בעקבות מלחמת העריכה בערך זה הפעיל דויד הגנה על ערך זה ל24 שעות, אבקש מכל המכלולאים המעוניינים ובפרט אפרון חכמת המלכות מכון תפארת אבות האמת והשלום צופר הנעמתי שכבר היו נוכחים בדיון, להעביר את במת הדיונים לשיחה תחת כותרת זו, ישנם כמה נושאים שעליהם יש אי הסכמות:
א- האם להזכיר את השתתפות הרב בעצרת של הפלג הירושלמי, ישנם מכלולאים הטוענים שזה היה מחוסר ידיעה על הקשר לפלג ולכן לא רלוונטי.
ב- האם להזכיר שבעבר יצא נגד ארגון השומרים בלונדון ואסר על בני קהילתו להשתתף, ישנם מכלולאים הטוענים כי השומרים יישרו איתו קו ולכן זה לא רלוונטי.
ג- ניסוח התנגדותו לפסיכולוגיה, יש מכלולאים הטוענים שהניסוח "כמו כן אוסר ללמוד פסיכולוגיה" אינו נכון מכיוון שהרב בעד פסיכולוגיה המבוססת על התורה.
ד- ישנם שתי עריכות ישנות יותר אחת על הפאות בעניין חשש עבודה זרה והשני ניסוח של התנגדותו לחיסונים (האם להכניס את אמירתו בעניין אי עליית התמותה הכללית מהחברא קדישא).
בבקשה לא להיקלע שוב לדיבור שאינו עדין, ואין להשתמש בדיבורים הקשורים לגופם של עורכים.
שיחה:הרב יוסף בנימין וואזנר/ארכיון
אדרבא יראה הקהל וישפוט
אולי אפילו נסתדר בלי הקהל, כפי שראית הנושאים ערוכים ואתה מוזמן לייצג את עצמך אני בטוח שתעשה את זה יותר טוב ממני, עדיף תתייג את מכון תפארת אבות שיגיב.
לגבי א. ברור שדעותיו - הם כמו הפלג הירושלמי אם כי ישנם מאנשיו שזה לא מוסיף להם כבוד לדעתם והם מנסים לטשטש עובדה זו בתואנה שהוא לא ידע - טענה מגוחכת - ושיטתו זה וכמו האדמור מבוהוש והרב אלטמן מחוג ח"ס ועיין בהקדמותיו לספריו שהוא פוסק שמדובר בשעת השמד
ב. ארגון השומרים במכתבו כותב "התנגדות רעיונית" לקיום שומרים שזה מעין שלטון עצמי בגלות וכן לא ברור מה המקור שחזר בו
ג. בכל העולם מקובל פסיכולוגיה מדעית כמו פסיכואנילזה וסי בי טי ודומיו ואין כזה דבר פסיכולוגיה עפ"י תורה ואולי יש לציין שהוא תומך במוח אחד ומטוטלת - פסיכולוגיה אלטרנטיבית בשו"ת ידות הלוי ח"ב סי' כט
ד. כיון הוא טען שהשלטון משקר הן בנתוני התחלואה והן בתמותה והמגיפה זו פייק ראוי לציין דעה זו
ה. ואני מסתפק אם להוסיף את התנגדותו החריפה נגד השתתפות בערבי שירה - לגברים בלבד ראהרבני סאטמר נגד אברהם פריד - כיכר השבתhttps://www.kikar.co.il › בית › ברנז´ה › אנשים
ולענין אחר יש להוסיף בביוגרפיה שלו ששימש כמנהל רוחני של ישיבת סאטמאר בני ברק במשך מספר שנים וכן עובדות היותו מדריך חתנים ועוסק בעניני שלום בית וחיבר ספרים בנושא.
נ.ב. מוח אחד ומטוטלת אינה פסיכולוגיה אלטרנטיבית. אלא רפואה אלטרנטיבית. בניגוד לפסיכולוגיה שנחשבת טיפול, מוח אחד נחשב אבחון בלבד.
ספרא מה הניסוח הנכון לדעתך בערך לפי ניסוח העובדות של "צופר הנעמתי" (נגד פסיכולוגיה בעד פסיכואנליזה וCBT) ולפי הניסוח של "חכמת המלכות" (נגד פסיכולוגיה ממקורות מחקריים וכו' בעד פסיכולוגיה ממקורות התורה).
אין לי מושג. כדאי לכתוב את העובדות בניסוח יבש עם מקורות. מה שללא מקורות יש למחוק, גם אם הוא ידע אישי של עורך כלשהו.
א. האם הוא סובר להתייצב בלשכת הגיוס? התשובה הוא כן. האם מוסדותיו לוקחים כסף מהמדינה? כן, קרא להשתתף בהפגנות של הפלג? לא. ועוד ועוד, זה שמדובר בשעת השמד שהשלטונות מנסים להרוס את היידשקייט אין אחד שלא מסכים לזה. המחלוקת הוא רק בדרכי הפעולה. אז אל תוציא דברים מהקשרם.
ג. יש מטפלים השואבים את כל ידיעותיהם מתוך התורה, (הוא עצמו למשל) ראה https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?style=20&p=149921
ד. אולי נכתוב גם את הטענות על גזירת הגיוס וטענותיו נגד השומרים וטענתיו נגד הפסכלוגיה ??? אולי יש מקום בהערת שוליים.
ה. אולי תוסיף בביוגרפיה של כל גדולי ישראל שיצאו נגד ערבי שירה את הנתון הזה?
א- צופר הנעמתי אשמח אם תוכל לפרט במה דעותיו מתאימו עם דעותיהם של אנשי הפלג הירושלמי.
ב- במהלך הדורות היו רבים מחכמי ישראל שהיה להם הבנה מיוחדת בנפש האדם, לא נראה לי שקוראים לזה "פסיכולגיה" אלא הבנה בנפש האדם, אשמח אם חכמת המלכות יוכל להאיר את עיני, מה המשמעות של פסיכולוגיה זו, האם יש מחקרים בנושא? מישהו שאחראי להחליט מי "מקבל תעודה" [כמו בכל מקצוע אחר לא כל מי שמלמדים אותו משהו, ראוי שהוא יתעסק אם זה, לא לכולם יש כישורים מתאימים]? וכו'
ג- למה בחלק העוסק בדעותיו לא לכתוב את טענותיו בכל מגוון הנושאים הנ"ל?
ד- למה זה לא נוכן לכתוב על התנגדותו לערבי שירה לגברים - אם זה אמיתי וזה עם מקורות וזה אנציקלופדי, אם לדעתך צריך להוסיף את זה גם אצל אחרים זה אמר להיות דיון נפרד.
אדמו"רים ורבנים התכנסו בבני ברק: "להעביר את רוע גזירת הגיוס" - JDNhttps://www.jdn.co.il › העולם החרדי › חדשות המגזר פה נכתב בשמו ניהל והנחה את האסיפה הגרי"ב וואזנר ראש ישיבת חכמי לובלין, שתיאר את המצב הנורא של אישור חוק הגיוס, והזכיר את הוראתו של זקנו מרן בעל שבט הלוי זצ"ל עוד לפני החוק הקודם, שאין להתפשר על שום בחור, בכל מצב שהוא, ויש להילחם מלחמת עולם, ולא לדבר על שום מילה של יעדים ומכסות ע"כ
וזה תואם את עמדת הפלג והעדה החרדית כמו כן בשו"ת ידות הלוי ח"ד פוסק שמדובר בשעת השמד ונכון שהוא מאשר לבחורי הישיבה להתייצב זה מכיון שבקהילה הוא ממשיך את המדיניות של סבו שכן אחז עם גישתו של הרב שטינמן. ואף התבטא פעם הרב שטינמן הוא הגנרל שלנו - ולכן בפועל הוא ממשיך לקחת כסף מהמדינה אך זאת ללא קשר עם לדעתו האישית - שכן הוא רואה את עצמו חסיד של הויואל משה מסאטמאר ואף נוסע לפעמים ליו"ט להאדמור מהר"א מסאטאמר כמו"כ את בניו הוא שלח ללמוד בסאטמאר - בספרו ראה חיים כותב על חיוב לנהוג שיטת רבנו תם גילוח הראש לנשים - כשיטת סאטמאר
וראה בתקשורת
לא יסור שבט מלוי: הכירו את ה'ממשיך' לבית הרב וואזנר | - כתוב עם הכתרתו, משרטט 'בחדרי חרדים' פרופיל לדמותו של הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, הנודע בדעותיו הקנאיות בחוגי סאטמר שכעת לקח על עצמו את עול הקהילות והתפקידים שכיהן אביו.
על הבנתו בחינוך ובשלום בית כתוב
נודע שמו כמי שרבים רואים בו דמות להתייעץ כמו בכלל משעולי החיים, כך שלצד היותו פוסק נודע, אף רבים נהגו להתייעץ עמו בענייני הנהגות הבית, ובעוד נושאים, חלקם עדינים ורגישים, בהם נודע הגרי"ב כבעל חכמה עצומה להתוות דרך....המונים שמגיעים להתייעץ עמו בהיותו מבין גדול בחינוך ובנפש ילדים, ובטבעו הוא מרים בחורים שזקוקים לעזרה ומצב רוח, ואף מדריך בחורים לקראת חתונתם.... התלמידים מזכירים את המערכות הציבוריות בהן הוא נטל חלק בשנים האחרונות, בהן חברותו בוועדת הרבנים לענייני תקשורת, דרשותיו נגד 'פאה נכרית',
נראה יותר קשור לסאטמר מאשר לפלג הירושלמי.
הייתי אומר שאפשר לקרוא לזה עמדותיו בנושאים ציבוריים , במקום " דעותיו , עיין ערך הרב שמואל הלוי וואזנר .
גם צופר הנעמתי מסכים, ולטענתו רק בפועל סובר להתייצב בלשכת הגיוס ורק בפועל לוקח כסף למוסדותיו, ורק בפועל וכו' הרי ברור שצריכים להתייחס לעובדות כמו שהן.
כמו שתפארת אבות מזכיר כל העת שהמכלול אינו ביטאון..
אחרי יומיים הגיע הזמן להתקדם הלאה ולהחליט מה הנוסח
תפארת אבות אולי תכתוב את דעתך
חבל על הזמן
אם תפארת אבות נעלם ולא מגיב, אז מן הראוי שנשנה את הערך כפי שעולה מן הדיון כאן
חכמת המלכות אתה מוזמן להציע ניסוחים מוסכמים לכלל הנושאים וננסה להגיע יחד לניסוח מוסכם, תפארת אבות מוזמן להשתלב בעניין או לא כרצונו.
הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
הניסוח שלי בדעותיו
להוריד את ה'יצא בחריפות נגד ארגון השומרים בלונדון ואסר לבני קהילתו להצטרף לארגון '. שכן אחר ששומרים קבלו פיקוח עליהם הסיר את התנגדותו, ובמקום 'כמו כן אוסר ללמוד פסיכולוגיה והביע התנגדות לקורסים לפסיכולוגיה הנפוצים בציבור החרדי' . שאינה משקפת את דעתו אחר שישנם מטפלים רבים שפועלים ע"פ הכוונתו,
לכתוב התנגד לקורסים לפסיכולוגיה שאינה בראי היהדות והכשיר שיטות טיפול ע"פ היהדות.
להוריד בנושא גזירת הגיוס: להשאיר 'השתתף בצורה פעילה בכנס של חסידויות רבות בנושא מאבק על גיוס בני ישיבות' להוריד את, 'ואף השתתף בכנס של הפלג הירושלמי בנושא',להשאיר 'אך עמדתו היא להתייצב בלשכת הגיוס'. הוא אינו מביע עמדה פוליטית, וכפי שנהג סבו השבט הלוי. שכן האיזכור של הפלג פעמיים מבליט את העובדה של קשר בינו לבין הפלג,
בזמן התפשטות נגיף הקורונה הטיל ספק בהגדרת הנגיף כמגפה, להוריד 'כמו כן' להשאיר 'והביע דעתו נגד סגירת המוסדות' להוריד את בכינוס רבני הפלג הירושלמי' . וקרא שלא למהר ליטול את החיסונים. בתמוז תשפ"א פסק כי נזקי החיסונים הינם בגדר "מיעוט המצוי", וכי אין לכפות על המבוגרים לקבל את החיסון. והוא ממליץ למי שחלה לא לקבל את החיסון, כי במקרים כאלו נזקי החיסונים גדולים יותר, וכי איסור גמור לחסן ילדים.
בקיצור נמרץ הנוסח יהיה כך:
התנגד לקורסים לפסכלוגיה שאינם בראי היהדות והכשיר שיטות טיפול ע"פ היהדות. השתתף בצורה פעילה בנושא מאבק על גיוס בני הישיבות,, אך עמדתו היא להתייצב בלשכת הגיוס, והוא אינו מביע עמדה פוליטית וכפי שנהג סבו בעל השבט הלוי.
