פגיעה עמוקה (גשושית)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
Deep Impact
המחשה של הגשושית מיד לאחר שהחלק המתנגש בשביט נפרד ממנה
המחשה של הגשושית מיד לאחר שהחלק המתנגש בשביט נפרד ממנה
מידע כללי
סוכנות חלל נאס"א
מפעיל JPL
יצרן JPL, Ball Aerospace
תאריך שיגור 12 בפברואר 2005
משגר דלתא II
אתר שיגור SLC-17B, קייפ קנוורל
אתר המשימה
משימה
סוג משימה ביצוע יעף, אימפקטור
ביצוע יעף על טמפל 1, 103P/Hartley
תאריך ביצוע היעף

טמפל 1: הושלם ב-4 ביולי 2005

103P/Hartley: הושלם ב-25 בנובמבר 2010
משך המשימה

פעיל (EPOXI)

19 שנים ו־5 חודשים חלפו
מידע טכני
משקל 650 ק"ג + 370 ק"ג (גוף התנגשות)
כוח 620 ואט
רגע הפגיעה בשביט טמפל 1

פגיעה עמוקה (Deep Impact) הייתה גשושית של נאס"א שתוכננה ללמוד את ההרכב הפנימי של השביט טמפל 1. הגשושית במשקל 650 ק"ג שוגרה ב-12 בינואר 2005. ב-4 ביולי 2005 בשעה 5:52 UTC האימפקטור של הגשושית התנגש בהצלחה בשביט תוך שהוא משליך לכל עבר אבק ורסיסי סלע מגרעין השביט. התצלומים מההתנגשות מלמדים כי השביט הרבה יותר מאובק, ופחות קרחוני ממה ששוער תחילה. ההתנגשות יצרה ענן אבק גדול ובוהק שהסתיר את מראה המכתש שנפער. בניגוד למשימות קודמות לשביטים, שרק חלפו לידם וצילמו אותם מרחוק, משימה זו הייתה הראשונה שגרמה לפליטת חומר מפני שביט.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פגיעה עמוקה בוויקישיתוף


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0