שיחה:מצה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

משתמש ישן (שיחהתרומות)
שלמה המלך (שיחהתרומות)
תנא קמא (שיחהתרומות)
שלמה המלך (שיחהתרומות)

לא את הראשון!!!

כשיש ערך מורחב שמים תבנית {{ערך מורחב}}, ולא מוחקים לגמרי!!

נ.ב. את הוספות תנא אני מוכן לשלב, אך לא את מחיקותיו, כמו"ש בצ'אט.

משתמש ישן (שיחהתרומות)

לדעתי יש לשים את הגרסא הראשונה

תנא קמא (שיחהתרומות)

אולי תנמק?

משתמש ישן (שיחהתרומות)

הסברתי לך מספיק

תנא קמא (שיחהתרומות)

מה?? איפה??

משתמש ישן (שיחהתרומות)

בפרטי

תנא קמא (שיחהתרומות)

לא ראיתי שום הסבר. סליחה. אולי תנמק כאן?

משתמש ישן (שיחהתרומות)

בקיצור, בגרסא שלך הוסר תוכן ששייך לערך ו...

תנא קמא (שיחהתרומות)

לא מבין...

לא הסרתי שום תוכן. הערך התפצל לשניים. מה הבעיה?

משתמש ישן (שיחהתרומות)

אפיית מצות לא קשורה לערך מצות?

תנא קמא (שיחהתרומות)

ומה אם זה קשורה? יש הפניה לערך מורחב. לא?

שלמה המלך (שיחהתרומות)

לא עושים הפניה לערך מורחב סתם ככה באמצע ערך אלא כשיש בערך ערך לא מורחב, ואז עושים הפניה לערך המורחב...

דויד (שיחהתרומות)

נתתם 2 קישורים לשני גרסאות וככה אי אפשר להבין. צריך לתת קישור להבדל בין 2 גרסאות. בכל מקרה - מזעזע ששני מכלולאים מקצועיים כמוכם נכנסים למלחמת עריכה.

שלמה המלך (שיחהתרומות)

אז תזדעזע

אני לא מוכן למחיקות חד צדדיות

דויד (שיחהתרומות)

לכן יש פתרון זה נקרא התמודדות עם מלחמת עריכה. אבל כשכל אחד משחזר את השני אינספור פעמים - מה זה מועיל?

מישהו (שיחהתרומות)

"מצה ומריבה".

ואם כבר; המילה 'ריב' כשכתובה בתורה, אם זה בבי"ד מתורגם באונקלוס 'דין'. ואם בין אנשים, מתורגם 'מצותא' או 'נצותא', תלוי אם כתוב 'ריב' או 'מריבה'. (ובספר 'יאיר אור' להמלבי"ם (ד' ו') כתב כי 'משפט' הוא גמר הדין, 'דין' טענות הנידונים לבי"ד, ו'ריב' טענות הנידונים בינם לבין עצמם. ובתרגום 'דין' הוא שם כללי למשפט ולריב שבבי"ד.)

תהנו

לפתוח לעריכה

7
סיכום מאת דויד

נפתח

תנא קמא (שיחהתרומות)
שלמה המלך (שיחהתרומות)

זה בגלל ששמו[1] תמונה חילופית (ובצדק לפי הבנתי)

  1. לא אני
דויד (שיחהתרומות)

ברור שלא בצדק. זאת לא הדרך. בשביל זה יש כללים למלחמת עריכה.

שלמה המלך (שיחהתרומות)

דויד,

מי ששם זה משתמש ישן, ובגלל שהיתה תמונה שנפלה בדרך (שהיתה חסומה), ולא בשביל לחסום, ולכן זה בהחלט ובהחלט בצדק.

דויד (שיחהתרומות)

במקרה כזה שמים תמונה חילופית עם שם התמונה שצריך להחליף. אחרת מי יבין איזה תמונה להחליף?

שלמה המלך (שיחהתרומות)

בסדר, תמסור למשתמש ישן. אבל פעם הבאה תבדוק קודם!

דויד (שיחהתרומות)

מה יש לי לבדוק? תבנית חילופית ריקה היא לא בצדק. נראה לך שכל דבר כזה אעבור בכל הגרסאות הקודמות אם במקרה היתה כזאת?

מלאך (שיחהתרומות)

תנ"ק.

למה אתה דורס את כל העריכות היהודיות והניסוחים ע"י עדכון שרירותי מויקיפדיה???

שנתיים של הגהה הסרת ברגע אחד? בדקת קודם את כל התיקונים לפני שמחקת?

תנא קמא (שיחהתרומות)

כן! בדקתי קודם במשך זמן אאארוך את כל התיקונים!!!

שלמה המלך (שיחהתרומות)

אז אתה לא יודע לבדוק!!! זה הכל!!! ר' עריכתי האחרונה

ותראה כמה אתה "בדקת"....

משתמש ישן

שלמה המלך (שיחהתרומות)
משתמש ישן (שיחהתרומות)

לדעתי יש לשחזר לגרסא של שלמה, מוסכם??

תנא קמא (שיחהתרומות)

איזה גירסא בדיוק?

שלמה המלך (שיחהתרומות)

(ולהוסיף כמו שהוספתי) את .

נ.ב. משתמש ישן, קיבלת את 2 המיילים שלי?

מוסיף והולך (שיחהתרומות)

אוכל להמליץ בכלל על טיפ חשוב שיתרום לרמה גבוהה יותר: הימנעות מריבוי סימני קריאה או סימני שאלה. זה נותן רושם של איזה טוקבק זול. בכלל כדאי למעט את השימוש בסימני קריאה, שכן הוספתם לשם נחיצות העניין היא מדרון חלקלק. ראובן רוצה "לצעוק" את דבריו, אז הוא מוסיף סימן קריאה. שמעון מחרה-מחזיק אחריו, ומוסיף אף הוא סימן קריאה, וכך כולם. כחלוף חודש בא לוי והוא מעוניין שדבריו יודגשו, אבל סימן קריאה הפך לדבר שבשגרה, אז הוא מוסיף עוד סימן קריאה, וכך כאשר יש שני סימני קריאה, זה כבר בולט וצעקני. כמעשהו בראשון, נהגו אחריו העם להוסיף שני סימני קריאה. חודש נוסף מכניס נורמה של שלושה סימני קריאה, וכעבור שנה הם נהיים בצבע אדום, מודגשים ובגודל פונט כפול מזה הרגיל. אז מהי התחנה האחרונה ???????????!!!!!!!!!!!!?!?!?!?!?!?!

אפשר להמליץ בכגון דא את דברי מרן רבנו בחיי אבן בקודה: "ואמר אחד מן החסידים לתלמידיו: התורה התירה לנו להשבע בשם הבורא באמת, ואני איעצכם, שלא תשבעו בו לא באמת ולא בשקר, אמרו: הן או לאו" (ספר חובות הלבבות, שער ח' - שער חשבון הנפש, פרק ג').

שרגא (שיחהתרומות)

אכן כך, גם אני מצטרף להנ"ל, אם כי לבינתיים ניסיונותי העלו חצץ, כאן למשל, אולי הצבע האדום יזיז לו משהו, בו"ה.

דויד (שיחהתרומות)

מסכים עם שרגא ומוסיף והולך. שלמה - אתה מגזים

שלמה המלך (שיחהתרומות)

דויד, לפני שאתה מאשים סתם, תבדוק ותראה שאני בכלל לא כתבתי "למה לדרוס?????" אלא מלאך!!!

ובגלל שאני קצת עצבני, מותר לי לשים 3 סימני קריאה! (והאמת שגם בלי זה. אבל מכאן ועד גדול ואדום-הדרך רחוקה. אני מעולם לא עשיתי לא בגדול, ולא בצבעוני, ואין לי שום עניין "לצעוק יותר מהשני")

סיכום מאת מוטיאל

לאחר בירור, צולם ע"י נכרי

מלאך (שיחהתרומות)
מוטיאל (שיחהתרומות)

כיוון שזה תמונה רשמית של צי ארצות הברית רוב הסיכויים שהיא צולמה על ידי גוי.

מלאך (שיחהתרומות)

אבל בכל זאת זה צורם, לא?

מוטיאל (שיחהתרומות)

אם זה צולם על ידי גוי אז זה לא צורם כלל, יש תמונות והסרטות מתפילות ראש השנה באומן ואירועים רבים נוספים.

דויד (שיחהתרומות)

אני מסכים עם מוטיאל, אבל אולי כדאי לציין בסוגריים שצולם ע"י גוי.

Cantor (שיחהתרומות)

מצווה גדולה לגוי לצלם בשבת קודש

גוי ששבת חייב מיתה

ואם זה מסתבר שזה גוי אז לא צריך לכתוב לדעתי

מלאך (שיחהתרומות)
יושב פלשת (שיחהתרומות)

אני מסכים עם מוטיאל, וכן מצטרף להצעתו של דויד לציין שצולם ע"י גוי.

מלאך - תודה על שימת הלב.

קובנא (שיחהתרומות)

אבל מי אמר שזה באמת צולם ע"י נכרי? על סמך השערה חלשה?

מוטיאל (שיחהתרומות)

סייג לדבריי לעיל: שמו של הצלם הוא ג'ייסון זלסקי, מומחה לתקשורת המונים בצי ארצות הברית. השם הזה יכול להיות יהודי ויכול להיות גוי ממוצא פולני רוסי או אוקראיני. זה לא השערה חלשה כי בוודאי ש-99% (אם לא יותר) מהמשרתים בצבא ארצות הברית הם גויים אך ייתכן וכיוון ששמו ידוע זה כבר מבטל את ההסתמכות על הרוב. לדעתי אם הוא היה יהודי הוא בטח היה יושב לשולחן הסדר עם חבריו ולא מצלם. מן הראוי שהעניין יובא בפני מורה הוראה מוסמך, אבל אין צורך להסיר בנתיים את התמונה בגלל הספק.

קובנא (שיחהתרומות)

לא דיברתי על הסרת התמונה, אלא על הציון שצולמה ע"י נכרי.

מוטיאל (שיחהתרומות)

צודק. לא לכתוב צולם על ידי גוי עד שהעניין יתברר.

אם מישהו יכול קצת לחפור ברשת ולחפש מידע על הצלם Jason R. Zalasky, זה יפתור לנו את הספק. פשוט אצלי כל האתרים האלה חסומים.

מלאך (שיחהתרומות)

נוצרי ממוצא קווקזי.

עפ"י זה תיקנתי.

מקובל?

מוטיאל (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

אכן מצויין

קובנא (שיחהתרומות)

ג. א. מצטרף

אין נושאים ישנים יותר