שיחה:הרב דניאל חיים אלתר/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

סיכום מאת א גערער

סוכם שעומד בכללי החשיבות

א בוחער (שיחהתרומות)
קובנא (שיחהתרומות)

אם הוא אכן מונה לראש ישיבת פני מנחם הוא ודאי בעל חשיבות מספקת.

ספרא (שיחהתרומות)

לדייק - ישבה קטנה פני מנחם. אני מתלבט.

א בוחער (שיחהתרומות)

כפי שהבנתי הוא מונה

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

וכן כתוב בגליון חודש תמוז של מוסדות פני מנחם שע"י חסידות גור

יהלום (שיחהתרומות)
יהלום הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
דויד (שיחהתרומות)

כבר שמעתי את שמו כמה פעמים - לדעתי הוא מספיק מפורסם אפילו בלי היותו ראש ישיבה.

וחי בהם (שיחהתרומות)

אכן, הוא מפורסם בהחלט, ויש גם שיעורים ממנו בקול הדף ועוד.

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

שיעורים בקול הדף זה המדד האחרון לחשיבות

פוק חזי לכמה רבנים יש שיעורים בקול הלשון וכדו'

מהללאל (שיחהתרומות)

בעד

בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

היו שיעורים ממנו בקול הדף

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

פשוט שהוא בעל חשיבות הוא בן של אדמו"ר פני מנחם ונתפרסם

א בוחער (שיחהתרומות)

ייחוס זה לא חשיבות אלא האישיות עצמה הוא לא רק בקול הדף אלא דרשן ראש ישיבה וכו'

סיכום מאת א גערער

סוכם שהנוהל להכניס את שמות הילדים

א בוחער (שיחהתרומות)

אנא מלאו את הפסקה חבל על הזמן יש לו ילדים מי יודע את השמות וגם השם של אשתו השנייה

בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

מה קשור כאן ילדיו? הם גם רבנים? מפורסמים?

א בוחער (שיחהתרומות)
בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

כן ביהודי שנפטר בגיל מבוגר וילדיו כבר נודעים בשם או ביהודי חי שיש "ענין ציבורי" בידיעת חלק מילדיו.

לדוגמא ראה בערך הרב יצחק זילברשטיין שנזכרו רק חלק מילדיו.

"אחת מבנותיו היא הרבנית לאה קוק, הנשואה לרב דב קוק. בנו הרב אברהם יעקב הוא מחבר ספרים, ובנו הרב אריה מכהן כרב בירושלים."

ובערך הרב שפרן, שקיים כבר כמה שנים, לא נזכרו ילדיו כלל כי זה לא מעניין.

בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

ובערך הרב שפרן שקיים כבר כמה שנים לא נזכרו ילדיו כלל כי אין בהם ענין

א בוחער (שיחהתרומות)
בהמתן של צדיקים (שיחהתרומות)

באמת לא לכולם יש חשיבות

א בוחער (שיחהתרומות)

אני חושב שבאנשים כאלה מומלץ לשים את ילדיהם

דויד (שיחהתרומות)

הנוהג במכלול הוא ששמים את כל הילדים, גם מי שאין כלום מה לרשום עליהם

סיכום מאת א גערער

כבר נוספו הפרטים בערך

א בוחער (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

לשם תפארת הלשון, קוראים לזה פרטים ביולוגיים ולא פרטים טכניים.

א בוחער (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

תשתדל לא לתייג יותר מפעם אחת באותו יום...

יושב פלשת (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

התכונתי פעם ביום בכל דיון לכל מכלולאי...

אם כל מכלולאי יתייג כמה פעמים ביום בכל דיון...

חד מקמאי (שיחהתרומות)

נולד בתשכ"ז, התחתן בתשמ"ז, חיכה לילדים כמה שנים.

א בוחער (שיחהתרומות)

באיזה שנה התחתן פעם שניה?

א בוחער (שיחהתרומות)

ועם מי?

א בוחער (שיחהתרומות)
דוב פרח (שיחהתרומות)
א בוחער (שיחהתרומות)

למישהו יש מושג איך קוראים לילדיו?

א גערער (שיחהתרומות)

אברהם מרדכי

יהודה אריה לייב

בנותיו אינני מכיר

א בוחער (שיחהתרומות)

מסתמא שלא..

לא עזב את חסידות גור?!

