שיחת המכלול:סינון/מדיניות הסינון

מתוך המכלול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

בדף זה ניתן לשאול שאלות בנושא מדיניות הסינון במכלול. ראו את מדיניות הסינון למידע נוסף. מעבר לתחתית הדף


הוראות
  • יש לתת לשאלה כותרת עניינית וממוקדת המתארת את נושא השאלה ולא כותרת גנרית כמו "שאלה" או "צריך עזרה".
  • שאלות בנושאים אחרים ניתן לשאול בדפי הייעוץ בהם תוכלו לקבל מענה מעורכים ותיקים.
  • אם אינכם מוצאים שאלה שכתבתם כאן, היא כנראה הועברה לדף המתאים.
  • אם נתקלתם בבעיה שאינכם מוצאים לה פתרון בדפי העזרה, שאלו כאן!
  • מומלץ לתייג את הוועדה הרוחנית כך:{{א|ועדה רוחנית המכלול}}, למענה מהיר יותר.
  • מומלץ קודם לקרוא את מדיניות הסינון.
שימו לב: שאלות חדשות נמצאות בתחתית דף זה ולא בראשו.
הוספת שאלה חדשה
כותרת שאלה:

המכלול - סינון

.

אישים ציונים

כיצד אנו אמורים להתייחס לערכים על אישים ציונים המפרטים פחות או יותר כך: גדל בחדר בבית חרדי אורתודוכסי אביו היה נכד צאצא ל... יצא/התחיל ללמוד/נמשך להשכלה/מדעים התחיל להתלבש בלבוש אירופאי וכן על זה הדרך, ובכלל על כל פרטי הציונות,

דוגמאות - כאן וכאן, היות ומבצע הייבוא בעיצומו והנני נתקל בערכי אישים שכאלו בכל כמה דקות אבקש את תגובתכם בהקדם האפשרי. שרגא • נר נשמה • שיחה  •  ל' בסיוון ה'תשע"ח •
לתשובתכם המהירה, אודה. שרגא • נר נשמה • שיחה  •  א' בתמוז ה'תשע"ח • 14:18 (IDT)

"גדל בחדר בבית חרדי אורתודוכסי אביו היה נכד צאצא ל... יצא/התחיל ללמוד/נמשך להשכלה/מדעים התחיל להתלבש בלבוש אירופאי וכן על זה הדרך, ובכלל על כל פרטי הציונות, וכדומה" - צורת הסינון היא המכלול:סינון/מדריך סינון#אין צורך בשינוי כעת
אבל יש בערכים הנ"ל בעיות אחרות שדורשות סינון עם תבנית סינון, לדוגמה-
" ב-1891 התפרסם ספרו "העבריה והיהודיה", בו השווה את דיני האישות במקרא לאלו של התלמוד וניסה להראות כי ההלכה היהודית שאפה להביא לשוויון בין הגברים לנשים ובכך מתבטא המוסר היהודי."--ועדה רוחנית המכלול (שיחה) 20:11, 14 ביוני 2018 (IDT)
Done טופל, שרגא • נר נשמה • שיחה  •  ד' בתמוז ה'תשע"ח • 11:11 (IDT)

הדף חסום בנטפרי

לכבוד הועדה הרוחנית, אני לא יכול לבדוק את המדיניות בגלל שזה חסום. אולי תתקנו את זה שהרובוט לא יחסום את המילים שמצויות כאן כדוגמא.--יהודהשיחה • ב' בתמוז ה'תשע"ח • בואו נבנה את המכלול ביחד 21:24, 14 ביוני 2018 (IDT)

עדיין?--ועדה רוחנית המכלול (שיחה) 01:49, 15 ביוני 2018 (IDT)
כן--יהודהשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ח • בואו נבנה את המכלול ביחד 09:37, 17 ביוני 2018 (IDT)
עדיין... אולי יש עוד משהו חוץ מבטבלה. שרגא • נר נשמה • שיחה  •  ד' בתמוז ה'תשע"ח • 11:11 (IDT)
אתן כאן קישורים לפיסקאות חסומות. (יגיע לעריכות קוד מקור שלהם).

--יהודהשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ח • בואו נבנה את המכלול ביחד 11:54, 17 ביוני 2018 (IDT)

אפשר להגיע לפיסקאות אחרות על ידי שינוי המספר בסוף שורת הכתובת.--יהודהשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ח • בואו נבנה את המכלול ביחד 11:55, 17 ביוני 2018 (IDT)
לידיעתכם, הדפים מדיניות הסינון ומונחים ונסוחים, נפתחו גם למשתמשי נטפרי, Emoji u1f44f.svgשְכּוֹיֵיח!----שרגא • נר נשמה • שיחה  •  ז' בתמוז ה'תשע"ח • 10:52 (IDT)

הערה על הניסוח

"עובדות או דעות המבטאות כפירה" אני חושב שאין "עובדות המבטאות כפירה" אלא הצגת דעות של כפירה בניסוח מטעה כאילו הם עובדות. או שהעובדה היא שפלוני כופר. (האם כזה דבר גם צריך לסנן?)--יהודהשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ח • בואו נבנה את המכלול ביחד 11:53, 22 ביוני 2018 (IDT)

תרבות ובידור

האם סופרים כדוגמה טום קלנסי אמורים להיות במכלול או לנעול כתרבות ובידור?eli shteinman 14:38, 2 באוגוסט 2018 (IDT)

לכאורה, סופרי מדע בדיוני ועוד בערך מפורט שכזה עם תיאור כל הדמויות זה תרבות ובידור אלא אם כן תרצה לסנן זאת היטב היטב, שרגא • נר נשמה • שיחה  •  כ"א באב ה'תשע"ח • 14:41 (IDT)

תיארוך סותרת תורה

לענ"ד לא ניתן להתייחס למליארדי שנים של כדור הארץ או של כוכבים כסותרות את התורה. התורה הקד' מחשיבה ליום התרחשות של בוקר וערב ושנה למחזור שמשי ועונות השנה. להבדיל - המדע מתייחסת ליום כפרק זמן של 86,400 שניות אטומיות ולשנה כפרק זמן של 31,557,600 שניות אטומיות. אין הוכחה מהתורה לאורך ששת ימי בראשית לפי השעון האטומי, אלא לעובדה שהיו שש פעמים ערב ובוקר (היערות דבש כותב שמיום רביעי עד יום שישי עבר חצי שנה). כמו כן, חז"ל ומפרשי התורה כותבים שהכל נברא ביום הראשון וסודרו בששת הימים. אין הוכחה מהתורה למשך היום הראשון אליו מתייחסת התורה בשני הפסוקים הראשונים, שהרי עדיין לא היה ערב ובוקר לפני שנבראו האור והחושך וממילא עדיין לא התחיל מספר הימים. מאידך, מספר שנים המתייחס לבריות ולאנושות יש לראות בהם כסתירה לתורה. כמו כן, לפי חז"ל והמסורה הבית השני עמד 420 שנה. לפי ספרי ההיסטוריה הבית השני עמד מעל 600 שנה. רב סעדיה גאון כותב בספר האמונות והדעות סוף מאמר ח ששכתוב ההיסטוריה על ידי אומות העולם נעשה כדי ליישב את האמונה הנוצרית. לענ"ד מספר שנים הנוגד לחז"ל והמסורה בעניין זה היא סתירה לתורה ויש לשנות אותה.

זה כבר נידון באריכות, והוכרע שיש לסנן עם תבנית סינון. אם יש לקבל את זה בצורה כל שהיא זה יתוקן בשלבים הבאים. שים לב שהרעיון שלך, גם אם הוא נכון הוא לא מתאים בכל מקום. וכן יש להתייחס גם לדעות החולקות על זה.--יהודהשיחה • י"ח באלול ה'תשע"ח 15:22, 29 באוגוסט 2018 (IDT)

תיקון כאן בדף

יש לתקן ולשים רווח במילים הללו: "כשאין בו קדושה (בהקשרים של דתות אחרות): אלהים." בהמכלול:סינון/מדיניות הסינון#שמות ה' שאינם נמחקים אבגד (שיחה) 01:10, 25 בדצמבר 2018 (IST)

אבגד, Done סודר, Emoji u1f44f.svgשְכּוֹיֵיח!, מזכירות הוועדה הרוחנית • שיחה •  י"ז בטבת ה'תשע"ט  •  12:40 (IDT)
תודה. אבגד (שיחה) 04:30, 26 בדצמבר 2018 (IST)

שאלה

מדוע הכלל אומר כך?: "קישורים חיצוניים לאתרים רגילים (אתרי חדשות, מידע, וכדומה): להשאיר" בהמכלול:סינון/מדיניות הסינון#קישורים חיצוניים. אבגד (שיחה) 01:15, 25 בדצמבר 2018 (IST)

פעמים רבות יש בקישורים מידע נצרך, לפעמים היתרון שבקישורים האלו גדול על פני היתרון שבתוכן הערך. אם האתר שם לא ראוי חברות הסינון כבר יחסמו את זה. בנוסף זה דורש עבודה קשה לבדוק קישור קישור, ייתכן שבשלב השני של הסינון ניגש גם למלכה זו--יוסף (שיחה) 18:50, 26 בדצמבר 2018 (IST)
שייך לשנות שלא יהיה יהיה שם השם? מדוע ככה? אבגד (שיחה) 04:32, 26 בדצמבר 2018 (IST)
זה נקבע על בסיס דיון שהתקיים במכלול בעבר בין המכלולאים, אם ירצו רוב המכלולאים לשנות את הכלל אפשר לשנות את הכלל הזה. (תמיד יהיה ניתן לשנות את כל ה"אזכרות" בלחיצת כפתור של בוט החלפת טקסט)--יוסף (שיחה) 18:50, 26 בדצמבר 2018 (IST)
אהה, אבל אם אני עורך ערך ולמשל מסיר ומשנה משמות הקודש לכפי שצריך אני עושה זאת גם בקישורים חיצוניים. זה לא בעיה. נכון? כך אני מבין מדבריך. אם אכן כך - כדאי לשנות קצת בטקסט שיהיה מובן שאפשר להסיר ולשנות לכמו שצריך. אבגד (שיחה) 05:35, 27 בדצמבר 2018 (IST)
נכון--יוסף (שיחה) 18:58, 27 בדצמבר 2018 (IST)
אני חושב שכדאי כבר כעת. לא שייך לכתוב שמותר לשים שם שמים מפורש. אבגד (שיחה) 23:00, 2 בינואר 2019 (IST)
אבגד, לא הבנתי כוונתך, איזה משפט במדיניות אומר שמותר לשים שם שמים מפורש?--יוסף (שיחה) 00:34, 3 בינואר 2019 (IST)
"קישורים חיצוניים לאתרים רגילים (אתרי חדשות, מידע, וכדומה): להשאיר" אבגד (שיחה) 02:58, 3 בינואר 2019 (IST)
אבגד, זה לא מתייחס לטקסט שעל הקישור אלא לגוף הקישור--יוסף (שיחה) 00:05, 4 בינואר 2019 (IST)
אז צריך שזה יהיה ברור. הנה לי זה לא הובן. אבגד (שיחה) 03:54, 6 בינואר 2019 (IST)
שייך לשנות הטקסט שיהיה כתוב ברור שהכוונה לפנים הקישור ולא לטקסט החיצוני המוצג? אבגד (שיחה) 06:12, 8 בינואר 2019 (IST)
אולי להוסיף משהו בסגנון: "אבל מבחוץ צריך שזה יהיה שם חול בכל מקרה". אבגד (שיחה) 23:24, 9 בינואר 2019 (IST)
מתייג את שרגא אבגד (שיחה) 23:24, 9 בינואר 2019 (IST)
לא הבנתי, חושבני שר' יוסף מדבר על קישורים חיצוניים לאתרי חדשות, מידע, וכדומה, (בפסקה קישורים חיצוניים בערכים) ואתה על כתיבת הטקסט הנראה בתוך קישורים פנימיים כגון [[אלוקים|ה']], הלא כן? שרגא • נר נשמה • שיחה  •  ד' בשבט ה'תשע"ט • 12:40 (IDT)
שנינו מדברים על קישורים חיצוניים. אני אומר שצריך לשייף ולחדד הטקסט שיהיה מובן שהכלל הוא שהטקסט הנראה מחוץ לקישור יהיה ללא שם שמים גם אם הקישור החיצוני הוא כן. זה בשלב זה. (בהמשך יוסף אומר שאפשר לעשות כלל או משהו שגם הקישור החיצוני עצמו לא יהיה עם שם שמים) אבגד (שיחה) 18:24, 10 בינואר 2019 (IST)
סליחה שאני מתעקש, אבל עדיין אני חושב שאומנם שניכם מדברים על קישורים חיצוניים, אבל אתה מתכוון לטקסט הנראה מחוץ לקישור בקישורים פנימיים ור' יוסף מדבר על קישורים לאתרים אחרים כגון אתרי חדשות מידע וכו' (קרא שוב את תגובתי הקודמת) ובאמת לאור חוסר הבהירות הדברים הוסברו יותר טוב עכשיו בדף המכלול:סינון/מדיניות הסינון#עוד, בברכה, שרגא • נר נשמה • שיחה  •  ה' בשבט ה'תשע"ט • 19:31 (IDT)

בא נקח דוגמא

כאן יש קישור חיצוני הנה. שבו יש שם שמים בקישור. האם שייך לעשות שלפחות מבחוץ כאן יראו שם חול? אבגד (שיחה) 06:37, 11 בינואר 2019 (IST)

ועוד דוגמא: רבי עזריה מן האדומים. אבגד (שיחה) 06:39, 11 בינואר 2019 (IST)