הגרסה שבמעמדו עברה שינויים על ידי ושוחזרה על ידי מאזין אחר, עיינו בבקשה בשינויים ותגידו מה דעתכם.
שיחה:הרב שאול אלתר/ארכיון 1
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
למה מאזין?
אם לא יבוא מישהו וישנה את זה אני יוסיף גם מה שהם עושים לגור
אם תוכל להטריח עצמך ולכתוב מה הם השינויים שברצונך לבצע, ומדוע.
יועיל מאוד לדיון.
זה העריכה שאני מבקש לעשות בתחילת הקטע של "מעמדו":
"בעבר היה נמנה על קהילת חסידי גור, והיה ראש ישיבת שפת אמת עד לסגירת הישיבה. בשמחת תורה בשנת תש"פ החליט לעוזב את החסידות לטובת קהילה עצמאית.
עקב הצעד שעשה בשנת תש"פ סיננו את כל תלמידיו ממוסדות חסידי גור, עקב רצונם לנהוג בדרך אחרת מזו המסורה בחסידות דורות רבים
בקהילתו נקרא "ראש הישיבה" על שם ישיבתו שעמד בראשה בעבר, ושכך גם כונה בחסידות גור עד לעזיבתו."
ולהוריד את השורה הזאת:
תומכיו כונו בחסידות בכינויי גנאי[3], והממסד הצר את צעדיהם[דרושה הבהרה][דרוש מקור]. בשנת תש"פ סולקו כל תלמידי הרב אלתר ממוסדות גור.
למה אתה רוצה לעשות זאת
כי מה אפשר לעשות שזה המציאות.
וזה שתומכיו כונו בחסידות בכינויי גנאי גם לא נראה לי מקומו קשור למכלול, ואין קשר בזה למעמדו
לטובצ קהילה עצמאית לא כ"כ מדויק
מדוע?
כל תלמידי הרב אלתר והיו שקיבלו בחזרה...
א בוחער לידיעתך גם כאלה שבקהילתו אי אפשר לכנות אותם ממש כתלמידיו וד"ל
צריך למחוק את המשפט הנ"ל כי תומכיו כונו, זה לא נכון, זה היה כמה ילדים, אפשר לכתוב שהיו מקרים בהם כונו תומכיו בכינויי גנאי, לא כפי שזה עכשיו שמשמע שזה היה על בסיס קבע.
והמססד הצר את צעדיהם זה כבר חודשיים צריך הבהרה ומקור, וגם את זה צריך למחוק.
מה אתה מתכחש לעובדות שקיימות ברחוב
דוב פרח כל המכתבים והדברים המשוקצים שמוציאים אנשיו של הרב אלתר כנגד גור, למה לא כותבים כאן??, אז אני יגיד לך את התשובה, כי אתה ומי שכתב את זה הם שונאים של גור, והבמה כאן זה לכלל הציבור ולא צד של ציבור מסויים, ובפרט לא של הצד שלכם
דוב פרח, על איזה עובדות קיימות ברחוב אתה מדבר.
תומכיו כונו בכינויי גנאי, זה לא דבר שקרה כל יום, בפרט עם הקישור שמופיע בהערה שילדים צעקו לחסיד של רבי שאול נאצי, יש כינוי מקובל בגור שמאלני, כשהוא בדרך כלל כינוי שנאמר בין אנשים ככינוי מאחורי הגב ולא כינוי שצועקים אותו, הוא לא כינוי גנאי, השמאל קיים בכל מקום, יש את הכינוי שהעניקו לאלו שפרשו שהם ממורמרים, וזה נכון, מה לעשות.
לגבי הממסד הצר את צעדיהם, אז בא תגיד לי מה בדיוק 'הממסד' עשה להם, יש מערכת של יח"צ שעובדת למעלה מעשר שנים להוציא שמועות שקריות על האדמור מגור ועסקניו, הפעם האחרונה שהממסד הצר צעדים של מישהו אזרחי, היתה בשנת תשס"ב ואז הקימו בית דין וכל אחד קיבל את ההכרעה הספציפית שלו.
כמו"כ כמובן שהם טוענים שהממסד בגור כבר רודף שנים את ר' שאול, והתחילו ללמוד בקיאות נגדו, מחר יגידו שהתקנות לשמחת הנישואין בגור ג"כ נגדו, כי רצו שלא יהיהו לו אורחים בחתונה וכן על זו הדרך.
זה מיעוט קטן וקולני, וחבל שאתם נסחפים אחריו, זה כבר כתוב חודשיים דרוש מקור ולא נמחק, אתמההה, ולא רק אלא שזה גם מובן לך מה הפירוש הצר צעדים, אולי העמידו את הילדים שלהם בפינה.....
וכן, אני באופן אישי הייתי במוסד חינוכי שמתחנך שם מישהו שחזר לגור, והיתה מהומה בפרוזדור, והמנהל החינוכי יצא מבוהל מחדרו כי הוא חשב שעושים הפגנה על הילד שחזר....
"תומכיו כונו בכינויי גנאי, זה לא דבר שקרה כל יום", אלא קורה כל יום.
בלי לדבר על יריקות הפגנות ועוד ועוד כידוע לך.
למה מישהו מגור כינה אותך פעם בכינוי גנאי? תאר לי איך היתה ההרגשה.
