שיחה:הרב חיים מאיר הגר (בן רבי מנדל)/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מה הבעיה? הוא חתנו של הרב נפתלי צבי וייס האדמו"ר מספינקא, נכדו של רבי יצחק אייזיק וייס חתן חתנו של רבי אשר ישעיה רובין
לדעתי הדלה הערך אמור להקרא בשם הרב חיים מאיר הגר (בן הרב מנחם מנדל) או הרב חיים מאיר הגר (בן הרב מנדל) כי מהיכי תיתי להכניס בשם הערך את המילה רבי על אדם חי ועוד בקיצור שם. מכלולאים פעילים
שם הערך אמור להיות הכי קצר שאפשר.
אל תלך עם כללי "הרב" ו"רבי" כל כך רחוק. זה סתם מסרבל.
מה זה משנה רבי או הרב? למניעת סרבול הבאתי את הצעתי השניה.
מסכים איתך.
כמו גם בערך הרב חיים מאיר הגר (בן רבי ישראל)
נעשה השוואה בין התוצאות. במידה ויוחלט להשאיר את התואר רבי נשאיר גם שם. במידה ולא נעביר גם שם.
כמןבן שאני בעד ההצעה הראשונה מתייג את יצמח פורקניה ואת מקור האמת
אני בעד ההצעה הראשונה וכמו שאמרתי.
הצעה נוספת הרב חיים מאיר הגר (תש"ם) והרב חיים מאיר הגר (תשל"ג)
אולי גם ב-חיים כהן תכתוב תאריכים ?
ברור כי אף אחד לא יודע מי היו אביהם של הכוהנים למיניהם לעומת ה-הגר'ס שכל זכאותם לערך הוא אביהם
מצד שני כשהחלופה הינה שם ארוך ומסורבל, אולי כדאי כן לשקול לשים תאריך על מנת לקצר את שם הערך.
ואגב לא הבנתי מה הבעיה עם חיים כהן.
אם יש דרך שאנשים ידעו על מי אתה מדבר ברור שכך צריך שיהיה כתוב. ולא תאריכים שלאף אחד אין מושג וגולשים יאלצו לנחש.
זאת בשונה מפוליטיקאים שאין לאף אחד מושג מי היו אבותיהם.
צודק
בן הרב
אני בעד מחיקת הערך,ובמהירות וכן כל הערכים הנסובים על אישים ברמה כזאת או אחרת!
בכל מקרה צריך להוסיף בסוגריים שם משפחה או שם החסידות, כיוון שבלי זה אנשים לא מבינים.
אני תומך בהצעה של השנים בסוגריים, כמו הרב עובדיה יוסף (תשל"ו)
וכמו רבי חיים אהרן טורצ'ין (תשל"ב), וכמו רבי שמעון סופר (ה'תר"י), וכמו הרב עמרם קורח (תשכ"ו).
ולהבדיל אייזיאה תומאס (1989), אלכס וילסון (1908), אלכסנדר איפסילנטי (1792-1828), אלן סמית' (1962).
יצמח פורקניה אתה מוזמן גם להעלות בצמוד לרשימה היפה הזאת ליד כל אחד את השם השני ממנו הוא בא להבדיל ואת התאריך הרלבנטי ואז תבין את ההבדל.
יצחק שגב (1938), בא להבדיל מיצחק שגב (1946), יובל סגל (1971) בא להבדיל מיובל סגל (1980), וכן הלאה.
לא, לא הבנתי את ההבדל, אשמח מאוד באם תואיל להסביר מה כוונתך.
אם יש לנו דרך להבדיל ביניהם בלי ציון השנים, זה יותר הגיוני. זה רק מוצא אחרון.
אם אחד מחפש מידע על יצחק שגב, הוא חייב לדעת לפני זה את תאריך הלידה או הפטירה שלו???
זה גורם שכ-50% שנכנסים לערך, לא מוצאים את הערך אותו חיפשו. וזה לא טוב.
לא הבנתי אתה מדבר על הערך הנוכחי, או על הערך על יצחק שגב.
לגבי יצחק שגב וכך גם שאר הערכים שהזכרתי לעיל, זה מדיניות שיובאה מויקיפדיה, יחד עם עוד רשימה ארוכה של ערכים בהם מופיעים ציוני שנים בשם הערך. וזאת למרות שניתן היה לכתוב יצחק שגב (נספח צה"ל באיראן) ויצחק שגב (חטיבת שומרון), ואז אין את הבעיה שהזכרת, שכל אחד שירצה לחפש מידע על יצחק שגב יצטרך לדעת את תאריך הלידה/פטירה שלו.
ההגיון שעומד מאחורי זה, היות והסוגריים בשמות הערכים נועדו רק להפריד ביניהם, וכמובן שלא בכל קישור יכנס השם עם הסוגריים, (כמו לדוג' לא יכתב באותה תקופה נשלח יצחק שגב (1938) לאיראן אלא באותה תקופה נשלח יצחק שגב לאיראן), לכן עדיף תמיד שהשם יהיה כמה שיותר קצר, ולא מסורבל.
וכבר אמר מי שאמר "שם הערך אמור להיות הכי קצר שאפשר."
הגבתי על תגובתך, ומהעדפתי לקצר נקבתי ביצחק שגב, במקום נשוא הערך הארוך.
השם הקצר ביותר אסור לו לבלבל. אני לא רואה הבדל בין יצחק שגב 1 ויצחק שגב 2, לבין מספרי השנים. בשניהם 50% מהמחפשים יצטרכו לעבור לערך השני כדי למצוא את מבוקשם. כמובן שבהעדר אנטרלטיבה אחרת עדיף לנקוב במספר השנים.
