקוול-MBB X-31 היה מטוס ניסוי לבחינת טכנולוגיות הנעה וקטורית שפותח בשיתוף פעולה בין ארצות הברית וגרמניה כחלק מתוכנית משותפת לשיפור יכולות התמרון של מטוסי הקרב. ההנעה הווקטורית מאפשרת למטוס לנוע בכיוון שונה מהכיוון אליו מופנה חרטום (אף) המטוס, דבר המאפשר יכולות תמרון ותנועה מרובות יותר ממטוס בעל הנעה רגילה. מערכת בקרת טיסה מורכבת איפשרה למטוס לטוס בזוויות התקפה גובהות במיוחד, בהם מטוס רגיל היה מזדקר.
ראו גם
קישורים חיצוניים
מטוסי ה-X האמריקניים | |
---|---|
|