היחיד שעשו נגדו הפגנות זה ברלינר.
לא ידוע לי על הפגנות נוספות.
כנראה כבודו גר רחוק מן הישוב במדבר ערד.
אין בערד יותר מידי על מי להפגין כי אלה הבודדים ממש שעזבו בערד עזבו את ערד בדרך כלל תוך 24 שעות (אחד עוד הספיק לפזר קצת פאשקווילן על עצמו לפני שהוא עזב [מידיעה אישית])
כעומד מן הצד אני יכול להעיד שיש התנכליות יום יומית שאני שומע על זה בקווע שטיבל
כדאי שתברר דחוף את המקורות של הקאווע שטיבל שלך ואיזה חסימה יש על האינטרנט שלו
תשלח לי דוגמאות באישי
דוב פרח, ראה מה כתבתי, מחכה לדוגמאות ספציפיות באישי
רק אמת וצדק הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
השינוי הנ"ל חוטא לאמת ואי אפשר להתייחס לילדים הוא מיעוט כזה הוא אחר כמשהו חשוב לעדכון מה שכן אפשר לעדכן את התייחסות של האנשים הרשמים בגור לנושא
ואם בכול מקרה אתה מעוניין להכניס את השינויים צריך גם להתייחס להקלטות ר'שאול והסיבה שהביאה לכך שהממסד הגוראי ראה בו ...
אם כול המטרה של המכלול זה תוכן נקי יותר ומסונן יותר יהודי יותר
איזה הגיון יש לפסם תוכן שיוכל חלילה להתפרש כפוגעני בגדולי הדור .
ולא לדבר אל העניין שגם כך כול הערך מוטה ולא משקף ענייניות ואובייקטיביות
אלה דעות של ...
בכול מקרה אם לא מוספים לערך דברים בסיסים בדבר הדמות אין מקום לשינוים הנ"ל
שימו לב שרק אמת וצדק שינה את הדף עוד פעם מהגירסא של איציק 1
אני הולך עם האמת, אפילו שיחסמו אותי!
רק אמת וצדק צודק
לאחרונה נחשפתי לסיפורים מסמרים אודות פגיעה בזולת.
רבותי זה לא צחוק, גם אם האדם שאתם מזלזלים בו עשה לכם רע, זה לא כזה פשוט להשיב מלחמה, ולא תמיד מותר.
זה שבחרתי להעלות את הנושא כאן, זה בגלל שכאן בדף הזה גברו המלחמות, שהגיעו גם למימדים אישיים.
את חטאי אני מזכיר היום שאני הייתי מעורב כאן בכמה השבות מלחמה, ולמרות שעשיתי את זה לשם שמיים, אבל לפעמים זה הגיע גם למימדים אישיים שיתכן שהיה באיסור, ולכן אני מבקש מכל המשתתפים הרשומים כאן שאחרי שקוראים את הנושא הזה ימחלו בלב שלם אחד לשני ולי והוא רחום יכפר עוון...
תחת איזה שם (שאני ידע על מה אני צריך למחול) אתה יכול לשלוח לי במייל
מחלנו.
א גערער, אל תהיה פוילישער...
לך תדע אם הגערער לא פתח את הניק בעצמו, וכתב את התגובה כדי שיהיו בטוחים שזה לא בבק"ש שלו... (אבל אם ככה לא היה כותב כלום, כדי שלא יחשדו שכותב כדי שלא יחשדו, וכו' חד גדיא חד גדיא).
על אף החופשה שאני אמור להיות בה אני מוחה על החשד בכשרים והעלאת תאוריות ללא כל מקור או סיבה ואני מצהיר בזאת שאני לא זוכר בכל מה שכתבתי במכלול מאז שנרשמתי שום רשימה שהיה בה פגיעות אישיות או קהילתיות כל שהם ואינני רואה שום מקום לבקשות מחילה כל שהם (וגם אם קצת הגבתי בחריפות לאבי הכי חכם בעולם ביקשתי את רשותו לכתוב לו בחריפות ונתן לי)
א גערער, זה נכתב כהלצה בעלמא ואין שום חשד. ואמנם אתה צודק שיש לחוש לחוק פו.
סלחתי :-)
כמעשה באותו פולני שעמד בתחנת הרכבת וכששאלוהו לאן נוסע השיב ללודז', ואל תחשוב שאמרתי שאני נוסע ללודז' כדי שתחשוב שאני נוסע לוורשה, כיוון שאם כן הייתי אומר וורשה, ואל תחשוב שאני נוסע ללודז'...
ז"ל הסיפור שציינתי אליו בהערה:
מאיר עיני הגולה חלק שני אות תקמג.
סיפר הר' בונם משמש... כבר סיימו תפילתם ולא נשמע קול שופר אחרי התפילה... לא היו נזהרים חסידי קאצק בזה... ותלהבו פניו הקדושים... ואמר בזה הלשון:"הלא צריכים להבין באם הי' גם על להלאה הרצון בשמים לההנהגה הקודמת א"כ מדוע לקחו המנהיג." ע"כ.
מכלולאים פעילים, האם זה לא מקור מספק למה שכתבתי שבגור היה מקובל שכל רבי יש לו הנהגה שונה?
בהמתן של צדיקים משום מה חושב שזה לא מקור מספק והוסיף לי דרוש מקור על דברי.
