שיחה:מרכז חסידי ויז'ניץ

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 4 ימים מאת יצמח פורקניה בנושא צוואת הישועות משה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

לימוד אחים

משיהו הוסיף בערך (ושוחזר) שזה נקרא כראשי תיבות לימוד 'אחי"ם'. "חסידים אוהבי ישועות משה" זה מידע שאולי מישהו מבפנים יכול לאמת. אבל על ידי חיפוש בגוגל לא מצאתי כלום. (הגיוני שבאמת לא יהיה כלום על זה באינטרנט) מה דינו של מידע כזה? איך מציינים מקור? למעשה כעת זה נמצא רק בהערה ואם צריכים מקור אז מקור לכל סדר הלימוד שתוקן בתשפ"ב.--ליפמן (שיחה) 18:56, 7 במרץ 2024 (IST)תגובה

זה ידוע לכל חסיד ויזניץ מרכז אפי' לילדים שבחיידר פפייננחחסס (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום
השחזור היה על על מיני "תיקונים" והשמטות... עורך חדש מוזמן בהחלט להוסיף מידע. למחוק ולהזיק לערכים (ולפי השיחה) - לא. • מטעמים (שיחה) 19:30, 7 במרץ 2024 (IST)תגובה

צוואת הישועות משה

הרב אפרון אני רוצה להבין למה צוואה שאדמו"ר קודם ממנה את האדמו"ר הבא לא נכנס בערך של האדמו"ר שאביו מינה אותו

ולמה למשל בערך של האדמו"ר מסלונים כתוב "לאחר פטירת אביו בז' באב ה'תש"ס החל לכהן כאדמו"ר על פי צוואת אביו" מה נשתנה הערך הזה מכל הערכים? מה זה קשור למחלוקת ויז'ניץ? זה ערך אנציקלופדי, עותק של צוואה בכתב יד.שלש שבועות (שיחה | תרומות) לא חתם ב־02:15 8 במרץ 2024‏ 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

רק מכיוון שאני מחויב להגיב בדף השיחה, לא מדובר ב"צוואה" תמימה, שנינו יודעים את זה, מדובר בחלק מהמחלוקת של ויז'ניץ ואין טעם לדחוף את זה לכאן. אפרון (שיחה) 03:09, 8 במרץ 2024 (IST)תגובה
לכבוד מר אפרון שליט"א
מדובר בצוואה רגילה, בכתב ידו של הישועות משה, ובחתימת ידו, אם מישהו חולק על זה, שיכתוב כאן בדף השיחה.
נ. ב. אם מישהו חושב שיש עוד צוואה (לטענת גורמים אנונימיים יש עוד צוואה מוקלדת משנת תשס"ד - כידוע וככתוב בערך של הישועות משה במכלול, הוא לא היה אז בכשירותו) הטוען להמשכתו של מישהו אחר הוא יכול להעלות את הצוואה האחרת בערך של ההוא שלטענתו הוא צריך להיות הממשיך ע"פ הצוואה השניה, ידע הקהל וישפוט.
אני מוכן לגלות לציבור המסוקרן, אין לכם למה לצפות, אף אחד לא הולך להעלות כזה צוואה, כי פשוט מה שאין אין)
ויקיפדיה זה הבאת כל הנתונים בפני הקהל והשארת שפיטת הנתונים לקהל, הסתרת מידע מהקהל זה אנציקלופדיה סובייקטיבית במתכון סובייטי.
לא יעזור לכל משכתבי ההסטוריה. שלש שבועות (שיחה) 04:10, 8 במרץ 2024 (IST)תגובה
ברוך הבא לאנציקלופדיה הסובייטית, הראשון במעלה, המומחה במתכונים סובייטים. (לא נכנס כלל לנושא, רק מתייחס לאיום) איךשיחה ~ מיילכ"ח באדר א' ה'תשפ"ד. 04:12, 8 במרץ 2024 (IST)תגובה
הרב אפרון היקר. בקשר לעריכה זו, הבנו מה העמדה שלך, הבנו שאתה אובססיבי כלפי צד אחד, הבנו שהצד הזה אסור לו אפילו להסביר למה הוא עשה את מה שעשה
אבל הנתונים היבשים הם - גם לטענתם של אלו הטוענים שיש עוד צוואה מבעל הישועות משה זצוק"ל (שכולם מבינים שזה פיקציה, כי צוואה מוקלדת בשנת תשס"ד לא מריח משהו) - לכל הדעות, צוואה בכתב ידו של הישועות משה יש אחד
אנא הסבר למה ערכת את מה שכתבתי, שוב, המכלול נועד להביא את כלל הדעות והנתונים, וכל אחד ישפוט לפי ראות עיניו, ולא העלמת ראיות ועובדות, את זה יש בצפון קוריאה וכדו' תודה רבה ושבת שלום לכל עם ישראל שלש שבועות (שיחה) 15:02, 8 במרץ 2024 (IST)תגובה
מקסימום ניתן לכתוב כך "לאחר פטירת אביו בה'תשע"ב, החל לכהן כאדמו"ר על פי צוואת אביו (הראשונה - הכתובה בכתב יד) .
מקובל? שלש שבועות (שיחה) 15:18, 8 במרץ 2024 (IST)תגובה
כשיש מקור ברור לצוואה המקורית (שסעיפים ממנה פורסמו באופן רשמי מטעם שני החצרות) למה למחוק, אם יש חולק על כך שזוהי צוואתו אז תענו בדף השיחה, למה לשחזר מיד. יצמח פורקניהשיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"ה • 20:52, 2 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
אין לי מידע בנושא, רק שחזרתי על פי הכללים במקרה של חזרה על עריכה. אדרבה תקיים דיון, תתייג את הרלוונטיים (אין לי מושג את מי) ותתקדם. מלחמות עריכה לא יועילו לשומקום טוב. המלקטשיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"ה 21:06 (IDT) 21:06, 2 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
המלקט היה דיון, יש טענות, אף אחד לא עונה ולא מגיב לשלש שבועות כבר ממרץ, בנוסף הוספתי מקור (לא סתם מלחמת עריכה). יצמח פורקניהשיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"ה • 13:23, 3 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
רק לא הבנתי למה האדמורו"ת בויזניץ תלויה בצוואה , הרי ידוע שבויזניץ כל האדמורים מכהנים כאדמורים לאחר מות אביהם באופן אוטומתי, גם בלי הכתרה רשמית ובלי צוואה, מה הענין להכניס כאן את נושא הצואה שזה מחלוקת שנויה לגבי דברים אחרים לגמרי, אדרבה, בצוואה הראשונה "בכתב יד" נכתב שימלא מקום בשיכון ויזניץ - דבר שלא התמשש בסוף ישכר דוב (שיחה) 18:47, 12 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
ישכר דוב, בצוואה לא כתוב שימלא מקום בשיכון ויז'ניץ, כתוב רק שיתמנה לממלא מקומו וזה התממש, הוא ממשיך אותו. יצמח פורקניהשיחה • י"ב בחשוון ה'תשפ"ה • 23:10, 12 בנובמבר 2024 (IST).תגובה

אם יש עוד צוואה נא להביא כאן את תוכן הצוואה, ונראה מה כתוב שם, ואז אפשר להתחיל ויכוחים. אבל לפני שמביאים את תוכן הצוואה, מה יש להתווכח, האם בכלל כתוב שם משהו שסותר את הצוואה מי"א כסלו תשמ"ד.ב"ה (שיחה | תרומות) לא חתם ב־14:06 3 בנובמבר 2024‏ 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

לפי איך שנראה בדף השיחה ישנה הסכמה להחזיר את העריכה שלי לגבי הצוואה, (מתוך אלו שהגיבו בחצי שנה האחרונה נראה שיצמח פורקניה שלש שבועות אטיאס וב"ה מסכימים עם העריכה, המלקט אינו מתנגד הוא רק טוען שאסור לקיים מלחמת עריכה, לא נראה לי שיש כאן מלחמת עריכה כי אין מתנגדים המגיבים בדף השיחה, ואדרבה אם מישהו טוען שמשהו אינו נכון אפשר לשנות בערך, מכלולאים פעילים‏ מה דעתכם. יצמח פורקניהשיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"ה • 19:18, 3 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
אני מתייג בנפרד את אפרון שהוא היחיד שהתנגד לפני למעלה מחצי שנה, בטענה שהצוואה איננה תמימה, אינני מבין מה פירוש צוואה תמימה, ואם צוואה שחלקים ממנה פורסמו באופן רשמי מטעם שני החצרות הינה צוואה תמימה, בכל מקרה אשמח לתגובתך. יצמח פורקניהשיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"ה • 19:23, 3 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
@יצמח פורקניה, ערכתי אחריך, שים לב למה שכתבתי בתקציר העריכה (תייגתי בטעות "ויצמח פורקניה") אפר (שיחה) 23:30, 3 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
@אפר אם יש לך מה להגיד נא לכתוב את זה כאן בדף השיחה ולא בתקציר עריכה
התקיים פה שיחה ללא מתנגדים אם יש מתנגד הוא מתבקש לכתוב את זה כאן בדף השיחה ב"ה (שיחה) 12:05, 4 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
היי, הכנסתי את העריכה שנכונה לדעתי, (המקור לא תקין). אפר (שיחה) 13:51, 4 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
לא הבנתי למה המקור לא תקין, בכל מקרה הוספתי אותו כהערת שוליים. יצמח פורקניהשיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"ה • 17:02, 4 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
הוספתי מקור. יצמח פורקניהשיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"ה • 17:11, 4 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
אפר ראשית מאוד תקני להכניס קישורים מהדרייב לדברים מקוריים, וזה אפילו עדיף מאשר ציטוט בתקשורת, שנית לאחר שהוספתי מקור להרחבה הבאתי הערת שוליים עם קישור לכל הצוואה למי שרוצה להרחיב בנושא, המקום שלו זה בהערת שוליים, [1]. יצמח פורקניהשיחה • ד' בחשוון ה'תשפ"ה • 16:33, 5 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
אפר אני דורש לשחזר בחזרה לגירסא שלי, אתה טוען שפורום לתורה זה לא מקור תקני, אז למה פה ופה ופה ופה זה כן תקני?. יצמח פורקניהשיחה • י"א בחשוון ה'תשפ"ה • 21:06, 11 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
@יצמח פורקניה, אני לא מקבל דרישות ואני לא אחראי על מקומות בהם הכללים לא מיושמים. אפר (שיחה) 21:23, 11 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
הענין הוא שזה לא משהו חד פעמי, ראה כאן, מנין לך שאין זה מקור תקני, על מה אתה מתבסס. יצמח פורקניהשיחה • י"א בחשוון ה'תשפ"ה • 02:18, 12 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
בכל מקרה התחלתי לתקן בערכים האחרים שיהיו לפי הכללים.יצמח פורקניהשיחה • י"א בחשוון ה'תשפ"ה • 02:36, 12 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
אפר, האם פורום אוצר החכמה זה כן מקור תקני? יצמח פורקניהשיחה • י"ב בחשוון ה'תשפ"ה • 18:32, 12 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
לא כ"כ הבנתי את משמעות העדכון, בכל מקרה שים לב למכ:אל. מוטי ~ שיחה • י"א בחשוון ה'תשפ"ה • 18:43, 12 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
לא קשור בכלל למהומות, אפר צודק שפורום זה לא מקור, לפי מכ:ביב, יש להתרחק כמו מאש מלהביא פורום כמקור, לכן אני שואל לגבי אוצר החכמה, אולי אפשר לחשוב על שינוי המדיניות, אבל זה לא נושא לדף השיחה פה. יצמח פורקניהשיחה • י"ב בחשוון ה'תשפ"ה • 18:49, 12 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
