בקשר לעריכה זו, הוא צודק. אבל לא מדייק. רב ייצחק שייע ביקש/הורה שיפסיקו לקרוא לו בתואר "אב"ד אשדוד", וכך לא כותבים עליו ב"דעם רעבנס הויף". ידוע.
שיחה:הרב יצחק ישעיה הגר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
גם אם אתה חושב שזה מידע אנציקלופדי \נצרך. תביא מקור. לא מכניסים דברים כאלו לעולם ללא מקור.
לא דיברתי כלל על ענין ההוספה לערך, ולא על שום דבר שקשור למכלול. דיברתי רק בנימה אישית עם ידידי הרב טישיו שרציתי ליידע אותו בנייעס. אם זה לא חוקי שאני משוחח איתו אז אפשר למחוק את הרשומה.
הכל טוב, רק שדף השיחה הזה הוא ציבורי. וזה קפץ לי ברשימת המעקב.
חוקי לחלוטין שתשוחח עם טישיו כאוות נפשך. יש לו דף שיחה וכתובת מייל.
יום גדוש בהצלחה לשניכם.
תודה תכליתי. הצורה שזה נכתב פגעה בכבודו, מכיון שלא נכתב שזה על פי בקשתו. בכל מקרה אני חושב שהמידע לא כ"כ אנציקלופדי, אא"כ יש איזה תיעוד על איזה הכרזה או בקשה רשמית שלו בנושא.
צודק במאת אחוזים.
בקשר לעריכה זו, נא להבהיר: 1) מדוע מחקת את הקישורים הפנימיים. 2) מדוע שחזרת עריכות ללא סיבה (במילים אחרות "השחתה"). 3) מדוע החזרת את הפטפטת המיותרת אודות היתומים שאינם מבני החסידות? די בכך לכתוב שעוסק ביתומים, ומובן שזה כולל את בני כל החוגים. 4) היכן משמשים בניו כרבנים?
לידיעתך, השחזור שביצעת עונה לשם השחתה, וחזרה על פעולות מסוג זה עלולה להביא לחסימתך
לא הסברת למה השחזור עונה לשם השחתה, אשמח לשמוע מדוע.
- תיקנתי. סליחה על השחזור המלא.
- ציינתי סיבה.
- לא פטפטת ולא מיותרת. זהו פרט חשוב, שאין לזלזל בו.
- בנו הרב מנחם מענדיל משמש כרב בקהילת תורת חיים באשדוד.
1-2) מה תיקנת והיכן ציינת? אם רצית להוסיף "הרב" לבן אחד, יש דרך מאד קלה לעשות זאת. לא דרך שחזור מלא. אי לכך, הדבר שעשית נקראת "השחתה".
3) מה בדיוק חשוב? עסוק ביתומים הכוונה בכל יתומי בית ישראל ל"ע. אין צורך לפטפט סתם.
1-2) תיקנתי וציינתי. כוונתי שתפנה לערכים אחרים ברחבי המכלול, ואם ברצונך לסנן דווקא את התוארים, אתה מוכן להיכנס לערך הזה, ולעשות את זה שם. מספיק התעסקת בערכים הקשורים לויזניץ.
3) כבר ציינתי, זה חשוב ועוד איך, אם אתה טוען שלא כך, אתה מוזמן לפתוח דיון.
ממש מוותר על המלצותיך היכן ובמה להתעסק. מעניין שבעוד אתה עצמך מתעסק באובססיביות רק בערכי ויז'ניץ, אתה מורה למכלולאים אחרים שעסוקים בניטור כל הערכים לחדול מעיסוק בערכי ויז'ניץ.. פרודכס בתפארתו.
ושוב, שחזור מלא רק כדי להוסיף "הרב" היא השחתה לכל דבר ועניין.
מה שציינת שזה חשוב - לא מוסיף כלום. הוספת המשפט הזה בערך הינה סתם פטפטת מיותרת, שמשחיתה את הערך.
אתה יכול לפתוח לעצמך את "ויז'ניץפדיה", ושם תכניס את כל מה שחשוב בעינך.
בהצלחה
כמו כן, מה פירוש "בנו משמש כרב הקהילה באשדוד"? הוא גר שם, והוא גם בנש"ק, ולכן הוא ה"שיינער איד". נו, אז לכן הוא זכאי לתואר? במקומות מעין אלו, "רב בית המדרש" אינו מהווה חותמת על היותו אישיות תורנית (ובמילים אחרות: יש לו היתר הוראה? ויש מקור לכך?).
