בעלי זכות הצבעה אחרי שהפילוג כבר לא בכותרות, האם מישהו יכול לנמק את חשיבותו של נשוא הערך?
שיחה:הרב מרדכי שלום יוסף פרידמן (ירושלים)/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
כן
מדובר בבן הבכור של הרבי הקודם שבסוף לא נהיה רבי וזה מעניין אנשים גם כשזה לא בכותרות
יתכן גם שיש 200 מקומות בבית הכנסת, צריך לבדוק.
מרדכי עציון לא הצבת תבנית בגוף הערך
ברבנים ואדמורי"ם נהוג להציב את התבנית בדף השיחה
להערכתי יש 200 מקומות בביהכנ"ס, מדובר בבית כנסת גדול שהאדמורי"ם הקודמים היו שוהים בו בחגים שונים ועורכים בו טשים.
אין אפי' 100 מקומות בבית הכנסת. זה בית כנסת ממש לא גדול.
לא רואה שום טעם בערך , אפי' מתוך החסידים הבודדים שיש לו שתי גבאים עזבו אותו בשבועות האחרונים
להערכתי גם יש 200 מקומות בבית הכנסת.
אין 200
אם אין 200 לכאו' אין חשיבות. לא נראה שיש לו פרסום מיוחד.
כבר כתבתי לעיל שיש לו חשיבות
"בן בכור" ו"מעניין אנשים" זה לא נימוק חשיבות.
מה כן?
לדעתי זה נימוק חשיבות שכל אחד שיראה מי הרבי של היום או שיקרא על חסידות סדיגורא ויודע או יראה שהוא לא הגדול ירצה לדעת מה אם אחיו ומה מעמדו היום ואם הוא רבי ירצה לדעת פרטים אליו
זה דעתי ואתה יכול לחלוק אליה אבל אתה לא יכול לומר שלא נומקה חשיבות
זה בסדר שזה דעתך. אבל אתה בעצם אומר ל"בן של אדמור" יש חשיבות. זה בניגוד למה שכתוב בהמכלול:חשיבות אנציקלופדית ובניגוד לעקרונות שהתקבלו במועצת.
נ.ב. אין לי זמן ומבחינתי הויכוח נגמר. כל עוד לא תובע חשיבות שתוכיח פרסום יוצא דופן הערך ימחק. בהצלחה.
לא אתה לא בעה"ב יחיד פה ואתה לא יכול למחוק לא לפי הכללים
אני לא כתבתי שכל בן של אדמור זה ממש עיוות המציאות
כתבתי שבן הגדול של הרבי שלא נהיה הממשיך העיקרי ובכל אופן נהיה אדמור (ואם כל מה שמסביב...) זה מקנה חשיבות
דרך אגב הובהר בעבר שהכללים שם לקולא ולא לחומרא
דויד דעתך על הויכוח
ברור שעל פי הכללים אין מקום לערך הזה, אין שום סיבה לא למחוק זה בדיוק לפי הכללים.
נימוק כללי של "בן של אדמור" זה לא נימוק חשיבות.
לדעתי, לפי כל הנכתב כאן, הכי טוב שזה יהיה פסקה בערך של אביו עם הפניה, זה חלק לא מבוטל בביוגרפיה של אביו אבל עדיין לא מצדיק ערך נפרד לפי הקריטוריונים.
כמדומני שבוקיפדיה אין לו ערך
נכון .
נו מה יצא למעשה.
כשיסתיים השבוע, אם לא יהיה נימוק (בינתיים אין) הערך ימחק, ואפשר יהיה להכניס את המידע החשוב שבו לפסקה בערך על אביו או משהו בסגנון. ואפשר יהיה ליצור הפניה מהערך הזה לפסקה ההיא.
מצוין . גם אני חושב כך
אין חשיבות
טישיו השתכנעת שאין 200 מקומות בבית הכנסת, לפי עדותו של ספרא?
לפי דעתי אין ספק שיש לו חשיבות. הבית כנסת שלו גדול (לא ספרתי אם 200 או 150, הכל השערות מבלי שספרתי כסא כסא), ולפי מה שביררתי עכשיו יש לו גם בתי כנסת נוספים, אחד - סדיגורא בביתר A והשניה בבית שמש רמה ג'. כל זה אני אומר למרות חיבתי האישית והערכתי לאחיו הצעיר ממשיך המרכזי שהוכתר על פי צוואתו של אביו ולמרות שכלל לא ברור אם בית הכנסת בירושלים שייך לו על פי דין תורה.
בספק אם יש 100. מי שמכיר יודע.
גם האמירה שהאדמו"רים היו שוהים בו בחגים אינה אמת. מקסימום ביקורים פעם בשנה.
