אחרי הדיון כאן בדף השיחה מהעבר
אני מתלבט האם ערך זה נחשב לערכים שנוצרו במכלול
או רק ששוכתבו בצורה משמעותית
מכלולאים פעילים
אחרי הדיון כאן בדף השיחה מהעבר
אני מתלבט האם ערך זה נחשב לערכים שנוצרו במכלול
או רק ששוכתבו בצורה משמעותית
מכלולאים פעילים
להכניס לתוך הקט' שנוצרו במכלול קל יותר מלהסיר תבנית קרדיט. ואם את זה עשו - הדברים קל וחומר.
אז אני זה שהסרתי את הקרדיט (בטעות) כשטיפלתי בערך הזה לאחרונה. הקרדיט היה שם והוא אמור להשאר, ואסביר:
ברישיון השימוש של ויקיפדיה, יש סעיף שנקרא "יחס שיתוף זהה". היינו, שאם המכלול מעתיק ערכים מויקיפדיה, כל יצירה נגזרת (תרגום, הרחבה, שכתוב וכו') חייב להיות מוגש באותם התנאים של ויקיפדיה, ובכלל זה הוא חייב להיות חופשי. כך שאם ערך ויקיפדי מורחב במכלול, וזה לא נעשה בעריכה אחת שאחריה ניתן לומר שפנים חדשות באו לכאן, ההרחבה ניתנת גם היא תנאי ויקיפדיה. ז.א. שאם הערך מורחב ומשוכתב בהרבה עריכות קטנות, קמא קמא בטיל והערך כולו חייב בקרדיט. מכלולאים פעילים לתשומת לב.
מקוה שהובנתי.
עמוס חדד, אם הערך כבר לא דומה למה שיש בויקיפדיה, ואפשר לומר "פנים חדשות באו לכאן" - אפשר וכדאי למחוק את הקרדיט שיש לה למטה.
כשאני עושה את זה אני משתדל לעבור על המשפטים שכן יובאו משם לשנות טיפה לפחות מבחינה טכנית.
יישר כח גדול!
יישר כח הנחה. תוכל לראות שם שהשבתי ליוסף שדבריו סותרים את דבריו במקום הרשמי. נראה מה תהיה תשובתו.
מסתמא כוונתו שאם ניכר קצת הניסוח אז צריך.
סלחו לי יקיריי, דויד והנחה, האם למישהו מפריע שיש קרדיט לויקי?
אם זה מציל אותנו מתביעות, מה טוב, שווה להסתבך בשביל מראה שונה?
(אני בהחלט מבין את ההרגשה והרצון להיות המכלול, אך האם זה שווה את הסיכון שכרוך בכך?)
לאור חילולי השבת הנערכים בעיה"ק טבריה תובב"א, נקראנו ע"י גדולי ישראל שליט"א להתחזק בלימוד הלכות שבת כבוד השבת ושמירתה.
מי נרתם לעזור להפוך ערך זה לתורני יותר, מכובד יותר ועמוס יותר, והפעם חילכם לאורייתא!!!
יוסף שרגא מוטיאל אוהב ישראל שחרחר דויד באר בשדה דרוך א.ב. קיסר Men770 משתמש ישן יוסי משה מנחם מ.י.ש.הו ועוד ועוד...
מדהים,
אני נבחן על הלכות שבת ברבנות הראשית בעוד חודש וחצי, עמוק עמוק בפנים, אנסה לתרום בין לבין.
כל הכבוד!!!
אודה לך במאד מאד, ובהצלחה במבחן, אני מבין שלא נראה אותך הרבה כאן בחודש וחצי הקרובים....
אגב, במבחנים סימנים רמ"ב רמ"ט ר"נ רנ"א ר"ס רס"ב (העוסקים בכבוד שבת) כלולים?
אדומיניק, משה מנחם, מ.י.ש.הו איזו היענות,
ובפרט למשתמש ישן על ההרחבה הנרחבת. חילך...
כן, כן, מ.י.ש.הו היקר! גם לך מגיעה תודה מיוחדת בפני עצמך, שעזבת את לימודיך למבחני הרבנות והוספת לקדושת וכבוד השבת פסקאות ותיקוני בתר תיקוני.
אגב, השעה"צ ברמ"ב כותב שזוכה ל'אז תתענג אל ה' ', האם נכון לכתוב שהמכבד את השבת זוכה להתענג על ה' לעוה"ב?
אני בטוח שזכות זו תעמוד לך להצליח במבחן...
נ.ב. אפשר לבקש ממך לשנות שם, בלי הרבה נקודות, זה מתסכל אותי כל פעם בתיוג
מה אומרים העורכים?
נכתב: "כבוד שבת היא מצווה מדברי נביאים (ויש אומרים מדאורייתא) לכבד את השבת בדרכים שונות. חלקן בקום ועשה וחלקן בשב ואל תעשה, חלקן מערב שבת וחלקן בשבת עצמה."
לעניות דעתי לא נכתב פה כלל מהו כבוד שבת. רק נאמר מנין מקורו, וחילוקי קיום שונים.
לדעתי היה ראוי להיכתב: "כבוד שבת, היא מצווה מדברי נביאים (ויש אומרים מדאורייתא) לייקר ולכבד את יום השבת ומנהגיו, באמצעות דרכים שונות המעניקות ליום השבת ערך וחשיבות מיוחדים.
מצוות כבוד השבת מתבטאית בציוויים שונים אשר חלקם בקום ועשה וחלקם בשב ואל תעשה, חלקם מערב שבת וחלקם בשבת עצמה."
עמוס חדד, מאז שראיתי שאתה דקדקן בדף השיחה שלך, חיכיתי מתי יבוא לידי. לא ידעתי שזה יבוא כל כך מהר...