8
סיכום מאת א גערער

כבר לא רלוונטי כיוון שהיום וודאי עזב

שאולי (שיחהתרומות)

זה ממש לא נכון. ומה שהאדמו"ר השתתף בחתונתו, זה רק מכיוון שאינו מחזיק במחלוקת [כמו שביארצייט של אביהם היה אתם על קברו], וגם מפני כבוד ה'פני מנחם' זצוק"ל.

א בוחער (שיחהתרומות)

החתונה פשוט היתה לפני שפרש

שאולי (שיחהתרומות)

שטויות והבלים. זה היה אחרי שכבר הלך לאחיו!

א בוחער (שיחהתרומות)

אני רואה שאתה לא בקיא בהיסטוריה, חבל..

שאולי (שיחהתרומות)

בשמחת תורה תש"פ היה אצל אחיו יחד עם כל ילדיו! מה יש כאן להיות בקיא, כאילו מדובר באיזה רשב"א או קצות ונתיבות...

א בוחער (שיחהתרומות)

חבל כדי לאלפך בינה הוא פשוט רקד על שתי החתונות (אם אפשר לקרוא לזה כך) אבל לא באופן רישמי עד שבאופן סופי עבר לקהילת פנ"מ וקיבל מינוי

שאולי (שיחהתרומות)

בגור אין כזה מושג שתי חתונות, וכפי שהכריזו: "מי שכאן לא שם, ומי ששם לא כאן"!

קובנא (שיחהתרומות)

אני באמת לא יודע מה זה היה נקרא בגור, בעולם זה היה נקרא שהוא רוקד על כל החתונות.

סיכום מאת א גערער

השיעור נסגר (ונפתח כבר מחדש)

שאולי (שיחהתרומות)

אני לא מבין מדוע מחקו את מה שכתבתי שנסגר השיעור?! אלו דברים אמיתיים והכרחיים, ואין שום טעם להתחמק. וכפי שכתבתי בעבר: יושבים כאן אנשים המוטים לצד אחד, וחבל מאוד!!

איציק 1 (שיחהתרומות)

אפשר ונכון יהיה לכתוב שהשיעור נסגר אך עובדות יבשות בלבד השיעור נסגר בתש"פ זהו

בשנת תשפ"ב התחיל ללכת עם מלבוש לבן וטלית עם עטרה בימים הנוראים.

36
סיכום מאת א גערער

הוברר שלא הלך עם עטרה הלך עם קיטל על אף שלא ירד לפני התיבה

א גערער (שיחהתרומות)

הלמדן ממה שהבנתי הוא הלך עם קיטל בגלל שהוא ניגש לעמוד בתפילות אם כן אין בזה שום חידוש רק בעטרה של הטלית צדיק וטוב לו יש לך יותר פרטים?

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

הבהרה: בכלל איני בטוח שזה אינצקלופדי, לא זכור לי שפורט באדמור"י גור מי ביטל מה. [הרבי הנוכחי הוריד את העטרה, הפנ"מ הלך חלק משנות הנהגתו עם חליפה וחלק עם מעין קפוטה וכו'] אבל היות ויש כאלו שחושבים שבזה מתבטא חסידות, לא אפתח במלחמת עולם שלישית.

הוא לא הולך עם עטרה.

הוא הלך עם קיטל בכל התפילות של ר"ה ויו"כ, והוא כלל לא ניגש לעמוד.

הציון 'כמנהג ירושלים' הוא פרשנות ולכן מחקתי אותו.

[א. כמדומה לי שבעבר היו מרבותינו שהלכו בשב"ק ויו"ט עם בגדי לבן [עד השפ"א?]. ב. הפרשנות שלי שהסיבה היא שחושב שכרב בית כנסת מתאים שיילך עם קיטל, ואדרבא - אולי יחכים אותי מישהו האם ביוצאי הונגריה וכד' נהוג שהרב הולך עם בגדי לבן]

א גערער (שיחהתרומות)

הבהרה: הוא לא רבי

לגבי ההורדה של הרבי הנוכחי את העטרה אין לי בעיה שתכניס את זה לערך כולל הסיבה שהוא אמר שהוא לא רוצה ללכת עם עטרה

לגופו של ענין אם אתה מצהיר בכזאת תקיפות שהוא לא הלך עם עטרה כנראה ביררת אם מישהו שהתפלל אצלו אם כך אינני יכול לחלוק כנ"ל לגבי זה שהוא לא ניגש לעמוד

אגב הבנתי שאחיו הגדול ר' שאול בעל העברא דדשא הלך בשמחת תורה הראשון לפתיחת קהילתו עם הטלית של אביו בעל הפני מנחם זצוקללה"ה שהייתה עם עטרה לא נראה לי שזה רשום בערך שלו.

