מנחת מצפה רמון
נתוני השדה | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||
מפעיל | "מרכז דאיה נגב" | ||||||||||
עיר סמוכה | מצפה רמון | ||||||||||
קואורדינטות | 30°39′07″N 34°48′24″E / 30.65194°N 34.80667°E | ||||||||||
גובה מעל פני הים | 780 מטר (2,560 רגל) | ||||||||||
מסלולי טיסה | |||||||||||
| |||||||||||
מנחת מצפה רמון הוא מנחת השוכן במישור הרוחות, כארבעה קילומטרים מצפון למצפה רמון. המנחת נמצא ממערב לכביש 40, מדרום לכביש 171 וממזרח לבה"ד 1, ומשמש בעיקר מטוסים מסוג אווירון זעיר ממדים ודאונים.
במנחת קיים מסלול טיסה מאספלט באורך של כ-600 מטרים, וחברת "כנף-ארקיע" אשר הוקמה בידי חברות ארקיע ו"כנף", הפעילה אליו טיסות מנמל התעופה דב הוז בתל אביב באמצעות מטוסי איילנדר דו מנועיים. הקו בוטל באופן סופי בשנת 2006.
בשנת 2001 החליטה ממשלת ישראל על סלילתו של מסלול טיסה חדש במנחת באורך של כ-1,400 מטרים, כ-300 מטרים ממערב ובמקביל למסלול הקודם. הפרויקט נועד לקדם את התיירות במצפה רמון, ולאפשר להגיע מהעיירה אל מרכז הארץ בטיסה בת כ-40 דקות. העבודות החלו בשנת 2002 והיו אמורות להסתיים תוך 20 חודשים[1], אך הופסקו בשנת 2003 בשל חוסר בתקציב, לאחר שמשטח הכורכר שנועד למסלול תוחם ופולס. תוואי המסלול נפגע במשך השנים משטפונות.
ב-24 במרץ 2013 אישרה רשות התעופה האזרחית את הפעלתו של מסלול הכורכר במנחת עבור מטוסים מסוג אווירון זעיר ממדים ומטוסי תעופה כללית היכולים לפעול בתנאי המקום[2]. הפעלת המנחת נמסרה ל"מרכז דאיה נגב".
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
נמלי תעופה ומנחתים אזרחיים בישראל | ||
---|---|---|
נמלי תעופה בין-לאומיים | חיפה • בן-גוריון • רמון | |
שדות תעופה | ראש פינה • הרצליה | |
מנחתים | קריית שמונה • פיק • שמרת • אסיף • מגידו • הבונים • עין שמר • תנובות • ראשון לציון • בר-יהודה • ערד • באר שבע • שדה בוקר • קציעות • מצפה רמון • מישר • ספיר • קדמה | |
לא פעילים | דלתון • ציקלון • עטרות • דימונה • עובדה (צבאי בלבד) • יטבתה | |
נהרסו או פונו | בצת • שדה דב • קרני • קטיף • נווה זוהר • אילת | |
מנחתים מאולתרים | מנחת עמק המצלבה • מנחת גבעת שאול |