חינוך ממלכתי משלב

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

חינוך ממלכתי משלב הוא זרם של החינוך הממלכתי בישראל, המתאפיין בשילוב לימודי יהדות מוגברים בתוכנית הלימודים ושימת דגש על עיסוק בזהות יהודית. בבתי ספר של החינוך הממלכתי המשלב, המושתתים על פלורליזם, לומדים ביחד תלמידים המשתייכים לקשת רחבה של זהויות יהודיות: חילונים, דתיים, מסורתיים, קונסרבטיבים ורפורמים.

שורשי החינוך הממלכתי משלב

בשנת 2008, ביוזמת הח"כ הרב מיכאל מלכיאור, ד"ר אריה גייגר והח"כית אסתרינה טרטמן אישרה הכנסת את החוק לחינוך ממלכתי משלב. החוק מסמיך את שר החינוך לקבוע לגבי מוסד חינוך רשמי כי הוא מוסד חינוך ממלכתי משלב, שבו יינתן חינוך שיכלול לימוד מקורות יהודיים בהיקף רחב, תוך שימת דגש על עיסוק בזהות יהודית.[1]

כל בית ספר בארץ, אם הורי לפחות שני שלישים מהתלמידים ורוב הצוות הפדגוגי תומכים במהלך, יכול לקבל הכרה מטעם משרד החינוך כבית ספר חינוך משלב.

עוד טרם חקיקת החוק, מספר בתי ספר בערים שונות בארץ התחילו ליישם את הרעיון לימודים משותפים של דתיים וחילונים ברוח פלורליזם יהודי, בהם בית הספר "יחד" במודיעין, בית הספר קשת בירושלים, בית הספר רעות בירושלים, בית הספר קשת בזכרון יעקב, בית הספר מיתרים ברעננה, בי"ס ז'בוטינסקי בבית שמש, בית הספר קריית החינוך למדעים שברחובות, בתי ספר במזכרת בתיה, ברותם, בנטור, בלכיש, בשפיר-באר טוביה. בתי ספר משלבים נוספים פעילים כיום בשוהם ובמקומות אחרים בארץ.

רוב בתי הספר בזרם פועלים תחת ארגוני הגג מיתרים וצו פיוס.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא חינוך. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

25013677חינוך ממלכתי משלב