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

הבהרתך לא במקומה, המכלול לא נועד להחליט מי רבי ומי ראוי להיות רבי.

פריט שלא אינצקלופדי אין סיבה שייכנס - והבאתי ראיה שעד להיום אף אחד לא ראה בפריטים זוטריים אלו כראויים להכנס לערך.

[מה הסיבה שהוא לא הולך? כי למציאות שלא הולך יש מקור, לשמועה מה אמר כבר אין.]

אני חושב שלהכניס פריט כזה לגוף הערך, או לשחזר שוב לכזה טענה - זה הרבה יותר תקיפות. [ואם אתה לא יודע - אז אל תשחזר!]

וכן- אני יודע בברור.

ובהקשר לשאלתך על שמחת תורה - כשתשאל בכבוד הראוי, ולא תכתוב 'אחיו הגדול', או 'אבא שלו', אענה לך בלנ"ד.

א גערער (שיחהתרומות)

תיקנתי

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

מעניין למה אתה מתחמק - תכתוב ר' שאול אלתר, לא קרה שום דבר.

א גערער (שיחהתרומות)

אני כתבתי בצורה מאד מכובדת עכשיו

אם אתה רוצה להכתיב לי בדיוק באיזה לשון לכתוב אני מוותר על תגובתך

אם אתה רוצה להתחמק מלהגיב זו זכותך

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

לא ממש, ועובדה שאתה מתעקש לא לכתוב כפי המקובל.

[אני למשל ממש לא מפחד או מתבייש או מתחמק מלכתוב הרבי הנוכחי]

אני לא מתחמק- תכתוב ותשמע תגובה.

א גערער (שיחהתרומות)

עכשיו אתה מרוצה?

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

אני אכתוב לך, למרות שברור שאתה 'משום מה' מתעקש להשאר שם ציני להחריד [א גערער...].

הוא לא הלך עם עטרה.

א גערער (שיחהתרומות)

יותר ציני מצדיק וטוב לו זה לא

אני לא מסתיר את השתייכותי ודעותי זה הכל לא רואה בזה שום ציניות

ציניות זה להתחזות לניטרלי ולשנות ערכים של קהילות אחרות

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

'צדיק וטוב לו' למה זה ציני?

הצינות לא בהשתייכות, רק בסגנון הכתיבה.

אני מעולם לא הצגתי את עצמי כניטראלי, וחבל שאתה מנסה לרמז אחרת.

א גערער (שיחהתרומות)

כתבת שהשם ציני...

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

אני מתנצל, לא הבנת את דברי.

כתבתי שאתה מתעקש להשאיר שם - עם פתח תחת ההא, וכוונתי להמשך הלשון של השינוי שעשית.

[הסוגריים יועדו לכתוב בבדיחותא על כך שגערערס בד"כ צינים]

א גערער (שיחהתרומות)

לגבי ההבהרה הבהרתי שזה יותר חידוש וייתכן יותר אנצקלופדי בגלל המשמעות שבדבר שהוא חידש משהו שנהוג אצל אדמורי גור כשהוא לא מתיימר, למיטב ידיעתי והכירותי הקרובה אם מעריציו להתקרא או להתנהל כאדמו"ר מאשר מה בדיוק כל אדמו"ר לבש

אלא הוא חוסה בצל אחיו וראש ישיבת פני מנחם לצעירים

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

רוב אדמור"י גור לא הלכו עם קיטל, והאלו שהלכו - הלכו בכל השנה ולאו דווקא בימים נוראים.

א גערער (שיחהתרומות)

התכוונתי על מה שכתבו שהוא הלך עם עטרה

החידושי הרי"מ הלך עם קפוטה לבנה לא קיטל

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

מה ההבדל? [הבד? לא בטוח שזה היה משי ולא בד כמו הקיטל המקובל, מלבד שעיקר הדגש היה על הלבן ולא על סוג הבד]

הרבי הנוכחי שליט"א, לא הולך עם עטרה בטלית.

