האם זכאי לערך כל אדמו"ר מומצע בלי יחוס שפותח שטיבעל? בעלי זכות הצבעה מכלולאים פעילים בזמנו שהצעתי מישהו יותר חשוב ויותר מוערך דחו..
שיחה:הרב אשר ישראל ליסואר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
יחוס הוא בכלל לא פקטור.
ייחוס הוא לא פקטור. וגם נשוא הערך הזה הוא בדיחה. אם יש זכאות - אז ללא תואר.
זכאי בערך כמו שניידר יוס'ל גוטפרב וחבריו.
למה תדברו לחינם. שימו {{חשיבות}}.
הכוונה לא לייחוס אלא לאחד שקם יום א' ומחליט שמנהיג חסידות בלי הסכמה וכו'
גם בוימל מבארדיטשוב טוען שהרב מאיר שטרן (רבה של מירון) אמר שיש לו כח לברך אבל במקרה עסקינן אולי הוא יהודי יותר4 ארלכער אייד אבל לעשות אליו ערך שיש עוד 1000 כמהו ואפי' יותר מכובדים זה בדיחה מהמכלול
חלק מאמרותיו: לא תוקם ממשלה עד ביאת משיח
האדמו"רים החדשים הם בזיון... (תבינו מי מדבר...)
לא להיכנס לפאניקה מהקורונה ועוד...
לדעתי הוא ודומיו לא זכאים לערך, אמנם זה תלוי בפרסום ובכמות החסידים.
זכאי.
עמוס חדד, שים לב שמדובר בילד בשנות העשרים לחייו.
ולכן הוא זכאי. אני חושב שאנשים שהם תופעות זכאים לערך. וילדון שהתאדמ"ר במחילה מכת"ר ראוי וזכאי.
ליצנים לא מוצאים מקום באנציקלודפיה המכבדת את עצמה.
אל לנו לאבד את אמינותנו במו ידינו. כל פרסומו הוא שלילי ומושא ללעג.
הצהרות חגיגיות לא יעזרו בדיון חשיבות.
אני בטוח שמילה של מכלולאי מכובד כמוני, שווה ערך לעשורת נימוקים
לא זכאי
הרב ליסואר מפורסם מאד בקרב תושבי בני ברק אולי כבדיחה, אבל פרסום יש
יש בדיחות יותר מפורסמות, כמו שניידר למשל.
הרב ליסואר יצר משהו חדש בעולם האדמורות. הלכך יש לדון ולחשוב פעמיים לפני מחיקת הערך
הוא לא יצר שום דבר חדש, ישנם עוד אדמו"רים שהתאדמ"רו ביום בהיר, כמו האלמין וברדיטשוב אי אפשר להיסחף!!
מדובר באברך שראה צורך עז להפיץ את האור העצום לו הוא זכה, בפועל הוא הצליח לפחות במובן שהוא מושא לוויכוח בבמה מכובדת כמו המכלול.
נכון לעכשיו נראה שזה יותר בעולם הקוריוזים. אם זה יצבור תאוצה אפשר תמיד לשחזר.
יש חשיבות
צודק.
להבא אין צורך לכתב...
מי זה הינוקא הזה? ואם הוא אדמו"ר, למה אין עליו ערך?
לא כל אדמו"ר זכאי לערך
למה?...
בתור מה כל אדמו"ר זכאי לערך???
באם כן אזי גם האדמו"ר משעניצע, בארדיוב, קרעסטיר בארבעשט, זלאטשוב ועוד היד נטויה.... כ-ו-ל-ם זכאים לערך, קדימה לעבודה...
זה שאיו מי שיעשה את העבודה לא אומר עדיין שהוא לא זכאי לערך....
לא, הם כ-ו-ל-ם אינם זכאים לערך ולכן ורק לכן אין להם ערך, אני כתבתי את דברי בהלצה מה, וחבל שלא הובנתי נכון,
לא ולא, לא כל אדמו"ר זכאי לערך, מהסיבה הפשוטה, שזוהי אנציקלופדיה, ולכן צריכה להיות חשיבות בכדי לכתוב ערך על נשוא הערך, באם אין כזאת חשיבות פשוט מזכירים את האדם בדף השושלת, או בדף רבו.
(אלו היו גם הכללים בויקי, ולדעתי זה תקף גם כאן)
גם לא ליסואר
צודק, אם כי יש שוני מסויים, בעצם היוזמה לפתוח חצר.
