בעלי זכות הצבעה מכיון שהשם הוא ביידיש והכתיב היידי הוא בער, נראה לי מגוחך מאד לכתוב בר. האם יש התנגדות לשינוי?
שיחה:רבי ברוך בר ליבוביץ/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אם כבר, יש לטפל בכל המקומות בהם מופיע השם, למשל משה בר בק.
בעד השינוי
על פי כללי התעתיק בהמכלול, אנחנו כותבים בעברית. גם מיידיש אנחנו מתעתקים לעברית.
ראו גם בהמכלול:תעתיק שמות זרים לעברית.
הווי אומר מצב כזה מצריך שינוי של הכללים.
רק שים לב שיש בעיה ספציפית עם השם "בער". כשתכתוב אותו בר הוא לא כ"כ מובן וניתן להתבלבל בו בניקוד (לדעתי יתכן שהוא גם לא תקין דקדוקית), ואלי במקרה כזה ניתן לשפוט לפי ההצבעה על שמות תקניים אך מובנים כמו גליית ולא גוליית או גלית, כי זה לא תקין או מבלבל.
אין לי אישית דעה בהנ"ל. נשאל מה דעתו של דויד המומחה שלנו לענייני דקדוק וכתיב.
לא רואה סיבה שהוא לא יהיה תקין דקדוקית, ההצבעה על שמות תקניים היא על שמות תנ"כיים - ושם ההגיון ברור - זה לשון הקודש. אבל לדעתי אי אפשר לפתור את זה בהצבעה מקומית. אם רוצים את כל היידיש להכניס, אז גם אויערבאך וכו' (ואני כמובן אתנגד), אם רוצים דוקא בער כי זה מבלבל (מודה שבהתחלה הייתה בטוח שהערך שהזכירו פה הואמשה בַר בק) אני מוכן לקבל אבל זה צריך להיות באולם דיונים (צ"ע אם צריך גם מועצת) כי זה רוחבי לכל המכלול.
לאחר הכתיבה אני תוהה לעצמי, הרי מי שלא מכיר את הכתיב הזה יכול להתבלבל גם אם יהיה כתוב בער, ואני יודע אישית על חרדים ספרדים שבטוחים שזה נהגה בע' גרונית.
יש הבדל בין אויערבאך לבער. אויערבאך יהיה מובן גם ייכתב אוירבך, ואילו בער - אם ייכתב "בר" - לא כ"כ.
לא נראה לי שמישהו יקרא בער בע' גרונית... אחרי הכל מדובר בשם של אדם ולא בערך על כסיל ובער...
אין כללים לתעתיק מיידיש. בנוסף לזה אידיש נכתבת מלכתחילה באותיות עבריות בשונה משאר השפות.
אבל המילה חייבת להיות מובנת.
בשביל שהמילה תהיה מובנת אפשר להוסיף ניקוד (בגוף הערך, אין ניקוד בשמות ערכים)
נתקלתי גם בשם ערך, לא זוכר איזה
זו בעיה. צריך למחוק. אם תיתקל שוב תבקש מחיקה.
יש רבי יששכר בער כ"ץ ורבי דובער שניאורי, רבי ישכר בער לייפר (סאטמר) ועוד. אבל נראה שאין אחידות בעניין.
הדיון לא התפתח למעלה משנה ע"כ הסרתי את התבנית
לאחר שהוספתי שמות מצאצאיו של מרן הגרב"ב ראיתי שמחקו על אף שמדובר באנשים ת"ח מובהקים ומוכרים מאוד שאמנם אולי לא מוכרים לכל כותב במכלול וגם לא התפרסמו בעיתונים אבל הגרז"נ מפורסם מאוד בזכות ספרו על סוכה הגר"ש טורעץ היה ת"ח עצום בסדר גודל והגר"י בן שלום היה מראשי פונביז' לצעירים שיש לו מאות תלמידים צא ובדוק
ראה כאן
מי זכאי לאיזכור בערך על סבו.
"מפורסם" הכוונה אדם המוכר לכל.
במחשבה שניה - תייג מכלולאים פעילים
מכלולאים פעילים
לגבי ת"ח גדולים, מה שרלוונטי כאן בעולם השקר של האנציקלופדיה זה בעיקר הפרסום. ר"י או ר"מ בפונביז' הקטנה נראה לי מספיק לעניין זה.
מכלולאים פעילים ומנטרים - האם ההוספות האחרונות של מטעמים הינן אנציקלופדיות?
לא ממש
ילמדנו רבינו, מהי ההגדרה המדויקת לכתיבה אנציקלופדית?
הרחבתי אודות ילדותו ונערותו של רבי ברוך בער, כפי שאכן מתאים (עיין לדוגמה בערכו של הגאון מווילנה גם מפורטים פרטים אודות שקיעותו בלימוד בילדותו)
הנוסח מתאים ולא מכיל ניסוחים הגיוגרפים או תיאורים. הכל מגובה במקורות.
אשמח אם תעלה לדיון נושא אחד, מה בדיוק לא מתאים לך מכל מה שהוספתי.
מכייון שאנציקלופדיה מביאה בעקרון רק עובדות, עדיף לא לכתוב סיפור כעובדה.
מקומו של הסיפור באנציקלופדיה הוא בצורה של הגשת חומר 'יבש', כלומר שהעובדות מעובדות ל'מיני סיפור' כדי שיהיה קל ונוח לקרוא אותם, וסיפור ארוך יותר העומד בפני עצמו שייך רק בשביל להמחיש דברים כשזה יותר יעיל כך, כלומר - הסיפור הוא חלק מההגדרה ומצורת העברת המידע. (כאילו מבררים אצלך עליו ב'שידוכים' ואתה בוחר 'לספר עליו סיפור' שיבהיר למברר את מה שאתה מנסה להסביר לו).
בסיפור כאן תבדוק שהוא ממחיש 'מידע יבש' - למשל מסירות לתורה, בנוסף הבא לו מקור, ובנוסף יש להוריד ממנו תארים מיותרים ו/או מילים מיותרות.
כדאי גם לתת הקדמה קצרצרה לפני סיפור, כמו "את מסירותו לתורה ינק גם מאביו, דוגמה לכך מומחש בסיפור הבא: וכולי וכולי וכולי {{מקור}-}"
מישהו, יישר כח על ההסבר הנפלא.
שיפרתי קצת את הניסוח, אשמח אם תציץ.
(בכל מקרה, אשמח לקבל הערות האם העובדות שהבאתי עדיין סותרות את המונח "אנציקלופדי")
הבעייה העיקרית זה הצורה שבהם הם כתובים, לא אנציקלופדית
יחיד ורבים, אני חושב שהתנהגותך לא מכבדת.
מדוע בכלל פתחת דיון בדף השיחה?
ביקשתי ממך בצורה יפה שתסביר היכן בדיוק לא מתאים לך מכל מה שהוספתי.
למה אתה חושב שאני שואל?
תראה איך מכלולאי יקר ונחמד מישהו הגיב. מה הבעיה שלך להסביר את עצמך?
במקום להגיב באופן ראוי, בחרת ללכת לערך עצמו ולמחוק הוספות באמצע הדיון. וזאת מבלי לכתוב כלום בדף השיחה.
אין נושאים ישנים יותר