הכי מצחיק: גור הקפידה לא לעשות עסק מהקשקושים האלו, הרבעס נהגו כל אחד כפי שאחז. [צריך גם לזכור שבד"כ גם היה ירושות, כך שזה השפיע, הפני מנחם ישב עם קיטל בעל עטרה, לא בגלל עניין, הוא נהג כך אף לפני הנהגתו, ורק מאחרי פטירת אביו, פשוט בגלל שזה מה שירש מאביו האמרי אמת]

א גערער (שיחהתרומות)

ההבדל הוא בגיזרה זה בגד בפני עצמו וזה בגד שבגור תיד לבשו מעל הקפוטה

אבל לא נראה לי שאתה כזה תמים אז חבל שתנסה לדמות מילתא למילתא בדברים לא קשורים

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

א"כ תנוח דעתך, הוא בד"כ לבש ללא קפוטה מתחת [למעט תפילה או שניים]. כך שזה בתורת 'קפוטה' לשיטתך.

כך שחבל שאתה כותב בצורה בוטה ולא עניינית.

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

איני יודע מה הוא מתיימר, או מה הוא באמת.

זה לא יותר חידוש - הפני מנחם לא התיימר להתחיל רבעסטיווע רק בחנוכה האחרון לחייו-שאז החל ללבוש קפוטה כמנהג האדמורי"ם..

למעשה - אספק לך עוד מידע - הוא אומר את דבריו בנעימה מסויימת של שמוע'ס [כפנ"מ והב"י ולמעלה בקודש].

א גערער (שיחהתרומות)

אתה טועה או מטעה אני לא יודע

אף אחד מאדמורי גור לפניו לא הלך עם קפוטה באמצע השבוע ולהגיד שהפנ"מ לא התיימר להנהיג רביסטעווע עד חנוכה האחרון זה אפילו לא בדיחה הוא היה רבי והנהיג כרבי והלך עם יותר לבושים שייצגו את זה מהבית ישראל והלב שמחה מתחילת הנהגתו (לדוגמה קטיפה במעיל) ואפילו שקל ללבוש גרביים לבנות כאביו בעל האמרי אמת ולמעלה בקודש

להתייחס אלי כאילו לא נולדתי בגור זה אפילו לא בדיחה

לשכתב הסטוריה זה וודאי לא שיטה

אבל אם כל ההערכה האישית שיש לי להרב דניאל אלתר (שאגב התמונה שלו בחתונתי היא תמונת הערך הזה) לבקר אותי על זה שאני כותב את המציאות שנכון להיום הוא מכנה את אחיו הגדול בשם הרבי בכמה הזדמנויות ואף פעם לא רמז על כך שהוא מנהיג בעצמו קהילה כהבהרה שלא במקומה זה לא במקום

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

האמרי אמת והשפ"א לא הלכו עם קפיטה? [תקן אותי אם אני טועה] [מה תאמר-הב"י והלב"ש לא, נו הם גם לא הלכו עם קיטל]

הבהרתי שנסיון לקבוע על סמך לבוש כל שהוא זה מתאים לחסידויות אחרות, א לחסידות שכל רבי נהג כרצונו.

לשכתב היסטוריה - זה מי שלא חושב פעמיים לפני שחזור לגירסא ללא כל מקור!!!

הערכה אישית לרד"ח לא נושבת מבין שורתך, התמונה זה יפה מאוד - אבל מכאן ועד להערכה הדרך רחוקה [אגב, מתי תרמת אותה?].

הוא קורה לו בשם רבי - אמת ויציב, אבל גם הבענדינער רוב קרא לגיסו רבי, והלך עם קפוטה במהלך השבוע. [כי היה רב]

ציינתי לך עובדה - איך הוא אומר את השמוע'ס, מכאן ומה הוא אוחז - כתבתי במפורש שאיני יודע וכמאמרם ז"ל אי אתה יודע מה בליבו של אדם.

[אם הייתי... הייתי כותב לא מחשבותי מחשבותיכם...]

א גערער (שיחהתרומות)

אז אני מבין ממך שהם לא הנהיגו רביסטעווע אף פעם?

מה שאתה מחדש לא משנה את המציאות שמה שהוא שידר כלפי חוץ עד היום שהוא חלק מקהילת פני מנחם (כפי שהיא מכונה כאן ללא כוונת פגיעה) ולא מנהיג קהילה בעצמו מקסימום רב בית כנסת

לכן לכתוב "הבהרתך לא במקומה, המכלול לא נועד להחליט מי רבי ומי ראוי להיות רבי" זה סתם לנסות להפוך אותי למישהו שמנסה לבזות אותו

לגבי התרומה תכנס לדף הקובץ ותבדוק לכאורה כשהערך נפתח לפני כ15 חודש

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

לא - אתה לא צריך להבין לבד, רק לקרוא מה שכתבתי - הבהרתי שנסיון לקבוע על סמך לבוש כל שהוא זה מתאים לחסידויות אחרות, א לחסידות שכל רבי נהג כרצונו.

משדר - זה דבר מאוד פרשני, הוא מגיע לכל טיש שאינו מן המניין [יו"ט וכד'], הוא נואם הכבוד בכל אירוע, אבל אין בזה כדאי לקבוע האם רואה בעיה בלנהל מעין בית כנסת או 'קהילה' בזעיר אנפין, ובדיוק לשם כך הבאתי את הבעדנינע רב זצ"ל [ועוד לפני שנכנס לפאבניצע רוב זי"ע].

15 חודש = זה על גבול המעבר לקהילה, אבל אני באמת מעריך את ההתאמצות שלך לתת תמונה לערך על מישהו שבעבר הערכת.

א גערער הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
א גערער (שיחהתרומות)

אגב תרמתי גם תמונה של המסדר קידושין שלי לערך שלו (רמז יש קישור מהערך הזה לערך שלו)

אני תורם למכלול לא לבן אדם

מה שהתכוונתי לומר שאני מכיר אותו טוב וניהלתי איתו שיחות אישיות בארבע עינים יותר מפעם אחת ויש לי חבר טוב (לשעבר) שמתפלל אצלו באופן קבוע ככה שאתה לא צריך לחדש לי דברים כמישהו שאף פעם לא הכיר אותו

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

וגם זה לא ציני, כמובן.

אני ממליץ לך לבדוק מי היו העדי קידושין, יש מצב שזה בטל למפרע.

א גערער (שיחהתרומות)

כבר דובר על זה ארוכות

צדיק וטוב לו הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

נו? מה ענית על גוף התגובה?

אתה מדגיש הכרות בעבר, ועל סמך זה אתה מעוניין לקבוע את המציאות בהווה?

[מלבד שהבאת את נתינת התמונה בסוגריים צמוד לההערכה האישית, ויש לחלק]

א גערער (שיחהתרומות)

הבאתי את זה כדי לומר לך שהוא השתתף בחתונתי (הוא הגיע אלי באופן אישי ולא בגלל סיבה אחרת) מב שמוכיח את טענתי שיש לי הכירות והערכה אישית זה הכל

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

מה שהתכוונתי לומר שאני מכיר אותו טוב וניהלתי איתו שיחות אישיות בארבע עינים יותר מפעם אחת.

הבאתי את זה כדי לומר לך שהוא השתתף בחתונתי (הוא הגיע אלי באופן אישי ולא בגלל סיבה אחרת) מב שמוכיח את טענתי שיש לי הכירות והערכה אישית זה הכל.

אתה שם לב להבדל הקטן?

א גערער (שיחהתרומות)

לא הבנתי

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

ציינתי שמקודם כשביארת כוונתך, לא כתבת הערכה, רק הכרות, וזה ההבדל [שרלוונטי למה שכתבתי].


אבל אני רוצה לצאת מהקשקושיה הזאת.

למעשה: הוא לא הלך עם עטרה, הוא כן הלך עם קיטל [לטענת א גערער, זה נקרא קפוטה לבנה, בהיות והלך ללא לבוש מתחת].

לעניות דעתי זה כלל לא ראוי להכנס לערך, כפי שלא צויין מי פסק מללכת עם מלבושי לבן, או מי פסק מללכת עם קפוטה ביום חול וכו'.

[ישנם מקומות שעשו מזה עסק, לא בגור]

והכי חשוב: אני מתקשה להאמין שעל סמך שנה אחת אפשר לקבוע עובדות לתמיד, ורק אם יתמיד בכך יהיה מתאים לנהל דיון כאן.

א גערער (שיחהתרומות)

אין לי בעיה שתמחק

אני הבנתי שהוא כן ניגש לתפילות לכן חשבתי שוודאי אין בכך חידוש

לגבי קפוטה כתבתי כבר שזה גיזרה שונה לגמרי

א בוחער (שיחהתרומות)

מדוע ערך זה נקרא קצמר?

קובנא (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר