עמדות האגודה
בפסקה "שלוש השבועות"
לכתוב כך: "האגודה סבורה כי היא היחידה הממשיכה את חזונו של רבי יוסף חיים זוננפלד להתיישב בכל ארץ ישראל, ללא קשר למדינת ישראל, הם מביאים ראיה מכך שרבי יוסף חיים הקפיד ללכת בשער שכם בדוקא ולא חשש מאיסור ההתגרות באומות, כמו כן כתב על ההתיישבות בחברון כי זוהי אתחלתא דגאולה. האגודה רואה ברבי עקיבא יוסף שלזינגר את הוגה דרכה, לדבריהם הוא רצה לחדש את כל המצוות התלויות בארץ שלא היה שייך לקיים בגלות, שזהו חזונה של האגודה. לדבריהם הם ממשיכי עליית תלמידי הגר"א ועליית תלמידי הבעש"ט שעלו לכאן לפי ראיית האגודה ליישב את חרבות הארץ ולהפריח את השממה בזיקה ישירה לגאולה{{הערה}}.
בנוסף האגודה רואה בעצמה ממשיכה את דעתם של גדולי ישראל מהעבר כרבי איסר זלמן מלצר{{הערה}} ורבי יחזקאל לוינשטיין{{הערה|שעל פי דברי אחד מרבני האגודה הרב יצחק ברנד בספרו סבר כי יש להזכיר פעמיים ביום את ניסי מלחמת ששת הימים כפי שיש להזכיר פעמיים ביום את ניסי יציאת מצרים}} שלדבריהם מאז שהרב שך הנהיג את הציבור הליטאי, בהיותו תלמידו של הרב מבריסק, ומקורב לדעתם של חוגי הקנאים מסאטמער, השתיק את השיטה האמורה והוציא אותה אל מחוץ למחנה, ולפי דבריהם זאת היא דעתם האמיתית של גדולי ישראל.{{הערה}}"
כל הקטע הזה כתוב חלקו בערך וחלקו בשני כתבות בכיכר השבת שהיו על האגודה. כל הנ"ל הוא מידע חשוב שהעלמתו פירושו העלמת מידע.
אתייג ליתר ביטחון את קובנא דוב פרח מרדכי עציון איש תם בני ציון איציק 1 אנשי ירושלים. סליחה שלא העליתי עד עכשיו פשוט לא הגעתי לזה כעת שמרדכי דחק לקיים הצבעה העליתי. לפי עניות דעתי אין כ"כ ויכוח על התוכן הנ"ל. מקוה • שיחה • י"ג באב ה'תש"ף 00:37 (IDT)
- אני חושב שכל החומר הוא אנציקלופדי למהדרין. האם מסתתר כאן איזה ויכוח נסתר שנעלם ממני? האם יש חושבים שחלק מהמידע כאן אינו נכון, או שיש משהו שאתה לא הבאת, ויש שרוצים להוסיפו? מרדכי עציון (שיחה) 10:12, 3 באוגוסט 2020 (IDT)
- אני מסכים עם עיקרי הדברים, אבל יש לי כמה תיקוני ניסוח:
"אנשי האגודה רואים בתהליכים ההיסטוריים שהתרחשו בעשרות השנים האחרונות, ובשיאם הקמת מדינת ישראל ב-1948, ושחרור ירושלים, יהודה ושומרון ועוד ב-1967, כחלק מתהליך הגאולה וקץ שעבוד מלכויות. לדעת חברי האגודה האידאולוגיה שלהם היא המשך להשקפתם של אישים כמו רבי עקיבה יוסף שלזינגר(שניסה לחדש את קיום המצוות התלויות בארץ), החזון איש[1], רבי איסר זלמן מלצר, ורבי יוסף חיים זוננפלד[2], וכממשיכי עליית תלמידי הגר"א ועליית תלמידי הבעש"ט שעלו לכאן ליישב את חרבות הארץ ולהפריח את השממה בזיקה ישירה לגאולה.
על פי עמדת האגודה, השקפתם הייתה נחלת מרבית גדולי ישראל בדור שלפני הקמת המדינה ובשנותיה הראשונות, כמו למשל שחרור ירושלים בשנת תשכ"ז שנתפס על ידי גדולי ישראל כנס גלוי ורבי יחזקאל לוינשטיין אף אמר בנאומו בישיבת פוניבז' שהיה עלינו להזכיר פעמיים ביום את ניסי מלחמת ששת הימים כפי שיש להזכיר פעמיים ביום את ניסי יציאת מצרים[3], אך אחר שהרב שך שהושפע מהרב מבריסק קיבל את הנהגת הציבור הליטאי חדלו קולות אלו להישמע."
- ↑ קדושת ציון גליונות 45-48.
- ↑ קדושת ציון גליון חודש אב תשע"ט, שם צוטט מהספר "האיש על החומה" שהגרי"ח רצה ללכת דווקא דרך שער שכם, בעיצומם של ימי פרעות תרפ"ט, למרות הסכנה, כדי להראות שהיהודים לא מפחדים ולא מוותרים.
- ↑ על פי עדות תלמידו הרב יצחק ברנד, מרבני האגודה
מקוה, אם אתה מסכים לתיקונים שלי נוכל למנוע את ההצבעה על קטע זה ולהכניס את זה כבר כעת לערך. בני ציון (שיחה) 19:38, 4 באוגוסט 2020 (IDT)
- נקודה נוספת. חשוב מאוד להדגיש שהאגודה תומכת בפעולות אקטיביות לבניית בית המקדש וקידום ה"גאולה" (בניגוד לעמדה המקובלת בדרך כלל בציבור החרדי הגורסת שאין לנו לנקוט בשום פעולה אקטיבית לכך והגאולה השלמה תגיע על ידי הקב"ה בעצמו בלבד). בני ציון תקן אותי בבקשה אם אני טועה ביחס לעמדת האגודה. אם תוכל גם לציין מקורות לכך. אני ראיתי את רוח הדברים בהרבה עמדות שהובעו על ידי האגודה. אולם אינני בקיא מספיק בעלונים וכו'. מקוה • שיחה • י"ד באב ה'תש"ף 09:31 (IDT)
- יש בזה משהו, ואולי יש לציינו, אך אני מתלבט באיזה צורה. בני ציון (שיחה) 19:42, 4 באוגוסט 2020 (IDT)
מקוה ובני ציון, האם יש הסכמות? מרדכי עציון (שיחה) 22:53, 12 באוגוסט 2020 (IDT)