מכלולאים פעילים ובעלי זכות הצבעה חשבתי לעשות ערך על הרב דניאל אלתר מה דעתכם?
שיחה:הרב דניאל חיים אלתר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אם הוא אכן מונה לראש ישיבת פני מנחם הוא ודאי בעל חשיבות מספקת.
לדייק - ישבה קטנה פני מנחם. אני מתלבט.
כפי שהבנתי הוא מונה
וכן כתוב בגליון חודש תמוז של מוסדות פני מנחם שע"י חסידות גור
יהלום הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
כבר שמעתי את שמו כמה פעמים - לדעתי הוא מספיק מפורסם אפילו בלי היותו ראש ישיבה.
אכן, הוא מפורסם בהחלט, ויש גם שיעורים ממנו בקול הדף ועוד.
שיעורים בקול הדף זה המדד האחרון לחשיבות
פוק חזי לכמה רבנים יש שיעורים בקול הלשון וכדו'
היו שיעורים ממנו בקול הדף
פשוט שהוא בעל חשיבות הוא בן של אדמו"ר פני מנחם ונתפרסם
ייחוס זה לא חשיבות אלא האישיות עצמה הוא לא רק בקול הדף אלא דרשן ראש ישיבה וכו'
אנא מלאו את הפסקה חבל על הזמן יש לו ילדים מי יודע את השמות וגם השם של אשתו השנייה
מה קשור כאן ילדיו? הם גם רבנים? מפורסמים?
בהמתן של צדיקים בכל ערך אמור להיות בד"כ את הפיסקה ילדיו שמותם וכו'
כן ביהודי שנפטר בגיל מבוגר וילדיו כבר נודעים בשם או ביהודי חי שיש "ענין ציבורי" בידיעת חלק מילדיו.
לדוגמא ראה בערך הרב יצחק זילברשטיין שנזכרו רק חלק מילדיו.
"אחת מבנותיו היא הרבנית לאה קוק, הנשואה לרב דב קוק. בנו הרב אברהם יעקב הוא מחבר ספרים, ובנו הרב אריה מכהן כרב בירושלים."
ובערך הרב שפרן, שקיים כבר כמה שנים, לא נזכרו ילדיו כלל כי זה לא מעניין.
ובערך הרב שפרן שקיים כבר כמה שנים לא נזכרו ילדיו כלל כי אין בהם ענין
בערך הרב שאול אלתר יש את ילדיו
באמת לא לכולם יש חשיבות
אני חושב שבאנשים כאלה מומלץ לשים את ילדיהם
הנוהג במכלול הוא ששמים את כל הילדים, גם מי שאין כלום מה לרשום עליהם
מכלולאים פעילים יש לכם פרטיים טכניים עליו? מתי נולד מתי התחתן? מתי נפטרה אשתו? מתי התחתן פעם שניה? מי הם ילדיו? ועוד
טעיתי כמובן, מדובר על פרטים ביוגרפיים...
זה הפך לדיון ביוטכני...
בסדר ווו... יש למישהו פרטים? מכלולאים פעילים
תשתדל לא לתייג יותר מפעם אחת באותו יום...
התכונתי פעם ביום בכל דיון לכל מכלולאי...
אם כל מכלולאי יתייג כמה פעמים ביום בכל דיון...
נולד בתשכ"ז, התחתן בתשמ"ז, חיכה לילדים כמה שנים.
באיזה שנה התחתן פעם שניה?
ועם מי?
קלמן מאיר מי הם ילדיו ומה שמותם?
אנימ מבקש מכל המכלולאים פעילים (סליחה על התיוג ה26 היום) לא לתייג יותר מפעם אחד בכל דיון
למישהו יש מושג איך קוראים לילדיו?
אברהם מרדכי
יהודה אריה לייב
בנותיו אינני מכיר
מסתמא שלא..
זה ממש לא נכון. ומה שהאדמו"ר השתתף בחתונתו, זה רק מכיוון שאינו מחזיק במחלוקת [כמו שביארצייט של אביהם היה אתם על קברו], וגם מפני כבוד ה'פני מנחם' זצוק"ל.