מקור מספיק לו היה צריך מקור. אבל אין טעם לבקש מקור על דבר הידוע לכל. גם אין מקור על הנאמר שהערך המוביל את גור הוא ה"קדושה", ועוד המון פרטים.
ח
חחחח
התכוונתי שממה נפשך, אם זה שכל רב'ה מנהיג בדרך חדשה, זה עניין של אמונה, אז למה צריך להביא לו אסמכתא. ואם זה מציאות כה פשוטה, מדוע נעזרים בווארט במקום בדוגמאות פרקטיות מהשטח
היה כתוב שדרוש מקור לכך שיש לו בית כנסת בחיפה [מפני שתושבי חיפה לא שמעו מכך], הוספתי מקור והנה למרבה הפלא נמחק בכלל האזכור של ביהכ"נ החיפאי, [בו בזמן שאין חיפאי שאינו מכיר את ביהכנ"ס החדש והנאה שלהם].
תחזיר את זה אבל מקור בבקשה.
איני רגיל בהמכלול ואיני יודע איך מחזירים את זה ועושים קישור למקור, תסתכל בגירסא מ-13 באוגוסט בה הוספתי את המקור מהעדכון בפורום לתורה על בתי הכנסת החסידיים בחיפה שהתחילו לשאת בהם כפיים בשחרית, [אגב, אני עצמי אכן נודעתי על המקום בעת הוראת הרב שפרן והגר"ש שיתחילו לשאת כפיים בכל יום].
בהצלחה.
אני מוכן להראות לכם מקור למי שמעוניין שישלח גיימיל ל[email protected] ואני יראה לו
אני שלחתי לאיציק
מה?
זה המקור שאימות מכללאי נתן, יש עוד מקורות לעובדה הזו.
לאחר שאתם יוצאים מפורשות נגד חסידי גור עם כל מיני אמירות שקריות כאן במכלול,
אם אתם לא חוזרים בכם ומשנים את הדברים כאן, אנחנו הולכים לצאת במלחמה נגדכם, וזה לא יהיה כדאי....
שלום. הגעתי לויזניץ מרכז?
התגובה של נגדכם היא תגובה גורית טיפוסית.
מסוג התגובות שמסגירות מיידית את כותביהם.
מרטיט, מרתיע, מפחיד, מעורר חלחלה... להמשיך?! אבל זה טוב לפני אלול לקבל 'פלצות'...
באמת מה תענו בשמיים על השאלה שאתם הולכים נגד 50000 נפשות?????????
הערך נכתב על ידי עורכים המוטים לשני הצדדים. מומלץ שתכיר קצת את העורכים הפעילים כאן, לפני שאתה מתקיף. אם אתה רוצה לשנות תמצא מי כאן לדעתך לא מוטה ותציע לו את השינוי שאתה רוצה לעשות מלבד זאת תבדוק את המקורות. כבר זמן רב שמדיי הרבה נרשמים כאן רק כדי לכתוב בערך הזה או בערכים אחרים, את שיטתם במחלוקת, (וכאילו אין צד שני בעולם). נא ראו המכלול:מנגנונים ליישוב מחלוקת#יישוב מחלוקת בענייני תוכן.
אנציקלופד זה לא נכון, חצי מחסידי גור אין להם מחשב בכלל ומי שיש לא לכולם פתוח כאן, אז שסביר להניח שרוב המגיבים כאן הם לא באים ללטף את גור מכל כיוון ומכל המשמע בכך.
לא מדובר על מגיבים אלא על מי שכותב בערך. יש כללים איך משנים ערך ואף שבעיקרון כל אחד רשאי לערוך כחפצו. לא תמיד המנטרים או מפעילי המערכת יכולים לדעת מה הגירסא הנכונה. בשביל זה יש כאן את הדף המכלול:מלחמת עריכה ועוד דף שהזכרתי. אם כל מה שנעשה בדף הוא מלחמות עריכה לא ראויות עלול להתקבע מצב שלא לכולם הוא רצוי. ראו גם שם
אגב מי זה משתמש:נגדכם? הוא מחסידות גור, אז "הוא לא יכול להיכנס לכאן" אנחנו רואים שהוא כאן.
מכלולים הדגיש מפורש "לא לכולם פתוח כאן" נא לדייק, תודה!
יש הרבה חסידי גור עם מחשב, והרבה מחסידי ר' שאול עם מחשב. לא צריך את כולם.
אשמח לדבר איתך, אבל תאלץ קודם להוריד דציבלים, הסבר בבקשה בלי גוזמאות מה אתה טוען כלפי המכלול?
מעולם לא יצאנו נגד אף אחד, אם יש לך פרטי מידע תלונות או הוכחות שמשהו לא נכון תכתוב לי על זה בדף השיחה שלי ואני ישמח להלחם את מלחמת הצדק.
רק הבהרה קטנה, אני לא באמת מאמין שתהיה מלחמה כזו - אבל אני פתוח לדיונים.
