מכלולאים פעילים... נא להשמיע את דעתכם בצורה הולמת האם יש להציב גרסא זאת או זאת
שיחה:מצה/ארכיון
השני. הדף נתפצל לשני דפים. דף מיוחד לאפיית מצות.
לא את הראשון!!!
כשיש ערך מורחב שמים תבנית {{ערך מורחב}}, ולא מוחקים לגמרי!!
נ.ב. את הוספות תנא אני מוכן לשלב, אך לא את מחיקותיו, כמו"ש בצ'אט.
לדעתי יש לשים את הגרסא הראשונה
אולי תנמק?
הסברתי לך מספיק
מה?? איפה??
בפרטי
לא ראיתי שום הסבר. סליחה. אולי תנמק כאן?
בקיצור, בגרסא שלך הוסר תוכן ששייך לערך ו...
לא מבין...
לא הסרתי שום תוכן. הערך התפצל לשניים. מה הבעיה?
אפיית מצות לא קשורה לערך מצות?
ומה אם זה קשורה? יש הפניה לערך מורחב. לא?
לא עושים הפניה לערך מורחב סתם ככה באמצע ערך אלא כשיש בערך ערך לא מורחב, ואז עושים הפניה לערך המורחב...
נתתם 2 קישורים לשני גרסאות וככה אי אפשר להבין. צריך לתת קישור להבדל בין 2 גרסאות. בכל מקרה - מזעזע ששני מכלולאים מקצועיים כמוכם נכנסים למלחמת עריכה.
אז תזדעזע
אני לא מוכן למחיקות חד צדדיות
לכן יש פתרון זה נקרא התמודדות עם מלחמת עריכה. אבל כשכל אחד משחזר את השני אינספור פעמים - מה זה מועיל?
"מצה ומריבה".
ואם כבר; המילה 'ריב' כשכתובה בתורה, אם זה בבי"ד מתורגם באונקלוס 'דין'. ואם בין אנשים, מתורגם 'מצותא' או 'נצותא', תלוי אם כתוב 'ריב' או 'מריבה'. (ובספר 'יאיר אור' להמלבי"ם (ד' ו') כתב כי 'משפט' הוא גמר הדין, 'דין' טענות הנידונים לבי"ד, ו'ריב' טענות הנידונים בינם לבין עצמם. ובתרגום 'דין' הוא שם כללי למשפט ולריב שבבי"ד.)
תהנו
ברור שלא בצדק. זאת לא הדרך. בשביל זה יש כללים למלחמת עריכה.
דויד,
מי ששם זה משתמש ישן, ובגלל שהיתה תמונה שנפלה בדרך (שהיתה חסומה), ולא בשביל לחסום, ולכן זה בהחלט ובהחלט בצדק.
במקרה כזה שמים תמונה חילופית עם שם התמונה שצריך להחליף. אחרת מי יבין איזה תמונה להחליף?
בסדר, תמסור למשתמש ישן. אבל פעם הבאה תבדוק קודם!
מה יש לי לבדוק? תבנית חילופית ריקה היא לא בצדק. נראה לך שכל דבר כזה אעבור בכל הגרסאות הקודמות אם במקרה היתה כזאת?
תנ"ק.
למה אתה דורס את כל העריכות היהודיות והניסוחים ע"י עדכון שרירותי מויקיפדיה???
שנתיים של הגהה הסרת ברגע אחד? בדקת קודם את כל התיקונים לפני שמחקת?
כן! בדקתי קודם במשך זמן אאארוך את כל התיקונים!!!
אז אתה לא יודע לבדוק!!! זה הכל!!! ר' עריכתי האחרונה
ותראה כמה אתה "בדקת"....
תנא קמא, הנה לך עוד ראייה.
לדעתי יש לשחזר לגרסא של שלמה, מוסכם??
איזה גירסא בדיוק?
(ולהוסיף כמו שהוספתי) את .
נ.ב. משתמש ישן, קיבלת את 2 המיילים שלי?
אוכל להמליץ בכלל על טיפ חשוב שיתרום לרמה גבוהה יותר: הימנעות מריבוי סימני קריאה או סימני שאלה. זה נותן רושם של איזה טוקבק זול. בכלל כדאי למעט את השימוש בסימני קריאה, שכן הוספתם לשם נחיצות העניין היא מדרון חלקלק. ראובן רוצה "לצעוק" את דבריו, אז הוא מוסיף סימן קריאה. שמעון מחרה-מחזיק אחריו, ומוסיף אף הוא סימן קריאה, וכך כולם. כחלוף חודש בא לוי והוא מעוניין שדבריו יודגשו, אבל סימן קריאה הפך לדבר שבשגרה, אז הוא מוסיף עוד סימן קריאה, וכך כאשר יש שני סימני קריאה, זה כבר בולט וצעקני. כמעשהו בראשון, נהגו אחריו העם להוסיף שני סימני קריאה. חודש נוסף מכניס נורמה של שלושה סימני קריאה, וכעבור שנה הם נהיים בצבע אדום, מודגשים ובגודל פונט כפול מזה הרגיל. אז מהי התחנה האחרונה ???????????!!!!!!!!!!!!?!?!?!?!?!?!
אפשר להמליץ בכגון דא את דברי מרן רבנו בחיי אבן בקודה: "ואמר אחד מן החסידים לתלמידיו: התורה התירה לנו להשבע בשם הבורא באמת, ואני איעצכם, שלא תשבעו בו לא באמת ולא בשקר, אמרו: הן או לאו" (ספר חובות הלבבות, שער ח' - שער חשבון הנפש, פרק ג').
לדעתי אתה מגזים לחלוטין.
אכן כך, גם אני מצטרף להנ"ל, אם כי לבינתיים ניסיונותי העלו חצץ, כאן למשל, אולי הצבע האדום יזיז לו משהו, בו"ה.
מסכים עם שרגא ומוסיף והולך. שלמה - אתה מגזים
האם ראוי שתופיע בערך תמונה שצולמה בעצם ליל הסדר?
(תמונת החיילים)
מכלולאים פעילים מה דעתכם ?
כיוון שזה תמונה רשמית של צי ארצות הברית רוב הסיכויים שהיא צולמה על ידי גוי.
אבל בכל זאת זה צורם, לא?
אם זה צולם על ידי גוי אז זה לא צורם כלל, יש תמונות והסרטות מתפילות ראש השנה באומן ואירועים רבים נוספים.
מצווה גדולה לגוי לצלם בשבת קודש
גוי ששבת חייב מיתה
ואם זה מסתבר שזה גוי אז לא צריך לכתוב לדעתי
אבל מי אמר שזה באמת צולם ע"י נכרי? על סמך השערה חלשה?
סייג לדבריי לעיל: שמו של הצלם הוא ג'ייסון זלסקי, מומחה לתקשורת המונים בצי ארצות הברית. השם הזה יכול להיות יהודי ויכול להיות גוי ממוצא פולני רוסי או אוקראיני. זה לא השערה חלשה כי בוודאי ש-99% (אם לא יותר) מהמשרתים בצבא ארצות הברית הם גויים אך ייתכן וכיוון ששמו ידוע זה כבר מבטל את ההסתמכות על הרוב. לדעתי אם הוא היה יהודי הוא בטח היה יושב לשולחן הסדר עם חבריו ולא מצלם. מן הראוי שהעניין יובא בפני מורה הוראה מוסמך, אבל אין צורך להסיר בנתיים את התמונה בגלל הספק.
לא דיברתי על הסרת התמונה, אלא על הציון שצולמה ע"י נכרי.
צודק. לא לכתוב צולם על ידי גוי עד שהעניין יתברר.
אם מישהו יכול קצת לחפור ברשת ולחפש מידע על הצלם Jason R. Zalasky, זה יפתור לנו את הספק. פשוט אצלי כל האתרים האלה חסומים.
אכן מצויין
ג. א. מצטרף