דלתא 2
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שיגור הגשושית dawn על גבי משגר דלתא 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ייעוד | משגר לוויינים | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
משפחה | דלתא | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
יצרן | ULA (בואינג ולוקהיד מרטין) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ארץ ייצור | ארצות הברית | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
עלות שיגור |
דלתא 6000 - 36.7 מיליון $ (1987) דלתא 7000 - 60 מיליון $ (1999) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
גרסאות |
דלתא 6000 דלתא 7000 דלתא 7000H | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
היסטוריית שיגורים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
סטטוס | פרש | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אתרי שיגור |
SLC-17, קייפ קנוורל SLC-2A, ונדנברג | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
שיגורים |
156 דלתא 6000: 17 דלתא 7000: 132 דלתא 7000H: 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
הצלחות |
154 דלתא 6000: 17 דלתא 7000: 130 דלתא 7000H: 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
כישלונות | 1 (דלתא 7000) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
חלקיות | 1 (דלתא 7000) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
שיגור ראשון |
דלתא 6000: 14 בפברואר 1989 דלתא 7000: 26 בנובמבר 1990 דלתא 7000H: 8 ביולי 2003 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
שיגור אחרון | דלתא 6000: 24 ביולי 1992 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
יכולת | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מטען ל־LEO | 2,700 - 6,100 ק"ג | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מטען ל־GTO | 900 - 2,170 ק"ג | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
דלתא 2 (באנגלית: Delta II) היה משגר לוויינים וחלליות קל דו-שלבי שהיה בשימוש בין השנים 1989 ו-2018. הוא תוכנן ונבנה במקור על ידי חברת מקדונל דגלאס, והופעל בשנים האחרונות על ידי ULA (חטיבת הטילים השייכת לבואינג וללוקהיד מרטין במשותף).
היסטוריה
עם תחילתה של תוכנית מעבורות החלל, הושהה הפיתוח של משגרים חד־פעמיים לחלל, אך אסון מעבורת החלל צ'לנג'ר שינה מדיניות זו, ופיתוחו של דלתא 2 החל. דלתא 2 יועד בתחילה לשיגור לווייני ה־GPS, ועם הזמן הורחב ייעודו. עד פרישתו בספטמבר 2018, ביצע דלתא 2 156 שיגורים, כשרק 2 מהם נכשלו.
שיגורים ידועים
דלתא 2 שיגר בין היתר את החלליות והלוויינים הבאים:
קישורים חיצוניים
סדרת טילי תור ודלתא | ||
---|---|---|
תור | תור • תור-אייבל • תור-אייבלסטאר • תור-אג'ינה • תור-בורנר • תור-דלתא • תור DSV-2 • תור DSV-2U • תוראד-אג'ינה | |
דלתא | דלתא A • דלתא B • דלתא C • דלתא D • דלתא E • דלתא G • דלתא J • דלתא L • דלתא M • דלתא N • דלתא 0100 • דלתא 1000 • דלתא 2000 • דלתא 3000 • דלתא 4000 • דלתא 5000 • דלתא 6000 • דלתא 7000 • דלתא 8000 • דלתא 9000 | |
ראו גם סדרת טילי תור • סדרת טילי דלתא • משגר לוויינים וחלליות |