שיחה:אביעד נייגר/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

ישראל מאיר ק. (שיחהתרומות)

לכאורה אין ראוי לערך, אבל עסקו רבות בערך זה וזה אף מעניין מאוד, אז שמא טוב שלא לעסוק בעניין.

קרני חיטין (שיחהתרומות)

כבר לפני 3 שנים התקיים דיון חשיבות.

קרני חיטין (שיחהתרומות)

משה מ לא הצלחתי לבטל את העריכה שלך של הסרת התואר מהערך, רק שים לב שמחקת חלק משמות הקבצים והם לא מופיעים כרגע, מלבד זאת נראה לי שבמכלול גם מי שלא זכאי לתואר בשם של הערך (ואני רואה שכבר היה כאן דיון והצבעה) בכל זאת בתוך הערך יש כללים קצת אחרים.

משה מ (שיחהתרומות)

1) שמות הקבצים תיקנתי. תודה על הפניית תשומת הלב.

2) לגבי שם הרב - קראתי את הערך, ולא הצלחתי לראות שום סיבה שתזכה אותו בתואר, אז הורדתי (כשאין תואר בשם הערך וגם לא ניכרת הצדקה לתואר בתוך הערך - לא נראה לי שיש מניעה להסיר את התואר)

קרני חיטין (שיחהתרומות)

1) תודה רבה!

2) הוא מחבר ספר תורני, הוא מוסר שיעורים תורניים, למה שלא יהיה זכאי לתואר? (תסתכל קצת בקישורים החיצוניים ובמקורות בהערות לראות את היחס אליו)

משה מ (שיחהתרומות)

אתה מעוניין להתחיל מחדש את כל הויכוח אודות התואר בשם הערך?

בקצרה: הספר אינו תורני אלא קנאי-השקפתי. כך גם השיעורים. אני מכיר כמה קנאים כאלו. מבחינה חברתית גם אני ואתה נקראים "הרב" (- איזה הרב?! זו כבר פחיתות כבוד! המינימום הוא הרה"ח או הרה"ג...), מבחינה אנציקלופדית הוא אינו אישיות תורנית.

קרני חיטין (שיחהתרומות)

אני לא הולך להתחיל ויכוח כי זה כבר הוכרע בהצבעה.

הספר הוא ליקוט מכל התורה כולה על נושא מסויים, השיעורים גם הם שיעורים תורניים בנושא מסויים.

ספרא (שיחהתרומות)

מזכיר שלפי המדיניות אין צורך להסיר תארים בתוך הערך.

אכן אין צורך להוסיף, אך אפשר להשאיר, במיוחד אם מפריע לאי מי.

משה מ (שיחהתרומות)

ואם התואר מפריע לאי מי? כנראה אפשר להסיר

קרני חיטין (שיחהתרומות)

התואר מפריע לך?

ספרא (שיחהתרומות)

מאי חזית?

במקרה כזה, אוקי על חזקתיה.

משה מ (שיחהתרומות)

תעשו כהבנתכם

קרני חיטין (שיחהתרומות)

זה מה שעשיתי, כהבנתי.

סיכום מאת קובנא

ברוב של 4 נגד 2 הוחלט להותיר ללא תואר

קובנא (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

איני מכירו אישית, אבל לאור הדיון נראה לי שהוא מוכר כמאסף חומרים תורניים, ולא כדמות תורנית או רבנית.

לכן לענ"ד אין מקום לתואר.

קובנא (שיחהתרומות)

גם השיעורים שהוא מוסר הם חלק מאיסוף חומר?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

כפי שציינתי איני מכירו, ולא ידעתי שהוא מוסר שיעורים.

אשאל אותך האם זה שיעורים כרב, או כמרצה שמעביר חומר לקהל?

קובנא (שיחהתרומות)

מצויין בערך שהוא מוסר שיעורים, למיטב ידיעתי הוא מופיע בתור רב.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

כפי שכתבתי איני מכירו, ואני ממליץ לשאול את מי שמעורבים בכתיבת הערך. יותר מזה אין לי מה לומר.

קובנא (שיחהתרומות)

אני כתבתי את הערך...

דוב פרח (שיחהתרומות)

הרב

איש גלילי (שיחהתרומות)

לא מדובר באדם שנושא בתפקיד תורני רשמי (מסירת שיעורים זה גאר-נישט, ואם כן יש לנו עוד רשימה ארוכה להוסיף... אה, סליחה, גם יהודה אפשטיין כבר כמעט רצו לעשות אותו "הרב"...)

דויד (שיחהתרומות)

אני נגד תואר בשם הערך, זאת לא ההגדרה של אישיות תורנית.

קובנא (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

זאת אכן שאלה טובה. לפי איך שהדברים נראים ממה שכתוב בכמלול - הם כן משום שהם מחזירים בתשובה מפורסמים, אבל גם אצלם זה אפור.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

ההבדל שהשתיים שהזכרת משמשים בתפקידים תורניים כמרצים שמקרבים יהודים לתורה.

נשוא הערך דידן, עוסק בניסיון להוביל קו השקפתי מסוים [למיטב הבנתי].

למרות זאת אומר, שלדעתי אורי זוהר הוא לא אישיות תורנית ברמה שמצדיקה תואר.

ספרא (שיחהתרומות)

זה "רב"?

א בוחער (שיחהתרומות)

נגד תואר רב

קובנא (שיחהתרומות)

ואני בכלל לא כתבתי את דעתי, הרב.

איציק 1 (שיחהתרומות)

שעוריו התורנים נועדו למטרת שכנוע או למטרת הסברה, לכן אני נגד תואר.

הסיכום נערך בפעם האחרונה על־ידי קובנא 15:13, 10 באוגוסט 2020 לפני 4 שנים

סיכום ראשון: השם שונה.

סיכום שני: הדיון על התואר עבר לאשכול נפרד.
אאלפך (שיחהתרומות)

מכיוון שמדובר בבלוג של אדם אחד, שאף לא מתיימר לחדש דברים בעצמו רק מלקט בילקוטו, לכאורה אין לזה חשיבות אנצקלופדית יותר מספר אחר בשוק. רוב התוכן באתר הוא מבלוגו של הילקוט בעצמו.

אאלפך (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)
אאלפך (שיחהתרומות)

וואו, ילקוט השבעתי אתכם כמעט לא עשה עריכות בדף שלו! לכן פספסתיו

ספרא (שיחהתרומות)

לפי הסקריפט אינך בעל זכות הצבעה

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

צריך להיות בז״ה כדי לפתוח דיון בדף שיחה?

שמש מרפא (שיחהתרומות)

חיובי

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

זה לא כתוב בשום מקום.

רק לשם הצבת תבנית שמשמעותה מחיקה מהירה אם אין התנגדות צריך להיות בז״ה.

כאן זה בכל מקרה לא דיון מחייב כיוון שאין תבנית וגם לא תייגו את בעלי זכות הצבעה.

ספרא (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

שם מדובר על הנחת תבנית+תיוג בז״ה בדרך למחיקה מהירה.

למיטב הבנתי דיון לא מחייב בדף השיחה זה פתוח לכולם.

ספרא (שיחהתרומות)

לא בדרך למחיקה מהירה, אלא בדרך למחיקה במידה ולא יהיה נימוק מבז"ה.

היינו דיון חשיבות רגיל.

התחלת דיון חשיבות מחייב - צריך בז"ה.

קובנא (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

קובנא, זה נראה שהאיש מפורסם, לא האתר שלו. זה כמו לעשות כתבה על האתר של הביטוח הלאומי.

קובנא (שיחהתרומות)

זה לא ערך על האתר זה ערך על המכון, הפרסום של ר' אביעד מגיע מהפרסום של המכון..

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אם הבנתי נכון המכון לא הוציא שום חומרים מודפסים, ופעילותו מסתכמת בהפעלת האתר.

מכון כזה זכאי לערך?

חוץ מזה למאי נפק״מ מדוע הוא מפורסם? כיום הוא יותר מפורסם מהמכון שלו [כך עולה מהכתבות שצירפת] אז למה לא לעשות ערך עליו ולכלול גם את האתר והמכון?

קובנא (שיחהתרומות)

הפעילות לא מסתכמת בזה אבל באמת זו הפעילות המרכזית שלו. יתכן שאתה צודק ועדיף לשנות את הערך לערך על האיש.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)
ספרא (שיחהתרומות)

בעד לכתוב על האיש והספר

אאלפך (שיחהתרומות)

נגד לכתוב לא על האיש ולא על הספר. הספר הוא ספר אחד בין יותר ממאה אלף שיש באוצר החכמה, אשר לרובם המוחלט אין ערך. לא נראה לי שמניין הקוראים את הספר עברו את רף המאה..

והאיש הוא סתם מדומיין שהפך עורו, שלדעתו הוא עושה "פדיון שבויים" לאלו ששבויים בכפירה של הציונות. כהנה תמצא הרבה ברחובות צפת.

מהללאל (שיחהתרומות)

בעד לכתוב על האיש והספר, אני לא יודע מה איתכם אבל לדעתי הוא די מוכר. כנראה יש הבדלים בין הציבורים.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אני רוצה להבהיר שאין מדובר כאן על הצבעת חשיבות. הערך קיים, וכל עוד לא יוצב תבנית חשיבות ע״י בז״ה הוא ימשיך להיות קיים.

כרגע הדיון הוא אם להשאיר את הערך על האתר, או לעשות שהערך יהיה על האדם, ויהיה פסקא על הספר וכן על האתר.

שלום למד (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

יצא שם מסקנה?

ספרא (שיחהתרומות)

אפילו אם יצאה מסקנה, הדיון עסק באמינותו, דעתי האישית - אין אמינות, כאן הדיון עוסק האם הוא חשוב או ספרו חשוב.

מהללאל (שיחהתרומות)

שימו לב לעובדה שהוא די יחיד בתחומו. אין הרבה אנשים שמדברים נגד הציונות באופן ברור. ואני לא מדבר על הפגנות או "קול קורא".

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

הסתכלתי שם ברפרוף וראיתי שדנו שם גם במידת פרסומו.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)

בעד. פשרה ראויה.

ספרא (שיחהתרומות)

בעד

קובנא (שיחהתרומות)

לא דחוף לי, אבל אין לי התנגדות.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מפעילי מערכת נא להעביר את הערך לאביעד נייגר, ולהשאיר את השם הנוכחי כהפניה.

כך הוסכם ע"י כל הנוגעים בדבר.

תודה.

ספרא (שיחהתרומות)

בלי הרב, נכון?

מהללאל (שיחהתרומות)

בלי הרב עם הפניה. לכאורה.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אתה רציני או ציני?

ספרא (שיחהתרומות)

למה לא? דמות רבנית?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אני לא מכיר אותו.

א.ב. קיסר (שיחהתרומות)

למה לא עם הרב? העיסוק שלו הוא תורני בהחלט!

בברכה,
אב"ק

נ.ב. זה זמן רב רציתי להעיר ש"ילקוט השבעתי אתכם" הוא שם של אתר ושל ספר, אך אין מכון או ארגון כזה. יש לתקן בפנים הערך.

ספרא (שיחהתרומות)

אופס, לא ראיתי את התגובה שלך, העיסוק הוא תורני, אך הפרסום הוא תעמולתני.

קובנא (שיחהתרומות)

ספרא ומהללו למה בלי הרב? תיכף תגידו שגם כל מחזיר בתשובה זה תפקיד תעמולני? בן אדם מוכר בעיקר בזכות הספר התורני והאתר התורני [ברובו] וזה אומר דמות תורנית.

הגשתי בקשה להעברה בפשיטות אלא שמרדכי עציון הפנה אותי לדיון כאן.

מהללאל (שיחהתרומות)

אני לא חושב שהאמביציה סביב הנושא היא תורנית או אמונית. כך שגם אם הוא עוסק בזה לש"ש (נגיד...) זה לא עבודה תורנית. בפרט שהוא עוסק רק בזה.

קובנא (שיחהתרומות)

הספר שלו הוא לא תורני?

מהללאל (שיחהתרומות)

לטעמי - למרות שהוא עוסק באופן תורני ומקורות - תורני הוא לא.

קובנא (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)

לא, הם עוסקים בלקרב ליהדות. לא ליהדות התורה וש"ס.

קובנא (שיחהתרומות)

הם עסוקים בלקרב לאמונה שלהם (וגם שלנו) והוא עוסק בלקרב להשקפה שלו, לא נראה היא לי שהוא קשור לאיזה חוג או מפלגה שאליהם הוא מנסה לסחוף.

ספרא (שיחהתרומות)

בגלל מה חשיבותו? בגלל הספר שחיבר?

קובנא (שיחהתרומות)

בגגל הספר שחיבר, בגלל הקונטרסים והמאמרים שכתב, בגלל השיעורים שמסר.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

האם היה זוכה לערך אילולא היה פרובוקטור?

אאלפך (שיחהתרומות)

חד משמעית לא ולא.

גם עכשיו הוא לא זכאי לערך.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

עם כל הכבוד לכבודו, הוא לא בעל זכות הצבעה, וזה לא בגלל שהוא מכלולאי חדש, אלא בגלל שב90 יום האחרונים לא עשה אפילו 100 עריכות. ולכן למרות שייתכן שיש בדבריך טעם כלשהוא, אין בידך להשפיע כלל על הדיון כאן, ובפרט שאינך מנמק כלל.

מהללאל (שיחהתרומות)

זה נראה לך לעניין? הרי אנחנו יודעים שהוא מיכלולאי רציני. אז מה אם הוא לא עבד לאחרונה, דעתו נשארה חשובה בדיוק באותה רמה.

זה הכללים, אני יודע, אבל אני חייב להביע את מורת רוחי.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אני חדש ואיני מכירו. אבל כיוון שהוא הניח בעבר תבנית חשיבות בערך זה למרות אי סמכותו, וכעת שב לתקוף בקצרה וללא נימוקים, הבעתי אף אני את מורת רוחי.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

גם בלי ז"ה אפשר להביע דעה ואפילו להצביע, אלא שההצבעה אינה נמנית במניין ההצבעות.

סיכום מאת דוב פרח

נייגר

ביתר ת"ו (שיחהתרומות)

לפי ספר "ילקוט השבעתי אתכם", המקושר בערך, שם המחבר הוא "אביעד ניר" ולא "אביעד נייגר".

ביתר ת"ו (שיחהתרומות)
דוב פרח (שיחהתרומות)

לפי מה שדיברתי איתו ביחידות שמו נייגר אולי היא שינה שם? (לנייגר)

דוב פרח (שיחהתרומות)

שם משפחתו היא נייגר כך הוא מסר לי עכשיו

קובנא (שיחהתרומות)

הספר סרוק באוצר החכמה בצורה לא טובה, כך לדוגמא "זר דמן חבריא" כצ"ל "זעירא דמן חבריא".

מה שברור שבאתר כתוב "נייגר" וכך צריך להיות.

ילקוט השבעתי אתכם (שיחהתרומות)

שם המשפחה שלי הוא באמת נייגר ומעולם לא היה ניר :)

כמה חברים במכון הזה?

4
חנניה (שיחהתרומות)

יש לי חשד ש'המכון' הזה הוא אדם אחד. בחיפוש באתר של הארגון לא מצאתי מקור לכך שיש חברים נוספים. לא מצאתי גם כתובת פיזית למכון, או מספר טלפון.

ידוע למישהו משהו בנושא?

קובנא (שיחהתרומות)

קשה לי להאמין שאת הכל מבצע אדם אחד (הסרטות, הפצה וכדו').

ביתר ת"ו (שיחהתרומות)
דוב פרח (שיחהתרומות)

כנ"ל

מישהו יכול לבדוק קישור שחסום בנטפרי?

2
קובנא (שיחהתרומות)

הקישור הוא: זה.

ביתר ת"ו (שיחהתרומות)

מי שיכול לפתוח קישור כזה, מן הסתם לא מגיע למכלול.

מוטיאל (שיחהתרומות)
קובנא (שיחהתרומות)

מי אנוכי הקטן שאחלוק על דעתך? אך לדעתי עדיף להשאיר את השם כמות שהוא.

ועשית כחכמתך.

מוטיאל (שיחהתרומות)

ואולי על הדרך תטפל גם בטיוטה הזאת כדי שהיא תחזור למרחב הערכים

קובנא (שיחהתרומות)

אם תסביר לי מה הבעיה בדיוק.

א.ב. קיסר (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר