שיחת משתמש:מלאך

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

האם הביטוי 'פטירה' כתחליף ל'מוות' (על כל הטיותיו) אינו מקובל בהמכלול?

מלאך (שיחהתרומות)

מקובל ומקובל, ולכן תיקנתי (לא הבנתי מה אתה רוצה, אני הוא זה שיניתי ממות לפטירה).

ו'רבנית' אינו מקובל כלל במכלול, תבדוק ותיווכח, או שתשאל מכלולאים אחרים.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

רבנית מאד מקובל, וכבר קבלתי על כך הסכמה כאן.

לגבי 'פטירה' וכו' - צודק לחלוטין, ואסביר לך את הטעות שלי: שיניתי שם לפניך מ'מות' ל'פטירה', וכאשר רפרפתי על העריכה שלך וראיתי ש'שיחקת' עם מילים אלו - דמיתי לראות ששחזרת את העריכה שלי כפי ששחזרת את העריכה של רבנית.

היה שלום!

מלאך (שיחהתרומות)

דעתו של מוטיאל בעניין מחודשת לי, למיטב זכרוני כך נהוג מקדמת דנא, אם כי אין לי עניין עקרוני בזה, פשוט שיניתי לפי מה שידעתי.

יושב פלשת (שיחהתרומות)
כוכב הדיפלומטים
מוענק לך בהוקרה רבה על השכל הישר, על הרוגע והשלווה, על ההבנה וההחכמה!

עלה והצלח! יושב פלשת (שיחה)

שרגא (שיחהתרומות)

מה שנכון נכון!

 כל הכבוד! 

שלמה המלך (שיחהתרומות)

מצטרף!

מלאך (שיחהתרומות)

פולמוס הבחירות לעיריה

9
יחיד ורבים (שיחהתרומות)

שלום רב.

קראתי בשים לב את הערתך, והתלבטתי רבות איך להגיב, אם בכלל.

בסופו של דבר, זה מה שיצא...

ובכן, חבל שנסחפת, ולענ"ד לא היה צורך להגיב בחריפות גדולה כזו.

גם אם הינך מאד מעריץ ומעריך את הרב יאקאבאוויטש, תוכל להודות שהוא לא דמות ידועה מדי בקרב הציבור, ולכן אך טבעי הדבר שבמידה ודעותיו מתנגשות עם דעתם של גדולים ורבנים - הנני נוטה להצדיק את אלו האחרונים.

לגבי הערתך אודות מידת 'תלמיודותו' לרבי מסאטמאר - נפלאתי להבין: האם האשמתי אותו כי הוא לא ידע את דעת רבו?! הרי אם הוא הצביע כל השנים והרבי מסאטמאר לא אמר לו 'שב ואל תעשה עדיף' - מסתבר מאד שהוא ידע היטב את דעתו להיתר, אבל אם בסוף ימיו הוא חזר בו - ברור כי יתכן שהוא החליט מסיבותיו שלו לסלף. מהי העזות והחוצפה בכך? האם הוא איזה גדול בישראל שאסור לחשוד בו? אתמהה [הרי הקנאים מאשימים את ראשי האגודה בסילופים הרבה יותר חמורים, ומה לך כי נזעקת].

מה גם: מתוך קריאה בספרו הינך נוכח לראות עד כמה הוא מתאמץ ומשתדל לתת לעצמו ולרבו מסאטמאר את הקרדיט בכל מערכה ציבורית, וכן - עד כמה הוא נוטה למסור חצאי דברים, ולהתחמק מהבאת התמונה במלואה. יתכן שדבריו נכונים, אבל סגנון הדברים קצת צורם, ומכשיר בקלות את הקרקע לטעון למגמתיות ולכל הכרוך בזה.

בברכה.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

תגובה נוספת:

היות ש"פירגנת" לי בנדיבות יוצאת-דופן גם 'בורות' ו'תמימות' - ארשה לעצמי לשאול אותך שאלת-תם:

ובכן, תאר לך שהיו מציעים לבנו של רב"צ יאקאבאוויטש שידוך בעייתי ומורכב: המשפחולוגיה מסביב, ה'קרן' עצמו - הכל מסובך מכל הכיוונים. נניח שרב"צ מסיבותיו הוא היה מתחבט כן לגשת לשידוך הבעייתי, וכמובן היה נכנס אל הקודש-פנימה לשאול בעצת רבו. נגיד כי לרב היתה דעה חריפה מימים ימימה נגד שידוכים כגון אלו, אך הפעם משום-מה היה עונה לרב"צ כדברים האלו: תראה, בעיקרון יש לי שלשה סיבות כבדות-משקל להכריע שעליך לענות בשלילה על ההצעה, אבל במקרה המסויים שלך ועקב הצדדים הרבים שפרשת בפניי - הרי זו אחריות גדולה לומר לך לא.