ואם אתה בעניין של המלצות - תערוך ערכים אחרים שקשורים לנושא, למה להתעסק בלי סוף בשש שורות של ערך שולי? בעיקרון זה לא מעניין אף א
מהללו אם זה לא מעניין, למה כל כך נלחמים על זה? כנראה יש כאלה שזה כן איכפת להם. אני אישית לא מכיר ולא מבין מה באמת משנה כל כך. חשוב יותר שתוכן הערך יהיה אמין ועובדתי, לא מתפלמס. יש כאן כמה שמאוד איכפת להם אם יקראו "קהילה מחסידי גור" או "פורשים". אני אישית מעדיף את הניסוח הראשון, אולי מדובר בתחושה אישית של מי שבפנים ש"חייבים לקרוא להם פורשים כדי לא לתת להם לגיטימציה" אני לא יודע אם זה שיקול אנציקלופדי.
הערך לא מעניין, אני מסופק מאוד כמה אנשים פשוט קראו אותו ולא נלחמו מעל דפיו. אם היה ערך על המחלוקת בגור מסתמא היו קוראים אותו - אבל הערך הזה פשוט משעמם.
חבר'ה אולי שנגדכם יהיה שותף להקמת ה'מכלול החדש'...
אני ראיתי כאן המון דברים שאינם אמיתיים בכלל, ואינם משקפים אינצקלופדיה, קחו לדוגמה בדף כאן כתוב מה בחסידות גור כונו אנשיו, מה הקשר בין הדברים ודווקא את מה שהוא בעצמו דיבר נגד הרבי מגור ומה שאנשיו פועלים נגד גור את זה לא כותבים, זה אבסורד
אם תואיל, בטובך, לתמצת.
אם יש לך דברים שהוא דיבר נגד גור - תכתוב כאן , מומלץ בתוספת קישור, ונתקדם.
ההקלטות התפרסמו בחודש תשרי - חשוון בכיכר השבת ובכל מיני אתרים למיניהם, ואני אישית יש לי אותם, רק שאני נגד בכלל שיכתבו במכלול דברים מסוג זה מכל צד, כי לדעתי זה אינו משקף שום דבר מעשי ומכלולי, וגם שאי אפשר לכתוב כל הקלטה של כאן, זה לא במת מחלוקת.
אני מבין את השקפתך על המכלול אבל זו לא הדעה הרווחת כאן, מה לעשות. אתה מוזמן לעלות אותם לגוגל דרייב ולעלות קישור או לשלוח אותם במייל או משהו - ונתקדם עוד.
אכן, בעזרת קישורים ומקורות נוכל להיות אובייקטיבים יותר בערך הזה שבחלקו מלא בדברים בלתי מוכחים.
עמוס חדד ומהללו ואנציקלופד שימו לב לדוגמה (זה רק דוגמה קטנה) מה שיושבי פלשת אומר מפורשות ש"בחלקו מלא בדברים בלתי מוכחים", הוא בעצמו אומר שהערכים כאן לא מוכחים, ואתם מתעקשים להשאיר את מה שרק אמת וצדק הוכיח לפי הרוב שהצדק עמו וזה לא שאינם מוכחים אלא "אינם נכונים", הוכחה ברורה ביותר שזה נכתב נגד גור.
לא אמרתי שהערכים במכלול לא מוכחים, אלא שבערך הזה יש הרבה פרטים שאין להם מקור.
אני בכלל לא צד בעניין, הערך כרגע מוגן ובהחלט יכול להיות שהוא לא תקין. מי שרוצה לשנות, שיערוך בכמה ערכים אחרים, שלא קשורים למחלוקת זו, יתחיל להכיר כאן את האנשים ואת הנהלים, ואז יוכל לבקש שינוי או הסרת הגנה. משתמש:נגדכם תראה למשל https://www.hamichlol.org.il/w/index.php?title=%D7%94%D7%A8%D7%91_%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C_%D7%90%D7%9C%D7%AA%D7%A8&offset=&limit=500&action=history תעקוב מי שינה בערך, מה עוד הוא עושה כאן, מי דיבר איתו בדפי השיחה שלו. ראה גם את דפי השיחה בערכים הקשורים. ככה זה. אי אפשר לבוא למקום לא מוכר ולהתנפל, על סמך קריאת שורה אחת.
"50,000 נפשות" נבהלים מכמה שורות באתר נידח?
כן כתבו לא כתבו. מאי נפק"מ? למה שזה יזיז למישהו?
בא נראה שכותבים עליך באיזה אתר רק ל48 שעות, אתה תהנה??? אה???
תסתכל מה כתבו עלי ועל עוד רבים פה בערך המחלוקת בציבור הליטאי...
זה הזיז לנו????
לאחר כמה שינויים "אמיתיים" שביצעתי כאן, וראיתי שזה עובד כאן לפי אינטרסים, הגעתי למסקנה שבשביל לדעת מידע "אמיתי" צריכים לפתוח מכלול חדש עם "ועדה" ולא בצורה שכל דאלים גבר... מי מצטרף שיעדכן ונפתח ביחד!
ואם יורשה לשאול איך הגעת למסקנא?
להוי ידוע:
כל מי שישתתף במכלול החדש אפילו פעם אחת מנתק את עצמו בזה מהמכלול המקורי על כל המשתמע מכך.
מטרתם של המורדים הממורמרים לקעקע את יסודות הדת והם מעדת קרח.
בקרוב יצא חרם חמור נגדם.
ועדה=כל דאלים גבר
אתה לא ראוי לתגובה!