הוא הוכתר ע"י סבו מרן אדמו"ר מויזניץ שליט"א.
נראה לי שזה מספיק "חותמת" על היותו אישיות תורנית.
ממש לא.
"הוכתר". נו, באמת. כבר כתבתי לעיל מה משמעות המינוי הזה.
אין בזה סרך של תורניות
- אכן כך. אני גאה בכך שאני עוסק ב"אובססיביות" כלשונך, בשמירה על ערכי ויזניץ.
- על כך אני אומר, תיקנתי.
- אתה מוזמן לפתוח על כך דיון, כפי שאמרתי (אגב, אינני מבין מדוע הלכת כה רחוק שהוספה זו "משחיתה את הערך").
- אני אכן מעוניין בכך, אינני יודע איך עושים את זה. אם תסביר לי - אשמח מאוד.
1) עורך כזה, אינו מזוהה כאחד שבא לתרום, אלא כמי שבא לקדם אג'נדות אישיות. לכן היחס לעריכותיו היא בהתאם. קח זאת בחשבון.
2) שוב, מה בדיוק תיקנת? סה"כ שחזרת עריכות תקינות, כדי להוסיף מילה אחת "הרב". אם זו לא השחתה, מה כן השחתה?
3) לפתוח דיון על מה? כל פטפטת מיותרת המסרבלת את הערך - משחיתה אותו. מה לא מובן בזה?
ואגב, שאלתי אם הבן שלו קיבל היתר הוראה. אם לא - אין לו זכאות לתואר
- מתנצל, התכוונתי לומר: אני משתדל לתרום למכלול כמה שיותר. אולם כשבא מישהו וגורע מערך מחסידות ויזניץ - הדבר מפריע לי. פשוט מאוד.
- על זה כבר השבתי, שתיקנתי בחזרה את הקישורים הפנימיים שלך.
- לא אתייחס לדבריך על פרט זה, אם כי לפי הכללים כדי לחזור על עריכה צריך לפתוח דיון.
- אם הוא הוכתר ע"י סבו הוא זכאי לתואר.
1) ואילו כשאני רואה אחד שמוסיף לערך דברים שמריחים קידום אדמו"רו יותר מקידום המכלול זה גם מפריע לי מאד
2) לא תיקנת.
3) זהו. הדיון כבר נפתח ולא התחדש בו דבר.
4) בויז'ניץפדיה אלו הכללים. לא במכלול. כאן צריך להיות "אישיות תורנית" (או לפחות רב קהילה במידה שהקהילה כפופה אליך). במקרה זה מדובר עם כל הכבוד באברך צעיר, והקהילה לא כפופה אליו אלא לאביו או לסבו
- אני משתתף בצערך.
- תיקנתי. אתה יכול לראות כאן: https://www.hamichlol.org.il/w/index.php?title=%D7%94%D7%A8%D7%91_%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7_%D7%99%D7%A9%D7%A2%D7%99%D7%94_%D7%94%D7%92%D7%A8&diff=next&oldid=2189148
- איפה בדיוק נפתח הדיון?
- כפי שציינת בסוגריים - הוא רב קהילה, והוא אכן זכאי לתואר. אכן עם כל הכבוד, ואכן מדובר באברך צעיר (לא ידעתי שהתואר "הרב" מגיע עם השנים).
1) התלוננת שמפריעים לך מחיקות בערכי ויז'ניץ, ולכן כתבתי שלעומת זאת - למכלול מפריעים ההוספות שלך. אין בזה שום צער, והשתתפותך מיותרת מלכתחילה.
2) זה נקרא תיקון?! תראה את הקישו"פ שהוספתי כאן, ותאמר לי במה בדיוק תיקנת זאת?
3) הדיון נערך כאן (אתה עיוור או משהו?).
4) ממש לא, וקצתי בדיונים המייגעים.
בתגובה האחרונה של מבין ומאזין יש קישור למכלול, ולא כך אמורים לקשר, רציתי להסב את תשו"ל לדף הנ"ל
ההיגד מיותר, אבל גם הדיון הזה מיותר.
כאשר עריכות ממין אלו (דהיינו שיחזורים והשחתות) לא יבוצעו - הדיונים אכן יהיו מיותרים, ואז יקויים בנו חזון אחרית הימים גר זאב עם כבש וגו'
קודם אתה מוזמן למחוק כאן את התואר "הרב" משלום רוקח.
הדיונים האלו כבר נמאסו. רק למען ההגינות אציין את הנכתב אודותיו "משמש כראש כולל 'ברכת אהרן' בבני ברק".
יש לו היתר הוראה? אם לא - אין לו זכאות לתואר.
בל"נ זו הפעם האחרונה שאני מגיב לך בדיון טרחני זה, וגם זה לפנים משורת הדין.
ראש כולל הוא אישיות תורנית. לא מובן מאליו?
מה פירוש "ראש כולל 'ברכת אהרן'"? הוא בנש"ק, ולכן הוא ה"שיינער איד". נו, אז לכן הוא זכאי לתואר? במקומות מעין אלו, "ראש כולל" אינו מהווה חותמת על היותו אישיות תורנית (ובמילים אחרות: יש לו היתר הוראה? ויש מקור לכך?).
אין צורך בהיתר הוראה כדי להיות אישיות תורנית. ראש כולל בהחלט מהווה אישיות כזו.
אם אי מי הוכתר כרב קהילה על ידי אדמו"ר, הוא בהחלט אישיות תורנית.
נו נו, בעיניי מגוחך לקרוא "רב קהילה" לאברכצ'יק בן 28 (ראה זהותון), שקרוב לוודאי שלא "הוכתר לרב", אלא משמש כ"שיינער איד" של קהילה קטנה (שמורכבת כנראה מאברכים עוד יותר צעירים), ובוודאי שאין בכך משום "אישיות תורנית".
נו נו, בעיניי מגוחך לקרוא "ראש כולל" לאברכצ'יק בן 28 (ראה זהותון), שקרוב לוודאי שלא "הוכתר לראש כולל", אלא משמש כ"שיינער איד" של כולל קטן (שמורכבת כנראה מאברכים עוד יותר צעירים).
מבין ומאזין זו אזהרה שניה, אחרונה לפני חסימה.
הודעה מתגרה מסוג זה, שאינה שייכת במישרין לערך, היא הפרה בוטה של כללי ההתנהגות.
?
בטח אנשים רוצים שהערך יהיה כמה שיותר גדול. וזה מובן. (גם אני רוצה כך על ערכים שאני עורך)
אבל לבינתיים דף השיחה יותר גדול לא חבל?
ממש מצחיק לראות דיון ארוך ומסורבל, על הוספת 'הרב', עד כדי הבאת מקור מוסמך + היתר הוראה עדכני... לא מדובר על פתיחת ערך, אלא סך הכל להוספת תואר מקובל למי שנושא במשרה תורנית כל שהוא (גם אם הוא ר"מ בסדר שלישי בישיבה קטנה... כל שכן כאשר מדובר על רב קהילה).
באשדוד יש קהילות רבות של חסידות ויזניץ, כשמספר האברכים בהם עולם על אלף. על כן מלבד רבנותו הראשית של 'הרב יצחק ישעיה הגר' על כלל הקהילות, ישנם תת רבנים לכל קהילה, ואחר מהם הוא בנו הבכור הרב מנחם מנדל, כשבתפקידים רבים הוא משמש כ'ידא אריכתא' של אביו, בשל העובדא שהוא מתגורר באשדוד, לעומת אביו שעדיין מתגורר בבני ברק.
בעלי זכות הצבעה, האם לדעתכם הפרט שהרב יצחק ישעיה עוסק בסיוע תמידי ליתומים, ואף לכאלה שאינם נמנים על בני החסידות, מיותר? אשמח לשמוע את חוות דעתכם.
כאן לא עורכים הצבעות. הצבעה נערכת בדף ייעודי בתום דיון ממושך ללא הסכמה בדף השיחה.
אשמח אם תסביר לי מה זה דף יעודי.
תקרא את המכלול:הצבעת מחלוקת
קראתי. לא הבנתי. תסביר לי בקצרה.
אז תקרא שוב. אין יותר קצר מזה.
הדף נהיר וברור.
חבל.
בקיצור, הצבעה היא לא אופציה טובה כי היא כופה על דעת המיעוט. האופציה הטובה היא דיון. לכן לא פותחים הצבעה בלי דיון. תסיימו דיון ואם לא תהיה הסכמה תפתח הצבעה לפי איך שמתואר בדף שספרא קישר לך.
אני כמעט בטוח (אבל באמת כמעט). אם לא אז הוא רב בויז'ניץ ברכפלד. בשיבה גדולה אני באמת לא יודע יכול להיות בישיבה קטנה.
כדאי שתכניס מידע למכלול, רק מידיעה ברורה, ולא מהשערות! שנה טובה ומתוקה!
לכבוד שמש מרפא. לא חסרים ערכים בהם יש יותר מתמונה אחת. כגון:
2) הרב נחום דב ברייאר הרבי מבאיאן.
3) הרב ניסים קרליץ.
4) הרב חיים קניבסקי.
6) הרב דוד טווערסקי הרבי מראחמיסטריווקא.
7) הרב זלמן לייב טייטלבוים הרבי מסאטמאר.
9) הרב משולם אליעזר לייפער הרבי מפיטסבורג.
10) הרב שמואל יעקב קאהן הרבי מתולדות אברהם יצחק.
11) הרב יקותיאל יהודה הלברשטאם הרב מקלויזנבורג.
12) הרב בן ציון אריה לייבוש הלברשטאם הרב מבאבוב.
13) הרב אברהם ישעיהו קרליץ ה"חזון איש".
14) הרב שלמה זלמן אוירבך.
15) הרב שמואל אוירבך.
16) הרב אלעזר מנחם מן שך.
17) הרב חיים גריינימן.
18) הרב יוסף שלום אלישיב.
19) הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן.
20) הרב אשר דויטש.
21) הרב משה שטרנבוך.
22) הרב מנחם מנדל הגר.
26) הרב שלמה זלמן אולמן.
28) הרב דב לנדו.
29) הרב יעקב אדלשטיין.
31) הרב אליעזר זאב רוזנבוים האדמו"ר מנדבורנה.
לאור דברי אלה, אבקש שתחזיר את התמונה.
מבין ומאזין הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
בוקר טוב שמש מרפא.
אני ממתין לתגובתך, שמש מרפא.
קח בחשבון שאולי יש לי דברים יותר חשובים לעשות. בכל מקרה מעולם לא כתבתי שאסור שתהיה יותר מתמונה אחת בערך. יותר אין בדעתי להתייחס לעניין השולי הזה. גמר חתימה טובה.
אז אני מעלה בחזרה.
רק מעיר את תשומת לבך, בדר"כ יש בכל ערך תמונה אחת רגילה של נשוא הערך, וכשיש עוד תמונות זה בדר"כ תמונות עם אלמנטים שיש בהם ערך מוסף כלשהו.
גם אני לא מתכוון להכנס למריבות על שטות כזאת, במיוחד שאין הגדרה חד משמעית מה אמור להיכנס, זה ברור שיש תמונות נוספות שאפשר להכניס, ומצד שני ברור שהצפה של תמונות היא מיותרת לא אנציקלופדית ולא מקובלת, לדעתי שמש מרפא צדק בהסרה של התמונה שלא מוסיפה כלום, אבל אני לא הולך להסיר לך, אם מישהו אחר יסיר לך הרי אני מצביע כבר עכשיו בעד הסרה. (ספציפית התמונה גם פשוט לא יפה, לטעמי).
מלבד זאת יש משמעות לכמות התמונות ביחס לגודל הערך, ככל שהערך עצמו קטן יותר כך מומלץ להוסיף כמה שפחות תמונות כדי למנוע עומס ויזואלי.
אפרון הסביר מצויין. לא יודע איך הבנת מדברי שאפשר להחזיר.
אפשר להוריד את הכותרת ערך ללא מקורות, לדעתי אין הרבה מה להוסיף גם קישורים וגם הערות מכיוון שהוא מאד נחבא אל הכלים ואין כמעט פרטים על אישיותו .
וזאת סיבה לתהות על חשיבותו האנצי'.
החשיבות הינו משום שמשמש באופן רשמי כמנהיגם של קהילות ויזניץ באשדוד המונה מאות חסידים.
מתוך המכלול:
רבנים
- רבני ערים בארץ - זכאים לערך.
הכוונה לרבני ערים, לא מנהיגי קהילות, ומשם ראיה.
רב קהילה של שמונה מאות משפחות לפחות בודאי זכאי לערך
א רוזן איפה אתה רואה פה שיש הסכמה לכך שלערך יש מקורות!
אין נושאים ישנים יותר