ובכן - האם לדעתך היה רב"צ ניגש לשידוך זה? אני יכול להתערב אתך שלא, ועם היד על הלב - גם אתה מודה בזה.

אז כעת נשאר רק לעשות 'העתק-הדבק' לגבי הבחירות בעיריה (כפי שרב"צ מציג את הדברים בספרו), ואני סומך על תבונתך שתסיק לבד את המסקנות המתבקשות..

מלאך (שיחהתרומות)

שלום רב!

קודם כל, אם נפגעת, קבל את התנצלותי, אם כי לדעתי לא נראה לי שיש מה להיפגע ממישהו אנונימי שאינך מכירו והוא אינו מכירך (וזו אגב הסיבה שמעל דפי המכלול איני נזהר בדיבורי באותה צורה שאני מתנהג ביום יום, וכנראה עפ"י תורה גם לא שייך בזה הונאת דברים [להרחבת הדברים ראה כאן] אבל עכ"פ אם נפגעת, אנא מחול לי).

ולגופו של עניין:

כבר כתבתי שם בראש דבריי שאיני נכנס לגופו של ויכוח, כי אכן אודה ולא אבוש שאיני בקי דיי בסוגיא המדוברת ולכן לא התערבתי שם לכל אורך הדיון, אבל היטב חרה לי הצורה והגישה בה כל אחד שמשתייך לצד הרצוי של המפה נאמן ומרוצה ומקובל וכל דבריו אמת וצדק, וכל מי שטוען אחרת זייפן ובעל אינטרסים, ויהיה זה גם אחד שנחשב בעיני כל תלמידיו של הרבי מסאטמאר כנאמנו ואיש סודו ובר סמכא בכל העניינים, ובפרט בעניינים אלו כשעל פיו ישק כל דבר, ועל זה יעיד לך כל חסיד סאטמאר באשר הוא! עד כדי להסיק שהוא סילף את דעת רבו (וזייף מכתבים) בהתאם לאינטרסים האישיים שלו, וכל זאת על סמך עדות רבנים (שאיני מזלזל ח"ו בהם ובנאמנותם) מבחוץ שלא בדיוק היו בקיאים בשיחו ושיגו של הרה"ק מסאטמאר.

לצורך העניין, תאר לעצמך שאני מביא לך מכתב מהרה"צ אב"ד פישפיקלאדאני מקראקאס ומהאדמו"ר מקליינווערדאן היושב בהרי אררט, ובו הם מביאים עדות מכלי ראשון על דעת אדמו"רך בעניין הבחירות לכנסת שהם שמעו מפ"ק שכל ההיתר ללכת הוא רק בבחירות רגילות, אבל בבחירות חוזרות דעתו שהוא איסור גמור וחמור וחייבים עליו כרת... ומצווים על מסירות נפש... בשעה שאתה וכל אלפי חבריך יודעים מה היא דעתו בנידון גם אם לא כולם שמעו מפיו מה דין 'בחירות מועד ב', מספיק שיצאה הוראה מ'בית אד"ש' כדי להוציא אותך להצביע, ושם לא היית נחרד לכבוד תורתם של הגדולים שהעידו אחרת...

זוהי בעצם ההרגשה שאמור להרגיש חסיד סאטמאר (לשם הגילוי הנאות: איני נמנה על חסידי סאטמאר מכל פלג שהוא) לאור הדברים שכתבת, וע"ז יצא הקצף.

אקווה שהובנתי.

[נ. ב. אם כבר מדברים על רבצ"י בתור ראש קהל וכו', כדאי שתתן הצצה לסדרת ספריו 'ציוני טהרה' בהל' טהרה החמורות אשר נתקבלו בקרב כל העוסקים בעניין, ואולי אף תעיין בהסכמות גדו"י על הספר, כדי להבין שמדובר בת"ח בסדר גודל]

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

וואו, זה אני הכי אוהב, שמתחילים להתנצל ולעשות אותי לאיזה 'קדוש מעונה' דפוק שנפגע מכל דיבור (כך שהבעיה היא בי, לא בפוגע...). אז לידיעתך - לא, לא נפגעתי כלל. רק חרה לי שירדת לפסים אישיים והשתמשת בשפה בוטה ומיליטנטית, בצורה שאינה מקובלת בין עורכי המכלול. זה הכל.

וכעת לעצם הענין, ראשית כל, קצת מוזר להשוות בין ה"צדיקים" שהזכרת לבין הרמ"מ מליובאוויטש והרב מטשאבא (שהיה רב ידוע ומפורסם בירושלים, הלכו אליו לקבל סגולות שונות, והרה"ק מהר"א מבעלזא כיבדו והחשיבו מאד, והוא טוען שהתווכח עם ידיד נעוריו הרב מסאטמאר ודיבר עמו ברורות על כך שמתיר להצביע לעיריות).

ולגבי רב"צ, קודם כל, לא כתבתי כלל שהוא זייף וסילף. כתבתי רק שדבריו אינם יותר מוכרחים מדברי הרבנים וגדולי ישראל, ולכל-הפחות יש כאן ספק השקול (ויתירה מכך), ובמקרה כזה יש לדעתי להעדיף את דברי הרבנים וגדול"י שכל דבריהם שקולים ומדודים ואין דרכם להסתמך על חצאי עובדות וחלקי אמיתיוית. ואם מצד המכתבים שהוא מביא, ניתן לתלות זאת בזיוף (לאו דוקא שלו) כשם שקובנא (- הצד השני בויכוח) תלה את מכתבו של הרב מקוממיות בזיוף. זה הכל. כך שלשווא נזעקת.

[ואגב, קובנא (שמשום-מה עושה רושם כי הוא נמנה על הפלג הירושלמי ו'מחבב' מאד את הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע) מאשים את גדולי ישראל (וביניהם האדמו"ר מליובאוויטש) בהסתמכות על שמועות רחוקות ועל חצאי עובדות. אבל זו לא חוצפה ובורות. זה בסדר גמור. רק כשאני מעיז להטיל דופי ברב"צ יאקאבאוויטש - פה טמון העוול הנורא...].

לגבי קרבתו הגדולה לרבי מסאטמאר, כמדומני שנסחפת קצת. כלל לא מתקבל הרושם שהוא היה יד ימינו ואיש סודו של הרבי מסאטמאר. הוא לא התגורר לידו וגם לא ניהל את ענייניו. סה"כ הוא ניהל את הקהילה בבני ברק, ושם מתוקף תפקידו אכן היה לו קשר עם הרבי מסאטמאר לגבי ענייני הקהילה, ובהמשך - כפי שהוא מספר - גם בענייני העיר. אמנם יתכן כדבריך שלגבי הבחירות בב"ב הוא היה הבר סמכא, אך עדיין ניתן להבין כי הוא לא רצה להסתבך עם העדה החרדית שאסרו בפירוש (ועם הנטורי קרתא וכו', כידוע), ולכן כשביקש רב"צ למסור את ההיתר - הוא עשה זאת בצורה אלגנטית ודיפלומטית באופן של "אחריות גדולה לומר לא" ולא באופן שיש היתר בפירוש. ומי יבוא בסוד וכו'.

אם במידת למדנותו עסקינן, אין ספרו תחת ידי וגם לא שמעתי עליו מעולם (ואיני ע"ה גמור..), אך תודֶה שגדולי ישראל היו תלמידי חכמים קצת יותר גדולים (ולא רק), וגם אינם נוגעים בדבר משום כיוון ואין להם שום ענין למסור דברים לא נכונים. מלבד זאת - מעולם לא שמענו שיהודי שהוציא ספר יהיה בר סמכא גם בענייני בחירות [ולהזכירך, הקנאים עצמם טוענים כי גדולי ישראל מצד האגודה - שאין חולק על גדלותם בתורה - טעו בענין הבחירות טעות חמורה הנוגעת לעיקרי הדת, אז בבקשה, אל תזדעק בנושא שהם לקויים בו הרבה יותר].

יש עוד הרבה מה להאריך בכל הגישה של הרב יאקאבאוויטש לנושא, אבל חבל לכלות את זמנך וזמני בויכוחי סרק.

קובנא (שיחהתרומות)

אני לא כל כך נמצא במכלול כרגע, אני רק רוצה להכחיש את דבריך בקשר להשתייכותי. (אגב אתה לא החכם הראשון, כבר 'זיכו' אותי בהשתייכות אותי גם להעדה החרדית וגם לקהילת אדרת אליהו...)

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

קובנא, אל תגיד לי שאתה לא משתייך לאחד מחוגי הקנאים. חוששני שלא אצליח להאמין לך.

אתה יותר מדי נוטה לטובתם בכל הזדמנות, גם כשהדברים לא בהכרח נכונים.

זיי געזונט

מלאך (שיחהתרומות)

א. קצת מוזר להשוות בין ה"צדיקים" שהזכרת לבין הרמ"מ מליובאוויטש והרב מטשאבא : נו באמת... אז אני אכתוב עד פעם את המשל דלעיל עם שמות של 'גדולים' אמיתיים, האם התוצאה תשתנה? האם אז כן תחוש לדבריהם בשעה שאתה מבפנים והם מבחוץ?

ב. "ולגבי רב"צ, קודם כל, לא כתבתי כלל שהוא זייף וסילף": מישהו כתב שם- "עדויות של אנשים אינטרסנטיים (גם רב"צ יאקאבאוויטש עצמו נמנע מלהצביע באחרית ימיו ואף מנע אחרים, וכפי שהוא כותב בזכור ימות עולם ח"ג, וד"ל), ועכ"פ - הדברים לא מגובים בשום עדות מפי רבנים וגדולים. ההוכחה היחידה שאולי היה ניתן לבנות עליה - היא מכתבו של ר' יוסל אשכנזי המוזכר בזכור ימות עולם ח"ד, אבל לֵך תוכיח שהוא אכן כתב מכתב זה... בצילום של המכתב (צילום 16) אין שום הוכחה כי הוא עומד מאחורי המכתב [אין שָם לוגו הנושא את שמו או שאר סממנים דומים. בצורה כזאת - גם אני יכול לכתוב מכתבים ולתלות זאת בר' יוסל אשכנזי...]." רק עכשיו באה ההסתייגות של -(לאו דוקא שלו).

ג. [ואגב, קובנא ... מאשים את גדולי ישראל (וביניהם האדמו"ר מליובאוויטש): אני לא יודע מה אתה רוצה, הרבי מליובאוויטש מדבר על 'ההודעה שמותר להצביע בהעיריות באה"ק ת"ו', בא מישהו וכותב ע"ז 'שמועה רחוקה', נראה לי שגם אתה תודה שזה לא סוף העולם (מה עוד אתה מצפה מליטוואק?...).

ד. לגבי קרבתו הגדולה לרבי מסאטמאר, כמדומני שנסחפת קצת: אין טעם להתווכח, תברר בסאטמאר.

ה. אם במידת למדנותו עסקינן, אין ספרו תחת ידי ... אך תודֶה שגדולי ישראל היו תלמידי חכמים קצת יותר גדולים ... מעולם לא שמענו שיהודי שהוציא ספר יהיה בר סמכא גם בענייני בחירות: לא באתי להספיד אותו, ולא למנות את גדלותו (את זה אשאיר לך בעריכת ספר תולדותיו...), ולא להשוות את תורתו לתורת גדול זה או אחר, ולא לקבוע שמי שהוציא ספר נהיה פוסק בענייני בחירות. ואת כל זה נראה לי שגם אתה מבין, סה"כ הערתי על הנימה והיחס, שממנה השתמע שאינך יודע במי מדובר, זה הכל, (ואם אתה רציני אז עיין כאן {כרך ד' מתוך ו'}).

לסיכום: כמו שהתחלתי את דבריי, לא באתי להתערב בוויכוח, כי איני בקי דיי בנידון. סה"כ העליתי את תחושתי למקרא הדברים ומשם הדברים הגיעו לאן שהגיעו. ודי בזה.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אני יכול להסכים אתך בסעיפים ג-ה, אבל בסעיפים א-ב טרם השתכנעתי. מה לעשות..

[לגבי סעיף ב - הרי הסברתי היטב את מה שכתבתי. לא כתבתי שהוא זייף. כתבתי שניתן לתלות בזיוף, וכפי שקובנא תלה את מכתב הרב מקוממיות בזיוף. לגבי מה שכתבתי 'אנשים אינטרסנטיים' - טוב, אם תרצה אינך צריך להכליל את רבצ"י בהגדרה זו, אבל לגבי המו"ל של הקונטרס המדובר ('אמונים נוצר') - ודאי צדקתי].

טוב, שיהיה לכולנו לבריאות, ולילה טוב ומבורך..

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אגב, נהניתי מה'עקיצה' שלך לגבי כתיבת תולדותיו...

אהבתי...

למען ההגינות והגילוי הנאות אני חייב לציין שאחרי הכל נהניתי להתכתב אתך.

אני מתחבר לאנשים מפולפלים..

הצלחה רבה בהמשך.

דוב פרח (שיחהתרומות)
על הכל
קובנא (שיחהתרומות)
הכוכב המקורי
על עבודה מסורה שלא תמיד זוכה לתשומת לב. (וגם קצת כדי שתתחיל להעריך את עצמך...)

פולמוס ההשתתפות בבחירות

11
וחי בהם (שיחהתרומות)

שלום רבי מלאך!

כתבת בפולמוס ההשתתפות בבחירות: וכן היו שהעידו מפיו [-של החזו"א] על דעתו נגד ההצבעה (תלמידו רבי יחזקאל ברטלר הרב אליקים שלזינגר ועוד), או שהורה להם להימנע מלהצביע (מקורבו ר' שמואל טשורטקוב ועוד). ע"כ.

רציתי להעיר שלכאורה יש להעביר את הפרטים הללו אל הערת שוליים, בדיוק כמו לגבי גדולי ישראל שכתבו שהחזו"א הורה להיתר - שאין הם מועתקים כלל למעלה (והאמת היא שהם לא מועתקים כלל בשמותם אפילו למטה ורק הובא קישור היכן אפשר לראות את דבריהם, ולכאורה יש לעשות כך גם לגבי אלו שהורו בשם החזו"א לאיסור?).

או לחלופין יש להוסיף למעלה את שמות גדולי ישראל שהעידו בשם החזו"א להיתר.

מה דעתך רבי מלאך?

מלאך (שיחהתרומות)

כדברך.

אגב, חיפשת מקור לעדותו של ר"ש טשורטקוב, הלא היא מובאת בקונטרס 'קש"א 1' הנתון בחיקך... (כמובן בתוספת תשעה קבין של ליצנות מהאיש ומשיחו)

וחי בהם (שיחהתרומות)

א. כתבתי כמה אופציות ואינני יודע לאיזה מדברי כוונתך.

ב. האם להוסיף מקור לקש"א שהזכרת?

מלאך (שיחהתרומות)

א. להוריד להערה.

ב. אתה יכול להוסיף כאוות נפשך, רק לדעתי א"צ מקור למה שפורסם בראש כל חוצות במודעות רחוב ענקיות כנהוג...

מלאך (שיחהתרומות)

ולגבי עריכתך האחרונה, למה למחוק?

תוסיף שבהמבשר מוכיחים להיפך ור' בנימין זילבר וכו'...

למחוק דעה נגדית זו לא צורה של ויכוח, בויכוח מביאים את שני הצדדים בלי פרשנויות,

אם מישהו טוען כך ומישהו טוען כך מביאים את דברי שניהם בשם אומרם.

(אגב, לא ראיתי שבקש"א טורחים לסתור את טענותיו של 'מקטוביץ', אבל זה כבר נושא אחר כאמור.)

וחי בהם (שיחהתרומות)

רק כעת שמתי לב לדבריך אלו.

והנה תשובתי:

כתבת בשם 'מקטוביץ ועד ה' אייר' שכל אלו שהעידו בשם החזו"א בעד הבחירות - העידו כך רק לגבי העיריה. זאת אומרת שהוא בא וכותב מה דעת אותם גדולי ישראל שהעידו להיתר, וזה פשוט לא נכון, שהרי בקונטרס קנאות של אמת מובא שאותם גדולי ישראל העידו במפורש גם על הבחירות לכנסת.

רק יתכן שהמחבר הנ"ל לא ראה את קונטרס קש"א ולא הגיעו לידו דברי גדולי ישראל הנ"ל בשלימות, ולכן כתב מה שכתב.

אבל אנו שיש בידינו את דברי גדו"י בשלימות, אין שום מקום להביא את דבריו שהם טעות.

וחי בהם (שיחהתרומות)

עשיתי כדבריך.

מלאך (שיחהתרומות)

איפה? לא רואה, אולי לא שמרת?

וחי בהם (שיחהתרומות)

היה בדיוק התנגשות עריכה, אני כרגע מטפל בזה ושומר שוב.

