דויד מסופקני מאד אם אינו צריך להיות האליל ה"כל-יכול", אבל בכל מקרה, למה לשנות מ"הקל"? זאת המדיניות באופן כללי לגבי שם זה.
שיחה:כנסיית האליל הכל-יכול/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
המדיניות שהתקבלה בעבר היא לתקן מהמדיניות העתיקה של "קל" ל"א-ל" כי "קל" מבלבל ובעל משמעויות שונות (וגם יש פוסקים שיוצאים נגד השימוש הזה כמעוות שם ה' לחינם, מה שאין כן ב"אלקים").
לגבי הרישא עיינתי ואתה לדעתי צודק ואשנה ל"אליל"
לגבי הרישא, איני בטוח בכך, שרגא טען שהכוונה לקב"ה. לגבי הסיפא, נדמה לי שלא נהוג כך, תפנה אותי בבקשה לפרסומים הרלוונטיים.
ככל האמונות הנוצריות שמערבות את הבורא עם יצורים בני תמותה, לדעתי אליל.
גם לי נראה כך בתוכן הערך שמדובר על אותו האיש שכביכול יתגלה בעתיד בדמות הכ"כל-יכול".
לגבי הסיפא, אנסה לקשר למה שידי מוצאת כעת:
המכלול:לשון#כתיבת_שמות_הקודש - במדיניות פה כתוב אפי' לגבי אלקים שאם יש צורך להבהיר אז לכתוב א-להים.
המכלול:סינון/מדיניות_הסינון#שמות ה' שאינם נמחקים, המכלול:מיזם שמות הקודש - בשני אלה כתוב בפירוש רק "א-ל".
ולקינוח לגבי מה נהוג, הנה עשרות שמות ערכים שהיה אפשר לכתוב עם ק' וכתוב עם מקף:
- לא-ל_עורך_דין
- א-ל_יבנה_הגליל
- לך_א-לי_תשוקתי
- א-ל_מסתתר
- ברוך_א-ל_עליון
- אגדלך_א-להי_כל_נשמה
- המרכז_הרפורמי_עמנו_א-ל
- מבצע_זעם_הא-ל
- א-ל_רחום_שמך
- י-ה_א-לי_וגואלי
- אתה_א-ל_כביר
- אשיר_לא-ל_אשר_שבת
- א-ל_מאד_נעלה
- עזרני_א-ל_חי
- יום_זה_שירו_לא-ל
- א-לי-מות
- א-ל_אדון_על_כל_המעשים
- א-ל,_נצור_את_הצאר!
- א-ל_מלא_רחמים
- צבא_ההתנגדות_של_הא-ל
- בא-ל_נשים_מבטחנו
- שמע_הא-ל
- אגודת_חסרי_הא-ל
- אגרוף_הא-ל
- משחק_א-לוהות
- א-לוהי_הדברים_הקטנים
- ליל_שמורים_אותו_א-ל_חצה
- בית_הכנסת_בית-א-ל_(קזבלנקה)
- בת_אהובת_א-ל
- משפט_הא-ל
- שם_א-ל_קמתי_לברך
- בית_הכנסת_בית_א-ל
- אקס-מן:_הא-ל_אוהב,_האדם_הורג
- א-לי_אתה
- על_הפרופורציה_הא-לוהית
- בית_הכנסת_עמנו_א-ל_(פירושונים)
- א-לי_חיש_גואלי
- א-לי,_עזור_לי_לשרוד_את_האהבה_הקטלנית_הזו
- מלך_עליון_א-ל_דר_במרום
- שלושה_דברים_שהא-ל_לא_היה_צריך_לברוא:_פרסים,_יהודים_וזבובים
- א-ל_נורא_עלילה
גם אם הכוונה לאותו האיש, הכינוי 'אליל' מתייחס בדרך כלל לאלוהים של עובדי אלילים, ולא כלפי אמונת הנוצרים שהיא בשיתוף.
נוטה לדברי שחרחר
גם אם אתם צודקים, צריך למצוא אופציה שלישית, לא להשתמש בשם הקדוש.
בערך בויקיפדיה יש ציטוטים בשם האליל שלפי ניסוחם לא נראה שמיוחסים לאותו האיש אלא לאיש אחר מהדורות האחרונים
שרגא, אני חושב שאם לא מוחקים, כבר עדיף להשאיר בשם הקודם. זה לא טוב לעשות דברים טמאים צביון ושם טהורים
לא מוחקים כי אפשר לסנן את זה, ולא משאירים בשם הקודם כי זה שמות הקודש, אגב הם מתכוונים לאותו קל שאנו מכוונים רק שמעשיהם אינם רצויים, אם כי אולי אפשר "כנסיית הא-ל" אבל אם כן זה על הכל לא רק על זה, בו"ה.
מה זה על הכל? יש לך עוד דוגמאות?
אין נושאים ישנים יותר