כאן שניתן בקל להבדיל על ידי שם האב המוכר לכל - עדיף שם ארוך יותר, מאשר שם מבלבל. אמנם עדיף "בן הרב מנדל" מאשר "בן הרב מנחם מנדל". כי זה כבר סרבול יתר.
בכל מקרה פתחתי "פירושונים" כך שכבר אין בעיה שאנשים לא ימצאו.
כרגע השאלה היחידה מה יותר אנציקלופדי.
פירושונים עוזר במקרה שכבר נתקלו. וזה אמור להיות בכל מקרה.
כאן מדובר על לחסוך את הצורך להיפגש בפירושונים.
מתנגד לציון תאריכים זה לא נותן כלום
בעד בן הרב מנחם מנדל
לפחות לתקופה מסויימת. האם צריך לכתוב משהו על כך בערך?
הגיע לארץ לשבועות מה שאומר שהשמועה שהורחק אין לה בסיס
למה שוחזר עריכה זו?
העריכה עם מקור, סיפור שמאוד מתאים להכניס באנציקלופדיה.
ממש לא.
שתבין תפתח כל ספר על צדיקים ותמצא שם המון סיפורים בסגנון זה אבל זה לא מתאים לאינצלקופדיה
התכוונת אנציקלופדיה?
ציקוקלופדיה
יו"ט כמדומני שהשיר שהתכוונת הוא על המילים "שבת קודש נפשי חולת אהבתך"
יכול להיות
אז תחליף את זה
ותודה על ההערה
תקנתי
מכלולאים פעילים
כוונתי בין היתר לכל האישים ברמה הזו, ובכלל זה אדמו"רים הצצים כפטריות אחרי הגשם.
בתור ממשיך פוטנציאלי
זה מספיק בכדי שיהיה זכאי לערך????
ברור שאתה לא הולך עכשיו להכניס ערכים על כל הממשיכים למיניהם.
ובמליצת מה אומר אולי הצוואה תתן את הכתר לצעיר על פני הבכיר...
כך שזה לבד וודאי שלא מזכה אותו בערך!!
סא"ג - פיטסבורג תוכיח...
וכנראה שהוא דומננטי בחסידות ואישים מפורסמים זכאים
אני מדבר כרגע בכלליות על כל הבנשקים,
בכל מקום מקדמים את הממשיך לקראת היותו ממלא מקום ומטבע הדברים הוא תופס משמעות, אך מכאן ועד לערך אנציקלופדי הדרך עוד רחוקה.
בשונה מאביו, הוא לא מנהל חסידות. הוא בסך הכל הרה"צ...
שוב, המכלול הנו אנציקלופדיה ולא מגזין תמונות של סופ"ש!! נא לדייק בהבחנה זו.
א בוחער הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
{[א|עיר האבות}} מסכים איתך אבל לא נראה לי הוגן לפתוח בדיון לאחר הדיון הסןער שכבר נערך כאן בעבר.
לדעתי בן יחיד של אדמו"ר בחסידות גדולה זכאי לערך, כיוון שודאי יהיה אדמו"ר, וכיון שלמיטב ידיעתי הדלה, יש להם מעמד כבר בחיי אביהם מעין יורש עצר.
לגבי אדמורי"ם הצצים כפטריות אחר הגשם, הרי שספרא באמצע להכין קריטריונים שכרגע נמצאים באולם הדיונים, וברגע שיאושרו במועצת, זה יפתור את רוב הבעיה.
בהווה הוא לא זכאי.
זכאי הוא מנהיג דקהילת חסידי ויז'ניץ מרכז בבארא פארק מתייג את מקור האמת
רבני קהילות חסידיות לא זכאים בדרך כלל.
מכלול הדברים כן
לפי מה שכתוב לא נראה לי שזכאי
א. יורש ודאי של ויז'ניץ מרכז
ב. רב קהילה בבארא פארק
ג. יהודי חשוב ומפורסם
למה לא?
הדוגמא הכי ודאית שיורשים ודאים זכאי ראו ערך הרב אהרן מרדכי רוקח
מתנגד גם לערך על היורש מבעלז.
אפילו שיש שוני מסויים ביניהם היות ובבעלז הוא מנהיג את הקהילה באופן כמעט מלא, כולל כיבודים, טישים בחו"ל וכו'
בעייתך, בויקיפדיה על יורש עצר יחיד זכאי לערך ואם ויקיפדיה ששונאת רבנים וכו' אז איך לא במכלול?
יש לרב חיים מאיר הגר ולרב אהרן רוקח יותר השפעה מכל איזה מבקשי השם... ופי כמה וכמה הם בפועל מנהלי החסידות תגיד מה שתגיד
מסכים לחלוטין עם א בוחער.
הוא יותר מפורסם ויותר משפיע מישראל פכטר, מרדכי גולדברג, ועוד...
אפילו יותר מאליהו חסיד...
אינני רואה חשיבות בנשוא הערך, אני ממליץ להעביר את המידע בקיצור לפסקה בערך על אביו, בו"ה.
כנ"ל וגם אין כל כך מידע בערך
הוא עתיד להיות האדמור הבא של ויז'ניץ מרכז, לא?
ולכן?
שרגא ומשתמש ישן, האם לדעתכם גם הרב אהרן מרדכי רוקח, הרב אברהם אביש ווייס, הרב חיים צבי טייטלבוים והרב מנחם מנדל טייטלבוים, אינם זכאים לערך במכלול
בהחלט הייתי מוחק גם אותם.
הגם שיש טיפה שוני בין שני הראשונים לשני האחרונים שהם וודאי צריכים להימחק לאלתר. משא"כ שני הראשונים עוד יש להם איזה גדולה בזכות עצמם.
וכמובן כמובן שאני מצדד
אולי זה כי איני מבין בחסידויות כ"כ, אך נראה לי שאם יוסיפו עוד מידע פה, הערך יכול להישאר.
אגב זה מעורר את העובדה שחייבים לגבש מדיניות ברורה לגבי סף החשיבות של ערכים, בעיקר עכשיו אחרי שאנו מאד מתקרבים לסוף שלב הייבוא.
אבל קודם שיגמרו.
- לא ראיתי בערכים שמניתי יותר מידע.
- שלוש מתוך ארבע הערכים שמניתי מקורם בויקיפדיה העברית., לדעתי אם אוסיף דף זה בויקיפדיה, הדף לא יוסר.
ניסיתי דווקא, זה לא נראה כך...
לדעתי, יש להבדיל, אהרן מרדכי - לא, השאר כן, וזאת משום הרב אברהם אביש ווייס, הרב חיים צבי טייטלבוים והרב מנחם מנדל טייטלבוים הם רבנים שהוסמכו לרבנות ויהם אישיות תורנית חוץ מזה שהם "יורשי העצר" של אבותיהם משא"כ בני האדמו"רים מויז'ניץ ובעלז, ר' אברהם אביש הוא תלמידם של הרב יצחק מאיר מורגנשטרן ושל הרב יחזקאל בינג, ר' מנחם מנדל טייטלבוים הוסמך לרבנות על ידי רבי יצחק יעקב וייס ורבי משה אריה פריינד ור 'חיים צבי גם הוסמך על ידי רבי משה אריה פריינד, בקיצור הם רבנים, ובני האדמו"רים מויז'ניץ ובעלז הם בני אדמו"רים שהתואר רבנות הוא תואר בלבד ( ע"עדוקטור לשם כבוד). בו"ה.
לאחר בירור שעשיתי, הרב חיים מאיר הוסמך להוראה, ולכן הוא זכאי לערך (כדבריך), לכן הסרתי את התבנית.
כמה זמן לקח לברר?!
זכרתי שהיה ברכה בעלון עלים לתרופה ארך לי הרבה זמן למצוא את העלון, בגלל שהיו מי שהכחידו את העלון הזה לגמרי, ונשאר רק עותקים בודדים, והיה לי מאוד קשה למצוא אחד כזה.
תסביר
יצמח פורקניה, הכוונה שכל מי שמכהן או כיהן בתפקיד רבני זכאי לערך, ולא כל מי שהוסמך להוראה
הרב חיים מאיר, מכהן כרב חסידי ויז'ניץ בארה"ב.
ועכ"ז, כשעשרות אלפי אנשים קוראים לו בתואר הרה"צ, לדעתי זה מעניק לו את הזכות לערך במכלול.
עשרות אלפי? חסידי ויז'ניץ מרכז?
נסחפת ובגדול...
המדובר היה על הרב אהרן מרדכי
גם עליו הגזמת, אולי קצת פחות...
שרגא גם טען כך, ואני ציטטתי לו את הפסקה הראשונה בערך חסידות בעלז.
החסידות היא אחת מחמש החסידויות הגדולות בעולם, וההערכות לגביה נעות (נכון ל-ה'תשע"ג) בין 6,000 ל-8,000 משפחות בעולם.
שוב אני לא ממש מבין בחסידויות, אבל אותי מעניין לשמוע פרטים על בן האדמו"ר מויז'ניץ ובעלז. ובעיקר כשהם אמורים להחליף אותם. איני יודע אם אני מייצג.
לשמוע פרטים וערך אנציקלופדי זה לא ממש אותו דבר, וגם שלא הצעתי למחוק את הפרטים אלא להעבירם כפסקה בערך של אביו (או של החסידות).
מסתבר שגם עורכי ויקיפדיה הסכימו שיש ערך אנציקלופדי לאהרן מרדכי רוקח, מוזר שדווקא במכלול, שבו יש כלל "רף החשיבות לערך במכלול על העולם החרדי: אם מושא הערך הוא בעל השפעה או פרסום משמעותי בציבור החרדי או בקהילה חרדית משמעותית." (ציטוט מתוך מכלול העולם החרדי), לא מובן החשיבות האנציקלופדית.
יצמח פורקניה, לערך שאין בו פרטים - אין לו חשיבות. אתה מוזמן להרחיב אותו (אין לי משהו נגדו, גם אני אשמח שהערך יורחב) ואז סביר שיהיה לו חשיבות במכלול.
זה נכון, את הערך יצרתי רק אתמול, וכבר יש לכם טענות על כך שאין בו מספיק פרטים, אצה לכם הדרך.
שמתי תבנית ערך בעבודה מתמשכת, מקווה שעכשיו זה טוב.
יצמח פורקניה זה בסדר, כנראה שלא שמו לב שזה ערך טרי. ערוך לך בחופשיות.
מה הם יודעים...
מי יודע?
הויקיפדים.
זה נושא ששייך למכלולאים...
ולגופו של ענין, הרב חיים מאיר הגר, בעל השפעה משמעותי, (מספר 2) בחסידות ויז'ניץ, והוא בעל פרסום משמעותי בציבור החרדי.
לא חושב.
לא חושב שמה?
שהוא בעל פרסום משמעותי. הייתי יודע מכך. יתכן שהוא מפורסם קצת אך לא משהו שמצדיק ערך נפרד.
קודם כל זה שאתה לא שמעת עליו זה לא אומר שהוא לא מפורסם, תגיד לי מתוך רשימת האישים של מכלול העולם החרדי כמה מתוכם אתה מכיר.
שנית תעשה עליו חיפוש גוגל ותבדוק אתה כמה תוצאות הוא מקבל
שלישית, תפתח כל אתר חרדי, ותווכח כי יש לו בכולם תגיות.
ובכלל זה ברור שהוא בעל השפעה משמעותי בחסידות ויז'ניץ, שזה לכשעצמו מצדיק ערך.
זה שהוא בעל השפעה בחסידות ויזניץ - לא נראה לי שמצדיק ערך.
זה לא שלא שמעתי עליו, שמעתי בהחלט. שמעתי על עוד הרבה אנשים נכבדים שעדיין אין עליהם ערכים כי זה לא עובר את מבחן החשיבות.
אתרים חרדיים ב"ה חסומים אצלי, כך שאינני יכול להיווכח או לחלוק ע"כ.
מחיפוש גוגל - לא התרשמתי מהתוצאות. כשחיפשתי בנים של אדמו"רים אחרים שאין עליהם ערך, מצאתי אותו הדבר ולפעמים גם יותר.
האם לדעתך זה שהוא בעל השפעה בחסידות ויז'ניץ, אינה מצדיקה ערך.
לפי הנכתב במכלול העולם החרדי, כל בעל השפעה בקהילה חרדית משמעותית זכאי לערך.
או שלדעתך חסידות ויז'ניץ אינה קהילה חרדית משמעותית
ניתן גם לחלוק על מידת השפעתו, ולכאורה אין הכוונה על השפעה פנימית, בתוך הנהגת הקהילה.
השפעה לדעתי היא או הנהגתית, או פוליטית, או כלפי חוץ- יחסי הקהילה כלפי המגזר החרדי או כלל הציבור.
דהיינו = זה שהוא יכול למנות משב"ק או לשלוח למישהו שיריים בטיש, לא לזה מתכוונים...
הרב חיים מאיר מנהיג את קהילת ויז'ניץ כהיום, ראשי המוסדות וראשי הקהילות כמו גם רבני החצר מתוועצים איתו, וכיום הוא מנהל בפועל את החצר, כמובן תחת אביו שגם מרבה להיוועץ איתו. במוצאי יו"ט שני של גלויות, כאשר הוא נמצא בארץ, הוא עורך טיש נעילת החג בה משתתפים מאות חסידים. בצהרי יום פורים הוא גם עורך משתה היין, מה שנראה לי מספיק מתאים להגדרה של בעל השפעה.
ובמאמר המוסגר, האם לדעתך זה שהוא יכול "רק למנות גבאי", אינו הופך אותו לבעל השפעה בחסידות? הסבר את עצמך!
כמעט כל בן של אדמו"ר בכל קהילה מנהל את החצר או חלק ממנה (או נושאים מסויימים בה) ואנשי החצר נועצים עמו.
כמעט כל בן של אדמו"ר עורך התוועדיות או באטעס או זיצים או טרינקים או פאברענגען או משתה יין בפורים או כל שם שתבחר...
נכון! ולכן לדעתי כל בן של אדמו"ר בקהילה חרדית משמעותית, שיש לו השפעה משמעותית (מנהל את החצר או חלק ממנה או נושאים מסויימים בה ואנשי החצר נועצים עמו), כמו לדוגמא הרה"צ אהרן מרדכי רוקח, הרב חיים צבי טייטלבוים והרב מנחם מנדל טייטלבוים. זכאים לערך במכלול, בפירוש!
הוא מנהל את הפוליטיקה בחסידות? הוא יוצא לגייס כספים לחסידות? יש לו השפעה בהחלטות הכלל חרדיות? הוא מורה הלכה לרבים? הוא נפגש עם אדמו"רים/רבנים בענייני השעה? מכירים בו בזכות עצמו או רק בגלל שהוא בן של אביו?
ואני מדבר מחוץ לחסידות.
הוא מנהל את הפוליטיקה בחסידות? כן! הוא יוצא לגייס כספים לחסידות? כן! יש לו השפעה בהחלטות הכלל חרדיות? לא! השפעתו היא בקהילה חרדית משמעותית, ולפי הנוסח רף החשיבות לערך במכלול על העולם החרדי: אם מושא הערך הוא בעל השפעה או פרסום משמעותי בציבור החרדי או בקהילה חרדית משמעותית. דהיינו על מנת לקבל ערך במכלול הוא אינו זקוק להיות בעל השפעה בציבור החרדי, אלא מספיק שהוא בעל השפעה בקהילה חרדית משמעותית. הוא מורה הלכה לרבים? לא! זה לא הנושא, דיברנו על כך שהוא בעל השפעה, לא שהוא רב. הוא נפגש עם אדמו"רים/רבנים בענייני השעה? 1. לפעמים קרובות הוא נפגש עם אדמו"רים/רבנים בענייני השעה, הוא מוכר כאחד הרבנים החשובים בבורו פארק לדוג' כאן וכאן וכאן 2. אבל שוב זה לא הנושא, בתוך החסידות יש לו השפעה משמעותית וזה מספיק בשביל לקבל ערך במכלול. מכירים בו בזכות עצמו או רק בגלל שהוא בן של אביו? 1. הרב חיים מאיר ידוע כדרשן בעל פה מפיק מרגליות, הוא מנהיג קהילה גדולה בבורו פארק, כמו כן הוא גם מנהיג את ישיבתו של חמיו האדמו"ר מספינקא 2. זה לא משנה למה הוא מוכר, גם יאיר נתניהו מוכר רק בזכות אביו.
א. לא ידעתי שהוא מנהיג גם את ישיבתו של חמיו.
ב. לא ענית לי: הוא מתעסק בפוליטיקה (לא הפנימית!) של החסידות?
יושב פלשת, שים לב, שאם לא ידעת שהוא מנהיג את ישיבתו של חמיו, הרי שבאמת כדאי שייכתבו על כך במכלול. נראה לי שאתה לא מצפה לקרוא במכלול את מה שאתה מכיר ויודע, אלא דברים שאתה עדיין לא יודע. הלא כן?
איזה פוליטיקה?
לויז'ניץ אין שום נציג לא בכנסת ולא בעירייה.
ולדעתי, זה שאלפי (לא יודע איך הגעת לעשרות אלפי) אנשים שקוראים לבן של אדמו"ר - הרב הצדיק, בלי שהוסמך לרבנות אף פעם, זה בעיה נפרדת, אבל וודאי אינה מעניקה זכות לערך.
החסידות היא אחת מחמש החסידויות הגדולות בעולם, וההערכות לגביה נעות (נכון ל-ה'תשע"ג) בין 6,000 ל-8,000 משפחות בעולם.
(ציטוט מהערך חסידות בעלז)
נו נו
ובכל מקרה, עד כמה שידוע לי, הרב חיים מאיר הוסמך לרבנות, אני אברר אצל מי, ואכתוב זאת בערך
לדעתי הוא אינו זכאי לערך נפרד אלא שניתן לייחד לו קטע (ולא רק שורה קצרה...) בערך על אביו.
וכן גם כל השאר שהוזכרו מעלה כולל המוסמכים לרבנות (אלפי אנשים מוסמכים לרבנות בכל שנה... ערכים צריכים להיות על רבנים ומפורסמים ולא על כאלו שמוכרים פחות או יותר רק בתוך קהילתם...)
לא מתרגש מזה שהוא הרה"צ, בימינו כל עסקן זוטר הוא הרה"ג. מה שחשוב בעיני שהוא יורש העצר בחסידות גדולה וזה די חשוב. אם הנסיך ג'ורג' מקיימברידג' עובר כאן חשיבות גם הנסיך מויז'ניץ מרכז יכול לקבל ערך.
הו, זה כבר טיעון.
אם לכל טייס נאצי או לכל יצירת אומנות מלפני 300 שנה יש ערך,
לא יקרה כלום אם יהיה ערך למישהו שאולי לא כולם חושבים שהוא מאוד חשוב.
לא לכל טייס נאצי ימ"ש ושר"י יש ערך במכלול כי אם לאלו שיש איתם סיפור מיוחד מהמלחמה או כיו"ב.
להבדיל אא"ה - מעיון קל בערך זה לא מצאתי כל אירוע מיוחד בביוגרפיה שלו המצדיק ערך.
חוזר על דעתי שיש לכלול אותו בערך על אביו, אולי בפסקה מיוחדת.
אולי כדאי להיכנס לראש של האדם שנכנס למכלול, איפה הוא יחפש את המידע הרלוונטי. האם הוא רואה בהרה"צ פלוני פרק בתוך המידע על אביו הרה"צ, או שהוא כבר מתעניין באישיות זו לכשעצמה.
לא ידידי, המכלול הוא לא גוגל והוא לא מיועד לחיפוש שם שעולה בראש.
הוא מיועד לערכים בעלי חשיבות אינציקלופדית, מהפרסונה או ממקרה או סיפור מיוחד.
כך היא דעתי העניה.
נראה לי שכבר כולם הסכימו שהוא יותר חשוב מהנסיך ג'ורג' מקיימברידג' שהוא בן 6 ולא קרה איתו כלום!!! כמו שמוטיאל הביא. ויש עוד המון דוגמאות.
לא חולק ע"כ שהוא חשוב הרבה יותר מעצם היותו יהודי להאא"ה, וכמובן בהיותו בנו ויורשו של האדמו"ר מויזניץ, אך מבחינת חשיפה לרבים, הנסיך הנ"ל מוכר ומפורסם למיליונים בעולם (כאשר הוא או בנו באו לביקור בארץ זה היה נושא בחדשות), כמו"כ יש להם קשר ולו קלוש לפוליטיקה.
זה ממש לא דומה להרב הגר המוכר ומכהן כרב לקהילתו בלבד.
איך כתב לי פעם עמוס חדד? מה אכפת לך שכל אחד יכתוב על הבית כנסת השכונתי שלו? בויקיפדיה עורכים הצבעות על גבי הצבעות לגבי חשיבות הערך. במכלול יותר זורמים, כל עוד הערך אכן נותן מידע מעבר לשם, מתי נולד והיכן גר. ובמחשבה שנייה, הסכמתי עם הגישה הזאת.
|
משתמש זה תומך בגישת לא אוכל לא שותה. |
|
מכלולאי זה דוגל בפילוסופיית ההכללה |
לא איכפת לי שיכתבו, אבל ניתן להכליל זאת בערך על אביו.
זה כבר תלוי בגודל הערך, וכיון שיצמח התחיל רק אתמול - ניתן לו זמן להרחיב.
יושב פלשת, לפי טענתך זו, אולי לא מגיע לו ערך בויקיפדיה, טענתי היא כי במכלול כחלק ממיזם מכלול העולם החרדי מגיע לו ערך, וכפי שטענתי לך למעלה, ולא קיבלתי עדיין תשובה.
אהבתי לגמרי את הגישה הזאת. כך האווירה נעימה יותר והאנרגיות מופנות למקומות היעילים. ובכלל, האם שמו של המכלול אינו מעיד שהגישה בו אמורה להיות כמו זה המופיעה בתבנית שעמוס חדד הציב...?
תוך כדי שכתבתי ראיתי שעוד כמה השתחלו באמצע. התכוונתי לגישה של עמוס.
אלה התחילו להשתחל במשך 14 הדקות הקודמות, 11 שעות חיכינו לך, ובדיוק כשהתייאשנו, הגעת אתה
דומה כי יש לחלק בין הרה"צ אהרן מרדכי שהוא שם מוכר ומפורסם בציבור החרדי (ברמה כזאת או אחרת), לבין הרה"צ חיים מאיר שאינו ידוע כל כך. ושורש החילוק עובדת היותה של חסידות בעלז מן החמש הגדולות, לעומת ויזניץ מרכז שאף אם ידועה היא אבל אינה פעילה ודומיננטית בציבור.
מתוך בליל הדעות וההתכתביות, אני מנסה לעשות לעצמי סדר.
המכלול הינו אנציקלופדיה, ולכן אני שואל את עצמי:
א'- אם הייתי מוציא ספר אנציקלופדי על אנשי ההוד של בורו פארק, לדעתי הוא לא היה נכנס לספר עם כל הערכה לאיש הוא לא היה נכנס (כרגע) לשום אנציקלופדיה שמכבדת את עצמה!
ב'-באם הייתי עורך אנציקלופדיה על ויז'ניץ סביר להניח שלא הייתי מייחס נתח משמעותי ליורשי העצר אלא משחיל את יורשי העצר בערך של אביהם המלך.
ולכן הוא הדין לכאן, ואידך זיל גמור....
לדעתי, יש הבדל גדול.
א. המכלול הוא אנציקלופדיה מקוונת, בניגוד לאנציקלופדיה מודפסת שבה יש הגבלת מקום וחוסר נוחות מעודף מקום.
ב. לדעתי המבחן העיקרי האם לשלב בערך או בערך נפרד הוא גודל הערך. ולכן צריך לתת ליצמח פורקניה לעבוד על הערך.
א. בהחלט המכלול הינו אנצי' מקוונת , אך לכן לא תכניס ערך על גרשון בן עמינדב לדוגמה, אני מחר יכול להכין טקסט של לא פחות מ300 מילים על חשיבותו ועל יוקר גדולתו, אך ברור שאני לא עושה זאת מטעמים מובנים, (אך אם יגיע חסיד עמינדב הוא יזדעק - איך משאירים את היקר ללבו מחוץ לדפי ההיסטוריה, ועל כן לפעמים צריך להפנים שמה שיקר למישהו אינו יקר לאחרים)
ב. אני הייתי מפנה את הדף לטיוטה, ולאחר שתסתיים עבודת המחקר, הדף יהפוך לדף רגיל (כמובן לאחר הבחנה שהדף ראוי להיות ערך)
מה זאת אומרת לפי גודל הערך?
את מי מעניין שהוא חזן בביהכנ"ס של אביו בר"ה, או באיזה כולל הוא עומד בראשו?
אפשר למלאות ערך על כל אדם באורך של קילומטר על כל מה שהוא עושה ויעשה וזה עדיין לא מתחיל להיות בעל חשיבות אינציקלופדית.
לדעתי המבחן הוא לא גודל הערך כי אם חשיבות הפרטים שבו, דהיינו= אני מסכים שיש לתת ליצמח לנסות להרחיב אבל מה שצריך לקבוע הוא חשיבות הפרטים בערך וערכם האינציקלופדי ולא סתם אורך, כי הוא יכול להיות מורכב מפרטים שוליים וחסרי חשיבות (כפי שהוא כעת בחלקו).
לאחר שבערך יש פרטים חשובים ומעוררי עניין (אינציקלופדיים) עדיין אתה צודק שזה צריך להיות מספיק ארוך, כדי לקבל ערך נפרד ולא להיכלל בתוך הערך של אביו.
ברור, כוונתי ארוך לאחר שהתוכן שבו רלוונטי, אז בגדול אנחנו מסכימים. וכן מעניין שהוא חזן בביהכנ"ס של אביו וגם באיזה כולל הוא עומד בראשו. זה אפילו מעניין בויקיפדיה.
האם ישנם קריטריונים מה נחשב למעניין? כשאני מסתכל ב'שינויים אחרונים', רוב העדכונים הם על דברים שלא מעניינים אותי. אז מה? חברה' תנו לעניינים לזרום. אנשים יכתבו על מה שחשוב בעיניהם, כולם יבקרו אותם מבחינת אמינות, אובייקטיביות וגם יתקנו טעויות ניסוח וישפרו את העיצוב, והמכלול ימשיך לגדול ולהוות מקור מידע מעניין ונפלא.
מעניין זה לא מה שמעניין אותי או אותך. מעניין זה דבר בעל חשיבות אינציקלופדית.
פרט כמו חזן הוא פרט שולי שמובא כדרך אגב בערכים מלאי תוכן אמיתי ואינציקלופדי, אם בכלל, ולא שפרט זה הוא פחות או יותר כל המידע בערך (כמובן חוץ מאיפה נולד ובאיזה ישיבה למד...)
יצמח פורקניה, בקיצור אני מעביר את ערך זה לטיוטה, תעבוד עליו ואז נחזיר אותו למרחב הערכים. מוסכם??
לא!!!
לדעתי (ולדעת מוטיאל, עמוס חדד, דויד, שחרחר ומינקי, כפי שנראה בדף השיחה) הוא זכאי לערך מעצם היותו בנו של האדמו"ר מויז'ניץ, אם כי יש לי עוד הרבה מה להוסיף.
נפתח הצבעה?
למה לא
יצמח פורקניה, משתמש ישן התכוון לתת לך זמן להרחיב בו עד שיהיה מספק, לא למחוק. אם אתה עושה זאת תוך כמה ימים בודדים, נראה לי שאפשר לחכות - אחרת, אין מנוס מלהעביר לטיוטה עד שתרחיב ויהיה מספק.
אני אערוך את הערך היום מחר עד סוף השבוע.
לדעתי מקובל.
לדעתי מכיוון שר' חיים מאיר הוא יורש העצר , אישיות מפורסמת הוא ראוי לערך אנצקלופדי
יושב פלשת מרפרוף בדך שיחה נראה שמי שסובר שאין לו חשיבות הם עיר האבות, אתה, ומשתמש ישן.
ומי שסובר שיש לו חשיבות הם: יצמח, מוטיאל, אני, מינקי ועמוס.
ונראה ששרגא חזר בו והוא סובר שהוא כן מספיק חשוב, לאחר שמוטיאל הביא כראיה את הנסיך ג'ורג.
הערך באמת כמעט ולא הורחב מאז שדיברנו, לכן באמת כדאי שיצמח פורקניה ירחיב אותו בצורה קצת יותר משמעותית.
קודם כל - לא פתחנו הצבעה, כך שאי-אפשר להביא ראיה מכמות המצדדים או השוללים משום שיתכן מאוד כי רבים מבעלי זכות ההצבעה לא ראו את הדיון או לא ראו מקום להתייחס בינתיים, עד להצבעה בנושא.
שנית - חלק מהמצדדים בהשארת הערך, (כולל אתה עצמך במהלך השיחה,) התנו זאת בתוכן אינצקלופדי שיצדיק אותו, ובהרחבתו.
ובכל מקרה, מהיות והערך לא הורחב עד כה - למה לא לפתוח הצבעה?
המדובר במצבו הנוכחי.
או שדויד יפרט את כל האפשרויות בהצבעה... (מחיקה, השארה, השארה בתנאי שיורחב, מיזוג עם אביו וכו')
אפשר להצביע על תנאי. לדוגמא בעד רק אם יורחב בצורה משמעותית. כמו שעשית והצבעת נגד השארתו והצעת מה כן לעשות לדעתך.
מוטיאל, הבהר נא האם הצבעתך בעד היתה על תנאי שיורחב או שלדעתך בכל מקרה יש להשאיר?
בעד העברתו לערך אביו כפיסקה בתוך הערך.
כנ"ל (כמו יושב פלשת)
בעד. יום יבוא והוא יהיה אדמו"ר.
מציע לכתוב ערכים גם על בניו ונכדיו. יום יבוא וגם הם יהיו אדמו"רים...
אתה לא חייב לקרוא את כל הערכים. אותי בתור אחד שלא מבין כמעט כלום בחסידויות מעניין המידע הזה. מה זה מפריע לך?
תעשה גוגל קצר ויש לך את כל המידע שאתה רוצה עליו, לדעתי אם זה כל כך חשוב אפשר להרחיב עליו קצת בערך של אביו.
וכן אולי ליצור תבנית גיגול גוגל תמונות () ()
איני מעוניין לחפש בגוגל, באתי למכלול כדי לחפש מידע אמין ולא שנכתב בצורה חד-צדדית או בעיוותים אחרים במקומות אחרים.
שלמה המלך הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
מזדהה עם עיר האבות בכל מילה. לא שיש לי התנגדות ספציפית לערך זה כמו העובדה שלא כתוב בו כלום והוא ערך מגזרי בולט שנועד להאדיר שם שבינתיים לא מביע כמעט כלום חוץ מעצם קיומו של נשוא הערך.
לבד מכך לאחר יצירה של למעלה מעשרים ערכים לצערי אני כבר עם רגל וחצי בחוץ... עקב חוסר הרצינות שדיבר עליה הנ"ל המתבטאת בין היתר בייבוא המוני של רבבות דפי טיפול חינם בלא כל כוונה שהיא לטפל בהם, אלא רק בכדי (כך אני חושד) להגדיל את כמות הערכים המצוינים בעמוד הראשי.
מזדהה
לגבי הטענה הראשונה - מקובל.
אבל לגבי הטענה השנייה אני חייב להגיד שאני לא מבין אותך, אינספור פעמים שכבר הסברנו, שכל עוד יש דף בויקיפדיה שלא מופיע במכלול בצורה כלשהי - אי אפשר לדעת אם עברנו עליו לסנן אותו ולבדוק אותו או לא. מי שאמר שהוא דף לטיפול? אולי הוא ראוי ליבוא ולא עברנו עליו. לכן כל הערכים הלא מתאימים הופכים לדף טיפול במכלול. ובנוסף - יש כוונה גדולה מאד לטפל בחלק מכובד מדפים אלו לפי כללים שיקבעו בשלב השני של המכלול. ולכן יש כוונה (בעקיפין) שיספרו כל הערכים הללו כדי שנדע שסיימנו את השלב הראשון.
וחוץ מזה מה הקשר לרגל בחוץ? אם באת לתרום בערכים מה איכפת לך כמה ערכים אחרים יש עם/בלי דף טיפול? אם לא נותנים לך לטפל בערכים שאתה רוצה - זו סיבה מוצדקת. אבל נראה לי שהתקבלת בכבוד רב פה.
באתי לתרום לאנציקלופדיה רצינית, לא לאנציקלופדיה של חסידות פלונית בנש"ק אלמוני ור"מ בסדר שלישי פלמוני (שוב, כאשר הערכים הללו באים כתוספת זה מצוין), ועיסוק בייבוא שווא ויצירת מאות ואלפי דפי הפניה בווריאציות שונות, כאשר חוץ מכך חסרה מאוד פעילות אנציקלופדית אמיתית ברמה גבוהה.
שלום למד היקר בהמשך לשיחתנו במקום אחר (ואכמ"ל), שים לב, ערכיך וערכי הרבנים שלך חשובים ביותר למכלול, והם נשמת אפו, ואם יהיו עורכים שיעסקו בייבוא חסר תוחלת או בכתיבת ערכי רבנים זוטרים ככל שיהיו, אין זה מפריע כלל וכלל למכלולאים רציניים כמוך.
עצתי, התעלם לחלוטין מדפי דיונים וויכוחים, ועשה את עבודתך המקצועית ביתר שאת, מוקיר ומעריך.
כדאי לפתוח דיון באולם הדיונים: א. לגבי המשך דרכו של המכלול. האם לא הגיע הזמן להפסיק לייבא ולהתחיל לעשות מבצעים של טיפול בחומר הקיים, וכן כתיבת ערכים חדשים. ב. לקבוע מדיניות מוסכמת, לגבי כן חשיבות או לא חשיבות של ערכים כאלה ואחרים במכלול.
א. אתה מוזמן לפתוח. כרגע המדיניות היא שמייבאים עד שנסיים (ממש בקרוב). ובכל מקרה אף אחד לא אומר לאף אחד מה לעשות, מי שרוצה מייבא, ומי שרוצה עורך אספקלריה, ומי שרוצה כותב ערכים. וכו'
ב. ניסינו לעשות זאת - קשה עד בלתי אפשרי להגדיר כי בפועל כשמגיעים לערך לדיון רואים שונה. בכל מקרה אם יש לך רעיון להגדרה - תתקבל ברצון גדול. וכמובן שאתה רשאי לפתוח בדיון אם תרצה.
כבר כתבתי לעיל, כי כרגע המדיניות במכלול היא, כי כל בעל השפעה בקהילה חרדית משמעותית זכאי לערך.
נראה לי שגם קיבלת תשובה לעיל שכוונת המשפט הזה לבעל השפעה מהותית בנושאים הקשורים לכלל ולא רק בתוך קהילתו, דהיינו שיש לו את האימון לייצג את קהילתו בענייני השעה הקשורים לכלל הציבור החרדי וכד'.
כי ברור לך שאם הכוונה להשפעה פנים קהילתית, לא נגמור לעולם (ישנם אלפי כאלו: מנהלי קופות צדקה קהילתיות, מנהלי מוסדות או איגודי מוסדות, משפיע ראשי בקהילה, משב"קיהם ונהגיהם של ראשי הקהילות, ועוד המון) ובזאת אנו מסיימים באופן מובהק להיות אינצקלופדיה איכותית ונייטרלית, והופכים לאתר מידע חסידי או ישיבתי שיתן מידע מלא על כל הקהילות על כל אנשיהם הבלתי מוכרים לציבור הרחב וחסרי כל חשיבות אינצקלופדית.
לכן ברור כי בעל השפעה הכוונה לאדם מוכר מחוץ לקהילתו שיש לו השפעה מהותית גם בנושאים בין-קהילתיים.
מכלולאים פעילים, האם רצוי להשתמש בערך אנציקלופדי במטבע לשון זה (וכן בעל מקרא), המגיעים כנראה משפת האידיש, אבל אינם נכונים דקדוקית.
ואיך תכתוב במקום זאת?
מסכים עם רוצה לדעת, צריך לכתוב משמש כתוקע
אכן.
כנ"ל
מקור האמת, גם עליו אני דן, אם כן מפני שהפך למטבע לשון שגור היה ראוי לפחות לדף הפניה בשם זה. כן כבר הזכרתי בהודעתי הראשונה בעל מקרא (לתקיעת שופר) הנזכר בגוף הערך.
טוב שמגיה סת"ם אינו ערך בפני עצמו, אלא נכלל במקצוע ההגהה, כך שהוא איננו מכונה "בעל מגיה", כפי שכבר שמעתי שמזכירים.
"בעל תוקע" (עם מרכאות)
לסבא הגדול, רבי חיים מאיר הגר, יש כמה נינים בשם זה. אולי נכון יהיה לשנות את שם ערך דנן להרב חיים מאיר הגר (בן רבי מנדל), במקביל לבן דודו הרב חיים מאיר הגר (בן רבי ישראל). מכלולאים פעילים.
אולי לכתוב הרב חיים מאיר הגר (מרכז חסידי ויז'ניץ)?
אולי גם אפשר פשוט למחוק את הערך, כי במידה שווה לדעתי אב"ד קרעסטיר בערבעשט לדוגמא כבר זכאי יותר מהר לערך...
כתבתי מטה כי הכל בכפוף לדיון על ערכי בני אדמו"רים שדרך אגב כעת נפתחה הצבעה כאן בעניינם, לכן אם אתה זכאי להצביע ביכולתך להשפיע מעשית.
צאו והצביעו!...
צריך לצרף אותו לערך של אביו. כי אם כן כל חסידות מעט יותר גדולה תזכה לערך נפרד בעבור כל אחד מבני ונכדי האדמו"ר ועוד היד נטויה.
כנ"ל.
כעת יצרתי את הדף חיים מאיר הגר (פירושונים)
לדעתי יש לקצר את השמות ולכתוב הרב חיים מאיר הגר(במהר"י), הרב חיים מאיר הגר (במהרמ"מ) וכד'.
(הכל כמובן בכפוף לדיון העתיק האם בני אדמו"רים בכלל זכאים לערך...)
אני נגד הניסוח "במהר"י" וכו' - לא אנציקלופדי
לא דחוף לי במהר"י ויכול להיות גם בר"י. התכוונתי רק לקצר בראשי תיבות, במקום לכתוב מלא "בן רבי ישראל" וכד'.
מצידי יכולה להיות גם מילת קיצור אחרת.
פשוט הסרבול בשם הארוך "הרב חיים מאיר הגר (בן רבי ישראל/מנחם מנדל/מרכז חסידי ויז'ניץ)" וכו' ממש מעצבן.
לדעתי גם צריך לשנות את רבי חיים מאיר הגר. אולי לרבי חיים מאיר הגר (אמרי חיים). מה דעתכם?
העברתי להצבעה פה: שיחה:רבי_חיים_מאיר_הגר
מכיוון שקיימים כבר מספר ערכים במכלול של נכדי הישועות משה הייתי מציע ליצור קטגוריה בהתאם אשמח לשמוע את דעת שאר החברים
אני
דעתי כמוטיאל.
אין נושאים ישנים יותר