ה'שס"ט

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ה'שס"ט (5369) היא שנה עברית אשר החלה ביום א' בתשרי, אור ל-11 בספטמבר 1608, והסתיימה ביום כ"ט באלול, 28 בספטמבר 1609. שנה מסוג החא, היא מעוברת, ואורכה 383 ימים. זו שנת שמיטה.

אירועים

נולדו

נפטרו

לוח שנה

►► ה'שס"ט ◄◄
1608 - 1609

להלן לוח שנה עברי - גרגוריאני. בכל משבצת יומית - אות אחת או זוג אותיות לציון היום בחודש העברי, ומספר לציון היום בחודש הגרגוריאני.

   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א   ב   ג   ד   ה   ו   ש   א 
תשרי
0910/1608
א 
11
ב 
12
ג  
13
ד 
14
ה 
15
ו  
16
ז  
17
ח 
18
ט 
19
י  
20
יא 
21
יב 
22
יג 
23
יד 
24
טו 
25
טז 
26
יז 
27
יח 
28
יט 
29
כ 
30
כא 
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
ל 
10
חשוון
1011/1608
א 
11
ב 
12
ג  
13
ד 
14
ה 
15
ו  
16
ז  
17
ח 
18
ט 
19
י  
20
יא 
21
יב 
22
יג 
23
יד 
24
טו 
25
טז 
26
יז 
27
יח 
28
יט 
29
כ 
30
כא 
31
כב 
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
כסלו
1112/1608
א 
ב 
10
ג  
11
ד 
12
ה 
13
ו  
14
ז  
15
ח 
16
ט 
17
י  
18
יא 
19
יב 
20
יג 
21
יד 
22
טו 
23
טז 
24
יז 
25
יח 
26
יט 
27
כ 
28
כא 
29
כב 
30
כג 
כד 
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
טבת
12/160801
א 
ב 
ג  
10
ד 
11
ה 
12
ו  
13
ז  
14
ח 
15
ט 
16
י  
17
יא 
18
יב 
19
יג 
20
יד 
21
טו 
22
טז 
23
יז 
24
יח 
25
יט 
26
כ 
27
כא 
28
כב 
29
כג 
30
כד 
31
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
שבט
0102/1609
א 
ב 
ג  
ד 
ה 
10
ו  
11
ז  
12
ח 
13
ט 
14
י  
15
יא 
16
יב 
17
יג 
18
יד 
19
טו 
20
טז 
21
יז 
22
יח 
23
יט 
24
כ 
25
כא 
26
כב 
27
כג 
28
כד 
29
כה 
30
כו 
31
כז 
כח 
כט 
ל 
אדר א'
0203/1609
א 
ב 
ג  
ד 
ה 
ו  
10
ז  
11
ח 
12
ט 
13
י  
14
יא 
15
יב 
16
יג 
17
יד 
18
טו 
19
טז 
20
יז 
21
יח 
22
יט 
23
כ 
24
כא 
25
כב 
26
כג 
27
כד 
28
כה 
כו 
כז 
כח 
כט 
ל 
אדר ב'
0304/1609
א 
ב 
ג  
ד 
10
ה 
11
ו  
12
ז  
13
ח 
14
ט 
15
י  
16
יא 
17
יב 
18
יג 
19
יד 
20
טו 
21
טז 
22
יז 
23
יח 
24
יט 
25
כ 
26
כא 
27
כב 
28
כג 
29
כד 
30
כה 
31
כו 
כז 
כח 
כט 
ניסן
0405/1609
א 
ב 
ג  
ד 
ה 
ו  
10
ז  
11
ח 
12
ט 
13
י  
14
יא 
15
יב 
16
יג 
17
יד 
18
טו 
19
טז 
20
יז 
21
יח 
22
יט 
23
כ 
24
כא 
25
כב 
26
כג 
27
כד 
28
כה 
29
כו 
30
כז 
כח 
כט 
ל 
אייר
0506/1609
א 
ב 
ג  
ד 
ה 
ו  
10
ז  
11
ח 
12
ט 
13
י  
14
יא 
15
יב 
16
יג 
17
יד 
18
טו 
19
טז 
20
יז 
21
יח 
22
יט 
23
כ 
24
כא 
25
כב 
26
כג 
27
כד 
28
כה 
29
כו 
30
כז 
31
כח 
כט 
סיוון
0607/1609
א 
ב 
ג  
ד 
ה 
ו  
ז  
ח 
10
ט 
11
י  
12
יא 
13
יב 
14
יג 
15
יד 
16
טו 
17
טז 
18
יז 
19
יח 
20
יט 
21
כ 
22
כא 
23
כב 
24
כג 
25
כד 
26
כה 
27
כו 
28
כז 
29
כח 
30
כט 
ל 
תמוז
07/1609
א 
ב 
ג  
ד 
ה 
ו  
ז  
ח 
10
ט 
11
י  
12
יא 
13
יב 
14
יג 
15
יד 
16
טו 
17
טז 
18
יז 
19
יח 
20
יט 
21
כ 
22
כא 
23
כב 
24
כג 
25
כד 
26
כה 
27
כו 
28
כז 
29
כח 
30
כט 
31
אב
08/1609
א 
ב 
ג  
ד 
ה 
ו  
ז  
ח 
ט 
י  
10
יא 
11
יב 
12
יג 
13
יד 
14
טו 
15
טז 
16
יז 
17
יח 
18
יט 
19
כ 
20
כא 
21
כב 
22
כג 
23
כד 
24
כה 
25
כו 
26
כז 
27
כח 
28
כט 
29
ל 
30
אלול
0809/1609
א 
31
ב 
ג  
ד 
ה 
ו  
ז  
ח 
ט 
י  
יא 
10
יב 
11
יג 
12
יד 
13
טו 
14
טז 
15
יז 
16
יח 
17
יט 
18
כ 
19
כא 
20
כב 
21
כג 
22
כד 
23
כה 
24
כו 
25
כז 
26
כח 
27
כט 
28
יום טוב / שבתון חג שאיננו שבתון יום צום או זיכרון

מאפייני לוח השנה

ערך מורחב – שנת החא



היסטוריה של עם ישראלאירועים ותאריכים על פי המקרא והמסורתספירת הנוצריםמדינת ישראלתחילת הציונות והעליות לפני קום המדינהבית המקדש הראשוןבית המקדש השניגלות אשור (עשרת השבטים)גירוש ספרד ופורטוגלתקופת השופטיםתקופת המלכיםתקופת הזוגותתנאיםאמוראיםסבוראיםגאוניםראשוניםאחרוניםתקופת בית ראשוןגלות בבלתקופת בית שניסוף תקופת בית שני - מחורבן בית המקדש (שנת ג'תת"ל 70) ועד ולסוף מרד בר כוכבא (שנת ג'תתצ"ה 135)השואהגלות רומיתקופות בהן חלק נכבד מהעם היה בגלותתקופות של עליה לארץ ישראלתקופות בהן חלק נכבד מהעם היה בארץ ישראל, עם עצמאות מלאה או חלקיתתקופות בהן היה קיים בית המקדש
היסטוריה של עם ישראל
  1. ^ אחיו הגדול ורבו הראשון של רבי דוד הלוי סגל, בעל טורי זהב (הט"ז)
  2. ^ לא ידועה שנת לידה מדויקת, וכל הדעות מתבססות על הערכות ואומדנים; לפי הספר 'קובץ מכתבים מקוריים' (וינה, תרפ"ד עמ' קי) בט"ו ניסן ה'רע"ג (1513), על פי פרליש בשנת ה'רע"ב (1512), על פי גרין בשנת 1520 (ה'ר"פ), ועל פי יזשבק לא לפני 1526 (ה'רפ"ו). גיטסדינר מעיר בספרו (עמ' צז) שיזשבק, שמעמיד את שנות חייו של המהר"ל ל-97 שנים כפרליש, מגיע לסתירה פנימית בחישובו, ואילו על פי פרליש החשבון יוצא מדויק לגמרי