האם ראוי להזכיר תינוקות פחות מגיל שלוש???
עמוס חדד לא ראוי לכתוב שמות של ילדים קטנים.
הרה"ח יצמח פורקניה הבנין כולו שייך לחסידות, או שיש בו איזה שטיבל ששייך ל"חצר הקודש מבקשי השם"?!
פשוט בתור בניברקי ממוצע ידוע לי ש"מבקשי השם" זה סוג של בדיחה...
לא נראה לי אפילו שיש איזה שטיבל... כפי הנראה הוא מתפלל שם בשטיבל של מישהו אחר.....
אז בן אדם החליט לרתום את "המכלול" לצורך בדיחה לא מוצלחת?
(סליחה על הביטויים אבל לא מצאתי משהו אחר...)
בהחלט. הגם שאני מסתייג מעניין הבדיחה היות וזאת עובדה קיימת לא פחות מספינקא גני גד הגם שלפי כללים אלו הוא זכאי לערך עוד הרבה לפני מבקשי השם, ולכן אתה מוזמן להציב תבנית מחיקה.
למה לענות לפני שאתם בודקים, יש לו בית כנסת בקומה ראשונה בבנין, כנראה שזה שכור, אבל יש שם בית כנסת מרווח ומכובד.
מתנצל על דברי, אבל ברור שזה לא המרכז העולמי ובית מדרש הגדול.... כי אם שניהם נמצאים בחדר שליד העזרת נשים (אם היא בכלל קיימת) אזי שאתה מבין עד כמה זה עולמי וגדול....
אני לא רואה שעשו ב'ערך' עסק מבית הכנסת, ובכלל, לענ"ד אכן אין צורך לייחס חשיבות גבוהה כ"כ לנושא, כי אם משהו מעניין ויחודי, השווה לכתוב עליו 'ערך' ב'מכלול', ותו לא.
המכלול לא נוצר בשביל לכתוב דברים מעניינים, בשביל זה ישנם אתרי חדשות וכדו'
המכלול הוא אנציקלופדיה שמשתבחת מיום ליום ומשום כך ערכים שאינם בעלי חשיבות אנציקלופדית אינם זכאים לערך במכלול!
אין לי דעה מוצקה בענין, אני נוטה לומר, שבכל אופן יש כאן חשיבות בערך זה, מכיון שגם אם חבורת מבקשי השם לכשעצמה אינה עדיין משהו בעלת ערך כ"כ גבוה, אעפ"כ היא בעלת חשיבות בשל המגמה הייחודית שיש בה שלכאורה תתרחב בשל התועלת שהיא מביאה לציבור, ולכאורה יש צדק בכתיבת ערך במכלול.
מעניין מהי דעתם של שאר הכותבים, ונימוקם.
אם כך, מן הראוי לשים תבנית ערך אקטואלי.
ערך אינו נמדד לפי רמתו הרוחנית אלא האנציקלופדית...
אין לי התנגדות לערך, מצידי שיכתבו ערך גם על האדמו"ר מצפון קוריאה ומדרום אפריקה...
אבל התמונה נותנת למתבונן הרגשה כאילו מדובר באיזה מעצמה עם בניין ענק בבני ברק, וזוהי הטעייה.
מצידי שיכתבו ערך על כל אחד שזכאי לכך ולא כל דרדק זכאי לערך, צריך מגבלות! מחר כל אברכון ממודיעין עלית שיפתח "בית כנסת" או שיהיה מק"ק בישיבה יהיה זכאי לערך?!.....
אפשר להתווכח רבות על כללי החשיבות, ואם אתה רוצה למחוק את הערך אתה יכול להציב תבנית מתאימה.
מלבד זאת יש לי הרגשה שמשתמש:אבן האזל זה בובת קש של מישהו לצורכי הערך הנוכחי בלבד.
ובכן, הרבנים עיר האבות אבן האזל ויצמח פורקניה למרות שלענ"ד ראוי להסיר את התמונה - המטעה לדעתי - כליל מהערך, שיניתי את הכיתוב ל"בנין בו שוכן בית הכנסת של החסידות".
צודק
מי? במה?
משנה הכיתוב צודק
לדעתי הכיתוב כעת מתאים להשארת התמונה
א. "המשב"ק הותיק, הוא ר' דוד ווייס, הדמות המוכרת ביותר בחסידות." - איך הוא 'ותיק', אם החסידות כולה חדשה? [לדעתי, בתפקיד של משב"ק, שבו התחלופה איננה גבוהה, השימוש בתואר ותיק מתאים ביחס למישהו שמשמש בתפקידו עשרות שנים].
ב. נראה לי שכדאי לוותר על התיאור 'הדמות המוכרת ביותר בחסידות', שהוא מסוג הדברים שמבוססים על התרשמות, וקשים לבדיקה אובייקטיבית [ובנוסף, האם הוא מוכר יותר מהאדמו"ר?]
ג. מרכז החסידות ברחוב קהילות יעקב - האם זהו בית מדרש ששייך לחסידות, או שבית מדרש שמארח את פעילות החסידות?
לגבי א. יתכן שאתה צודק
לגבי ב. נראה לי שעדיף להשאיר אותו ככה, צריך להיות שם בשביל להבין, הגבאי מתחיל את השירים בטיש, וכו' וכו'.
לגבי ג. בית המדרש שייך לחסידות
לא כתוב ברור באיזו ישיבת מקובלים נערכה הברית.
כמו"כ רצוי להוסיף את "קול מבקשי השם" ומס' הטל' של הקו לערך.
אם אני לא טועה המשב"ק הוא גם הקריין שם, לא?
האמת, אני הייתי לוקח את הדף ומעתיק לעיתון... מבחינתי לא אצטער כלל באם הדף ימחק, ויפה שעה אחת קודם..
אני חושב באופן עקרוני, שהערך חשוב מאד משום שחבורת מבקשי השם מהווה משהו חדשני בעולם החסידות, משום שהוא משלב בין הפונקציה של משפיע חסידי בסגנון הרב אלימלך בידרמן והרב צבי מאיר זילברברג, ומצד שני עומד בראשו אדמו"ר, לכן לדעתי הדף חשוב מאד, כמובן צריך לעמוד על התוכן. ~~~~
הייתי ממליץ לך לעבור שוב על התוכן בישוב הדעת
מסכים איתך לגמרי לגבי התוכן, אני רק חושב שעצם יצירת הדף חשובה.
מה שלא ברור לי, מדוע בן אדם בן 23 בקושי חסר ייחוס ושושלת הופך פתאום למשפיע ואדמו"ר?
למה לא?
קודם כל - גם אתה יכול....
וחוץ מזה - מי שיכול להשפיע על עם ישראל, לתת לאנשים מילה טובה ולטעת בהם תורה ויראה טוב שיעשה זאת ויפיץ מעיינותיו ברבים ויפה שעה אחת קודם - בקשר לגילו. ואם משום האדמו"רות - מצאנו אדמו"רים שונים במהלך ההיסטוריה שלא היו מיוחסים לשושלת כל שהיא והפכו בעצמם לאדמו"רים, וכמו שאמר המגיד ממעזריטש - ממני יתחיל היחוס...
פשוט מאוד.
זה שגם אני יכול להתעטף בטלית שאינה שלי, ולפתוח בית מדרש קיקיוני, לא הופך את זה למשהו מתבקש.
זה עושה רושם של משהו טרנדי. ובקשר לגיל, לא נראה לי מתאים כאן המונח, יפה שעה אחת קודם, אלא אולי המונח "ימלא כרסו בש"ס ופוסקים".
לגבי לתת לאנשים מילה טובה נראה לי גם מאוד חיובי, אבל מדוע זה צריך לבוא עם כל ה'אביזרים' החיצוניים?
כחובב היסטוריה, אשמח לשמוע על אדמו"ר מפורסם שבגיל 22 היה למנהיג ללא שושלת משפחתית...
א. למה טלית שאינה שלי? ולמה בית מדרש קיקיוני? תפרגן...
ב. מניין לך שלא מילא כרסו וכו'.
ג. לגבי האביזרים החיצוניים - כנ"ל א'.
ד. לאחר שנבדיל בין הגיל למהות וכנ"ל ב' - היו אדמו"רים רבים ללא יחוס קודם דוגמת רבי ישעיה מקרעסטיר, רבי צבי הירש מרימינוב, רבי איציקל מפשווארסק, האדמו"ר מריבניץ, זיעועכי"א, ועוד.