מלאך (שיחהתרומות)

מכיוון שהחזון איש לא חתם על קול קורא בעד הבחירות לכנסת, טענו חלק מהאוסרים כי דעתו הייתה נגד ההצבעה בבחירות לכנסת. לפי דבריהם לאחר שפרסמו בשמו שהורה להצביע, ציוה החזו"א לאחיו רבי מאיר קרליץ לשלוח בשמו מברק דחוף לרבי זעליג ראובן בענגיס וז"ל: "הגאון החזון איש מבקשו להודיע שהוא אינו מתערב בבחירות ואינו משתתף שום פעולה לטובת איזה רשימה שהוא כל הידיעות האחרות בשקר יסודן". אולם רבים מבני משפחתו ומתלמידיו ורבים מגדולי ישראל העידו משמו וכתבו במפורש שהחזון איש הורה להשתתף בבחירות לכנסת. לגבי המברק הנ"ל אם הוא אמיתי, מכל מקום אינו קשור כלל לפולמוס על הבחירות, אלא לגבי הנידון לאיזה מפלגה להצביע - אשר באותה מערכת הבחירות היו כמה מפלגות שהחרדים הצביעו עבורם ובזה לא רצה החזו"א להתערב.

יסלח לי מר, הניסוח מאד מטעה, מצד אחד "מכיוון שלא חתם טענו חלק מהאוסרים שאסר" ומצד שני "רבים העידו משמו שהורה",

אבל מה נעשה שבשני הצדדים "העידו משמו",

אז כמו שכתבתי לעיל, בויכוח מביאים את שני הצדדים ב-מ-ל-ו-א-ם.

אגב, הסרת את צילום המברק כדי שתוכל לכתוב "אם זה אמיתי"?

לא זו הדרך.

המשך עבודה נעימה.

וחי בהם (שיחהתרומות)

א. כוונת הניסוח היא שמכיון שהחזו"א לא חתם - לכן היה מקום לויכוח מה דעתו. אבל אם לדעתך יש בניסוח מגמתיות תוכל לתקן ואינך צריך את רשותי...

ב. צילום המברק הוסר בטעות עקב הטיפול בהתנגשות עריכה, ושים לב שרגע אח"כ הבחנתי בזה והחזרתי זאת מעצמי.

אל תקראו (שיחהתרומות)

שלום מלאך

בתור בעל נסיון במכלול, אשמח לחוו"ד.

כאן

בפסקה "תבנית - נוצר במכלול"

שרגא (שיחהתרומות)
מלאך (שיחהתרומות)

צודק,

שים לב שבכל העריכות שלי בערך זה כן הזנתי תקציר, במחיקה זו לא רציתי לחזור על הסאגה של 'למה לא הרב', כי הרי אין באמת כלים למדוד מיהו 'צדיק הדור' ואיש באמונתו יחיה, לכן חשבתי שאין מקומו כאן.

חוץ מזה שכל הצדיקים המנויים שם כבר נ"ע

מתנצל על הפזיזות.

בדוק עריכות אוטומטית

1
המכון (שיחהתרומות)
שלום מלאך,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "המכלול:מערכת בקרת שינויים".

בתמצית, אין לסימון זה השפעה מהותית על פעילותך במכלול – כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, לא התווספו לך הרשאות או כלים חדשים. עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

בעזרת השם, בעתיד יוענק לבעלי ההרשאה את היכולת לערוך דפים שברמת "הגנה מוגברת", בברכה.

דויד (שיחהתרומות)
מלאך (שיחהתרומות)

תודה דויד,

לגבי מהר"ם מרוטנבורג (לדעתי) הדבר פשוט לא נכון עובדתית,

בזמנו עדיין לא השתמשו בתואר הרב בהקשר ובמשמעות השגורה בימינו.

עכ"פ אני מסיר את כובעי לפני המנוסים ממני.

דויד (שיחהתרומות)

חלילה, דיברתי באופן כללי, אני מסיר את כובעי לפני המבינים ממני.

באתי פשוט לאפוקי ממי שחושב שצריך לשנות כל פעם שכתוב על רב שנפטר, מ"הרב " ל"רבי".

יישר כח!

דויד (שיחהתרומות)

מעניין שכתוב בערך שעל מצבתו כתוב "מרנא ורבנא מאיר בן הרב ברוך".

מלאך (שיחהתרומות)

תקריב את תמונת המצבה

ותקרא ' בן הר' רבי ברוך '.

(הרב מאיר מרוטנברג, נשמע כמו האדמו"ר ר' ישראל בעש"ט, הרה"ג ר' יוסף קארו, הרה"ק אחיה השילוני... )

דויד (שיחהתרומות)

ברוך ה' שהסרתי כבר את כובעי :)