שחזרתי מהעריכה האחרונה של יהדות שטוען שזה ביזוי ת"ח לכתוב כך כי אף אם נאמר שזה נכון (וזה לא) עדיין הביזוי הוא לכנותם כך לא לאזכר שכך הם מכונים
שיחה:מרכז חסידי ויז'ניץ/ארכיון 1
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מצטרף להנ"ל.
כינוי רחובי מחוצף , המקבל במה במקום כזה הוא הרבה יותר לא מכובד, ואפילו משום ספק ת"ח לא הייתי כותב כך כאן אבל כבר שמתי לב שלאדמו"ר זה יש כללים אחרים
והיזהרו מגחלתן של צדיקים כבר נאמר גם אם יהיה לכם תירוצים כלפי חוץ
מר יהדות האם חשבת פעם האמת למה לאדמו"ר זה יש כללים אחרים, סתם נטפלו אליו?...
הרחוב נטפל לכל אדמו"ר שלא הולך לפי הלך הרוח של אנשי הרחוב השקועים באתרי הרכילויות
פעם זה אדמור מויזניץ מרכז
פעם זה האדמור מסטמר מהר"א
פעם זה האדמור מגור
פעם זה האדמור מבעלז
וכן הלאה...
אם אתם רוצים לדעת מי מסתכל באתרי רכילויות ורפש, או למי יש חברים שמסתכלים בהנ"ל:
שימו לב מי עסוק בשנאה וקנאה נגד אדמורי"ם - נ.ב. תמיד יהיה להם תירוצים
שלום עליכם לכבוד "יש חסד" (לשעבר "יהדות" לשעבר "השלום והאמת").
בעצם, למה לא "שופרסל" או "אושר עד"?
הבעלים של 'יש חסד' הוא מנדליסט?
יתכן שלקרוא לך מנדליסט זה חוצפה וכו' למעשה כך מכנים אנשים ברחוב את חסידיו של כ"ק אדמו"ר וא"כ אין בזה שום בעיה להופיע במכלול
אגב לתלמידיו של מרן הגאון הקדוש הגר"ח זיע"א מכנים חיימניקים ואף אחד לא נפגע מזה או חושב שזה ביזוי ת"ח
מה שהרחוב עושה זה דבר אחד
ולהתייחס לזה כמשהו הראוי לאזכור במכלול זה משהו שני
ואל תנסה להכשיר את השרץ בתירוצים שונים והיזהר בגחלתן של צדיקים
לאחר ששחזרת - האזכור הזה יירשם על שמך ולא על על הרחוב לאחר שכבר אי אפשר לשנות אז תמשיך לקרוא לאנשים בשמות של גדו"י בשמות רחוביים מחוצפים ולא להיפגע...
(אגב אתה לא פוגע באלו שאתה קורא להם כך אלא אתה פוגע בכבוד ת"ח אבל אתה עסוק אם אתה נפגע מזה אז ברשותך תמשיך לפגוע בכבוד גדו"י כמובן עם תירוצים {ולא להיפגע...})
הרבי שלך יותר 'צדיק' מר' אהרון טייטלבוים או אחיו? או שהם בכלל לא אדמו"רים לדעתך?
בלי קשר לכל הויכוחים, יבורך מי שיעלה קובץ שמיעה של השיר.
מה שווה כל הערך בלי הלחן עצמו?
אפשר להניח שני תבניות בו זמנית?
כמו כן ברגע שהערך מוצע לאיחוד לדעתי הערך למחיקה מיותר היות והערך יואחד עם הערך של רבי מנדל, במקרה ותהיה התנגדות לאיחוד אז יש מקום להציב תבנית מחיקה.
בעיקרון אתה צודק אבל במקרה הזה יבוא יותר לביטוי אי חשיבותו ואנציקלופדייתו של הערך אם נציב {{הבהרת חשיבות}}, אגב לדעתי אין מה לאחד... אולי צריך להזכיר את זה בערך, לא יותר, בברכה.
ואם אני סבור שיש למחוק ואתה סבור שיש לאחד אז אסור לשים שתי תבניות?! לא חושב שיש בעיה, אם אתה חושב שכן תסיר אחד מהם, בו"ה.
היות והוא מציב כתנאי להיות חסיד אצלו בחצר רק אלו ההולכים בשיטה הנ"ל הרי זה כמו שימחקו את עניין הלבוש מהערך חסידות גור או את עניין הקנאות מחסידות תולדות אהרן, ולפיכך יש מקום להרחיב בנושא אך כמו שאין ערך מיוחד על הלבוש בגור הוא הדין לשוואנצונעס במרכז ויזניץ, ולפיכך המלצתי על איחוד.
שכנעתני.
אהבתי את הערתך להסרת התבנית, וגם אני מצטרף לדברים, ככלל אינציקלופדיה באה לשקף באופן נוטרלי ויבש את מושא הערך, כך שכתיבה המשקפת רק צד אחד לא מקובלת בשום מצב.
התכוונת לומר נייטרלי
סיימת לקרוא את 'גלגולה של מזוזה' ?!
לא ברור לי על איזה פרשנות בגמרא מתבסס המופיע בערך, שעל פיו קב החומטין משמר את יראת השמיים. בפשטות, אני מבין שקב החומטין היא יראת השמיים [ולא ביטול לרבי], שמשמרת את שאר הדברים. כך לשון הגמרא - "אמר ר"ל מאי דכתיב (ישעיהו לג, ו) והיה אמונת עתיך חוסן ישועות חכמת ודעת וגו' אמונת זה סדר זרעים עתיך זה סדר מועד חוסן זה סדר נשים ישועות זה סדר נזיקין חכמת זה סדר קדשים ודעת זה סדר טהרות ואפ"ה (ישעיהו לג, ו) יראת ה' היא אוצרו אמר רבא בשעה שמכניסין אדם לדין אומרים לו נשאת ונתת באמונה בקבעת עתים לתורה עסקת בפו"ר צפית לישועה פלפלת בחכמה הבנת דבר מתוך דבר ואפ"ה אי יראת ה' היא אוצרו אין אי לא לא משל לאדם שאמר לשלוחו העלה לי כור חיטין לעלייה הלך והעלה לו א"ל עירבת לי בהן קב חומטון א"ל לאו א"ל מוטב אם לא העליתה תנא דבי ר"י מערב אדם קב חומטון בכור של תבואה ואינו חושש"
בזה שהוסיף את המילים "קב חומטין" כוונתו לומר שהשיטה של אביו היה "קב חומטין" ו"שוואנצונעס" או ש"קב חומטין" ו"שוואנצונעס" זה אותו דבר?!.....
לשיטתו קו חומטין הכוונה לשוואנצנות
כוונתו היתהשכמו שבלי אותו ה''קב חומטין'' המסמל את היראת שמיים אין קיום לתורה כך בלי ''שוואנצנות'' אין קיום ליראת שמיים
אם כדבריך, יש לשנות את מה שכתוב בערך. כי לפי מה שכתוב בערך, הקב חומטין המדובר הוא פרשנות לדברי הגמרא, ולדבריך, ה'קב חומטין' המדובר, איננו פרשנות על דברי הגמרא, אלא הוספה עליה.
דיברת איתו?
מה זה קשור אליכם ?
מי שדובר שלום לכל זרעו לא מעורר דיונים ישנים...
אלא אם כן הוא גם דובר אמת
אני סובר כדברי השוואנץ שקב חומטון הכתובה בגמרא זה משל ליראת שמיים ואותו רעיון ניתן גם להגיד על שוואנצאנעס-כמו שאי אפשר לתורה בלא יראת שמיים כך אי אפשר להיות יהודי ללא שוואנצאנעס-האדמו"ר אמר זאת מפורש ב-י' אלול תשע"ח ניתן לעיין בקונטרס-'קב חומטון'
הערך שוואנצונעס אוחד לתוך ערך זה, כל מה שנמצא בדף שיחה זה עם תאריך עד ט' בשבט תשע"ט (15 בינואר 2019) מקורו בשיחה:שוואנצונעס.
קרדיט להשוואנץ על החלקים בערך זה שמקורם בשוואנצונעס.
כמה שאלות שהיה דרוש להם מקור בערך זה:
דרוש מקור שלשיטת ר' מנדל ביום י"ב שבט ירדה לעולם דרך החסידות האמיתית.
דרוש מקור לדרשה מתמוז ע"ח.
דרוש מקור להתנגדות של החסידויות האחרות. [לע"ע עוד לא נראה רבי א' שהביע התנגדות ברמיזה וכדו' בפומבי לענין, ודרוש מקור].
דרוש מקור ל'עזיבת חסידים'.
לעת עתה הערך נראה כפאשקויל ללא כל מקור, לדברים שנראים כהשמצה זולה.
למען האמת, אין לי כל קשר עם חסידי ויז'ניץ. רק רציתי שהערך יהיה ראוי לאנציקלופדיה.
אתה צודק בכל הדברים שציינת, ובמיוחד לשם כך הוצבה התבנית שבראש הדף, הדף ראוי היות שכל מי שבקי בדברים רואה שהוא נכתב באופן אובייקטיבי לחלוטין (הגם שהיו נסיונות למשוך לכאן ולכאן... הם נמחקו לאלתר!). בתחתית הדף ישנם קישורים חיצוניים המשקפים את רוח פני הדברים, בכל אופן מי שיביא מקורות בוודאי יוסיף חשיבות לערך.
אבל בשביל להביא את רוח הדברים באנציקלופדיה, אי אפשר להביא דברים על בסיס שמועה ללא הבאת מקורות, ואפי' אם השמועות מבוססות.
לא בהכרח, תלוי באיזו קונסטלציה.
לפי הנכתב בערך בי"ב שבט דיבר הרב מנחם מנדל הגר על התבטלות אליו, האזנתי השבוע לדרשה, ולפי מה ששמעתי, הוא דווקא דיבר על התבטלות לאביו, כמו"כ גם אביו דיבר באותו כנס, משום מה זה לא מוזכר בערך.
אאה, לא נורא, לא כל דבר חייב להיות מוזכר בערך.
אני חוזר שוב, הוא לא דיבר על התבטלות אליו, אלא על התבטלות לאביו, פשוט סילוף של עובדות.
1. יש לי את ההקלטה.
2. אין גם מקור למה שעיר האבות כתב, כי הוא דיבר על התבטלות לאביו.
נו באמת, ומחר יבוא מקור האמת ויגיד שיש לו הקלטה איך הוא מדבר על התבטלות אליו, זה לא מקור.
גם מקור האמת מסכים איתי, שהוא דיבר אז על התבטלות לאביו.
שאני אשלח לך את ההקלטה.
תעלה אותה כאן מיוחד:העלאה.
זה לא בעיה של הפרת זכויות יוצרים או משהו כזה, (אני אף פעם לא העליתי למכלול קובץ שמע).
אם זה נאום / דרשה של האדמו"ר וזה מפורסם בציבור אין בזה בעיה של זכויות יוצרים. (אלא אם כן הוא אומר בנאום טקסט המוגן בזכויות יוצרים - מה שלא סביר כל כך)
להכניס דברים להקשר: בשנת תשס"ב היה אביו האדמו"ר וה"צדיק", והוא היה אז בן האדמו"ר ורב השיכון ("יד ימינו"). ברור שהוא לא יכל אז לדבר על התבטלות לעצמו, אז הוא דיבר על התבטלות לאביו. כמובן הוא לא הוציא מפיו את המילה "שוואנצונעס" הוא רק דיבר על ציות ומשמעת (-"אני לא ראש המפלגה... יש בוויז'ניץ 2000 שוורים") לאדמו"ר - דהיינו - כיום זה אבא שלו מחר זה הוא (והוא לא ידע כי רַבּוֹת מַחֲשָׁבוֹת בְּלֶב אִישׁ וַעֲצַת ה' הִיא תָקוּם (משלי י"ט כ"א)) ורק בתמוז תשע"ח הוא אזר אומץ להוציא את המילה שוואנצונעס מהפה.
ביינתים אף אחד לא ענה, נראה לי שאפשר להחליף לנוסח שהצעתי:
בי"ב בשבט תשס"א נאמו האדמו"ר הרב מנחם מנדל ואביו רבי משה יהושע בפני אברכי הכוללים ,בענין ההתבטלות לצדיקים.
מתנגד לאזכור נאום האב בצורה שתשתמע שהוא תמך בשיטת השוואנצונעס.
מקור האמת, אני לא יודע מה בדיוק אתה רוצה, האם זה לא נכון שאביו דיבר שם? אם זה נכון זה צריך להיות כתוב, גם אם זה לא מתאים לך שמתשתמע מכך דברים שאתה לא כל כך מעונין שישתמעו, המכלול אינו עיתון, והוא לא מנסה להשמיע ושישתמע, בסך הכל להוריד עובדות יבשות, 1. לפי שיטת מרכז חסידי ויז'ניץ ב"יב שבט ירדה לעולם דרך השוואנצנות. 2. בי"ב שבט נאמו האדמו"ר ואביו ואז דיבר האדמו"ר על התבטלות לאביו. אלה עובדות יבשות שחובה להזכירם במכלול, השמטת פרטים ושכתוב היסטוריה אין להם מקום במכלול, (גם להוריד פירושונים זה ממש לא לענין, הייתי ממליץ לך ללמוד קודם מה זה מכלול ואז לערוך), אתה גם מסכים איתי שהוא דיבר על התבטלות לאביו, כפי שציינת למעלה, (ולא כל כך משנה מה הפרשנות שלך למקרה, שוב כי המכלול לא עיתון), ולכן צריך לשנות מהתבטלות אליו, להתבטלות לאביו, או לכל הפחות להתבטלות לצדיקים, ואני מבקש מהועדה רוחנית המכלול, להתייחס להערותי, ולשנות את הפרטים המוטים, (שדרך אגב גם רובם ללא מקורות בכלל).
זה נכון שהאב דיבר שם, אבל בצורה שאתה הצעת הניסוח בעייתי. אתה הצעת שתחת הכותרת "שוואנצונעס" יהיה כתוב "בי"ב בשבט תשס"א נאמו האדמו"ר ואביו בעניין ההתבטלות לצדיקים". בצורה זו משמע שאביו רבי משה יהושע הגר זצוק"ל תמך בשיטה הנבזית שנקראת "שוואנצונעס", וזה סילוף ההיסטוריה כפשוטה. הישועות משה דיבר כמה וכמה פעמים על משמעת ועל געטריישאפט, ביניהם גם בכנס הנזכר. ניסיון לשוות לנאומו כאילו עלה בדעתו עכשיו רעיון או שיטה חדשה היא היא שכתוב ההיסטוריה. אין לי התנגדות לציין שבנו מנחם מנדל רואה בנאומו דאז ציון דרך מכונן בשיטת השוואנצונעס, אבל שההסתייגות תהיה מפורשת - כלומר "בנו רואה בדרשתו כיסוד השוואנצונעס".
נו זה מה שכתבתי, שבי"ב שבט הוא ואביו נאמו, ולדבריו אז ירדה לעולם דרך השוואנצנות.
בכל כתביו ובדברי תורתו של אביו [כולל הנאום ב-י"ב שבט] אין שום מקור או אפילו אזכור קלוש לשיטת השוואנצנות שבנו מנסה להדביק אליו,
כמובן שכאנציקלופדיה רצינית אנו רוצים להציג את מגוון הפרשנויות לאירוע אך מהנוסח המוצע כאן משתמע כביכול גם אביו חתר ושאף לחנך את תלמידיו לאור השיטה ,דבר שאינו מוכך בשום מקום ואדרבה על יצמח פורקניה להוכיח כדין "המוציא מחבירו" או לפחות לשנות לנוסח ניטרלי יותר כמו "בי"ב שבט נערך כנס בעניין ,בו הוא נאם על חובת ההתבטלות לצדיקים {היינו לאביו כ"צדיק" ולו כ"יד ימינו"} וכן נאם בו אביו [אביו לא דיבר על שוונצנות או משהוא דומה] ולדברי ההולכים בשיטה זוהי נקודת הזמן שבה נוסדה השיטה
מפעילי מערכת אבקש לחסום את מקור האמת על שחזור עריכה, ללא שום תגובה בדף השיחה.
לגופו של ענין, אותו קונטרס שמובא שם, הואקונטרס שכמה לצים הוציאו, ואין לו שום קשר לחסידות ויז'ניץ, אבקש למחוק את הקישור.
(אין צורך לחסום את הדף כתגובה ראשונה, אני לא שיניתי כלום, רק הערתי על מלחמות העריכה שמקור האמת דוחף אליהם בכוח)
למרות שמשני הצדדים היה עדיף שיפתחו בדיון, באופן יבש הגרסה היציבה היא של מקור האמת, הקישור הזה מופיע פה הרבה זמן. תפתחו דיון ואם צריך הצבעה אם ברצונך להסיר אותו.
אני חוזר שוב, מדובר בקונטרס של ליצנות וזלזול בצדיקים, מצוטט שם האדמו"ר עם קטעים מזלזלים ביותר.
האם האדמו"ר לא אמר את מה שכתוב שם?
לא רלוונטי. אם זה ליצנות - זה לא מתאם למכלול.
רק שאלתי את יצמח, אם הוא טוען שהאדמו"ר שלו לא אמר את מה שנכתב שם. (קראתי את זה היום, וזה מאוד שעשע אותי)
אם זה לא רלוונטי למכלול - תשלח לו מייל בפרטי ולא דפי שיחה פה.
מצד ספק כבוד ת"ח, אני מוחק לעת עתה. מכלולאים פעילים, מקור האמת לתגובתכם.
דויד יצמח פורקניה צודק. מדובר סתם בקונטרס של ליצנות חסר קשר ופשר מר' מנדל.
מתנצל. לא בדקתי את תוכן הקישור, ראיתי רק שיצמח פורקניה הסיר קישו"ח בלי שום נימוק, רק עם המלה "הגהה", ולכן ביטלתי את עריכתו. להבא, יצמח, נמק בתקציר העריכה מדוע.
במאמר המוסגר, אינני בטוח שיש להסיר.
ואגב האגב, בדקתי מתי נוסף הקישור ועל ידי מי - ראו כאן https://www.hamichlol.org.il/w/index.php?title=%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96_%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%93%D7%99_%D7%95%D7%99%D7%96%27%D7%A0%D7%99%D7%A5&diff=703150&oldid=701481
מוזר, קשה לי להאמין שהכנסתי את זה מעצמי (למותר לציין שאין לי מושג מה יש שם), בכל מקרה טוב שמישהו בודק.
מדוע חצא אחיו נקאת החצר המרזית?
מרכז חסידי ויזניץ הוא חצר בפני עצמה ואין לה שום קשר עם חסידות ויזניץ שבשיכון שבמקרה רבם הוא אחיו של האדמו"ר, זו היא חסידות נפרדת , ולא שייך לומר מרכזית ונספחת!?
אה באמת?!
לא מזמן ניהל אחד החברים שלך מלחמת חורמה על הזכות לכתוב בפתיח של הערך הרב מנחם מנדל הגר (בני ברק) שהוא האדמו"ר מויז'ניץ ולא האדמו"ר ממרכז חסידי ויז'ניץ...
פתאום פה אתם מכחישים כל קשר לחסידות ויז'ניץ...
כל חסידות היא נפרדת והיא המרכזית אצל חסידיה.
אני מניח שהכוונה 'המרכזית' היא לגבי שושלת ויז'ניץ על כל ענפיה, לאו דווקא לגבי מרכז חסידי ויזניץ.
הוא האדמו"ר מויזניץ עקב היותו בנו של אביו האדמו"ר מויזניץ הקודם !!!!! ולא עקב שאחיו גם אדמו"ר מויזניץ !!!!
אלו שני חצרות באותו שם כמו שני חצרות של סאטמאר שלעניין תרומות לכל אחד יש עמותה בשם אחר,
שרק מוסדותיו נקראים על מנת להבדיל ממוסדות אחיו לענייני תרומות - מרכז חסידי ויזניץ, ומוסדות אחיו נקראים מוסדות ויזניץ בארה"ק ולא קוראים לו האדמו"ר ממוסדות ויזניץ!
לגבי שרגא - השולשת יכולה להיות גם אצל סערט ויזניץ שהוא בן אחר בן וגם אצל קאסוב שהוא בן אחר בן וכן כל האדמורים ממאנסי הם בן אחר בן , ועוד הרבה נכדים לבית ויזניץ שהיש להם חצרות והם בן אחר משולשלת ויזניץ, ולכן אין שום הצדקה לכתוב על מיהו המרכזית!
מטונך, הם לא קוראים לעצמם 'ויזניץ' סתם לכן אף אחד לא צריך לציין מי המרכזי ומי השולי.
דומני כי ניתן לדמות זאת לחסידויות תולדות אהרן ושומרי אמונים. כל אחד יודע מהי הממשיכה המרכזית ומהי החסידות שהיא שניה בחשיבותה כלפי "חסידות האם".
יתכן שאני טועה, ואשמח אם יתקנו אותי (אבל בדרך מכובדת ולא בצורה תוקפנית..)
האדמו"ר יזם לקנות דירות בקרית מלאכי דבר שהצליח למעלה מן המשוער כשעשרות אברכים יושבים בדירותיהם היום בזכות ההשקעה שם, למעשה האדמו"ר בירך והבטיח שההשקעה הזאת תצליח ברכה שאכן קוימה, למעשה הודיע האדמו"ר שלא יגורו שם וחלק מכרו את דירותיהם ברווח עצום וקנו במקומות אחרים, וחלק משכירים את דירותיהם ,
לכתוב יוזמה זו לא הצליחה זו היא עריכה מגמתית
באם יש לך מקורות אתה מוזמן להוסיף לערך.
האם יש מקור לכך שהיוזמה לא צלחה?
רק לכתוב באופן חיובי צריך מקורות...
אתה יכול לברר אצל כל חסידי ויזניץ או לנסוע לקרית מלאכי ולראות אל כל הבניינים עומדים על תילם מלאים חלקם נמכרו לאחרים במחירים גבוהים וחלקם מושכרים לאחרים בדמי שכירות גבוהים, וכל המשקיעים שם הרוויחו,
אבל מה אכפת לעורך לכתוב "היוזמה לא צלחה" בצורה שלילית?
לפי מה שזכור לי, בזמנו דיברו על לפתוח שם קריה לחסידי ויז'ניץ, לא?
התוכנית של רבי מנדל הייתה להקים שם קריית ויז'ניץ, בה יתגוררו חסידיו, אך יוזמה זו לא צלחה. ייתכן שהחסידים שקנו כבר דירות זכו בעושר רב ומופלג כתוצאה מקניית הדירות ומציאת מטמונות רבים באיזור, אבל היוזמה של הקמת קרייה לא צלחה... מה לעשות.
היה אמור להיות שם קריה אולם האדמור החליט מסיבותיו שלא יגורו שם, ולמעשה האברכים הרוויחו מהציות לאדמו"ר כמו שכבר כתבתי,
אפשר לסגנן זאת אחרת
אם בכלל זה מעניין לכתוב שאמר לאברכים להשקיע שם וכל הנושא הזה אם למעשה לא מתגוררים שם אברכים
אולם הניסוח העכשווי הוא בטח בעייתי
דרישה מהעורכים לתקן את הניסוח!
השלום והאמת תודה רבה על תרומתך להמכלול.
מומלץ לפני שמתחילים לתרום לעבור בחממה ובכך לחסוך עגמת נפש.
נ.ב. לגבי האמור לעיל: עקרונית צריך מקורות לכל דבר שנכתב באנציקלופדיה.