שיחה:התגלות יוסף לאחיו/ארכיון 1

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

מטעמים (שיחהתרומות)
ייתכן שיש לשנות את השם של דף זה
בדף זה מתנהל דיון שבו מוצע לשנות את שמו של הדף.

מקובל להמתין כשבוע מתחילת הדיון. אם מושגת הסכמה, על מעביר שם הערך לתקן גם את הדפים המקושרים בכל מקום שבו ההעברה גרמה להפניה שגויה, כדוגמת הפניה שבעקבות ההעברה מפנה לדף פירושונים. (התבנית הוצבה בתאריך 02.12.2023)

אם מדובר בהצעה הנוגעת לשינוי שם של קבוצת דפים, יש לדון על כך באולם הדיונים ולא בדף השיחה.

ראו דיון להלן.

אפר (שיחהתרומות)

אני לא רואה שום סיבה לשנות. (אם אני היחיד שחושב כך אפשר לא להתחשב בדעתי)

רעואל (שיחהתרומות)

הסיבה פשוטה כיון שיוסף נפגש עם אחיו כמה פעמים, רק שהם לא ידעו שזה יוסף, והחידוש בפגישה זו שהם גילו שזה יוסף, לכן לעניות דעתי צריך לשנות

אפר (שיחהתרומות)

מכיוון שברור לחלוטין מה כוונת שם הערך לדעתי אין צורך לשנות.

מוקיר רבנן (שיחהתרומות)

אני בעד שינוי השם הנוכחי

המלקט (שיחהתרומות)
מוטי (שיחהתרומות)

אני מבין שההצעה היא לשנות להתגלות יוסף לאחיו? מומלץ להבהיר.

נאר אמונה (שיחהתרומות)

א. אכן לא ברור ולא הובא בפני הציבור לאיזה שם הדיון מתכוון. ב. לא ניתן להתכחש לעובדה כי כל קורא מזדמן מבין בדיוק לאיזה מבין כל אותם פגישות מתכוון להכוין שם הערך, עם זאת ברור שבשעת כתיבת הערך היה צריך לחשוב על קריאת שם שונה, אך אינני יודע האם במצב העכשווי נכון לעשות שינוי כזה. ואם כן ממש דחוף שיופיע השם החדש, לכאורה די בהפניה ותו לא. ג. אם כי, היות וכבר זהו שם הערך, יש מקום לומר כי הרוצה יכול להכניס בו נופך דברים בענין שאר פגישות יוסף עם אחיו קודם התגלותו, כאשר היון העיקרי יישאר בעינו כעד עתה.

מטעמים (שיחהתרומות)

כיוון ש-4 מכלולאים נכבדים הביעו דעתם בעד שינוי ל"התגלות" - אני משנה את שם הערך (הקודם יישאר כהפניה)

רעואל (שיחהתרומות)
למאי נ"מ (שיחהתרומות)

אם כבר, צריך גם לדון האם לכתוב לאחיו או ואחיו? כי הרי יוסף ידע כי אחיו הם ורק האחים לא ידעו כי יוסף הוא, אם כן לא היה זה התוועדות/התגלות יוסף ואחיו אלא לאחיו.

רעואל (שיחהתרומות)

נו אדרבא אבל השם הנוכחי פשוט לא נכון

המלקט (שיחהתרומות)
למאי נ"מ הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
למאי נ"מ הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
רעואל (שיחהתרומות)

נו אז איך משנים?

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

דווקא התוועדות הוא לשון הכתוב. ”בהתוודע יוסף אל אחיו”.

למאי נ"מ (שיחהתרומות)
רעואל (שיחהתרומות)

מפעילי מערכת אם אפשר לשנות את שם הערך

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

מפעילים, יאה שתתייחסו. תויגתם. תודה רבה!

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

דווקא יש כבר הפניה מ"התוועדות יוסף אל אחיו".

רעואל (שיחהתרומות)

קודם כל חדש לי דבר שני גם אם יש הפנייה היא צריכה להיות הפנייה הפוכה

רעואל (שיחהתרומות)
מטעמים (שיחהתרומות)

לדעתי הקטנה זה לא כ"כ משמעותי "פגישה" או "התגלות". עדיף להיצמד לשם הויקיפדי אם אין צורך אחר מיוחד.

המלקט (שיחהתרומות)

שם דוחה, מקורו מוויקי הכפרנית, לא צריך לחקות אותם בכגון דא. למכלול החרדי מתאים לשנות לשם תנ"כי מקובל. חוץ מזה ש"פגישה" לא מתאימה בכלל לסיפור שלנו.

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

עכשיו הבחנתי שדווקא מקור הערך אינו מויקי הכפרנית, הוא נוצר כאן בהמכלול. וחזר הדין.

מטעמים (שיחהתרומות)

וחזר הדין?

תראה איך לפני שניה זרקתם אש וגופרית על משהו שמתברר שבכלל נכתב כאן.

ויקיפדיה כפרנית. נו, מה הקשר בכלל לנושא הדיון??

שמתי תבנית שינוי שם בגוף הערך, אם לא תהיה התנגדות נחליף אותו להתגלות יוסף לאחיו

באופן כללי, אשמח אם תחליפו את הטרמינולוגיה שלכם ליותר נעימה. שבוע טוב.

מטעמים (שיחהתרומות)

יסביר נא לי כבודו מה כל כך דוחה במילה "פגישה"?

זה מילה משורש פ.ג.ש. שמשמעותה ומקורה מתורתנו הקדושה.

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

אז למה התורה הקדושה לא כתבה פגישה אצל התוועדות יוסף לאחיו?

מטעמים (שיחהתרומות)

שם הערך לא מחייב להביא את לשונו המדויק של הפסוק.

כתבתי שזה ממש לא כ"כ משמעותי "פגישה" או "התגלות".

אם נתחיל עם זה זה לא ייגמר, לפי דבריכם צריך לשנות את רכישת מערת המכפלה לנתינת מערת המכפלה כי בתורה כתוב "ויתן" ולא "וירכוש".

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

אינו דומה. אף אחד לא יודע על ה"פגישה" הזאת של יוסף ואחיו, במחילה.

מטעמים (שיחהתרומות)

עדיין לא הבנתי מה "דוחה" במילה מהתורה, ומהיכן הסקת שאף אחד לא יודע. מה זה קשור לידיעה?

אבל נראה לי שמיצינו.

המלקט (שיחהתרומות)

"פגישה" מתאים לפגישה של נתניה וביידן, פוטין ואובמה וכדו'. בתורה לא מוזכר בכל הסיפור של יוסף את המילה "פגישה", אי לכך אין שום ענין לשנות ממה שכתוב בתורה, או "התגלות" או "התוועדות".

מטעמים (שיחהתרומות)

הערכים במכלול לא כתובים בעברית מקראית ואפילו לא בעברית של תקופת המשנה. (יש הבדל גדול ביניהם. ואכמ"ל).

הערכים, וכן שמות הערכים כתובים בלשון הקודש מדוברת.


זה שאתה מכיר את המילה פגישה כי שמעת אותה אצל אובמה לא הופך את זה ל"דוחה".

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

אבל אף אחד לא מחפש את "פגישת וכו'. מחפשים את "התוועדות/התגלות כו'"

מטעמים (שיחהתרומות)
מטעמים (שיחהתרומות)

הכל לטובה אין עניין להרחיב את הרקע יתר על המידה,

עד להיכן נרחיק? אולי גם לכתוב היכן נולד יוסף או על פגישת רחל ויעקב?

תסתכל על על הערכים שיש בתבנית הזו. צריך לשמור על אחידות בכולם.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

לא עברתי על הכל, אבל בחלקם אתה צודק וחלקם די מזכירים את הרעיון (כמו פגישת יעקב ועשו ואני לא מדבר על ירידת אחי יוסף למצרים, ששם זה העתבק מכאן (או הפוך...)). לדעתי זה לא מיותר, ומוזכר בקיצור ולא בטרחנות, חבל למחוק. אבל אני לא הולך לריב על זה. אם אתה רוצה למחוק - תמחק.

מטעמים (שיחהתרומות)

לא צריך לריב, כתבתי רק את הרציונל. תמשיך כהבנתך, זה ממש לא עקרוני.

לגבי הכפילויות, אכן יש בשתי הפרשות הללו (ויגש-ויחי) המון מידע שמובא פעמיים ושלוש. התחלתי למחוק חלק.

הכל לטובה (שיחהתרומות)
אור הגנוז (שיחהתרומות)

אל תמחקו יותר מידי!! יש הרבה ערכים שמוזכרים בכפל, במדע ובהיסטוריה ובכל מקום.

מטעמים (שיחהתרומות)

אור הגנוז!!!

ברוך שובך!

אל דאגה....

ציטוט מספרי משכילים?!

8
שמש מרפא (שיחהתרומות)

בהערות השוליים בערך זה ישנו ציטוט ארוך משד"ל (עי' ערכו) ושחד"ל , שניהם אנשי הסכלה ואפיקורסים. (נגד הראשון יצאו גדו"י מהריצ"ח ועוד על כפירתו בקבלה וזלזלו ברמב"ם; האחרון תלמידו של מנדלסון שר"י) שאלתי : האם חסרים ספרים לצטט מהם שנאלצת לרעות בשדות זרים? והאם ראוי לאנציקלופדיה חרדית ללכת אחר לבורות נשברים אשר לא יכילו המים?!

שלום למד (שיחהתרומות)

ישנם גדו"י שציטטו משד"ל, הוא לא היה אפיקורס במלוא מובן המילה אלא כמו חכמים רבים באיטליה, משהו דומה יותר ליהודה אריה די מודינא ועוד.

מישהו (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

אין השוואה לר' אריה די מודינא שמקובל בכל (או ברוב) עדות ישראל לומר את פיוטו ביוכ"ק. ר' אריה די מודינא היה קודם כל אדם גדול בתורה ויר"ש מובהק וידועים דברי העיקרים שמי שטועה בפרט מסוים באמונתו אינו כופר אלא טועה, כל עוד כוונתו לש"ש ואינו כופר בעיקרי התורה. שני המצוטטים כאן(ובפרט שחד"ל) השתייכו במובהק לתנועת ההסכלה, גם אם אחרים היו גרועים מהם בכל הנוגע לשמירת מצוות. יש גם לזכור שמדובר בראשית ימיה של התנועה וסופה מעיד על תחילתה. אשמח לשמוע מי הם גדו"י שצטטו מספריו

Vמאירי (שיחהתרומות)

אני ממש מצטער על השגגה שיצאה מתחת ידי. אני ידעתי אמנם ששד"ל שנוי במחלוקת, אבל הבאתי את שיטתו מכיון שבמילים קצרות סיכם מספר שיטות בנושא. אמנם לא ידעתי מיהו שחד"ל, ואפילו עשיתי ממנו קישור בכדי שיבואו ליצור עליו ערך. אמנם לאחר דבריכם שבתי ועיינתי, והדבר גרם לי למחוק את כל דברי שד"ל. תודה לכם על עירנותכם.

ואור הגנוז היקר, תודה לך על עירנותך ועל השקעותיך בערך זה! כל הכבוד! (אמנם המנהג פה שלא מוחקים דבר שנכתב על ידי כותב אחר ללא דיון עמו או באם לאחר שעבר זמן רב והוא לא הגיב). עכ"פ, מצפים לערכים נוספים! (אפשר גם הרחבות קיימות..).

מישהו (שיחהתרומות)

את דעות הראשונים אפשר להביא, וגם בערך על מכירת יוסף מובא פירוש הרשב"ם (שלא הכרתי אותו ותודה על כך).

Vמאירי (שיחהתרומות)

הובא כבר באותה הערה במקום

שרגא (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)
אור הגנוז (שיחהתרומות)

גם מלמטה. אתה יכול לנסות לגעת. זה אמיתי. עדיין לא חותל ולא הומלח

שרגא (שיחהתרומות)

, חמוד אתה, באמת גם מלמטה זה מדהים, רק חסר באמת החיתול והמליחה שלך.

אלחנן הלוי (שיחהתרומות)

ערך נהדר, כתוב בטוב טעם!

(יש כמה ליטושים מקומיים לבצע)

אור הגנוז (שיחהתרומות)

אתה מוזמן. זה ערך שנתרם למכלול.

כל אחד יכול לשפץ כאוות נפשו.

אליצור (שיחהתרומות)

מצטער לקלקל את החגיגה, אני עדיין לא רואה עבודה מספיקה בערך שמצדיקה את קיומו כערך בפני עצמו וברור שישנה, הכותב (בעל לשון רהוטה וקולחת) כתב את הסיפור המקראי מעובד לבני הנעורים (ממליץ לקריאה לילד לפני השינה) אך לא מעבר לכך. לדוגמה הערך מכירת יוסף גם כן שם פוקוס על חלק מהסיפור הגדול גם שם חסרים הרבה הביטים של המכירה קלקולה והשפעתה לדורות מהנביא מהש"ס ועוד, אך שם לפחות ישנן כמה פרשניות חדשות וישנות במכירה.

יובהר איני טוען שאינו ראוי אלא שהוא ברמה בסיסית ביותר.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

בלי לפגוע כלל, שיפוץ דחוף, ולא רק מטענותיו של אליצור, הערך לא אנציקלופדי בעליל.

למשל, חסרים שם שנים ותאריכים.

והניסוח, כנ"ל, מדהים, אך לא לרוח אנציקלופדיתנו.

אשמח אם תעיף מבט על ערכים קרובים שכתבתי - חלומות יוסף, כתונת פסים (יוסף), ותגיד אתה מה ההבדל.

אור הגנוז (שיחהתרומות)

נורא נחמד להעיר על ערך שעומד פה אדום למעלה משבוע, ואף אחד לא טרח לעבוד עליו...

וכשמגיע מישהו חדש ועובד וטורח חצי שעה, (אחרי שעבר 100 עריכות באותו היום, כן?)

יש לכם כל כך הרבה טענות כאילו הייתם מפעל הפיס שאמור לאשר לי את החבורה לצורך קבלת הפרס הראשון...

חבר'ה תרגעו, לא ראיתי מאף אחד מכם פרוטה (שחוקה. כן?). אני עובד על בסיס התנדבותי. וזה הערך הראשון שלי, או יותר נכון רבע ממנו.

אני סבור שאת החרפה הצלתי מהרגע שהוא הוכחל. ואני לא מסכים אתך (*האויבער חוכעם) שטוען שעדיף שישאר אדום, כי אתה לא צודק.

ואם ממש דחוף לכם , קדימה רבותי, אתם מוזמנים להוסיף. בכבוד.

ואליצור, אתה בא דו-קרב? אני מתערב איתך שאתה לא מגיע לקרסוליים של הערך הזה בזמן שאני השקעתי עליו...

ומי שכל כך צועק וכועס (ח"ו, רק באנו להעיר בא'!! כמובן) שיחשוב אולי הוא טיפטיפונת מקנא בקצב ההתקדמות, שמגיע אחד חדש וכבר.

אבל בקשר לפירגונים, בכיף אני מוכן לקבל, רק לא לנדנד עם זה יותר מידי, כי זה קצת דביק כבר. תודה רבה והמשך יום טוב

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אור הגנוז,אין טעם לראות את זה כטענות. בסה"כ זו אנציקלופדיה שיתופית ומטרת המעירים היא לשפר את העבודה. בוודאי שיש כאן בסיס אלא שדרושים שיפורים

עמוס חדד (שיחהתרומות)

אור הגנוז

מה קרה? מה ההתלהמות? יש כאן מיזם שיתופי ולכולם הזכות להביע דעתם, בטח למנוסים ממך.

מישהו (שיחהתרומות)

נראה שהכוונה לאלו שנסים ממך.. ניסים איך שאתה כותב. אולי נסיים בקרוב.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

הכל ענייני...

אליצור (שיחהתרומות)

אוייי הרבה זמן לא צחקתי ככה, מה זה הדבר הזה? אני מודה שאני די בהלם זה אמיתי?

מישהו (שיחהתרומות)

מישהו מכניס פה קצת צבע. בעמוד הראשי הוא מוריד אדומים, ובדפי שיחה צובע אדום. למה לא? לפחות הוא מוכשר ומועיל.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

אור הגנוז החלטתי להבהיר טוב יותר את עמדתי/נו, הרשה לי -

כתבת:

ערך שעומד פה אדום למעלה משבוע - חביבי, זה כבר יותר משנה...

ואף אחד לא טרח לעבוד עליו... - כנראה שאינך יודע להביט בשינויים אחרונים ולראות כמה אנשים כאן טורחים על עוד דברים, מפתיע, אבל יש ערכים נוספים במכלול.

ועובד וטורח חצי שעה - יקירי, על ערכים פשוטים וקלים בהרבה, אני עובד למעלה משלוש וארבע שעות, ויש לי ניסיון של למעלה משנה במכלול.

יש לכם כל כך הרבה טענות - אכן, זהו דרכו של מיזם שיתופי, מיני ומינך תסתיים שמעתתא, הערך הראשון שכתבתי עמד למחיקה באותו לילה שכתבתי אותו, אז לך בסה"כ העירו.

לאשר לי את החבורה - זהו, שכאן לא כותבים חבורות.

חבר'ה תרגעו - משתדלים, לא כ"כ בהצלחה.

לא ראיתי מאף אחד מכם פרוטה (שחוקה. כן?). אני עובד על בסיס התנדבותי, - מפתיע, כולנו גורפים מהמכלול הון, עוד לא למדת איך לעשות זאת?

וזה הערך הראשון שלי - לכן חשוב שתבין מה לעשות הלאה בערכים הבאים, שלא נצטרך לעבוד כל כך קשה אחריך, ונוכל לסמוך עליך בעיניים עצומות.

אני סבור שאת החרפה הצלתי מהרגע שהוא הוכחל - שאפו!

ואני לא מסכים אתך (*האויבער חוכעם) שטוען שעדיף שישאר אדום, כי אתה לא צודק- כנראה שגם אתה לא צודק, באותה מידה אני יכול לכתוב אברה קדברה ולהכחיל את הערך.

ואם ממש דחוף לכם, קדימה רבותי, אתם מוזמנים להוסיף. בכבוד - אנחנו בהחלט נעשה ועושים את זה, אבל חשוב לנו שגם אתה תלמד...

ואליצור, אתה בא דו-קרב? אני מתערב איתך שאתה לא מגיע לקרסוליים של הערך הזה בזמן שאני השקעתי עליו... - אני מוחה על בזיון תלמידי חכמים, ובלי זה, לא כך מדברים במכלול.

שיחשוב אולי הוא טיפטיפונת מקנא בקצב ההתקדמות, שמגיע אחד חדש וכבר- בהחלט מושא להערצה...

אבל בקשר לפירגונים, בכיף אני מוכן לקבל - בכיף, נשמה, פשוט מדהים לראות את ההירתמות שלך למכלול, הרצון להשקיע זמן ומחשבה כדי להכחיל ערכים הוא באמת ראוי ומבורך, אם היו במכלול עוד כמה אנשים כמוך מזמן הוא היה נראה אחרת, ואם היו בעולם עשרה כמוך, כנראה משיח צדקנו היה מגיע, אין מילים בפינו להודות ולהעריך את פעלך הרב למען המכלול, למעננו ולמען שאר היהודים שומרי משמרת האינטרנט, אשר יראת ה' נגעה ללבם והם משתמשים במכלול בלבד, ולשאר היהודים שלא יקבלו ערך כל כך מקסים בויקי אלא רק פה אצלנו. זאת ועוד יש לציין את ההתרשמות העמוקה שלי מכך שכל כך מהר השתלבת בין החברה, עובד משקיע מתאמץ לומד תוך כדי חותר קדימה, ירבו כמותך במכלול, אוהבים אותך, בונים עליך, ומחכים לעוד ערכים נפלאים מפרי עטך.

רק לא לנדנד עם זה יותר מידי, כי זה קצת דביק כבר - סליחה, חוזר בי מהאמור...

תודה רבה והמשך יום טוב - גם לך יקירי ואהובי, בהצלחה ובידידות מרובה, עמוסיהו.

מישהו (שיחהתרומות)

חמוד מצידך. אגב, הוא מאוד ותיק, כפי שהוא כתב על עצמו.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

חמוד בהחלט! היכן הוא כתב ע"ע שהוא ותיק?

אור הגנוז (שיחהתרומות)
עמוס חדד (שיחהתרומות)

תודה, נשמה, אוהב אותך באמת, .

אין נושאים ישנים יותר