ברור. אני בהמה בעלמא.
כבודו מממורמרי המכלול?....
אתה כנראה חדש כאן. אין כאן כל דאלים גבר כלל, ויש כללים ברורים מאד איך משנים דברים.
מי שמקדיש זמן לעבור על הכללים עובד בצורה זהירה, ורואה שהכל בסדר, מי שלא קורא את הכללים מגיע למסקנות חפוזות.
אני מעתיק לך את הקישורים הנצרכים
שלום לך משתמש יקר, וברוך בואך למכלול! | ||
כדי לסייע לך להצטרף לעורכים באפשרותך לגשת:
|
הנחיות וסיוע: | |
כדאי מאד להקדיש שעה לעבור על כל הקישורים המופיעים כאן. הם יועילו לך רבות בהמשך עבודתך. |
המציאות היא שיש דברים שאני יודע בבירור שזה לא נכון כפי מה שכתוב כאן, ולכן הגעתי למסקנה זו לכל השואלים!
אם יש מידע שלדעתך הוא מוטעה, אתה יכול להביא מקור, או לפתוח דיון בדף השיחה.
אני אישית פתחתי דיון וכולם שם נטו לטובתי, וזה נשאר כמו שהיה, ולמרות שמישהו שינה את זה זה הוחזר למה שהיה קודם, זה מראה עד כמה אמיתי המכלול הזה!
אם כן זה חמור מאד.
אתה יכול להפנות אותי?
הנושא הבא שמתחת הנושא הזה, שמתחיל "בעניין השחזור והמחיקה והשחזור בציון "מעמדו" "
גם אני מצטרף למכלול החדש
בשמחה רבה
מקוה יש כאן כמה תגובות אישיות שראויות למחיקה.
תכוין אותי. כי אני בינתיים רואה רק מישהו שמגחיך את עצמו לדעת, לא שום דבר מעבר לזה.
איציק 1 הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
הרב אמ"א נכד האדמו"ר הפני מנחם, סיפר את הסיפור הבא לפני כשלשה שבועות בחתונת בתו [ר"ח שבט] באולמי גוטניק: סבי האדמו"ר זצ"ל המליץ לי ללמוד בקיאות, ואמר לי: "עיון זה כמו צ'ק דחוי, אין משהו ביד, זה לטווח הרחוק, וגם אז לא בטוח שימומש, אבל בקיאות דף אחרי דף זה כסף מזומן שאפשר לממש ביד, מרגישים סיפוק".
שרגא הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
וחי בהם תודה.
תשובה על הדברים האמיתיים הנ"ל יש לכם?
אני לא מבין, לומדי העיון, הם נגד בקיאות? למה? הם מפחדים למצוא פירכה לסברות הכרסיות שלהם?
מפעילי מערכת אני חושב שצריכים לברר כל דבר כדף זה, מה מותר ומה אסור מבחינה הלכתית לכתוב. שאלות בהלכות לשון הרע אינם יכולות להיות מוכרעות על ידי עורכים רגילים. כעין זה בכל הערכים המדברים על דמויות השנויות במחלוקת כיום. (בניגוד לדפי המדברים על נושאים היסטוריים). עדיף להחסיר ערך (חשוב?) מאשר להיכשל ולהכשיל באיסורים.
אני חושב שצריך לברר גם מצד אם מותר לשקר ולהוציא שם רע בפרט בדברים לא ידועים
מה אתה רוצה. זה נכלל בשאלה שלי.
באינצ' שיתופית מתקבלות ההחלטות ע"י הקהילה.
אוי באמת. חשבתי שבמכלול בנושאים הלכתיים, לא כל אחד מ"ד. אולי אתה מתכוון שצריך לתייג עורכי אספקלריה אבל הדף מוגן ורק מפעילים יכולים לערוך.
אוי באמת.
עיקר פעילות הכתיבה במכלול היא (אמורה להיות) בערכי ההלכה. כל עורך בעיקרון הוא מאן דאמר, רק צריך להביא מקורות.
מכיון שרוב כותבי העברית המקוונת הם ברמה דתית ירודה אם בכלל, נועדה הוועדה הרוחנית כדי לשמש קו אדום. זה הכל.
כל אנציקלופדיה שיתופית עברית אחרת נועדה לאחת מהשתים: או שתשמש רק קהילה קטנה ומצומצמת - ותהיה בעליל מאוד לא מקצועית (אא"כ היא תשלח בצורה ממוחשבת למכלול;), או -סיכוי רחוק- שתגיע לרמת ההצלחה הויקיפדית - ואז תיהפך על ידי הרוב לאתאיסטית נגחנית מגעילה וכמעט כמעט אוטו-אנטי-אלוקית כמוה.
עקרונית כל מכלולאי אחראי על עצמו, אחראי שלא יהיה דברים הגובלים ברכילות. עורכי אספקלריה תפקידם שונה והוא לסנן ערכים מויקי.
אנציקלופד התכוונת מן הסתם מזכירות ועדה רוחנית.
לא קשור אספקלריה.
באמת כדאי שיהיה פסק הלכה מנחה להלכות לשון הרע.
ובמק"א נכתב: "זה כלל ברור ומסוכם בוועדה הרוחנית שאין לכתוב מידע על שותו"מ כשהמידע לא מפורסם דיו ופרסום המידע במכלול יגרום לו נזק תדמיתי" (כאן)
וכבר כתבתי את השאלה שם
יש לצייןן שהועדה הרוחנית, מתערבת רק מתי שהיא רואה לנכון.
עכשיו אני מבין יותר את מטרת הקמת האנציקלופדיה היהודית (אתר). אני חושש שהרבה אנשים יאבדו אימון במכלול וכבר לא תהיה תועלת בקיום הוועדה הרוחנית.
הסר דאגה מלבך.
המודל החרדי עובד בכל תחום עם וועדות רוחניות ברמה כלשהי. בעיתונות במוסדות בתקשורת הנוספת ובכל כל כל כל דבר.
ואנרכיסטים/ממורמרי מערכת, תמיד היה תמיד יש ותמיד יהיה.
וכן, גם אני בעד הקמת האנציקלופדיה היהודית אתר שתהיה ללא שום פיקוח, ותשמש כעיר מקלט להנ"ל, הנסיון מוכיח שמי שלא עסוק בבניה עסוק בהרס. וד"ל.
מי צודק?
ימים יגידו.
ואולי,
אולי הם כבר אמרו.
נו נו, זה היה מצופה שתגיד את זה.
אנציקלופד נושא חשוב כזה אמור להדיין באולם דיונים
מה ענין עמדה וטענות לכאן
בלי להיכנס האם זה נכון או לא
מה פתאום זה נמצא בערך??
אין לי זמן וכח להתווכח. אבל אתה מוזמן לעיין בהמכלול:מדריך לנקודת מבט נייטרלית
אני חושב שלא הובנתי נכון
התכוונתי לשאול מה ענין להכניס את דעת הצד שכנגד בדף שכותב פרופיל של צד א'
כך שהדברים ראויים אבל לא במקומם
כך לדעתי
כי נכתב דעתו של גור
נאום הגבר שאומר ש"כל הקהילה הקדושה שמסביב למורינו ראש הישיבה שליט"א היא קהילה גוראית לכל דבר".
ופה הוא מבין בדיוק שזו דעתה של גור, ויש את הדעה שכנגד.
שלמה המלך הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
ברור שאיננו מה שאתה מתכוין גור ואיני מעונין להסביר לשיטתך מה הכוונה גור (ואולי כדאי שאתה באמת תסביר!)
בהחלט שאנו מתנגדים לדרך הנוכחית של גור ואנו דוגלים בשיטת ובדרך גור כמו בשנים עברו ואין קשר כל אדמו"ר יכול לשנות וכן גם הגר"ש יכול לשנות.
ושים לב שאני הבאתי ציטוט ולא כתבתי את המילים!
דומה שהערך הנוכחי הוא מהרגישים והנפיצים שבערכי המכלול, יש אנשים שכל תג שישנו בערך זה הוא כמחט בבשרם החי..
בכל אופן, לאחר כמה שינויים בתיאור תפקידו ומעמדו של הגר"ש - התואר אליו הגיעו "מנהיג קבוצה מחסידי גור" אינו נכון כלל, בני קהילתו בהחלט אינם "קבוצה מחסידי גור" ממש לא, הם כידוע קהילה נפרדת שהתפלגה באופן מוחלט מחסידות גור.
דומה שכיום התואר הנכון והמתאים ביותר הוא: מנהיג קהילת פני מנחם - כך מכנה קהילתו את עצמה באופן רשמי בפרסומיה (לדוגמה: חוברת ובה תקנות בנושאי טכנולוגיה וכו').
ייתכן ויש קושי רגשי מסוים לאנשים שכבר עשרה דורות יודעים שהם חסידי גור להפנים שכיום הם למעשה חלק מ"קהילת פני מנחם", כמו"כ אפשר ויש מחסידי גור שיתקוממו לשמוע שחצר היריבה להם נקראת באופן רשמי תחת שם אחד מאדמורי השושלת, אבל כתיאור אנציקלופדי אובייקטיבי אין נכון מלקרוא לקהילה באופן שהיא מכנה את עצמה - ולכן תיאורו של הגר"ש כיום (2020) הוא "מנהיגה של קהילת פני מנחם".
סאטמאר מכנה עצמה קהל ייטב לב וכהנה רבות שם החסידות הרשמי אינו בהכרח שם עיירה בפוילין או ברומניא
ויש לציין כי אכן סאטמאר אינה נקראת במכלול "קהל ייטב לב"...
אמת וזו גם כוונתי
הקהילה אמנם התפלגה מגור
אבל גם היא נקראת גור!
לדעתי גם לקרוא לה "גור" זה קצת מגוחך.
אני מבין את דעתך בתור חסיד של הקהילה ואתה סובייקטיבי בעניין זה, אך אינצקלופדית הביטוי אינו מתאים במיוחד...
במחילה לא הבנתי מה מגוחך
ב. שם של קהילה היא איך שהיא קוראת לעצמה (הרי אם בחוברות הרשמיות היו מכנים עצמם גער פני מנחם פושיט שזה היה מתקבע לשמה) הכינוי פני מנחם לא בא להפקיע אלא לבדל
חשבתי שאם אתה ליטאי הלומד עיון ישיבתי תבין מהר יותר את העמקות...
הקהילה לא קוראת לעצמה גור עד שלא יוכח כן. בעולם היא ג"כ לא נקראת גור. אז מה לא מובן לך?
מה המקור שלך לכך?
מה כוונתך 'לכך'? לעובדה שהקהילה מכנה את עצמה באופן רשמי "קהילת פני מנחם"?! כפי שציינתי, בכמה פרסומים, ובכללם חוברת תקנות של הקהילה בנושאי טכנולוגיה והמסתעף (שי"ל בסעודת ההילולא של אדמו"ר בעל 'בית ישראל', אדר ש"ז) מופיע בפירוש 'קהילת פני מנחם'.
אמנם, זה לא הכינוי הנפוץ לקהילה, לא כלפי פנים ולא מחוצה לה, אבל מסתבר שכינוי רשמי הוא לפי איך שגוף או קהילה מכנה את עצמה בפרסומים הרשמיים.
אני לא בדיוק יודע על מה אתה מדבר, אני מחובר לרשימת שליחה של חסידי ר' שאול שנקראת "דבר אמת" ומימי לא ראיתי מוזכר שם את צירוף המילים "גור פני מנחם".
מכלולאים פעילים
אני אישית
עיין בתשובתי כאן, ואקוה שתמצא נחת.
עכשיו ראיתי שהם מכנים את המוסדות "מוסדות פני מנחם", ותו לא מידי.
כתבתי שאני מחובר למייל של חסידי ר' שאול.
ההגדרה קהילת פני מנחם אינה שמה של הקהילה אלא שם של התאגדות פנימית מסוימת ברור שהשם הוא גור
כשאתה שואל ממי אתה אוחז בגור התשובה היא זו קהילתי
כמו שאולי תקרא לזה גור אלקנה!
אלא שברור שתשאל כל אחד הנמנה על הקהילה והוא יגיד לך שהוא גערער כי גערער זה לא חסיד של אדמו"ר כזה או אחר אלא מהות
והקהילה בהחלט עונה על המהות
SB05041 אולי באמת תסביר לי אחת ולתמיד מה המהות של חסיד גור?
זאת אומרת שלדעת SB05041 אם ישאלו מישהו מהקהילה של נשוא הערך איזה חסיד הוא, הוא יענה גור ללא שום תוספת?
אני לא רואה את זה קורה....
תיכף גם תגיד שהנציג של הקהילה באגודת ישראל זה יעקב ליצמן, נציג הסיעה המרכזית...
המהות של חסיד גור הוא לא של מי הוא חסיד כמו שבזמן הלב שמחה היה קבוצת מתנגדים והם היו גערערס
אלא זה משהו פנימי
וההגדרה היא מי שהיה יכול להיות חסיד בזמן החידושי הרי"ם וכן הלאה ולא מי שהוא חסיד כיום
כי נכון מי שהיום לא חסיד של האדמו"ר הנוכחי הוא לא חסיד של האדמו"ר הנוכחי אבל זה טעות לומר שהוא לא חסיד גור
כי עם הוא יהיה חסיד של בנו מורינו דוד אז הוא חסיד גור?
ואם של נכדו??
אם כך הוא חסיד גור ואינו אוחז מהאדמו"ר הנוכחי
כמו שהיו חסידים ואני לא יצטט שמות {אחד מהם מחותן של האדמו"ר} שלא היו חסידים של הפני מנחם והיום הם חסידים
אז טעות לא לקרותם גערער חסידים אלא שבזמן הזה אינם אוחזי מהאדמו"ר
וכן כל הקהילה הקדושה שמסביב למורינו ראש הישיבה שליט"א היא קהילה גוראית לכל דבר
רק שאינה אוחזת מהאדמו"ר ומדרכו ואינני מעונין להיכנס לדקויות והשמצות הדדיות השיח צריך להיות מכבד!
ואיזו בדיחה היא לשאול האם ליצמן מייצג את הקהילה
תתקשר אליו ותשאל אותו שאתה מהקהילה ומעונין בעזרה ונראה אם הוא מייצג אותך!
ובהחלט הפורשים הם חסידי גור לא פחות ממך
בשום צורה שהיא כל זמן שלא נקבע בבי"ד אחרת
אז לא הבנתי מה כן המהות של גור?
מי שהולך עם מכנסיים בגרביים?
כל רוכבי האופניים בארץ הולכים עם מכנסיים בגרביים.
אז מה המהות של גור?
כבר הרבה שנים אני מנסה להבין את זה, וברוך ה' שזיכני במישהו שיכול להסביר לי את זה.
ומי באמת היה יכול להיות חסיד בזמן החידושי הרים?
(יכול להיות שבאמת נותרה קבוצה קטנה שהיו ראויים להיות חסידים בזמן החידושי הרי"ם, וכל השאר שמסתובבים בגור הגדולה הם סתם תפאורה לקבוצה שעזבה)
מה היא דרכו של האדמו"ר שממנו לא אוחזת הקהילה?
דיון מרתק!
לפי הבנתי, פרנוסה, אתה שייך לגור המקורית, הלא כן?
הדיון הולך לכיוון "הפילוסופיה של החסידות" - מה הכוונה באמת ובעומק של 'להיות חסיד גור, וכו', אבל לא זה המקום ולא זה הדיון, אני בכלל לא יודע אם יש תשובות מוחלטות לכל הנ"ל: האם ללא ה'הוזן זוקן' לא היה גור? וגערער ללא ספודיק האינו גערער? וגערער עם ספודיק ופוזמקאות גוראיות אך מביע ביקורת על התקנות - מה הגדרתו? ומה הגדרתו האמתית של חסיד מודז'יץ? והאם חסיד זוצ'קא אמסנא שאינו כפוף לאדמו"ר - העדיין יוגדר כזוצ'קאי?? והאם שונה בכך הגוראי מהבעלזער? ומהקוידינובע'ר? וכך הדיון יכול להגיע עד לאין סוף ותכלית.
העניין כאן הוא אנציקלופדי-מקצועי-ניטרלי, הניסוח הנוכחי: "מנהיג של קבוצה מחסידי גור" הוא לחלוטין לא הגיוני, ולא בא בחשבון, דרושה הגדרה נכונה יותר והיא קיימת - צריכים רק למצוא אותה.
למה לדעתך זה לחלוטין לא הגיוני?
שום דבר, הכל ענין של השתייכות מפלגתית. אצלי גור זה מי שקורא לעצמו גור, בדיוק כפי ש"המורדים" של בעלזא נקראים בעלזא, ובדיוק כפי שבני יואל נקראים סאטמאר.
[וגם חרדי זה מי שמגדיר את עצמו חרדי...]
יש לציין שהמורדים נקראים "בעלזע-מורדים" ולא בעלזערס סתם, כפי הידוע לי.
אבל הם יכולים להקרא "קבוצה מחסידות בעלזא".
לא ממש.
כך מכנים אותם
אפשר לכנות גור תורה וכו'
שיעור קצר בכתיבה אנציקלופדית-חסידותית:
יש שפה בה מדברים ויש שפה שמשתמשים בה לכתיבה - שפה רשמית - בוודאי בכתיבה אנציקלופדית - אמנם, בכתיבה לא תמיד ישתמשו בשפה רשמית לחלוטין, אבל צריך שתהיה לפחות מעין רשמית,
לדוגמה: חסידות ויז'ניץ השניה, בשפה הרשמית: 'מרכז מוסדות ויז'ניץ', בשפה המעין רשמית: 'ויז'ניץ מרכז', ובשפה המדוברת: מנדליסטים.
כך לא תראה בעיתון או אפילו באתר אינטרנט - ידיעה על 'ספינקא דונולו' אף שזה הכינוי הנפוץ, או 'נדבורנה רוזנטל' (כינוי שכמדומני נשכח).
ובמקרה שלנו: הכינוי הרשמי ביותר שניתן למצוא לקהילה זו היא כאמור 'קהילת פני מנחם'. לעומת זאת, הכינוי גור-תורה אינו כינוי רשמי (לא ימצא פרסום רשמי כלשהו שמשתמש בכינוי הנ"ל) ולא כינוי בשפה המדוברת (רב שאולניקים) - לא ניתן לומר שהוא משמש גם בכינוי החצי-רשמי, הכינוי הזה בא לידי שימוש למיטב ידיעתי רק בקבוצות וואטסאפ למיניהם וכו'.
אני לא חושב שזה הפתרון הנכון.
רק הערה קטנה, הם לא קוראים לעצמם "קהילת פני מנחם" אלא המוסדות שלהם נקראים "מוסדות פני מנחם".
לקרוא לקהילה "קהילת פני מנחם"
זה המצאה של המכלול היות והקהילה לא נקראת פני מנחם וזה בדיוק כמו לקרוא לבאבוב 45 קהילת קדושת ציון או כל שם אחר שלא רשמי בקהילה
וזה סך הכול הצמדת שם לקהילה שלא נקראת כך לקהילה קוראים גור בדיוק כמו לכל קהילה אחרת
אבאר בקצרה ואתנצל מראש על אריכות הדברים
א. כוונתי היא שקהילה חסידית בימינו שמה אינו השם אותו מסגלת לעצמה אלא שם העיירה (בפוילין או ברומניא) ממנה הגיעה ולזה הדוגמא מסאטמאר
ב. לא התכוונתי להשוות חס ושולם בין הגודל והיחס של השתיים שהן ארבע הנ"ל
ג. דעתי היא ששם הקהילה הוא גור פני מנחם וזו לא מכוונה של מאן דהו אלא כך נתקבע שמה וכל ינהג עפ"י עצת לבו והנהגת רבותיו
ד. ומה שהעירו וכי באבוב ארבעים ומשהו מכונה קדושת ציון יתיישב שפיר עפ"י הנ"ל
לא הבנתי - מי קורא לקהילה הזאת "גור פני מנחם"? זה ג"כ כינוי שהודבק במכלול.
החסידים של אדמו"ר הגר"ש מכנים עצמם כך ועי' בתגובות המישו עם מלא מספרים ואותיות באנגלית
שוב - המילה גור לא מוזכרת בבלנק או בלוגו הרשמי של הקהילה (לפי הנכתב לעיל) ומשכך, כל כינוי כלשהו שאינו נפוץ בציבור אין לו מקום בתור שם רשמי לקהילה. מה שכן - ניתן לכתוב ש"חסידי הקהילה מכנים את עצמם חסידי גור" אם כי זה עדיין לא נשמע מספיק ברור.