אין לו חשיבות, והוא לא מעניין אף אחד.
יש לו כ-5 חסידים בלבד, ואם הרב עמרם קליין לא עומד בכללים אז כ"ש שהוא לא.
משום מה אתה מערב את כאבך על מחיקת הערך על הרב קליין בכל עת, ומשמע מדבריך שאתה מייחס לי את מחיקת הערך. הדבר מנוגד לעובדות שעשיתי ככל שביכולתי להשארת הערך, (חוץ מלשקר). אנא קבל על עצמך דין שמים, והפסק בבקשה לקשר אותי למחיקת הערך שרציתי מאוד בהישארותו (לאור חיבתי האישית לבית הכנסת אונגוואר בארה"ב).
איני מקשר זאת אליך, אני רק רוצה להבהיר שאם הוא לא עומד, אז כ"ש שהוא לא עומד, את דברי כתבתי לפני שראיתי את דבריך (כתבנו זאת באותה דקה).
כעת ביררתי שוב אצל מישהו שמכיר את המקום טוב, הוא טוען שיש רק 100 מקומות. האדמורי"ם הקודמים היו שוהים בו בשמחת תורה וערכו בו את ההקפות. השאלה היא רק אם יש חשיבות לעובדה שיש לו עוד שני בתי כנסת, ז. א. שני שטיבלאך של סדיגורא שההנהלה מנויים על חסידיו (ולא של האדמו"ר האמיתי).
אז הנה העובדות : הבית כנסת בביתר בגבעה A ממש לא שלו, בס"ה יש שם 2 אנשים ששייכים אליו , זה הסיפור. אגב, האדמו"ר מסאדיגורה היה שם לפני כמה חודשים. הביהכנ"ס בבית שמש זה קרוואן נטוש שאין בו פעילות בימי השבוע , נמצא ברמה ג 1 ברחוב חבקוק הנביא וזה שייך לבויאר אבא של מוטי בויאר החזן שהוא חסיד של ירושלים שהוא הולך עם קנייטש וחליפה קצרה, בכלל כל הצביון של השכונה ליטאי. חוץ ממנו אין שם עוד אפי' חסיד סאדיגורה אחד. בשבתות מתפללים שם בעיקר לטאים מהשכונה. אז נשמע לי ממש מגוחך לעשות עליו ערך בגלל הקרואן הזה ששיך במקרה לאחד מחסידיו.
לסיכום הדיון: יש הסכמה שאין 200 מקומות בבית הכנסת שלו. הקריטריון שמזכה בזכות מספר בתי כנסת עלה בדיונים במועצת ולא התקבל. יתר על כן נראה שגם הטוענים לכך מודים שאין שם קהילה של חסידיו מלבד העובדה שהמקום מנוהל על ידי מי שלכאורה נאמנים לו.
לא הובהרה חשיבות והערך ימחק. הרוצה לשלב מידע מהערך יוכל לבקש שחזור המידע לדף משנה פרטי.
למה הערך של האח האדמור מלונדון עדיין קיים
כל מכלולאי בעל זכות הצבעה יכול לפתוח שם דיון חשיבות ע"פ הכללים.
זה לא קשור לכאן.
האם הוא בכלל עומד בקריטריונים?
נראה לי שצריך למחוק את הערך.
לא יודע אם זה עומד בקרטיונים. זה ערך שמענין אנשים.
בויקפדיה אין למש"י ערך.
נכון, וכך גם אני סבור שלא צריך להיות עליו ערך.
צריך לערוך הצבעה
על פניו אין שום צידוק לערך עליו
בבקשה
ערך עם צידוק
אדמו"ר
פה יש כבר דיון בענין זה בקישור הזה
לא הבנתי למה הערך הזה עומד בקריטוריונים הדרקוניים שנקבעו לאחרונה, אין לו 100 חסידים ולא 2 שטיבלאך.
יתכן ואכן אינו עומד בקריטריונים. אבל זה לא סיבה למחוק באופן אוטומטי, אלא אפשר לפתוח דיון חשיבות. כל בעל זכות הצבעה יכול לפתוח דיון, ואם לא יוכח שיש כאן משהו חריג שמצדיק חשיבות אכן הערך ימחק.
הפשט הוא כזה
ערך שנכתב במרחב הערכים לא ימחק אלא לעיתים נדירות
ערך שנכתב כטיוטה לא יועבר למרחב הערכים אלא לעיתים נדירות
ממש לא נכון.
מעבירים ערכים למרחב כל הזמן והקריטריון היחיד הוא אם הערך בשל.