טלית שאינה שלי, משום שאם נרצה לכבד את מוסד האדמו"רות, "לא כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויטול.
תפרגן זו תשובה לא ענינית.
אין כזה דבר, מילא כרסו בגיל 22 !
האביזרים החיצוניים, עניתי בא'.
כל אלו שהזכרת, לא התחילו בגיל 22, אף אחד מהם לא התחיל לפני גיל 37 או יותר.
אני חושב שבערך צריך להיות כתוב לפחות מהי הסיבה שבשלה הוא החליט לפתוח אדמור"ות?
אינני מסכים איתך מכמה סיבות:
ודאי שיש כזה דבר מילאו כרסם בגיל 22 ואף פחות מכך! עיין בדפי ההיסטוריה.
נראה שהקריטריון לדעתך לשאלת התאמה הוא גיל, וזה לא נכון בשום אופן וכבר היו מקרים רבים בעבר, ורק משום שאין לי את הזכות לעשות השוואות לא אביא דוגמאות ספציפיות. וממילא
ע"כ לדעתי יש כאן אי-הכלה מסיבות צדדיות ולא מהותיות ועליהן אני אומר "תפרגן", דהיינו - תתעלה מעל שיקולים צדדיים אלו דוגמת הגיל (תרשה לי לשער שהינך מבוגר ממנו אך לא בהרבה).
ודרך אגב - בערך כתוב למה הוא החליט או מישהו אחר החליט מה שהחליט עיי"ש.
מסכים לגמרי עם כל מילה, וזה הרבה יותר מ"תפרגן", אלא פשוט, נתונים נכונים ומדויקים השווים 'ערך'
יושב פלשת אהבתי את הקו, ענייני וניטרלי - שאפו!
לגופו של עניין: בהחלט הגיל מבחינתי לא אומר כלום, כפי שכבר ציינת ישנם כאלו שהתחילו ללא יחוס ובגיל צעיר, כך את הרב הקדוש מברסלב שבגיל י"ח התחיל להנהיג את עדתו, אוי ואבוי אם אנחנו בוחנים את דבריו לפי גילו....
תכל'ס, עם כל זאת לדעתי הוא לא זכאי לערך היות ואדמו"רים בסדר גודל שכזה ישנם כפטריות אחר הגשם... באם הוא יביא איזה שהוא חידוש או משהו שלא קיים הרי שצריך להקים ערך על כך, ועל נתון זה אפשר להתווכח.
לסיום אומר לשלום למד די קענסט אויך זיך און פעלצ'ן...
בדפי ההיסטוריה רבות מאוד, ולא מצאתי תקדים קלאסי לכך.
הרה"ק רבי נחמן מברסלב היה נינו של הבעל שם טוב, וכמו שכתבת, גם אתה אינך מעונין לערוך השוואות...
לדעתי הגיל כן אומר הרבה, בפרט שלא שמעתי עליו עילוי מפורסם, שבגיל 17 למשל הרעיש את עולם התורה כמו הצדיקים האחרים בצעירותם...
לא הבנתי לשם מה זקוקים לאביזרים החיצוניים, וכבר ציינתי שכזה דבר לא מוסיף כבוד רב למוסד האדמו"רות.
אין מקור לכך שהאדמו"ר הנ"ל מלעלוב ארה"ב הורה לו כך וגם אין שום הסבר מדוע.
תסכים אתי שגם אם זה דבר חיובי, מכיון שזה לא כל כך מקובל, מצופה שבאנציקלופדיה יהיה כתוב הסבר כל שהוא לעניין.
לעיר האבות, אם התכוונת בשורה האחרונה שאתעטף גם אני ב'פעלץ', עיין בהודעות קודמות.
נ.ב. חס וחלילה אין כוונתי לפגוע באף אחד, אם מישהו מכיר אותו אישית, אבטל דעתי מפניו, אני מתכוין לתופעה ולא לפרסונה.
באתי להביא דוגמא לגיל, לאלו שהתחילו להנהיג ללא יחוס כבר הביא יושב פלשת דוגמאות.
השאלה מי צריך להיות אדמו"ר ומי לא, היא שאלה חשובה. אבל דף השיחה לא נועד לשפוט את מי שהערך עוסק בו ואת החלטותיו. דף השיחה אמור לעסוק בשאלות מה לכתוב בערך, והאם בכלל לכתוב את הערך. חנניה (שיחה) 15:43, 7 בפברואר 2019 (IST)
בתמצית: השיקולים צריכים להיות תמיד עניינים וניטרליים.
אני לא רואה טעם (עם כל הכבוד והערכה לאדמו"ר ולרעיון) להשאיר דף זה בין דפי האנציקלופדיה.
היות והחבורה הנ"ל לדעתי לא נופלת מחבורת החסידים של ישיבת מיר, וכן מכל חבורה חסידית אחרת, אפשר אולי להוסיף זאת בפסקה בשם "חבורות חסידיות" בערך זיץ ולא מעבר לכך.
אגב: בויקיפדיה למשל בכלל לא היה נערך דיון מחיקה על כזה ערך...
חנניה - בדיוק בזה אנו דנים, האם להשאיר את הערך או לא, זאת היתה מטרת הבירור, הלא כן שלום למד? עם זאת - אתה צודק לחלוטין שהדיון גלש גם לפסים פחות נייטליים וענייניים.
עיר האבות - לדעתי הערך הנשוא צריך להופיע ב"מכלול" אם כי בהחלט יש מקום לעשות כעצתך ולאחד את הערך עם עוד ערכים דומים לערך כולל של חבורות חסידיות בפסקאות נפרדות. סוג של פשרה...
ערך זה אוחד עם חבורת מבקשי השם בהתאם למדיניות איחוד ערכים. קרדיט ליצמח פורקניה על התוכן שהגיע מחבורת מבקשי השם.
יצמח פורקניה, בערך "חבורת מבקשי השם" אין כל תוכן אנציקלופדי שונה מאשר בערך הרב אשר ישראל ליסואר, ואשר על כן מוצע לאחד את הערך וליצור הפניה, ויקרב משיחיה...
נגד. יש לי עוד המון מה לכתוב בכל אחד, ויש כל מידי דברים שמתאימים רק לאחד ולא לשני, אולי עדיף להמתין שבועיים שלוש ואז לבדוק אם עדיין צריך לאחד.
גם אני נגד, פשוט משום שאלו שני ערכים נפרדים, כמו שלא נערב את חסידות בעלזא יחד עם ערך האדמו"ר מבעלזא - לשם דוגמא.
אבל ברור שצריך לשכתב את הערכים ולהפריד בין האדמו"ר אישית לבין החצר.
בחסידות בעלזא, יש ערך לחסידות, מעבר לאדמו"ר הנוכחי.
קודם כל, היו אדמו"רים קודמים. שנית יש מוסדות וקהילה וכו'.
אם ב'חבורת מבקשי השם' יש גם דברים כאלה, והם בקנה מידה שיש לו חשיבות אנציקלופדית ע"פ הרף שמקובל במכלול בנושאים אלה. [שאין לי מושג מהו, והאם הוא בכלל התגבש...], אז כמובן הם ראויים לערך, אם לא - לא.
בעד. אני רוצה להכיר שכן נקבע רף, שרק קהילה שבה לפחות ארבע מאות משפחות ראויה לערך, כך שיש בכלל לפתוח הצבעה האם להסיר את שני הערכים גם יחד. אפשר אולי לעשות ערך בשם 'חסידויות קטנות' או 'חבורות חסידיות' וכדו' ובו לרכז את החומר על כל מיני קבוצות חסידיות קטנות, כי סה"כ זה כן דבר מעניין לקרוא עליו.
חנניה - אתה צודק, אך הערכים מכילים חומר על האדמו"ר וחומר על החצר. יש צורך פשוט להפריד בין הדבקים ולייחד לכל אחד את מקומו וערכו (תרתי משמע).
שחרחר - כמדומני שהמכלול בא להוסיף כמה שיותר מידע וידע בקרב קוראיו ולכך הוא נוצר, כך שאין הצדקה למחיקת ערכים (כמובן - לא במקרה של חריגה מכללי ההלכה והצניעות ותקנות המכלול), ואם אין לחצר 400 משפחות לכן היא איננה אובייקט שמי שרוצה יוכל לקבל עליו מידע? מה שכן - כמובן שניתן ואולי כדאי לחלק את הערך לקבוצות חסידיות קטנות כמו שכתבת.
יושב פלשת - אם כך, אולי נעשה ערך על כל בית כנסת בכל עיר? ואולי, על כל שיעור דף היומי וכן הלאה? בינתיים שמתי לב, שאין ערכים על בתי כנסת, גם כאלה שמתפללים בהם מאות איש. וגם אין הרבה ערכים על רבנים של קהילות מקומיות. לכן אני כן חושב שכדאי שיהיה איזה רף. ואגב, את הכלל של 400 משפחות לא אני קבעתי.
שחרחר - אנו מדברים על חצר חסידית, לא על בית כנסת סתם שבו הנך צודק ואין ערכים כאלו במכלול. על חסידויות יש ויש. ודומני כי רוב החצרות החסידיות, גם הקטנות, מופיעות במכלול ואם יש כאלו שלא - רצוי אכן להוסיפם וכל הרוצה יבוא ויכתוב.
יושב פלשת - אשמח אם תתן לי כמה דוגמאות לכך, שכל 'חצר' חסידית, ולא משנה מה גודלה זוכה לערך במכלול. האם ויז'יניץ מונסי שהתחלקה ל-7 חצרות, ייכתבו עליהם שבעה ערכים? וכן למשל על כל אדמור"י בוסטון באסטאן וכדו' כל אדמור"י ברגסאז וכן הלאה? אני חושב שכדאי באמת לפתוח דיון בנושא, ולקבוע רף בעניין הזה. ובכלל, מה הכוונה 'חצר' חסידית? האם כל גאב"ד שושן הבירה קרית ביאליק שיש לו בית כנסת באיזה מקלט זו כבר 'חצר' חסידית? השאלה, האם רוצים שהמכלול יכלול בתוכו כל מידע שהוא, או שרוצים כן לתת לו הופעה של אנציקלופדיה, משהו כמו ויקיפדיה, אם כללים אחרים מתבקשים. מעניין לשמוע מה חושבים בעניין המכלולאים.
אני בעד שיכתבו על ויז'ניץ מונסי 7 ערכים, מה רע
בקיצוררררררר אני כמובן
יצמח פורקניה, אמרת שיש לך חומר רב להוסיף לערך כדי שהוא יקבל חשיבות לכל הדעות, בינתיים אני לא רואה הרחבה משמעותית ולכן דיון האיחוד בעינו עומד. לפי הנהלים אם יש מתנגדים לאיחוד ולא הצליחו להגיע לעמק השווה צריך לפתוח הצבעה. האם אתה ויושב פלשת עדיין מתנגדים לאיחוד עם הרב אשר ישראל ליסואר ולהכניס את כל התוכן לפיסקה מורחבת שם? בסך הכל כל התוכן שראוי להיכנס כאן יכנס שם ותהיה הפניה מחבורת מבקשי השם לפיסקה הרלוונטית.
בעד לאחד. אני חושב לטובת הערך חבורת מבקשי השם
גם אני מסכים כי האיחוד ייטיב עם שני הערכים יחד, משום שלמעשה אי אפשר להפריד ביניהם, הרב ישראל אשר ליסואר וחבורת מבקשי השם - חד הם
א. האם ידוע שיש אלפי מאזינים? מה המקור לכך?
ב. נראה לי, שהאמירה "אותם הוא מעביר במתק לשון", ואולי גם הביטוי "נהנים", אינם תואמים את צורת הכתיבה הניטרלית, שהיא מכללי המכלול, ועל כן יש למצוא ניסוח אחר.
בהחלט, נמחק זמנית, עד לניסוח אנציקלופדי וניטרלי, תודה
התכוונתי להגיד שהשלוחה הכי פופולארית הם הבאריכטן אם אתה מעונין, תנסח אותה מחדש
החזרתי לערך את קיומם של ה"בראכיטן". לגבי זה שזו השלוחה הכי פופולרית, זו התרשמות אישית שלך, או שיש לך מקור אחר לדברים? אם זו התרשמות אישית, לא נראה לי שייך לכתוב את זה, גם אם סביר מאוד שההתרשמות נכונה.
אני מכיר את מנהל הקו, והוא הראה לי פעם שיש לו אלפי מאזינים, יש לי במייל קובץ אקסל של כל המאזינים מחודש אלול תשע"ז, 22,000 דקות (אז הוא שלח לי), כמו"כ הוא הראה לי ש90% ממאזיני הקו, מאזינים בעיקר לבאריכטן.
עצוב שזה השיח!!!!
אין נושאים ישנים יותר