לכאורה אין ראוי לערך, אבל עסקו רבות בערך זה וזה אף מעניין מאוד, אז שמא טוב שלא לעסוק בעניין.
שיחה:אביעד נייגר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
כבר לפני 3 שנים התקיים דיון חשיבות.
משה מ לא הצלחתי לבטל את העריכה שלך של הסרת התואר מהערך, רק שים לב שמחקת חלק משמות הקבצים והם לא מופיעים כרגע, מלבד זאת נראה לי שבמכלול גם מי שלא זכאי לתואר בשם של הערך (ואני רואה שכבר היה כאן דיון והצבעה) בכל זאת בתוך הערך יש כללים קצת אחרים.
1) שמות הקבצים תיקנתי. תודה על הפניית תשומת הלב.
2) לגבי שם הרב - קראתי את הערך, ולא הצלחתי לראות שום סיבה שתזכה אותו בתואר, אז הורדתי (כשאין תואר בשם הערך וגם לא ניכרת הצדקה לתואר בתוך הערך - לא נראה לי שיש מניעה להסיר את התואר)
1) תודה רבה!
2) הוא מחבר ספר תורני, הוא מוסר שיעורים תורניים, למה שלא יהיה זכאי לתואר? (תסתכל קצת בקישורים החיצוניים ובמקורות בהערות לראות את היחס אליו)
אתה מעוניין להתחיל מחדש את כל הויכוח אודות התואר בשם הערך?
בקצרה: הספר אינו תורני אלא קנאי-השקפתי. כך גם השיעורים. אני מכיר כמה קנאים כאלו. מבחינה חברתית גם אני ואתה נקראים "הרב" (- איזה הרב?! זו כבר פחיתות כבוד! המינימום הוא הרה"ח או הרה"ג...), מבחינה אנציקלופדית הוא אינו אישיות תורנית.
אני לא הולך להתחיל ויכוח כי זה כבר הוכרע בהצבעה.
הספר הוא ליקוט מכל התורה כולה על נושא מסויים, השיעורים גם הם שיעורים תורניים בנושא מסויים.
מזכיר שלפי המדיניות אין צורך להסיר תארים בתוך הערך.
אכן אין צורך להוסיף, אך אפשר להשאיר, במיוחד אם מפריע לאי מי.
ואם התואר מפריע לאי מי? כנראה אפשר להסיר
התואר מפריע לך?
מאי חזית?
במקרה כזה, אוקי על חזקתיה.
תעשו כהבנתכם
זה מה שעשיתי, כהבנתי.
בעלי זכות הצבעה
הביעו את דעתכם באשר לתוארו של נשוא הערך, דיון מקדים ראו בנושא:Vqzfbml2js104h25.
איני מכירו אישית, אבל לאור הדיון נראה לי שהוא מוכר כמאסף חומרים תורניים, ולא כדמות תורנית או רבנית.
לכן לענ"ד אין מקום לתואר.
גם השיעורים שהוא מוסר הם חלק מאיסוף חומר?
כפי שציינתי איני מכירו, ולא ידעתי שהוא מוסר שיעורים.
אשאל אותך האם זה שיעורים כרב, או כמרצה שמעביר חומר לקהל?
מצויין בערך שהוא מוסר שיעורים, למיטב ידיעתי הוא מופיע בתור רב.
כפי שכתבתי איני מכירו, ואני ממליץ לשאול את מי שמעורבים בכתיבת הערך. יותר מזה אין לי מה לומר.
אני כתבתי את הערך...
הרב
לא מדובר באדם שנושא בתפקיד תורני רשמי (מסירת שיעורים זה גאר-נישט, ואם כן יש לנו עוד רשימה ארוכה להוסיף... אה, סליחה, גם יהודה אפשטיין כבר כמעט רצו לעשות אותו "הרב"...)
אני
אולי רק תוכל להסביר לי במה הרב אורי זוהר והרב צבי ענבל הם אישיות תורנית יותר ממנו?
זאת אכן שאלה טובה. לפי איך שהדברים נראים ממה שכתוב בכמלול - הם כן משום שהם מחזירים בתשובה מפורסמים, אבל גם אצלם זה אפור.
ההבדל שהשתיים שהזכרת משמשים בתפקידים תורניים כמרצים שמקרבים יהודים לתורה.
נשוא הערך דידן, עוסק בניסיון להוביל קו השקפתי מסוים [למיטב הבנתי].
למרות זאת אומר, שלדעתי אורי זוהר הוא לא אישיות תורנית ברמה שמצדיקה תואר.
זה "רב"?
ואני בכלל לא כתבתי את דעתי, הרב.
שעוריו התורנים נועדו למטרת שכנוע או למטרת הסברה, לכן אני
מכיוון שמדובר בבלוג של אדם אחד, שאף לא מתיימר לחדש דברים בעצמו רק מלקט בילקוטו, לכאורה אין לזה חשיבות אנצקלופדית יותר מספר אחר בשוק. רוב התוכן באתר הוא מבלוגו של הילקוט בעצמו.
ואת ילקוט השבעתי אתכם ו דוב פרח
וואו, ילקוט השבעתי אתכם כמעט לא עשה עריכות בדף שלו! לכן פספסתיו
לפי הסקריפט אינך בעל זכות הצבעה
צריך להיות בז״ה כדי לפתוח דיון בדף שיחה?
חיובי
מה?????
זה לא כתוב בשום מקום.
רק לשם הצבת תבנית שמשמעותה מחיקה מהירה אם אין התנגדות צריך להיות בז״ה.
כאן זה בכל מקרה לא דיון מחייב כיוון שאין תבנית וגם לא תייגו את בעלי זכות הצבעה.
זה כתוב בהמכלול:הבהרת חשיבות
שם מדובר על הנחת תבנית+תיוג בז״ה בדרך למחיקה מהירה.
למיטב הבנתי דיון לא מחייב בדף השיחה זה פתוח לכולם.
לא בדרך למחיקה מהירה, אלא בדרך למחיקה במידה ולא יהיה נימוק מבז"ה.
היינו דיון חשיבות רגיל.
התחלת דיון חשיבות מחייב - צריך בז"ה.
אאלפך ראה כאן כתבות אודותיו בדער בלאט ועיתון העדה.
קובנא, זה נראה שהאיש מפורסם, לא האתר שלו. זה כמו לעשות כתבה על האתר של הביטוח הלאומי.
זה לא ערך על האתר זה ערך על המכון, הפרסום של ר' אביעד מגיע מהפרסום של המכון..
אם הבנתי נכון המכון לא הוציא שום חומרים מודפסים, ופעילותו מסתכמת בהפעלת האתר.
מכון כזה זכאי לערך?
חוץ מזה למאי נפק״מ מדוע הוא מפורסם? כיום הוא יותר מפורסם מהמכון שלו [כך עולה מהכתבות שצירפת] אז למה לא לעשות ערך עליו ולכלול גם את האתר והמכון?
הפעילות לא מסתכמת בזה אבל באמת זו הפעילות המרכזית שלו. יתכן שאתה צודק ועדיף לשנות את הערך לערך על האיש.
בעד לכתוב על האיש והספר
והאיש הוא סתם מדומיין שהפך עורו, שלדעתו הוא עושה "פדיון שבויים" לאלו ששבויים בכפירה של הציונות. כהנה תמצא הרבה ברחובות צפת.
אני רוצה להבהיר שאין מדובר כאן על הצבעת חשיבות. הערך קיים, וכל עוד לא יוצב תבנית חשיבות ע״י בז״ה הוא ימשיך להיות קיים.
כרגע הדיון הוא אם להשאיר את הערך על האתר, או לעשות שהערך יהיה על האדם, ויהיה פסקא על הספר וכן על האתר.
ראו אודותיו בהמכלול:אולם דיונים#הרב אביעד נייגר|המכלול:אולם דיונים#הרב אביעד נייגר]].
יצא שם מסקנה?
אפילו אם יצאה מסקנה, הדיון עסק באמינותו, דעתי האישית - אין אמינות, כאן הדיון עוסק האם הוא חשוב או ספרו חשוב.
שימו לב לעובדה שהוא די יחיד בתחומו. אין הרבה אנשים שמדברים נגד הציונות באופן ברור. ואני לא מדבר על הפגנות או "קול קורא".
הסתכלתי שם ברפרוף וראיתי שדנו שם גם במידת פרסומו.
ספרא, קובנא,מהללו, האם יש למישהו התנגדות לשנות את שם הערך להרב אביעד נייגר, ולכלו כמובן את כל התוכן הקיים + פרטי האיש, ולהפוך את השם הנוכחי להפנייה כמקובל?
בעד
לא דחוף לי, אבל אין לי התנגדות.
מפעילי מערכת נא להעביר את הערך לאביעד נייגר, ולהשאיר את השם הנוכחי כהפניה.
כך הוסכם ע"י כל הנוגעים בדבר.
תודה.
בלי הרב, נכון?
בלי הרב עם הפניה. לכאורה.
אתה רציני או ציני?
למה לא? דמות רבנית?
אני לא מכיר אותו.
למה לא עם הרב? העיסוק שלו הוא תורני בהחלט!
בברכה,
אב"ק
נ.ב. זה זמן רב רציתי להעיר ש"ילקוט השבעתי אתכם" הוא שם של אתר ושל ספר, אך אין מכון או ארגון כזה. יש לתקן בפנים הערך.
אופס, לא ראיתי את התגובה שלך, העיסוק הוא תורני, אך הפרסום הוא תעמולתני.
ספרא ומהללו למה בלי הרב? תיכף תגידו שגם כל מחזיר בתשובה זה תפקיד תעמולני? בן אדם מוכר בעיקר בזכות הספר התורני והאתר התורני [ברובו] וזה אומר דמות תורנית.
הגשתי בקשה להעברה בפשיטות אלא שמרדכי עציון הפנה אותי לדיון כאן.
אני לא חושב שהאמביציה סביב הנושא היא תורנית או אמונית. כך שגם אם הוא עוסק בזה לש"ש (נגיד...) זה לא עבודה תורנית. בפרט שהוא עוסק רק בזה.
הספר שלו הוא לא תורני?
לטעמי - למרות שהוא עוסק באופן תורני ומקורות - תורני הוא לא.
לדעתך גם מחזירים בתשובה אינם תורניים?
לא, הם עוסקים בלקרב ליהדות. לא ליהדות התורה וש"ס.
הם עסוקים בלקרב לאמונה שלהם (וגם שלנו) והוא עוסק בלקרב להשקפה שלו, לא נראה היא לי שהוא קשור לאיזה חוג או מפלגה שאליהם הוא מנסה לסחוף.
בגלל מה חשיבותו? בגלל הספר שחיבר?
בגגל הספר שחיבר, בגלל הקונטרסים והמאמרים שכתב, בגלל השיעורים שמסר.
האם היה זוכה לערך אילולא היה פרובוקטור?
חד משמעית לא ולא.
גם עכשיו הוא לא זכאי לערך.
עם כל הכבוד לכבודו, הוא לא בעל זכות הצבעה, וזה לא בגלל שהוא מכלולאי חדש, אלא בגלל שב90 יום האחרונים לא עשה אפילו 100 עריכות. ולכן למרות שייתכן שיש בדבריך טעם כלשהוא, אין בידך להשפיע כלל על הדיון כאן, ובפרט שאינך מנמק כלל.
זה נראה לך לעניין? הרי אנחנו יודעים שהוא מיכלולאי רציני. אז מה אם הוא לא עבד לאחרונה, דעתו נשארה חשובה בדיוק באותה רמה.
זה הכללים, אני יודע, אבל אני חייב להביע את מורת רוחי.
אני חדש ואיני מכירו. אבל כיוון שהוא הניח בעבר תבנית חשיבות בערך זה למרות אי סמכותו, וכעת שב לתקוף בקצרה וללא נימוקים, הבעתי אף אני את מורת רוחי.
גם בלי ז"ה אפשר להביע דעה ואפילו להצביע, אלא שההצבעה אינה נמנית במניין ההצבעות.
לפי ספר "ילקוט השבעתי אתכם", המקושר בערך, שם המחבר הוא "אביעד ניר" ולא "אביעד נייגר".
לתשומת ליבו של דוב פרח.
לפי מה שדיברתי איתו ביחידות שמו נייגר אולי היא שינה שם? (לנייגר)
שם משפחתו היא נייגר כך הוא מסר לי עכשיו
הספר סרוק באוצר החכמה בצורה לא טובה, כך לדוגמא "זר דמן חבריא" כצ"ל "זעירא דמן חבריא".
מה שברור שבאתר כתוב "נייגר" וכך צריך להיות.
שם המשפחה שלי הוא באמת נייגר ומעולם לא היה ניר :)
יש לי חשד ש'המכון' הזה הוא אדם אחד. בחיפוש באתר של הארגון לא מצאתי מקור לכך שיש חברים נוספים. לא מצאתי גם כתובת פיזית למכון, או מספר טלפון.
ידוע למישהו משהו בנושא?
קשה לי להאמין שאת הכל מבצע אדם אחד (הסרטות, הפצה וכדו').
אכן נראה שאת הכל מבצע אדם אחד. והוא גם פעיל אצלנו.
כנ"ל
הקישור הוא: זה.
מי שיכול לפתוח קישור כזה, מן הסתם לא מגיע למכלול.
יש בורא עולם, תודה על כתיבת הערך. לדעתי עדיף לקרוא לערך מכון ילקוט השבעתי אתכם כדי להבדילו מהספר שבהוצאת המכון, מה דעתך?
מי אנוכי הקטן שאחלוק על דעתך? אך לדעתי עדיף להשאיר את השם כמות שהוא.
ועשית כחכמתך.
ואולי על הדרך תטפל גם בטיוטה הזאת כדי שהיא תחזור למרחב הערכים
אם תסביר לי מה הבעיה בדיוק.
ר' מוטיאל וריב"ע, שימו לב שהערך נמצא גם בטיוטה ציבורית וערכתי בה מספר שינויים.
הבעיות בערך - נכתבו בשיחת הטיוטה הנ"ל.
בברכה, א.ב. קיסר • שיחה • ד' בניסן ה'תשע"ט • 22:32, 8 באפריל 2019 (IDT)
אין נושאים ישנים יותר