לידיעתכם יש לו שטיבל בירושלים וובית שמש שעדיןן באמצע בניה יש לו גם קלויז של רוזין בעיר סאדיגורה ולגבי חסידים בשבת התאחדות שערך לחסידיו היה יותר ממאה איש רובם חסידיו
השטיבל בירושלים עדיין לא הוכרעה משפטית למי זה שייך ובבית שמש עדיין לא אוכלס כך שאי אפשר לדעת אם זה יצא לפועל ובקלויז בסאדיגורה נדמה לי שזה סגור רוב הזמן רק נפתח מביקור מפעם לפעם לגבי חסידים אי אפשר לדעת מי חסיד שלו באמת? אבל מה שברור שיש לו הרבה סקרנים ומעריצים בכל העולם שאולי בזה זה עומד בקריטיונים
אני לא מדבר מבעלות על השטיבל רק בזה שישי לו ביהמ"ד עם מתפללים
ולגבי חסידים מכיר אני אישית מי הם חסידיו באמת
לגבי המתפללים בבהמ"ד זה אותו מתפללי השכונה שתמיד הגיעו להתפלל שם מדובר בבהמד ישן שבזמן האדמו"ר רבי ישראל משה זצ"ל לא התפללו כלל שם חסידי סאדיגורה חוץ מרמש"י ועוד שתי חסידים והבהמ"ד היה מלא
לגבי חסידים אמיתים זה בא לידי ביטוי בעיקר הכן ילדיו לומדים כיון שאין לו כרגע מוסדות אז שאי אפשר להוכיח שום הוכחה כמה חסידים יש לו
אפשר רק לשער בהשערות ואדרבה אם אתה מכיר נתונים שאפשר להוכיח כמה יש לו באמת תביא מקור
אני אומר שגם אם הוא עומד בקושי בקריטריונים,
אבל אחיו הרב אהרן דב בער פרידמן בטוח לא עומד בקריטריונים כיון שאין לו לא חסידים ולא מעריצים, וגם אם תאמר שהביהמ"ד בלונדון שלו, אין שם 200 מקומות
אני חושב שבגלל שהפרשה סביב מינוים היה נושא חם בכל העולם אולי זה גם סיבה לחשיבות שיהיה עליהם ערך במכלול
היה בחול המועד דיון בבית משפט
מישהו יודע עוד פרטים?
שניסו לקחת מהאדמו"ר מירושלים זה הידוע לי
בצוואה כתוב ברור שכל המוסדות יעברו לאדמו"ר ר' שיעלה, וכך גם הדגישו הדיינים במכתב האחרון שאין לערער על כך. ואעפ"כ האדמו"ר מש"י משתמש עם מוסדות ששיכים לאחיו ועורך שם טישים ותפילות .
בעמותת המוסדותבירושלים הבנתי שיש ששה חברים שלש מצצדים עם מש"י ושלש מתנגדים ולכן האמא א"ח האדמו"ר זצ"ל העלתה בקשה להיות חבר בעמותה ואז יהיה רוב למש"י . אלא ששהצעה נדחתה כי שלש התנגדו. ואז המוסדות הגישו צו מניעה בבית משפט.
זה מה שידוע לי.
מעניין מי הקים את מוסדות סאדיגורא... בזמן שהרבי ר' שיעלה למד בחיידער עם הרב'ה את האלף בית בלונדון הרבי מירושלים פדה את הקלויז בסאדיגורא ועכשיו פודה את הביכנה"ס תפארת ישראל בעיר העתיקה, והוא היה אמור להיות הממשיך פשוט העסקנים (שאין צורך להגיד את שמם כי כבר ידוע) היטו את העטרת ישראל משום שאם הרב'ה מירושלים היה הממשיך הוא היה נותן להם הוראות ועכשיו בדיוק ההיפך... (שקיבל הוראה לברוח מתי שחילקו את המוסדות וד"ל)
לא הבנתי זה מדי מפופול
א בוחער, בבקשה לא לזלזל בכבו"ק מרן אדמו"ר שליט"א, ובזמן שהרבי ר' שייעלה למד בחיידער עם הרבה את האלף בית, מש"י עוד היו לו בעיות בקריאה. אז בקשה להיות רציני.
למש"י יש 8 חסידים בדיוק (הבנים שלו). ואכמ"ל.
ולידיעתך, הרב'ה הקודם היה מאד חכם, ואי היה אפשר לעבוד עליו כ"כ בקלות, זה פשוט שהוא אהב הכי את ר' שייעלה.
כשמש"י היה ילד כבר הביהכנ"ס בירושלים היה קיים. הכי מגוחך זה להגיד שהעסקנים היטו את האדמו"ר זה בדיוק כמו לומר שהאדמו"ר זצ"ל קיבל את ההחלטה הכי משמעותית בחייו שזה המשך החסידות עפ"י לחצים של עסקנים כאלו ואחרים. טענה שאין צורך להשיב עליה כמובן.
חוץ מזה שגם חסידי סאדיגורה ירושלים מודים שר' שיעלה היה הבן הכי חביב עליו. אלא שטוענים שמאידך מש"י היה חביב על הסבא העקבי אבירים.
דער בחור האקט אין קאפ
לגופו של טענה- מי אמור להיות אדמו"ר זה שלמד או זה שהתעסק בבניית ופדיית בתי כנסת???!!!
אני מסתובב הרבה בסאדיגורא עוד אצל העקבי איבורים ולראות איך שהגבאי הרב סגל עומד בהכנעה אפילו שהוא יכול להיות סבא רבה שלו
בחול המועד היה טיש בסוד... ולא מרגישים שמישהו הלך למשי.. אפילו שהוא חסר באובן אוון... חבל מאוד שזה מה שקרה
מה שרציתי להגיד שממש רוב החסידים מירושלים הגיעו לטיש היה אוטבוס מירושלים ברור שהוא צריך לפתןח בית מדרש חדש ולשלם על מניין....
אשמח אם ישיבו בצורה תכנית אם הגיעו כבר לידי סיכום בענין הביהכנ"ס בירושלים.
תברר באתרים או בפורומוים, או בשטיבל הקרוב לביתך. המכלול אינו אף אחד מהנ"ל.
נא לא לפתוח מחדש.
סדיגורה לא קשורים לקלויז תפארת ישראל בעיר העתיקה, זה שייך לבויאן
לאחרונה דנו בהמ"ש לגבי הבעלות של הבניינים בסאדיגורה בירושלים כפי שהבנתי שנטען שם מצד ירושלים שבצוואה שנכתב באותו יום נכתב מפורש שזה שייך לרמש"י והוא ינהל גם מבחינה רוחנית משהו לא ברור שלא נכתב כאן הטענה שך הצד של ירושלים אני מבין שיש שתי צוואות ולא נכתב כאן
זה צוואה אחת שבהמשכה מפרט האדמו"ר זצ"ל את מינויי הבנים לאחר פטירתו , וכותב שרמש"י יכהן כרב ( לא כאדמו"ר)בביהמ"ד בירושלים. ור' אהרן יכהן כרב של הביהמ"ד בלונדון. אבל הוא מדגיש שהאדמו"ר יהיה רק ר' שיעלה וכל המוסדות יהיו מונהגים תחתיו. אין כאן שום סתירה.
זה עדיין לא ברור לפי הצוואה הזאת אין כאן מקום לדון לבעלות מצד רמש"י כי כתוב מפורש שיהיו תחת הנהגתו של ר' יהושע מה שנטען בהמ"ש מצד ירושלים שיש צוואה אחרת שנכתב באותו יום ששם נכתב החלוקה המדובר שהניהול המוסדות בירושלים שייך בלעדי לרמש"י וזה לא פורסם בכלל כאן את הצוואה הזאת והם טוענים שהצוואה פורסם כאן אין לו תוקף
???
סאדיגערער אינני מתכוין להתערב בתוכן. אולם יש כללים בעריכה במכלול. אם יש לך מחלוקת על תוכן הערך אין לשנות בערך שוב ושוב. זאת מלחמת עריכה. על פי הכללים הגרסה בינתיים בערך אמורה להישאר הגרסה היציבה. ותנהלו כאן דיון מה נכון לכתוב בערך. חזרה מצידך על העריכה שוב ושוב תביא לחסימתך. שים לב.
למה כותבים את כינוי האדמו"ר זה זלזול בוטה!!!!!
לא כל דבר שחושבים צריך לכתוב כאן
אכן, לא כל דבר שאתה חושב אתה צריך לכתוב כאן...
שאלה עקרונית למה כשהיה המכתבים של הרבנים נגד הרב ברלנד הביאו פה באריכות לבאר כל הצדדים ובעיקר נגדו
ופה בסיפור של סאדיגורא ירושלים לא כותבים שום דבר???
למה לא כותבים שבית דין של הרב קרליץ הציאו מכתב שהוא נקרא "סרבן" לדין???
והמכתב של שאר הרבנים הקוראים לו לבוא לברורות???
האם גם פה במכלול יש אינטרסים ולא כותבים מה שמתבקש???
ואם כן נכתב תוך שנייה ספרא ושרגא ימחקו!
אדמור מסדיגורא שליט"א לא מרשה לדבר על זה הרבי אמר "אל תענה כסיל ..."
אז אנחנו פה במשפחת המכלול לא צריכים לכתוב הכל ויש דברים שהשתיקה יפה להם ובפרט שאין זה מוסיף לכבוד החסידות!!!
ירח בן יומו הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
דוב, מרחת את זה בטענת פורום.
מסכים איתך שא"א לכתוב סתם רכילויות, אבל אם יש מקורות אמינים וברורים לכל נושא הדין-תורה והמשפט למה לא להזכיר בצורה נייטרלית ומכובדת?
כי זה לא קשור לבן אדם (אולי תכתוב על כל בן אדם כל תביעה אזרחית שהגיש בחייו)
אתה צוחק.
לא מדובר בעוד תביעה אזרחית, וגם אין צורך לפרט יותר מדאי על ההליך.
מדובר על מחלוקת בעניין ביהכנ"ס בירושלים וזה מידע אינציקלופדי לחלוטין לכתוב שיש מחלוקת ויש דין תורה או משפט.
נראה לי שזה שאלה רוטרית בלבד...
הרי עכשיו גם על נתניהו לא נכתוב לדעתך...
דוב פרח מה לא קשור לבן אדם?
שהוא מחזיק בבית המדרש שעל פי צוואת אביו שייך לאחיו
ומסרב לבוא לדין תורה להתדיין על זה?
יש הרבה אנשים כאילו ואני חושבשכל הנושא זה רק פורום ולא אנצליקופדיה
אדמו"רים? ולא כתוב על זה כלום בערך שלהם?
גם וגם שאר מפורסמים
אדרבה
גם לאחרים שיש עליהם דברים מוסמכים עם מקורות אנציקלופדיים זה ראוי להיכנס בערכם
בזמנינו אנו- עידן ה'מה יפית' וכללי האתיקה והפוליטיקורקט- הרי שאם יהודי פשוט יסרב לדין תורה יהא זה מצווה לפרסם הדבר ולהחרימו שהרי כך כתוב בתורה, אבל אם יעשה זאת ברנש הטוען לכתר אדמורו"ת הרי שזה נהפך לרכילות ולשוה"ר והתעסקות בפוליטיקה... עולם השקר בהתגלמותו....
הציבור החרדי זקוק בדחיפות ל'טראמפ' כלשהוא שינפץ את בועת ה'מה יפית' השקרית הזו...
אין הכוונה לאיש מסויים אלא על המצב בכללותו, לגבי כמה אדמורי"ם ואישי ציבור שלולא אדמורות"ם שזכו בה לא בזכות מעשיהם וכישוריהם אלא בזכות אבות וכדו', הרי שבמקרה הטוב הם היו מכהנים כלייגער'ס בישיבה קטנה...
יש פה מישהו שמבין למה דוב פרח מתכוין להגיד פה???
זה נראה כאילו כתב משהו בטעות שהיה אי הבנה בין הציוץ הראשון לשני!
לדעתי ודעת תורה הדבר פשוט שאם אין החלטת ב"ד (לא משנה מי) ויש מכתב המאשר זאת שזכותו לקחת ולקרוא האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים אז המכלול לא צריך להתערב ולכתוב את זאת האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים כדי להשפיע על דעת הקהל אפשר לכתוב כ"ק האדמור רבי מרדכי שלום יוסף פרידמאן שליט"א עד שלא יהיה פסק ב"ד מוחלט צריך להשעות את זה ולא לכתוב את זאת
האדונים הנכבדים אוהב ופליז, התבלבלתם לגמרי. ומזה באמת חששתי.
אנו לא עוסקים כאן בדעת תורה ולא במה יפית, וזה ממש לא משנה אם זה פוליטיקל-קורקט או מה משפיע על דעת הקהל.
כאן אינציקלופדיה! ומשכך כותבים כאן רק מידע אינציקלופדי רלוונטי שאנשים מבקשים לדעת, אך גם לא עוסקים בהסתרת חומר כלשהו מסיבות לא ענייניות. כמובן שכל מידע שייכתב יהיה מכובד ונייטרלי כראוי לאינציקלופדיה.
לכן - אנא במטותא, את ויכוחי הסרק הללו המשיכו לנהל בפורומים אחרים, וכאן תכתבו (אם תרצו) רק מידע אינציקלופדי באופן נייטרלי. מי מביניכם שלא מסוגל לזאת, שימשוך בבקשה את ידיו מלהתעסק עם הערך הזה. תודה!
יושב פלשת נא! אולי אתה מוכן לכתוב את הטעון כתיבה!
אם הייתי מכיר את העובדות והיו לי מקורות הייתי כותב זה מכבר.
אני מצפה שהיודעים יכתבו. כמובן בצורה אינציקלופדית.
אדון יושב פלשת אם אתה מסכים שאתה לא מכיר עובדות וצריך מקורות ואנצוקלפודיה צריך מידע ביותר במקורות ולזה כתבתי שצריך מסמכים המעידים ע"ז שהוא אדמו"ר מסאדיגורה ירושלים ולא שהוא החליט בעצמו שהוא אדמו"ר מסאדיגורה בירושלים דאל"כ כ"א יחליט בעצמו שהוא אדמו"ר מסוים ויבקש להכניסו לאנצקלופודיה או שהוא איש ציבור מסויים ויבקש שיכתבו עליו באנציקלופדיה לכן צריך בכגון זה אישור מב"ד וכו' או שיש לו הסכמה ציבורית רחבה
צריך שכך הוא יקרא בפי ההמון. לא יותר.
את הפלפולים ואישורי בי"ד תשאיר ל"חבורה", ואת המסמכים תדרוש בלשכת עורכי הדין...
מה הגדרה שיקרא בפי המון ? מי זה המון שהוא יקרא בפי כמה סינים
התואר אדמו"ר וכ"ש שם של חסידות זה לא משהו שאפשר להחליט בן יום אחד שהוא אדמו"ר וזהו זה משהו שצריך הסכמה רחבה משמעותי בתוך המערכת שהוא נמצא אם זה בתוך חסידות סאדיגורה ולא שיש לו שתי ושלש אנשים שקורים אותו כך
אין כאן מקום להיתמם ואם בן של אדמו"ר כלשהו הקים קהילה בד"כ הוא זכאי לתואר בו"ה
'קריאה בפי ההמון' הכוונה לכינויו בכלי־התקשורת; עם כל הסלידה שלנו מהם ומהמונם, זוהי האפשרות היחידה לקביעת קריטריון אחיד.
וכעת - פוק חזי מאי עמא דבר אמרי.
אבי הגאון אתה סותר את עצמך... זה כמו לשאול אח את השאלות של מה נשתנה במקום לשאול את האבא... (וכמו להקיש על הוויז אני לא הנהג..)
תפקידו כאדמו"ר בירושלים היא לא סופית כלל, בינתיים הוא לא הוכתר ולא הגיעו להסדר מוסכם.
מה שאתה אומר זה מוזר מאד, כי הדיינים כתבו שזה מוסכם.
הדיינים כתבו שמה שהמשפחה תסכים בענין התוארים הם סומכים ידיהם, הכל מקרה מי שיקרא בעיון את כל המכתבים ישים לב שלא נאמר בהם שום דבר ברור, ימים יגידו...
דוקא אין בכך 'מוזרות' גדולה, שכן התפקיד תלוי 'גם' בהסכמת החסידים.
ונזכה ונחי' ונראה.
ממ"נ, אם הולכים אחרי הצוואה, אז כח החסידים לא קיים, ואם לא הולכים אחרי הצוואה אזי איש הישר בעיניו יעשה...
ואולי הכוונה, שהחסידים צריכים להסכים להיות חסידים שלו, ועל זה צ"ע, שהרי גם מי שאין לו חסיד אחד לעתים זוכה לערך במכלול.
כן?!
זה לא אמור להיות כך. אלא אם כן מדובר בדמות מפורסמת ביותר.
עיין בערך הרב אשר ישראל ליסואר, וכן הרב פנחס משה טאוב, או הרב מרדכי רוזנבוים, רבי נפתלי צבי לאבין וכן עוד רבים וטובים על זו הדרך...
לאבין זכאי משום מוסדותיו ודיינותו.
טאוב משום פרסומו
ליסואר ורוזנבוים אכן אינם חשובים. מניח שיעברו בעתיד דיוני חשיבות.
אחד שלח לי מכתב מאחד מחסידי סדיגורה ובו מתאר באריכות רבה ובפרוטרוט את כל השתלשלות הצואה . ועולה מאד ברור שהתוארים האדמו"ר מסדיגורה ירושלים ולונדון זה ממש מחטף ואין לכך שום הסכמה משום רב
מה שהרבנים נתנו רשות זה רק שיקרא אדמו"ר אבל בשום אופן לא יוזכר השם סדיגורה . והוא מוכיח זאת עם ראיות ברורות. ( מי שמעונין במכתב יכול לפנות אלי למייל [email protected] )
לאור זאת מה שנכתב בערך שהדיינים כביכול הסכימו שייקרא האדמו"ר מסדיגורא ירושלים ולונדון זה שקר והמצאה. נראה לי שכדאי לשנות ולהבהיר זאת.
נחל, אני ממליץ לך לחכות כמה ימים עד שיובהרו הקריטריונים ויובהר אם נשוא הערך זכאי לערך.
אם הוא ישרוד דיון חשיבות, אז אפשר לדון על פרטים מסוימים בערך.
בכל מקרה כיוון שיש מקורות לנכתב, מכתבים עלומים שלך לא יכולים לשנות דבר.
אני ממליץ לך לעיין במקורות ולודאות את מה שכתבתי שאין שום מקור לכך שהרבנים הסכימו ששני הבנים האחרים יקבלו גם את השם סדיגורה. ההסכמה היחידה היתה שיקבלו תואר אדמו"ר אבל ללא שום קשר לשם סדיגורה.
יש גם קישורים נוספים, אבל אינם פתוחים בנטפרי
המקורות שלך זה כתבות באתרים שונים זה ממש לא אומר שזה נכון.
אני מסתמך אך ורק על מה שכתבו הרבנים בעצמם ולא על שום פרשנות מאתר כזה או אחר.
לכן אני עורך בהמכלול, ואתה לא.
לא ציפיתי לתשובה כ"כ לא ענינית
אסביר לך.
יש כללים מאד ברורים בהמכלול מה נחשב מקור ומה לא.
אני השקעתי רבות ללמוד את הכללים.
אתה מגיע ומצהיר שיש לך כללים משלך.
את המחפש את האמת כן או לא?
באופן אישי זה מאד מעניין אותי.
בתור מכלולאי, מעניין אותי רק מה הכללים האנציקלופדיים. על פי הכללים האנציקלופדיים, כתבה באתר נחשבת למקור, לעומת זאת מכלולאי שמצהיר שיש לו מכתב, לא מעלה ולא מוריד.
זה נחשב למקור אבל זה לא אומר שזה נכון ואמיתי. אולי אשלח לך את המכתב האמור ונעבור לדיון יותר עניני.
אולי במקום להתעסק בזה, תביא תמונות של החסידות? אולי יש לך תמונות שאתה יצרת של ביהמ"ד? או סתם תמונות של אדמור"י סדיגורא וכדו'?
הנושא כאן בעיני הוא בהרבה יותר קריטי וחשוב , אם אתה מעונין בתמונות אתה מוזמן לפתוח שרשור.
מכתב שלא התפרסם בשום מקום - לא רלוונטי. גם אם יעלו אותו כאן לאתר.
בפרט בפרט כשמדובר בתלמידי חכמים.
ובבקשה ממך נחל, כשיהיו לך מקורות שהתפרסמו תכניס את זה. אחרת - חבל להטריד אותנו שוב ושוב בנושא רגיש זה.
אינני סומך על שום מכתב רק זה האיר את עיני על מכתבי הרבנים שאכן לא מופיע שם ששני האחים ייקראו סדיגורא.
לפני חודש היה פה דיון
(מופיע פה למטה)
וכל הכותבים תמכו בהרב מרדכי שלום יוסף פרידמן (ירושלים)
עם כל הכבוד, רק שני מכלולאים הביעו שם את דעתם.
אתה מוזמן לפתוח דיון שוב ולתייג בעלי שכות הצבעה.
בסדר גמור
אני מזמין שוב לדיון
את מכלולאים פעילים
ואתם גם את בעלי זכות הצבעה
האם תוכל להביא דוגמאות מה עשו במקרים מקבילים?
תלוי במרכזיותם בשושלת
כאשר מדובר באדמו"ר המרכזי
אזי הוא קיבל את התואר השני או השלישי
ראה ערך הרב ישכר דב רוקח (השני), רבי שלמה הלברשטאם (השני), ואפילו הרב ישראל הגר סתם
אך כאשר מדובר באחד האדמו"רים הנוספים אז הוא מקבל לפי עיר מגוריו
ראה ערך הרב יהושע רוקח (בני ברק), הרב ישראל הגר (מונסי) ועוד
כאן כאשר שמו הוא האדמו"ר מסא"ג י-ם, וכך הוא מכונה על ידי כולם, אין סיבה לכנותו השני.
במקרה ערכתי היום את הערכים רבי דב הכהן קוק והרב דב קוק, ושם הסתפקו בכך שזה הרב וזה רבי והוסיפו פירוש נוסף.
לדעתי גם כך אפשר לעשות זאת, ולא צריך סוגריים בכלל
צריך לשנות גם שם.
תואר אינו יכול להיות מבדיל.
כי המחפש לא מודע בכלל להבדל האזוטרי הזה.
ספרא, ברוך אומר ועושה. בוא נראה איזה סוגריים תוסיף שם
מסכים שצריך לשנות גם שם.
איכא מאן דאמר, תפתח דיון בדף השיחה של אחד מהנ"ל, כיוון שיש כמה אופציות וזה דורש דיון.
לדעתי,
ירושלים. פשיטא.
גא"מ - ירושלים
לדעתי השני
הרב מרדכי שלום יוסף פרידמן (ירושלים)
ירושלים. אם כותבים השני, רק אם הקורא יודע מי הוא הראשון הוא יוכל לידע שזה השני, אבל אם אינו יודע מי הוא והוא רוצה לקרוא ערך על אותו אדם ששמע עליו אינו יודע אם הוא הראשון או השני.
אני חושב ירושלים
חלף שבוע מתחילת הדיון
מתייג את מקוה
לדעתי אין שום סיבה לקרוא לו השני אם הוא אינו הממשיך של אביו.
השני זה רק כאשר ישנם שני רבי'ס באותה שושלת שנושאים את אותו השם. מה שאין במקרה זה.
סאדיגורה ירושלים היא חסידות חדשה לכל דבר.
קודם כל זה לא חסידות חדשה זהו המשך של השלשלת של סאדיגורה
סאדיגורה הוא שם החסידות רק המרכז החסידות נמצא בירושלים
והוא בן ונכד לשלשלת סדיגורה הוא ממלא מקום אבותיו
לכן צריך לקרוא לו השני
ממי צריך לגאול בית כנסת בארץ ישראל שרשום ע"ש ריז'ין?.
זה מקנה להם את הבנין?
לכאו' הכוונה כעין גאולת ביהכנ"ס ה'חורבה'.
לא מתאים בזה לשון גאולה, אלא לשון 'בניה'...
גאולה מידי חצר אחרת הסוברת שבית הכנסת שייך לה...
אבל זה לא נגאל למעשה...
אין לי מושג איפה זה בדיוק אוחז, אבל משהו התקדם, והראיה שהתחילו לבנות.
עד כמה שזכור לי יש כאן איזה ממ"נ, אם הביה"כ בסא"ג גופא, שייך בעצם לחצה"ק סא"ג, נמצא תפאר"י שייך לבאיאן כנשיאות ארץ ישראל וכו'.
לא כן?
יש ערך על תפארת ישראל?
אינני בקי בסבך הדיונים הללו, והם גם לא כל כך מעניינים אותי. לבי כואב שבית הכנסת חרב כבר יותר משבעים שנה, וכבר חמשים ושלש שנה שיכלו לבנותו, ובסמוך אליו נמצאת התִפלה הקראית על תלה בנויה. ולכן אני שמח לראות שסוף סוף בונים אותו מחדש (גם את ה"חורבה" השאירו עשרות שנים בשממונה, ולבנו כאב ודאב כל היום).
ודאי שיש ערך על בית הכנסת תפארת ישראל.
מכלולאים פעילים
האם לאדמו"ר נספח שייך לקרוא האדמו"ר השמיני?! כמו שלא סופרים את רבי ישראל מרוזי'ן, כך הוא לא נספר. מחילה מכת"ר.
למה יש ערך על 4 אדמו"רי שומ"א? וכו'
הוא ראוי לערך, אבל הוא לא שמיני.
על סמך מה קבעת וקבעו כולם שהוא נספח? יש מקורות כלשהן חוץ מרכילויות וחצאי שמועות. אני קראתי בעיון את המכתב של הבית דין של הרבנית ושל כל האחים. ואני לא מבין בכלל את הדיון. יש שלשה אדמורי"ם 1 אדמור מסדיגורה ירושלים. 2 אדמור מסדיגורה לונדון. 3 אדמור מסדיגורה בני ברק. ובמחילה במכתב זה כתוב בסדר הזה.
היה מצופה מכל יהודי חרדי ירא שמים בשלפחות בפרשת שופטים יזכור מה הוא מצות עשה דאו' ומה הוא אפילו לא מנהג.
למיטב ידיעתי הכתרתו מסתכמת במכתב המאשר לו להתעטר באדמו"רות וערך בהמכלול...
זה לא אישי ח"ו. רק שפשוט נוצרה אוירה שנמשכת אחרי לבלרים מחפשי אקשן. שיצרו מהומה על לא מאומה. כולם איבדו פרופורציה. מדובר בחסידות בת 750 בעלי זכות בחירה לכל היותר. עכשיו תעשו חשבון לבד כמה משפחות זה...
בהחלט על פי מטה הקהילות באגודת ישראל יש להם 751 קולות שהם בערך 300-350 משפחות, אך אין קשר בין גודל החסידות לבין המהומה, ישראל מדינה קטנה וכל העולם עסוק בה.
העולם החסידי התרגל בעשור האחרון (נדבורנא, ויזניץ, ויזניץ מונסי, סקולען וכו') שאין מושג מחלוקת אחרי פטירת אדמו"ר, כעת נוכחנו לראות שזה לא בדיוק כך...
לכאורה אנו צריכים לתת לזמן לעשות את שלו
ואז יוברר מי הוא אדמו"ר ומי לא,
ולמי מגיע ערך ולמי לא,
ומי הוא האדמו"ר השמיני ומי הוא אדמו"ר בדור השמיני
אכן, עם הזמן נהיה יותר חכמים.