החתונה פשוט היתה לפני שפרש
שטויות והבלים. זה היה אחרי שכבר הלך לאחיו!
אני רואה שאתה לא בקיא בהיסטוריה, חבל..
בשמחת תורה תש"פ היה אצל אחיו יחד עם כל ילדיו! מה יש כאן להיות בקיא, כאילו מדובר באיזה רשב"א או קצות ונתיבות...
חבל כדי לאלפך בינה הוא פשוט רקד על שתי החתונות (אם אפשר לקרוא לזה כך) אבל לא באופן רישמי עד שבאופן סופי עבר לקהילת פנ"מ וקיבל מינוי
בגור אין כזה מושג שתי חתונות, וכפי שהכריזו: "מי שכאן לא שם, ומי ששם לא כאן"!
אני באמת לא יודע מה זה היה נקרא בגור, בעולם זה היה נקרא שהוא רוקד על כל החתונות.
אני לא מבין מדוע מחקו את מה שכתבתי שנסגר השיעור?! אלו דברים אמיתיים והכרחיים, ואין שום טעם להתחמק. וכפי שכתבתי בעבר: יושבים כאן אנשים המוטים לצד אחד, וחבל מאוד!!
אפשר ונכון יהיה לכתוב שהשיעור נסגר אך עובדות יבשות בלבד השיעור נסגר בתש"פ זהו
הלמדן ממה שהבנתי הוא הלך עם קיטל בגלל שהוא ניגש לעמוד בתפילות אם כן אין בזה שום חידוש רק בעטרה של הטלית צדיק וטוב לו יש לך יותר פרטים?
הבהרה: בכלל איני בטוח שזה אינצקלופדי, לא זכור לי שפורט באדמור"י גור מי ביטל מה. [הרבי הנוכחי הוריד את העטרה, הפנ"מ הלך חלק משנות הנהגתו עם חליפה וחלק עם מעין קפוטה וכו'] אבל היות ויש כאלו שחושבים שבזה מתבטא חסידות, לא אפתח במלחמת עולם שלישית.
הוא לא הולך עם עטרה.
הוא הלך עם קיטל בכל התפילות של ר"ה ויו"כ, והוא כלל לא ניגש לעמוד.
הציון 'כמנהג ירושלים' הוא פרשנות ולכן מחקתי אותו.
[א. כמדומה לי שבעבר היו מרבותינו שהלכו בשב"ק ויו"ט עם בגדי לבן [עד השפ"א?]. ב. הפרשנות שלי שהסיבה היא שחושב שכרב בית כנסת מתאים שיילך עם קיטל, ואדרבא - אולי יחכים אותי מישהו האם ביוצאי הונגריה וכד' נהוג שהרב הולך עם בגדי לבן]
הבהרה: הוא לא רבי
לגבי ההורדה של הרבי הנוכחי את העטרה אין לי בעיה שתכניס את זה לערך כולל הסיבה שהוא אמר שהוא לא רוצה ללכת עם עטרה
לגופו של ענין אם אתה מצהיר בכזאת תקיפות שהוא לא הלך עם עטרה כנראה ביררת אם מישהו שהתפלל אצלו אם כך אינני יכול לחלוק כנ"ל לגבי זה שהוא לא ניגש לעמוד
אגב הבנתי שאחיו הגדול ר' שאול בעל העברא דדשא הלך בשמחת תורה הראשון לפתיחת קהילתו עם הטלית של אביו בעל הפני מנחם זצוקללה"ה שהייתה עם עטרה לא נראה לי שזה רשום בערך שלו.
הבהרתך לא במקומה, המכלול לא נועד להחליט מי רבי ומי ראוי להיות רבי.
פריט שלא אינצקלופדי אין סיבה שייכנס - והבאתי ראיה שעד להיום אף אחד לא ראה בפריטים זוטריים אלו כראויים להכנס לערך.
[מה הסיבה שהוא לא הולך? כי למציאות שלא הולך יש מקור, לשמועה מה אמר כבר אין.]
אני חושב שלהכניס פריט כזה לגוף הערך, או לשחזר שוב לכזה טענה - זה הרבה יותר תקיפות. [ואם אתה לא יודע - אז אל תשחזר!]
וכן- אני יודע בברור.
ובהקשר לשאלתך על שמחת תורה - כשתשאל בכבוד הראוי, ולא תכתוב 'אחיו הגדול', או 'אבא שלו', אענה לך בלנ"ד.
תיקנתי
מעניין למה אתה מתחמק - תכתוב ר' שאול אלתר, לא קרה שום דבר.
אני כתבתי בצורה מאד מכובדת עכשיו
אם אתה רוצה להכתיב לי בדיוק באיזה לשון לכתוב אני מוותר על תגובתך
אם אתה רוצה להתחמק מלהגיב זו זכותך
לא ממש, ועובדה שאתה מתעקש לא לכתוב כפי המקובל.
[אני למשל ממש לא מפחד או מתבייש או מתחמק מלכתוב הרבי הנוכחי]
אני לא מתחמק- תכתוב ותשמע תגובה.
עכשיו אתה מרוצה?
אני אכתוב לך, למרות שברור שאתה 'משום מה' מתעקש להשאר שם ציני להחריד [א גערער...].
הוא לא הלך עם עטרה.
יותר ציני מצדיק וטוב לו זה לא
אני לא מסתיר את השתייכותי ודעותי זה הכל לא רואה בזה שום ציניות
ציניות זה להתחזות לניטרלי ולשנות ערכים של קהילות אחרות
'צדיק וטוב לו' למה זה ציני?
הצינות לא בהשתייכות, רק בסגנון הכתיבה.
אני מעולם לא הצגתי את עצמי כניטראלי, וחבל שאתה מנסה לרמז אחרת.
כתבת שהשם ציני...
אני מתנצל, לא הבנת את דברי.
כתבתי שאתה מתעקש להשאיר שם - עם פתח תחת ההא, וכוונתי להמשך הלשון של השינוי שעשית.
[הסוגריים יועדו לכתוב בבדיחותא על כך שגערערס בד"כ צינים]
לגבי ההבהרה הבהרתי שזה יותר חידוש וייתכן יותר אנצקלופדי בגלל המשמעות שבדבר שהוא חידש משהו שנהוג אצל אדמורי גור כשהוא לא מתיימר, למיטב ידיעתי והכירותי הקרובה אם מעריציו להתקרא או להתנהל כאדמו"ר מאשר מה בדיוק כל אדמו"ר לבש
אלא הוא חוסה בצל אחיו וראש ישיבת פני מנחם לצעירים
רוב אדמור"י גור לא הלכו עם קיטל, והאלו שהלכו - הלכו בכל השנה ולאו דווקא בימים נוראים.
התכוונתי על מה שכתבו שהוא הלך עם עטרה
החידושי הרי"מ הלך עם קפוטה לבנה לא קיטל
מה ההבדל? [הבד? לא בטוח שזה היה משי ולא בד כמו הקיטל המקובל, מלבד שעיקר הדגש היה על הלבן ולא על סוג הבד]
הרבי הנוכחי שליט"א, לא הולך עם עטרה בטלית.
הכי מצחיק: גור הקפידה לא לעשות עסק מהקשקושים האלו, הרבעס נהגו כל אחד כפי שאחז. [צריך גם לזכור שבד"כ גם היה ירושות, כך שזה השפיע, הפני מנחם ישב עם קיטל בעל עטרה, לא בגלל עניין, הוא נהג כך אף לפני הנהגתו, ורק מאחרי פטירת אביו, פשוט בגלל שזה מה שירש מאביו האמרי אמת]
ההבדל הוא בגיזרה זה בגד בפני עצמו וזה בגד שבגור תיד לבשו מעל הקפוטה
אבל לא נראה לי שאתה כזה תמים אז חבל שתנסה לדמות מילתא למילתא בדברים לא קשורים
א"כ תנוח דעתך, הוא בד"כ לבש ללא קפוטה מתחת [למעט תפילה או שניים]. כך שזה בתורת 'קפוטה' לשיטתך.
כך שחבל שאתה כותב בצורה בוטה ולא עניינית.
איני יודע מה הוא מתיימר, או מה הוא באמת.
זה לא יותר חידוש - הפני מנחם לא התיימר להתחיל רבעסטיווע רק בחנוכה האחרון לחייו-שאז החל ללבוש קפוטה כמנהג האדמורי"ם..
למעשה - אספק לך עוד מידע - הוא אומר את דבריו בנעימה מסויימת של שמוע'ס [כפנ"מ והב"י ולמעלה בקודש].
אתה טועה או מטעה אני לא יודע
אף אחד מאדמורי גור לפניו לא הלך עם קפוטה באמצע השבוע ולהגיד שהפנ"מ לא התיימר להנהיג רביסטעווע עד חנוכה האחרון זה אפילו לא בדיחה הוא היה רבי והנהיג כרבי והלך עם יותר לבושים שייצגו את זה מהבית ישראל והלב שמחה מתחילת הנהגתו (לדוגמה קטיפה במעיל) ואפילו שקל ללבוש גרביים לבנות כאביו בעל האמרי אמת ולמעלה בקודש
להתייחס אלי כאילו לא נולדתי בגור זה אפילו לא בדיחה
לשכתב הסטוריה זה וודאי לא שיטה
אבל אם כל ההערכה האישית שיש לי להרב דניאל אלתר (שאגב התמונה שלו בחתונתי היא תמונת הערך הזה) לבקר אותי על זה שאני כותב את המציאות שנכון להיום הוא מכנה את אחיו הגדול בשם הרבי בכמה הזדמנויות ואף פעם לא רמז על כך שהוא מנהיג בעצמו קהילה כהבהרה שלא במקומה זה לא במקום
האמרי אמת והשפ"א לא הלכו עם קפיטה? [תקן אותי אם אני טועה] [מה תאמר-הב"י והלב"ש לא, נו הם גם לא הלכו עם קיטל]
הבהרתי שנסיון לקבוע על סמך לבוש כל שהוא זה מתאים לחסידויות אחרות, א לחסידות שכל רבי נהג כרצונו.
לשכתב היסטוריה - זה מי שלא חושב פעמיים לפני שחזור לגירסא ללא כל מקור!!!
הערכה אישית לרד"ח לא נושבת מבין שורתך, התמונה זה יפה מאוד - אבל מכאן ועד להערכה הדרך רחוקה [אגב, מתי תרמת אותה?].
הוא קורה לו בשם רבי - אמת ויציב, אבל גם הבענדינער רוב קרא לגיסו רבי, והלך עם קפוטה במהלך השבוע. [כי היה רב]
ציינתי לך עובדה - איך הוא אומר את השמוע'ס, מכאן ומה הוא אוחז - כתבתי במפורש שאיני יודע וכמאמרם ז"ל אי אתה יודע מה בליבו של אדם.
[אם הייתי... הייתי כותב לא מחשבותי מחשבותיכם...]
אז אני מבין ממך שהם לא הנהיגו רביסטעווע אף פעם?
מה שאתה מחדש לא משנה את המציאות שמה שהוא שידר כלפי חוץ עד היום שהוא חלק מקהילת פני מנחם (כפי שהיא מכונה כאן ללא כוונת פגיעה) ולא מנהיג קהילה בעצמו מקסימום רב בית כנסת
לכן לכתוב "הבהרתך לא במקומה, המכלול לא נועד להחליט מי רבי ומי ראוי להיות רבי" זה סתם לנסות להפוך אותי למישהו שמנסה לבזות אותו
לגבי התרומה תכנס לדף הקובץ ותבדוק לכאורה כשהערך נפתח לפני כ15 חודש
לא - אתה לא צריך להבין לבד, רק לקרוא מה שכתבתי - הבהרתי שנסיון לקבוע על סמך לבוש כל שהוא זה מתאים לחסידויות אחרות, א לחסידות שכל רבי נהג כרצונו.
משדר - זה דבר מאוד פרשני, הוא מגיע לכל טיש שאינו מן המניין [יו"ט וכד'], הוא נואם הכבוד בכל אירוע, אבל אין בזה כדאי לקבוע האם רואה בעיה בלנהל מעין בית כנסת או 'קהילה' בזעיר אנפין, ובדיוק לשם כך הבאתי את הבעדנינע רב זצ"ל [ועוד לפני שנכנס לפאבניצע רוב זי"ע].
15 חודש = זה על גבול המעבר לקהילה, אבל אני באמת מעריך את ההתאמצות שלך לתת תמונה לערך על מישהו שבעבר הערכת.
א גערער הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אגב תרמתי גם תמונה של המסדר קידושין שלי לערך שלו (רמז יש קישור מהערך הזה לערך שלו)
אני תורם למכלול לא לבן אדם
מה שהתכוונתי לומר שאני מכיר אותו טוב וניהלתי איתו שיחות אישיות בארבע עינים יותר מפעם אחת ויש לי חבר טוב (לשעבר) שמתפלל אצלו באופן קבוע ככה שאתה לא צריך לחדש לי דברים כמישהו שאף פעם לא הכיר אותו
וגם זה לא ציני, כמובן.
אני ממליץ לך לבדוק מי היו העדי קידושין, יש מצב שזה בטל למפרע.
כבר דובר על זה ארוכות
צדיק וטוב לו הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
נו? מה ענית על גוף התגובה?
אתה מדגיש הכרות בעבר, ועל סמך זה אתה מעוניין לקבוע את המציאות בהווה?
[מלבד שהבאת את נתינת התמונה בסוגריים צמוד לההערכה האישית, ויש לחלק]
הבאתי את זה כדי לומר לך שהוא השתתף בחתונתי (הוא הגיע אלי באופן אישי ולא בגלל סיבה אחרת) מב שמוכיח את טענתי שיש לי הכירות והערכה אישית זה הכל
מה שהתכוונתי לומר שאני מכיר אותו טוב וניהלתי איתו שיחות אישיות בארבע עינים יותר מפעם אחת.
הבאתי את זה כדי לומר לך שהוא השתתף בחתונתי (הוא הגיע אלי באופן אישי ולא בגלל סיבה אחרת) מב שמוכיח את טענתי שיש לי הכירות והערכה אישית זה הכל.
אתה שם לב להבדל הקטן?
לא הבנתי
ציינתי שמקודם כשביארת כוונתך, לא כתבת הערכה, רק הכרות, וזה ההבדל [שרלוונטי למה שכתבתי].
אבל אני רוצה לצאת מהקשקושיה הזאת.
למעשה: הוא לא הלך עם עטרה, הוא כן הלך עם קיטל [לטענת א גערער, זה נקרא קפוטה לבנה, בהיות והלך ללא לבוש מתחת].
לעניות דעתי זה כלל לא ראוי להכנס לערך, כפי שלא צויין מי פסק מללכת עם מלבושי לבן, או מי פסק מללכת עם קפוטה ביום חול וכו'.
[ישנם מקומות שעשו מזה עסק, לא בגור]
והכי חשוב: אני מתקשה להאמין שעל סמך שנה אחת אפשר לקבוע עובדות לתמיד, ורק אם יתמיד בכך יהיה מתאים לנהל דיון כאן.
אין לי בעיה שתמחק
אני הבנתי שהוא כן ניגש לתפילות לכן חשבתי שוודאי אין בכך חידוש
לגבי קפוטה כתבתי כבר שזה גיזרה שונה לגמרי
מדוע ערך זה נקרא קצמר?
ראה המכלול:קצרמר...
אין נושאים ישנים יותר