  1. @יצמח פורקניה, לא, שום פורום אינו נחשב מקור תקין.
אפר (שיחה) 20:14, 12 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
בחזרה לנושא הנדון, יש מקור לכך שיש צוואה, בצוואה מבקש אביו להכתיר את בנו, אין חולק על כך שחסידיו הכתירו אותו, כך שנראה לי הכי מדויק איך שעכשיו, למניעת מלחמת עריכות נבקש ממי שמעונין לערוך רק לכתוב לפני זה בדף השיחה למה הוא חולק, ואולי נוכל ליישב את ההדורים. יצמח פורקניהשיחה • י"ב בחשוון ה'תשפ"ה • 23:31, 12 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
אתה מתכוון שאם לא היה צוואה אז הוא לא היה אדמו"ר?
בכל מקרה הקישור בין הצוואה לבין הכתרתו על ידי חסידיו היא מחקר מקורי כלזמן שאין לכך מקור, הדוגמא של השאלה האם הצוואה של תשד"מ או צוואה אחרת היא הגורמת רק מוכיחה את הבעיתיות של ההסתמכות על 1+1. אפר (שיחה) 23:58, 12 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
אפר בדיוק לכן שיניתי, במקום שיהיה כתוב על פי הצוואה, שזה אומר שהצוואה היתה גורם מכריע, שיניתי לכפי הצוואה, שזה אומר שהבחירה של החסידים באדמו"ר התאימה למה שהוא כתב בצוואתו. יצמח פורקניהשיחה • י"ג בחשוון ה'תשפ"ה • 18:36, 13 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
לא, אתה כותב שקרה A כמו שכתב B בזמן C, זה בדיוק נקרא מחקר מקורי. (הפעלתי הגנה על הדף ברמת מנטרים, האפשרויות האחרות היו שלילת ה"בדוק" ממך או חסימתך על מלחמת עריכה, עריכות במקרה כזה נעשות לאחר הסכמה ולא להיפך) אפר (שיחה) 18:51, 13 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
אפר אני ממש לא מבין אותך, כשאדמו"ר כותב צוואה לחסידיו, אני מצטט: "ואבקש בזה מכל אחי ורעי אנשי שלומינו היקרים וכו' להיות מקושרים בבני ממלא מקומי וכו'", ולאחר פטירתו החסידים שלו, שאליהם פנה בצוואתו מקיימים את צוואתו האם זה מחקר מקורי להגיד שהם עשו כמו שהוא ביקש בצוואה, לא כתבתי שהם עשו בגלל שהוא ביקש, כתבתי שהם עשו כמו שהוא ביקש, אולי תוכל להסביר למה זה מחקר מקורי.יצמח פורקניהשיחה • י"ג בחשוון ה'תשפ"ה • 23:35, 13 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
כי זה מקשר בין דברים שלא בהכרח קשורים, כל קורא מבין את כוונת הכותב....
אגב, כפי שהעירו לי זה לא תקין לחסום את כל העורכים מעריכה בערך בגלל התנהלות של עורך מסויים, העברתי את החסימה להיות ספציפית עליך לערך זה למשך חודש. אפר (שיחה) 00:59, 14 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
אפר קודם כל לא הבנתי מה כוונת הכותב, ומה הבעיה שהקורא מבין את זה, תכתוב בבקשה באופן יותר ברור.
לגופו של ענין, יש לי הצעת פשרה:
בשנת תשמ"ד הכתירו אביו בצוואתו לממלא מקומו.
בראש חודש סיוון ה'תש"נ, מינה רבי משה יהושע הגר את בנו הצעיר הרב מנחם מנדל כרב ואב"ד בקריית ויז'ניץ ואחראי על מוסדות החסידות, במקומו של אחיו הרב ישראל שהורחק ממשרתו כרב בשנת ה'תשמ"ד.
.......
לאחר פטירת אביו בשנת ה'תשע"ב הוכתר לאדמו"ר על ידי חסידיו
אני לא מקשר בין שני המקרים, מה דעתך על כך.יצמח פורקניהשיחה • י"ד בחשוון ה'תשפ"ה • 18:46, 14 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
לדעתי המקום של הדיון הזה בערך על רמ"מ ולא על החסידות. אפר (שיחה) 19:00, 14 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
הויכוח הוא האם להכניס את השורה הזאת בערך הנוכחי, אם כך הויכוח לדעתי אמור להיות פה, בכל מקרה עצם הפירוד בין החסידויות היה הויכוח מה הישועות משה רצה, ואם כך עצם קיום החסידות (ואיתו הערך) מבוסס על השורה הזאת, מקווה שהובנתי, לגופו של ענין האם הצעת הפשרה מקובלת? יצמח פורקניהשיחה • ט"ז בחשוון ה'תשפ"ה • 21:52, 16 בנובמבר 2024 (IST).תגובה
לא, כוותי הייתה שאין לשורה "בשנת תשמ"ד" מקום בערך הזה. אפר (שיחה) 21:57, 16 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
אז אני חוזר שוב על מה שכתבתי, עצם הפירוד שורשו בויכוח מה הישועות משה רצה, ולכן זה לדעתי מקומו בערך הזה, (אולי גם בערך על הרמ"י ועל הרמ"מ). יצמח פורקניהשיחה • ט"ז בחשוון ה'תשפ"ה • 22:10, 16 בנובמבר 2024 (IST).תגובה

פירוט יתר

ניסיתי לצמצם את הפירוט יתר בפיסקה קהילות וארגונים בחסידות נראה לי שאפשר להסיר את התבנית אטיאס (שיחה) 16:58, 21 במאי 2024 (IDT)תגובה

מאפייני החסידות

המלקט למה מחקת את כל מה שכתבתי, אחד מהמאפיינים החזקים של החסידים זה שהם לא צופים בוידיאו ולא מסריטים כלל וכלל, כמו"כ הצוויטע באטע זה ממש אחד המאפיינים הבולטים וכן הלאה... לגבי התשי - האדמו"ר מרבה להתבסס עליהם כמאפיינים, כך הנהיג בשנת תש"פ שנת תשי בה השנה חולקה לששת היסודות, כך גם בשנת תשפ"א בשבועות השובבי"ם כל שבוע התמקד באחד היסודות, בחסידות הוציאו ספר וחי בהם על יסודות תשי, וכן ספר דרכו אמת, למה למחוק זה האופציה הראשונה, תשנה תתקן תמחק דברים מיותרים, למה כל פעם לשחזר. יצמח פורקניהשיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"ה • 13:29, 3 בנובמבר 2024 (IST).תגובה

  1. ^ הערת שוליים לא משמשת רק למקור אלא גם כהרחבה