בזמן התפשטות נגיף הקורונה הטיל ספק בהגדרת הנגיף כמגפה, והביע דעתו נגד סגירת המוסדות. וקרא שלא למהר ליטול את החיסונים. בתמוז תשפ"א פסק כי נזקי החיסונים הינם בגדר "מיעוט המצוי", וכי אין לכפות על המבוגרים לקבל את החיסון. והוא ממליץ למי שחלה לא לקבל את החיסון, כי במקרים כאלו נזקי החיסונים גדולים יותר, וכי איסור גמור לחסן ילדים.
בתקוה לתשובה מהירה של כלל המכוללים כאן
שכן כל יום שהערך המסולף נשאר הינו כתם שחור על המכלול!
מכלולאים פעילים מה דעתכם.
אני אישית מסתפק, כי כמו שכבר ציינתי אני לא מכיר מקרוב את הרב ואת דיעותיו, ואיני יודע בבירור מה הנכון, אך כפי תבנית:חכמת המלכות מציין דרושים שינויים בניסוח הקיים.
השאלה היא האם אפשר לכתוב את השינויים הללו ללא מקור מסומך, ולסמוך על דעתו האישית על חכמת המלכות (שלי אישית הוא כבר הוכיח שהוא חשוד על שקר), בעוד שכל הפרטים הקיימים כיום כן נשענים על מקורות מוסמכים, וכבר אמרו חז"ל מה הדין ב'ברי ושמא'...
אנסה להביא מקורות לכל פסיק שכתבתי חוץ מהענין של הפלג שאני לא יכול להביא מקורות לכך.
מתנגד לנוסח של פסיכולוגיה, לדעתי יותר מתאים הנוסח "מתנגד ללימודי פסיכולוגיה ובייחוד דרך האקדמיה, מלבד שיטות טיפול שמקורותיהם מהתורה".
בקשר ל'פסיכולוגיה' ההצעה של תבנית:אפרון מצוינת ואניצקלופדית.
בקשר לה'שומרים' אם אכן הוא הסיר את התנגדותו, ויש לך מקור לכך, אז אתה יכול להוסיף את העובדא הזאת. אך אם אין לך מקור לכך שהסיר את התנגדותו, לדעתי לא תוכל למחוק את העובדא הקודמת שהוא התנגד לשומרים.
בקשר ל'קורונה', אם אכן אתה רוצה רק להסיר את המילים שהשתתף בכנס של ה'פלג הירושלמי', לדעתי אפשר למחוק.
בקשר ל'גיוס' לא נראה לי שיהיה ניתן למחוק את העובדה שהוא השתתף בכינוס של הפלג הירושלמי, כי זאת היא עובדא, אלא אם כן אתה מצליח להביא מקור לכך שהטעו אותו. בכל אופן גם לדעתך עיקר הבעיה היא שהוא מוזכר פעמיים בקשר עם ה'פלג הירושלמי', אך אם הוא מוזכר פעם אחת זה לא נורא.
שוב אתה עושה שינויים על דעת עצמך, ללא הסכמה בדף שיחה. סיכמנו שתוכל לעשות שינויים רק אם אתה מצליח להביא מקורות לכך... כמו שהעובדות הקיימות נושאות מקורות...
מצטרף. חכמת המלכות בבקשה לא לחזור על זה שוב.
הבעיה היא ש'חכמת המלכות' אינו מהמכלולאים הקבועים, אלא מה'מבקרים'... מגיע מידי פעם לטפל ב'קדשי שבט הלוי' ונעלם לו... אך עדיין לא קלט שכאן זה לא 'בטאון שבט הלוי'...
אני מסכים עם הצעתו של אפרון.
בקשר למאבקו נגד השומרים שלטענת 'חכמת המלכות' כבר חזר בו, ניתן לציין בערך שחזר בו, ולהוסיף דרישת מקור עד שימצאו לכך מקור.
הפשרה להזכיר את 'הפלג' רק פעם אחת היא פשרה צודקת, שכן רבים מהחסידויות סבורים כן ואף השתתפו בכנס.
יש התנגדות לכל זה?
מסכים עימך בכל לב, ומהשערה שגם האחרים יסכימו כך, אעשה בעצמי את השינוי, ואם תהיה התנגדות אסיר זאת.
מסכים בקשר לפלג, עם השומרים לדעתי עדיף לחכות קודם למקור.
אפרון מה אתה אומר על עריכתי הנוכחית בערך?
תודה, לדעתי צריך להשאיר את השתתפותו בהפגנת הפלג נגד הגיוס, חייבים מקור כמובן.
השארתי את המקור, רק מחקתי את המילים ה'פלג הירושלמי' המשייכו בטעות ל'פלג הירושלמי'.
אני ינסה להסביר את כוונתי, אני לא יכול לראות את המקור, אבל לדעתי השתתפות [חד פעמית] בהפגנת ה"פלג הירושלמי" אינה משייכת רב לאותו פלג, אבל זה כן משייך אותו לרבנים המוכנים להיות בדברים מסויימים עם הפלג הירושלמי, חלק ניכר מהרבנים לא יסכימו להיות נוכחים בהפגנות הפלג על שום נושא.
גם אני לא יכול לראות את המקור, אבל אם הבנתי נכון מדובר בכינוס שהיה לפני כמה שנים בה השתתפו כל האדמורי"ם שאינם מזוהים רשמית עם 'אגודת ישראל', ביניהם אדמורי"ם שמהם עד קנאות הוא כרחוק מזרח ממערב. ואופי הכינוס הוא בוודאי לא היה קשור לפלג הירושלמי, רק ה'פלג' היה זה שכנראה ארגן את הכינוס, ופירסם לאחר מכך את התמונות על מנת שיהווה זה כגיבוי לדיעותיהם. אך אין זה נקרא 'כינוס של הפלג הירושלמי'.
שוב אם הבנתי נכון ומדובר בכינוס הספציפי הזה, אולי מאוחר יותר יהיה לי אפשרות לשבת על מחשב שבו יהיה לי גישה לקישור.
אם אני מבין נכון הכוונה לכנס שאורגן על ידי אגודת החסידים רשפי אש?
זה לא קשור לפלג בשום צורה ואופן.
מעולה, שישאר ככה כל עוד אין מקור אחר.
צופר הנעמתי המכלול אינו 'בטאון' של חסידות מסוימת, המחליטה להעלים מה שלא מוצא חן בעיניה, במכלול מובאים עובדות. אם בכל אופן לא מוצא חן בעיניך הדברים דלהלן 'בכרוזים הפנימיים של הקהילה הוא מוגדר כאדמו"ר, ואף נוהג בגינוני אדמורו"ת', אל לך להלאות זמנך וזמני המכלולאים במחיקות מיותרות הלוך ושוב, אלא להעלות את הנושא כאן.
דעתי האישית: זה לא סוד כי הקהילה היא קהילה ש'הופכת' להיות אט אט חסידות, אך אין זה המובן מאליו שיהיה 'רב הקהילה' אדמו"ר, כי עם כל הכבוד הוא לא ממשיך שום שולשלת חסידים. ולכן אם בכרוזים הפנימיים של החסידות הוא מוגדר כאדמו"ר, מן הראוי לציין זאת בערך.
לדעתי אין שום פשר לכתוב כך
זה מתאים לאבותיו שבעיתונות החרדית לא היו נקראים אדמורים ורק בכרוזים פנימיים אך הגרי"ב שנקרא אדמור בכל העתונות הכללית ומה הקשר לכתוב שבכרוז פנימי הוא נקרא אדמור
לדוגמא ראה פה
וכן בעיתון המודיע הוא נקרא אדמור
והתוכן של המכלול זה נכתב בהתחלה כשעדיין לא נקרא אדמור בעיתונות כמו המודיע .
אולי אפשר לציין זאת בנוסח שונה
שתחת הנהגתו הפכה קהילת שבט הלוי של תלמידי הגר"ש ואזנר - מקהילה הונגרית בסגנון החתם סופר לחסידות רגילה עם אדמו"ר כמו שקרה בדושנסקיא ובערלוי ובחוג חתם סופר ובארה"ב בקהילת וויען
אם אתה יכול לנסות לנסח בצורה יפה ומכובדת - אדרבה! אך למחוק את הקטע ולהתעלם ממנו - לא בא בחשבון!
אבל גם אביו וזקנו התנהגו כמוהו או יותר נכון - קהילתו התייחסה אליו כאדמו"ר, ואם כן אולי ראוי לערוך ערך על קהילת שבט הלוי ולציין זאת שם.
לא מדויק, אצלו (ואולי כבר אצל אביו בחייו) ההנהגה באדמורו"ת ניכרת הרבה יותר.
מצד שני עוד בחיי הגר"ש, הנוסח על השילוט בתוך בית מדרשו (בירושלים) היה בערך "בנשיאות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א"
אין חולק על זה שבעשר שנים האחרונות היא נחשבת כסוג של חסידות, ורבה נחשב כ'אדמו"ר' לכל דבר, אך על מנת להבהיר את השינוי והפנית, צריכים לציין זאת בערך באי אלו שורות.
לעורך היקר שמשנה שוב ושוב ומבליט את הרב וואזנער כאדם קצוני בכל תחום ומנסה לאזכר אותו יחד עם הפלג הירושלמי
אין קשר כיום בין הרב לפלג הירושלמי והקשר בשנים האחרונות אינו מוכיח שהשקפה האדילוגית הם שווים.
והכנס שנערך נגד סגירת המוסדות המארגנים הזמינו את הרבנים כאילו שזה מיועד לכלל רבני העיר
אדון חכמת המלכות, כבר הבהרתי מקודם כי "המכלול אינו 'בטאון' של חסידות מסוימת, המחליטה להעלים מה שלא מוצא חן בעיניה, במכלול מובאים עובדות". אין שום הצדקה למחוק את דיעותיו ושיטותיו כשהם נושאים מקור מוסמך, גם אם הם לא מוצאים חן בעיניך. (דרך אגב, אף אחד לא חושב שהוא חלק מהפלג הירושלמי, גם אם הוא פעם אחת חתם בכרוז יחד איתם).
א. לא מה שמוצא חן בעיניך אמורים לכתוב. צופר הנעמתי צודק בדבריו בכל העולם מכירים בזה שהוא הפך לאדמו"ר אז ההגיון אומר שלא צריך לכתוב את הנ"ל.
לענינינו אני לא יודע מי שינה את הנוסח שכבר היה קיים במשך החצי שנה האחרונה והתכוונתי אליו
הוא הוסיף שינה ומחק בלי קשר וציין כל דבר הקשור לקנאות ולפלג הירושלמי אפילו דבר שולי לחלוטין.
לדוגמ' לכתוב גם שבדרשת שבת שובה הוא יצא נגד הנהגים שחונים על המדרכה? הרי כל בר דעת מבין שלא כל דבר צריך לכתוב.
כל איזכור בכל נושא שהוא מציגים את דמות האיש אז אם מישהו בוחר להבליט כל שהש"ס תורה וכל דרשה שהוא אי פעם דיבר נגד וכו' אז אני אמחק את העובדות.
א. לא אחזור שוב על דברי הקודמים, אך שוב אודיע לך ולידידך (או שאתם אותו אחד) צופר הנעמתי, אשר כפי השערתי אתם משתייכים לחצר 'שבט הלוי', כי גם אם העובדות שדרך אגב אין בהם שום רבב (לא מדובר בסיפור פלילי ח"ו) לא מוצאות חן בעיניכם, אין זה אומר שאין מקומם במכלול, ו'מלחמת עריכה' לא תועיל לכם, כי אז יזדקק לחסום את חשבונכם.
ב. בוודאי שלא כל מה שהוא מדבר בדרשת שבת שובה או בשבת הגדול צריך לכתוב, אך בהחלט תקנות משמעותיות שתפסו כותרת בחדשות, מקומם במכלול. וכפי שיעידו מקורות העובדות הנ"ל כי הם התפרסמו באתרים.
ר' תפארת אבות
אתה אכן לא צריך לחזור על דברים שאין בהם תוכן והגיון.
אגב ההשערה שלך לא נכונה אך אני מיודד עם רבים מבני החצר, ואני יודע מהו ההשקפה המדוברת אצלם.
אז לידיעתך הכיתוב בנושא החיסונים למשל לא הורדתי כי זה ההשקפה שלו וגם אם יש אנשים שלא נעים להם לשמוע זאת, אך בנושא 'הפלג' הדבר פשוט לא נכון והנסיון לקשר אותו לפלג זהו נסיון פסול ומטרתו לשייך אותו לשם,
מעתה מילתך שווה כקליפת השום, אחרי שקר גס שכזה, אחר שכתבת זה עתה בתקציר עריכה 'ערך מסולף על מורי ורבי לא יופיע בשום צורה שהוא', בעוד שכאן כתבת שאינך חסיד שבט הלוי. בכל אופן אצלי זה היה ברור שאינך כותב מבחינה אנציקלופדית, אלא מבחינה רגשית כ'חסיד', וזאת היא טעותך: המכלול אינו בטאון חסידות 'שבט הלוי'...
תצא מזה, אף אחד לא חושב שהוא חלק מהפלג הירושלמי, גם הוא אוחז כמותם בכמה נושאים. בכל אופן החזרתי לגירסה יציבה (אם כי העברתי את הנקודה שהוא מתנהג כאדמו"ר לתוך הערך, ולא בכותרת), ואבקש לבל תמחוק שוב כל זמן ואין פקפוק במקורות.
נשמח לשמוע את חוות המכלולאים פעילים בענין.
ולטובת הענין אציין את הנידון: בערך מופיעים דיעותיו נגד ארגון השומרים ונגד גזירת הגיוס, כמו גם דיעותיו נגד הסגר בקורונה, שכולם נושאים מקור מוסמך, דהיינו שזה תפס מקום בחדשות.
הרב 'חכמת המלכות' טוען שאין זה מן הראוי לכותבם, והוא מוחק את הקטעים הנ"ל שוב ושוב. אבקש ממך להפסיק את 'מלחמת עריכה' עד לשמיעת דיעותיהם של חכמי המכלול.
לא מחקתי קטעים אלו
כל הרוצה יבוא ויראה בעצמו
מחקתי את האיזכור של הפלג הירושלמי שאתה מתעקש להחזירו שוב ושוב
'שקר' לא כתוב בתורה שלך?! אני מבקש ממך להמתין בסבלנות ולהותיר את זה בגירסה יציבה, עד לשמעית דיעותיהם של המכללואים. אם תמשיך את המלחמה אאלץ לבקש את חסימתך.
דרך אגב, הכיוון שלך על 'קהל שבט הלוי' הוא יפה, רק אתה צריך להרחיב את זה והסביר על התפנית שמקהילה הונגרית לחסידות ככל החסידויות, וכמובן לכתוב בצורה אנציקלופדית (לעת עתה זה די רחוק מכך), ואז נוכל למחוק את העובדה שהוא מנהג כאדמו"ר.
ברור שצריכים להזכיר
זה חלק ברור בפירסומו
מי שהחליט שזה גירסה 'יציבה'..
אני מכיר גירסה שהיתה יציבה במשך חצי שנה
ולא גירסה שמשתנה כל עשר שניות
הפרט על כך שהוא מכונה כאדמו"ר, ומלחמתו כנגד פסיכולוגיה, והשומרים. לא קשורים בכלל לפלג הירושלמי, ונמחקים על ידך רק משום שזה לא מוצא חן בעיניך ש'רבך' הוא קצת חריף מידי לטעמך.
א. מלחמתו נגד הפסכלוגיה לא מחקתי נסחתי את זה בצורה נכונה, שכן ישנם טיפולים וקורסים שהוא כן ממליץ ללכת עליהם ואתה כתבת בכיון כללי,
ב. אם הוא פעם נלחם נגד השומרים זה אומר מה שהוא חשב אחרי שנה או שנתים?
לפחות אתה מודה שאתה הוא זה המנסה לשייך אותו לפלג, מודה במקצת..
לא בקיא בדעתו הספציפית, אבל לדעתי אין מי שמתנגד לכל טיפול או קורס, זה ממש לא נכון לומר שבגלל זה הוא לא נלחם בפסיכולוגיה.
רבי אפרון
תודה על הבקשה לחסום אותי - אדון אותך לכף זכות אין זה רק משום שאתה לא בקיא בנושא, ולא מבין דבר וחצי דבר בכל הביוגרפיה של הרב יוסף בינימין ואזנר
בכל זאת אסביר לך ברחל בתך הקטנה
יש מטפלים השואבים את ידעותיהם ע"פ שיטות טיפול שמקורם בגויים
ויש הרבה מטפלים שמטפלים ע"פ המקורות וחכמתת הפסיכלוגיה הכל נמצא בתורה כידוע
והוא נלחם נגד המטפלים הנ"ל, אז בגלל זה לכתוב באופן כללי???
אני ניסחתי את זה בצורה נכונה ואמיתית כנ"ל, משום מה אתם נוטים לתפארת אבות שבתקופה האחרונה נפל לפה והוסיף שינה ומחק וזהו עוד 'הגירסה היציבה'....
לא ביקשתי לחסום אותך על התוכן של השינויים שלך אלא על הצורה בה החלטת לעשות אותם וזה בכלל לא רלוונטי בעניין זה מה דעת הרב האמיתית, ולגוף העניין של פסיכולוגיה (שלא רק אותו ערכת שוב ושוב) לכתוב שמישהו לא מתנגד ל"פסיכולוגיה" אלא ל"מטפלים השואבים את ידיעותיהם משיטות וכו'" זה כמו לומר שפלוני לא מתנגד ללימוד רפואה כי הוא בעד לימודי נטרופתיה, מעניין מה נדרש מאדם להחשב "פסיכולוג" ע"פ חכמת התורה, כמה צריך ללמוד? ממי? ומי אחראי על התוכן והמקצועיות? אני רק מקווה שאתה לא בעד ללכת לרופא שמטפל ע"פ חכמת הרפואה שמקורה מהתורה...
הוא אשר אמרתי חור בהשכלה ואל תתערב בדברים שאתה לא מבין בהם!
גם אוויל מחריש לחכם יחשב... וד"ל
לתשומת ליבך לכללי התנהגות בין חבר העורכים. ניסוחים כאלו כלפי עורכים אחרים - מהווים הפרה בוטה של כללים אלו, ולא נוכל לעבור עליהם בסדר היום.
אתה מתבקש לפנות בכבוד ולדבר בענייניות, יהיה לי יותר קל לקבל את דבריך, וגם לך [אולי] לקבל את דברי...
אין לי מה להשיב בענינים שאתה לא מתמצא בהם.
לידיעתך יש פסכלוגיה יהודית ויש פסיכלוגיה שמקורה אצל הגויים תלמד את הנושא תחקור, תתעמק, ואח"כ תכתוב ככל העולה על דעתך!
אתה מוזמן להביע את דעתך, לא ענית אפילו על אחד מהתמיהות שהעליתי, תנסה לכתוב יותר בעדינות ובכבוד, זה באמת לא מתאים.
אשמח אם תוכל להסביר שוב את דעתך בענייניות ובהתייחס למה שכתבתי.
אגב לכל המבקרים אפשר לבדוק בהסטוריה מי מחזיר את איזכור הפלג
שקר לא כתוב בתורה שלך???
בוש והכלם!
בשפה בוטה זו, יחד עם מלחמת העריכה החוזרת שוב ושוב, אתה מתקרב בצעדי ענק לחסימה, ואז נזכה לקצת שקט.
ניסיתי לעיין קצת בגריסאות הקודמות, אך מחיקותיך המרובות יחד עם עמיתך לעסק, מקשות עד מאוד.
אתה לא צריך להתאמץ לעיין....
אתה הוא זה שביטלת ושחזרת אתה חושב שהמבקרים כאן לא רואים בעיניים
הפעלתי הגנה למשך שעה.
אם העריכות יתבצעו שוב תוך כדי הדיון, נאלץ לחסום.
אני לא5 מבין אותך אדון ספרא היקר
למה הגירסא שהיתה יציבה במשך חצי שנה אינה נשארת
וגירסא של אחד שהאמת אינו נר לרגליו בלשון המעטה מתקבלת??
כבר הובהר לך כי במקרה של 'מלחמת עריכה', מחזירים את העריכות ל'גירסא יציבה', דהיינו לפני 'מלחמת העריכה'. בכל אופן לידיעה בעלמא, כל הפרטים הללו לא הוספו על ידי, אלא רק הוזקקתי להתערב כאשר ראיתי שאתה מוחק את הפרטים ללא נימוק.
תודה רבה, זריז כרגיל, מלחמת עריכה זו מתנהלת כבר הרבה יותר מכמה שעות, בכל אופן תודה.
ספרא לא נראה לי שמספיק פה הגנב לשעה
לענ"ד הקלושה
לא הבנתי מה ההתעקשות של מר תפארת אבות להזכיר שהשתתף בכנסים של הפלג, הרי כפי שהוא בעצמו כותב אין לו שום קשר עם הפלג, והניסוח הנ"ל מטעה את המבקרים שהוא שייך אליהם.
ברוכים הבאים בובת קש
של מי?
מקוה, שמש מרפא, אוהבי השם המחכים, איציק 1 ושאר החברים
אני די מבין את הטענה שהוא לא "מזוהה" עם הפלג הירושלמי, כי אם "מזדהה" עם דעותיה.
הוא כן מזוהה עם אגודת החסידים רשפי אש, שהיא עמותה המתעסקת עם הנושאים שהפלג מתעסק. למותר לציין כי מהיכרות עם אחד מחברי העמותה - אין כל קשר לפלג.
זה שהוא משתתף באספות לא אומר דבר, חוץ מהזדהות עם דעות הפלג.
תודה לך ספרא.
נראה שיש כאן גם מפני דאגה לכבודו של הגאון שליט"א אשר בסייעתא דשמיא נחה עליו רוח ה' בימים אלה והתעטר בכמה עטרין למלא מקום אביו וסביו הגדולים. וחייבים לשקף אותו באופן אמיתי וסביר - ולא לקית כאן אינטרסים. ושים לב שע לפני כמה ימים הוא לא היה מזוהה איתם פתאום כשבעל מחשבת הלוי נפל למשכב נזכרו בו????!!! אתמהה???!!!
נכון שדיעותיו די שוות עם חלק מדעות רבני הפלג אך הוא חסיד ברמ"ח ושס"ה - אגודת החסידים - איך הגיעו להפלג.
תעזור לי רק במדיניות כאן האם מותר שוב לערוך או לא כי אני כבר לגמרי מבולבל...
אל תערוך ללא הסכמות.
בדרך כלל צריך אסמכתאות לכל דבר. כאן אין אסמכתאות, לא שהוא שייך לכאן ולא לשם.
אגודת החסידים רשפי אש (זה השם) היא עמותה שאין פרסומים ממנה ברשת, וא"א לדעת מי מוביל אותה ומי תומך בה.
הרב וואזנר למיעוט ידיעתי לא שייך לרשפי אש, כי אם מזוהה איתם. בשונה מהפלג, שהוא אינו מזוהה איתם, כי אם תומך בהם.
אז קודם כל הנה הקישור לכינוס במדהים רשפי אש לפני שנה בה השתתף הרב וואזנער בהודו והדרו במקום הטבעי שלו https://www.jdn.co.il/gallery/1220347/#comments
בנוסף כמדומני שראיתי כבר מכתב המלצה והסכמה לפעולותיהם הכבירות של אגודת החסידים בארה"ק שהרב וואזנער שליט"א חתום עליה.
אם אתה מסתמך על כינוסים, אז צודקים אלו שמשייכים אותו לפלג. הוא גם השתתף בכינוסיהם.
בקיצור כינוסים זה אסמכתא קלושה.
למשל המלצה והסכמה זה אסמכתא מעולה. אשמח את תעלה זאת.
אכן, קשה לשייך את הרב וואזנר לפלג הירושלמי, אלא שדעותיו קרובות אליהם. ראה איך ניסחתי כעת.
למה למשל קרובות לפלג, ולא אולי לעדה"ח. הרי גם להם יש עמדות זהות בתחום הגיוס.
כי הפלג הכי מזוהה עם המאבק הספציפי הזה, אצל העדה זה יותר נובע מהתנגדות למדינה באופן כללי.
אבל אה"נ, ניתן לנסח בצורה כללי יותר שהוא נוקט בעמדה קיצונית.
- בנוגע להמלצה מקווה מאד שאצליח לאתר את זה ולהעלות.
- זה נכון שאי אפשר לשייך אותו לעדה"ח מאותו טעם שכתב שמש מרפא - אך דוקא לכן נראה לי הוא שייך לאגודת החסידים בארה"ק, ואיך הגיעו לפלג הירושלמי??? ואפילו לפי הניסוח כעת העובדות הם לא נכונות.
- בנוסף דברתי עם חסידיו מקהל שבט הלוי והם לא רואים בו כלל קיצוני כמו הפלג.
- מדובר באיש אשר רוח בו, ואכן נפשו ער לדברים שבקדושה באופן שכל יר"ש צריך לעורר ולהתעורר - ואם נחוץ מאד לכמה מהמכללואים לייחס אותו לקיצוניות הרי שהרבה יותר מסתבר לקשר אותו לחבורה הנ"נ אגודת החסידים
אני מכיר כמה מראשי אגודת החסידים רשפי אש, הם קיצוניים קצת יותר מהפלג (תלוי איזה פלג)
לפי מה שאמרו בתקשורת הוא קשור לסאטמר כאביו שהיה רב של קהילות סטמר בלונדון. אכן יש לסאטמר מאפיינים דומים לפלג, אבל הרבה יותר מדויק לכתוב שהוא מזוהה עם סאטמר.
רבותי היקרים בעקבות הדיון אתמול אני כעת במחקר מקיף אודות דיעותיו האמיתיות של הרב וואזנער ובכלל מתגלים לי עוד ועוד דברים באישיותו הגדולה.
תוך כדי המחקר אני גם שומע יותר פרטים בענין אגודת החסידים, ומסתמן כי אכן הוא יותר קרוב אליהם, וזה לא נכון שהפלג הירושלמי ישתמשו איתו כעוגן. כי כמו שאמרנו אין באסיפות משום השתייכות - כי אם תמיכה מזערית, משא"כ לגבי אגודת החסידים אני שומע יותר ויותר עובדות מוצקות כי הוא לא רק מזוהה אלא חלק ממש, וכשיהיה בידי כל המידע אני יביא לידיעתכם בעז"ה.
לגבי ראשי אגודת החסידים שהם יותר קיצוניים מהפלג, בינתיים לא שמעתי שיח מהסוג הזה עם כל מי שדברתי איתו בשעות האחרונות. וגם כאן כשיהיה לי יותר פרטים אודות המהות של אגודת החסידים אעלה לכאן. ואולי נכון לפתוח דף נפרד לזה.
לגבי כינוסי הפלג זה קשקוש לומר שמכיון שהוא השתתף בכינוסיהם הוא שייך אליהם, זה ברור שהוא מגיע אליהם בתור מישהו מבחוץ כמו שנגיד שהרב צדקה או הרב שמידל הם מהפלג. הוא אמר להצביע עץ? הוא מנוי להפלס?
לגבי אגודת החסידים אני קצת מכיר את הנושא (את התמונה שלו נואם בכינוס שלהם אני העליתי) ויש משהו שבאופן אישי (לא כדעה רשמית של רשפי אש אלא דעותיהם באופן פרטי) ראשי האגודה הם יותר קיצוניים מהפלג עכ"פ חלקם.
אני מציע כפשרה להסכים לנוסח שאותו כתבתי בסוף הערך חסידות שבט הלוי, ואם לא תהיה התנגדות אמחוק מכאן את הפרק שכבר מופיע שם בצורה מעט שונה ומדויקת יותר לדעתי.
כל אחד בא ומשנה ככל העולה על רוחו בלי להסתמך על שום דבר וגם אםן יש איזה מכתב ישן של עשר שנים אחורה מי אומר שכך דעתו גם עכשיו ?
איני יודע מקרוב שדעתו כך
סיפר לי ידידי הקרוב שנכנס אליו לפני שבועות אחדים האם לקחת חיסון לאשתו שבהריון ואמר לו שבשום פנים ואופן לא
ולגבי הקורונה דיברתי איתו אישית על הנושא לפני החיסונים ואמר לי בזה"ל ציטוט מהקלטה
אינני סובר כך, אבל אחר שיש הוכחות רבות מאוד, ואל רק שמועות אלא ששמעתי ממשפחות שאני מכיר אותם ושמעתי מכלי ראשון, שהמונים מתו מחמת בהלה, המונים מתו מחמת פחד, המונים מתו ברעב ובצמא, והמונים מתו מטיפול שאינו נכון,
לכן א"א לקבוע לפי חו"ד הרופאים, מלבד מה ששמעתי מפיהם ומי כתבם של רבה רופאים שהם סבורים שיש כאן גוזמאות גדולות, ואחד הראיות הגדולות, שאנשי החברא קדישא אומרים שאין יותר מתין בשנה החולפת משנה רגילה, וכו', ויש הרבה מה לומר בזה, אבל אני כקול קורא ביער... וה' ירחם
גם כשברח מו"ז מרן בעל שבט הלוי זצ"ל מחמת חמת המציק מפרעשבורג, וסיפר לי שצחקו ממנו גדולים וטובים, שקראו עליו פחדן וכו' וכו', בעל דמיון וכו', ועוד כהנה, והוא עשה מה שעשה, ויצא מה שיצא ה' ירחם, כן ממש הדבר הזה כאן
אני לא בקיא בפרטים, אבל רק לגבי הטענה שלך אני יכול להגיב - בדרך הזאת אי אפשר להביא שום מקור. מי אמר שלא השתנה? אז התשובה היא - שכל עוד לא פורסם אחרת - יש חזקה וחובת ההוכחה על הצד השני.
אם ידוע לך על משהו שהשתנה אשמח אם תעדכן אותנו, לכה"פ בדף השיחה, וננסה לראות אם יש מקורות.
השאלה הוא יותר נכון האם אנשים שאינם מקורבים או שייכים לסביבה של הנ"ל מוסמכים לכתוב מה שהם רוצים
אני לפחות סובר שרק מי שמקורב ומכיר את ההלך הענינים מבין ויודע מהו דעתו השקפתו בכל נושא שהוא,
ולא אנשים המסתמכים על מקורות מידע של אתר חדשות כזה או אחר
אף שבהחלט יש יתרון לקרובים - יש להם גם חסרון גדול שהרבה פעמים אינם ניטרלים. בנוסף - כיון שבאנציקלופדיה כל אחד יכול לכתוב, והוא בד"כ אנונימי, ואי אפשר לדעת מה טיבו, אין בריהר אלא על לסמוך על חכמת ההמונים - זה הרעיון של אנציקלופדיה שיתופית, אחרת צריך להוציא אנציקלופדיה שנכתבת בידי צוות עורכים ידועים - וזה כמובן סיפור אחר לגמרי.
סליחה שאני מגיב לך כ"כ באיחור אבל אני שמעתי את זה מבנו
יישר כח, אבל כמו שכבר כתבתי, זה לא מספיק.
נראה לי שלא הבנת אבל שמעתי מבנו שהוא מתנגד לחיסונים ויתרה מזאת עכשיו אירס את בתו וחיפש הורים שלא מתחסנים וחתן שלא מתחסן
אהה יישר כח, עוד יותר טוב.
קובנא, ספרא, ושאר המכלולאים הוותיקים.
בבוקר צירפתי קישור לקובץ מצורף שהתפרסם בפורום לתורה, העתק מדרשה שנא בעניין החיסונים.
לדעתי עדיף היה להעלות את הקובץ עצמו בקישור זה, אך חששתי מפני זכויות יוצרים.
אשמח לשמוע מה דעתכם, האם קובץ מצורף שהתפרסם באחד הפורומים, הוא מוגן בזכויות יוצרים, או שהוא חופשי ומותר להעלותו כאן תחת רישיון חופשי ?.
אני נוהג בכאלה מקרים להעלות את הקובץ לדרייב שלי ולקשר אליו.
הדרשה הופצה בלי שום רשות של שום גורם וסלפו כמה מדבריו
ראינו את השינויים, אך לדעתי לא ראוי שיהיה כאן שום איזכור של הפלג הירושלמי אפילו לצד השלילה, מה גם שקבלתי המלצה של אגודת החסידים והוא חתום שם לדעתי נכון לכתוב כדלהלן:
בשנים האחרונות לאחר שחזר ארצה מלונדון, כשהתוודע למצב חוק גיוס בני ישיבות, כמו גם דרישות משרד החינוך ממנהלי המוסדות, וענייני דת נוספים בהם קיימים סכנות, נקט בגישה של עמידה על המשמר, ואף השתתף בכינוסים שונים [1][2] בהם השמיע את דבריו בחובת העמידה על המשמר, בחורף תש"פ חתם על קול קורא להקמת אגודת החסידים בארה"ק. בנושא החיסון נגד COVID-19 הביע דעתו נגד התחסנות.
[1] מאות בועידת החינוך תשרי תש"פ באתר JDN /https://www.jdn.co.il/gallery/1220347
[2] ברוך ברגמן, מאות רבנים השתתפו בכינוס ההיסטורי נגד הגיוס, 14.09.2014, באתר קול הזמן של קו עיתונות.
{{המכלואים הפעילים}} לדעתי צריכים להוסיף בביוגרפיה של ר' יוסף בנימין כדלהלן:הרב וואזנר מעבר להיותו דיין ופוסק, הוא נודע בבקיאותו הרבה בספרי חסידות ודרוש, ובד בבד מתוקף קרבתו אל זקנו בעל שבט הלוי ירש מסבו הגדול אורחות חיים בכל התחומים, וכך נוצר השילוב של משפיע חסידי מובהק המלהיב את העם לדרכי עבודת ה' וגם מנתב אורחות חיים בענייני חינוך הבנים, הנהגת הבית ושאר צרכי הכלל ועניני השעה, מה שהביאו לכהן בתפקידים השונים באלעד, ובועדת הרבנים לענייני תקשורת ועוד.
בכותרת דיעותעו צריכים להוסיף:
בשנים האחרונות לאחר שחזר ארצה מלונדון, כשהתוודע למצב חוק גיוס בני ישיבות, כמו גם דרישות משרד החינוך ממנהלי המוסדות, וענייני דת נוספים בהם קיימים סכנות, נקט בגישה של עמידה על המשמר, ואף השתתף בכינוסים שונים [1][2] בהם השמיע את דבריו בחובת העמידה על המשמר, בחורף תש"פ חתם על קול קורא להקמת אגודת החסידים בארה"ק. בנושא החיסון נגד COVID-19 הביע דעתו נגד התחסנות.
וזה אחרי בירורים אצל אנשים קרובים שאלו הן העובדות.
נא אלעיין מה שכתבתי בשיחה עמידה על המשמר.
מכלולאים פעילים
שלום וברכה לדעתי (אחרי בירור מקיף אצל האנשים הקרובים איליו) בענין דיעותיו של הרב וואזנער הנכון הוא: בשנים האחרונות לאחר שחזר ארצה מלונדון, כשהתוודע למצב חוק גיוס בני ישיבות, כמו גם דרישות משרד החינוך ממנהלי המוסדות, וענייני דת נוספים בהם קיימים סכנות, נקט בגישה של עמידה על המשמר, ואף השתתף בכינוסים שונים [1][2] בהם השמיע את דבריו בחובת העמידה על המשמר, בחורף תש"פ חתם על קול קורא להקמת אגודת החסידים בארה"ק. בנושא החיסון נגד COVID-19 הביע דעתו נגד התחסנות.
ובביוגרפיה חשוב להוסיף:
הרב וואזנר מעבר להיותו דיין ופוסק, הוא נודע בבקיאותו הרבה בספרי חסידות ודרוש, ובד בבד מתוקף קרבתו אל זקנו בעל שבט הלוי ירש מסבו הגדול אורחות חיים בכל התחומים, וכך נוצר השילוב של משפיע חסידי מובהק המלהיב את העם לדרכי עבודת ה' וגם מנתב אורחות חיים בענייני חינוך הבנים, הנהגת הבית ושאר צרכי הכלל ועניני השעה, מה שהביאו לכהן בתפקידים השונים באלעד, ובועדת הרבנים לענייני תקשורת ועוד.
רבינו היקר: המכלול, כמו כל אנציקלופדיה, אינו מהווה ספר ביוגרפיה או עלון פנימי-קהילתי. משכך, אי אפשר להביא מידע ללא סימוכין ממקורות מוסמכים, וכן אין להביא פרשנות או רגשות אישיים. כמו כן, קיים מושג בשם "ניסוח אנציקלופדי", לפיו יש לנסח באופן יבש לחלוטין, ללא סופרלטיבים או תיאורי צבע וכדומה.
במידה ותוכל להתאים את הקטעים שהזכרת לכללים הנ"ל - ברוך תהיה, ותוסיף אותם בהצלחה לתועלת המכלול ורבבות משתמשיו.
מקווה שהובנתי כראוי.
במידה ולא - תוכל תמיד לפנות אלי או לכל משתמש אחר בדף שיחתו ולבקש את עזרתו. כולם ישמחו לעזור לך.
בהצלחה
אני גם לא הבנתי את הקשר בין קרבתו לסבו הגדול שהיה רב, פוסק ודיין בעיקר מהות חייו ופרסומם שהשפיע בפסקיו על כלל ישראל (וגם משפיע ומנהל קהילה חסידית לא מאוד גדולה), לבין הנכד שהוא כהגדרתך "משפיע חסידי מובהק המלהיב את העם לדרכי עבודת ה' וגם מנתב אורחות חיים בענייני חינוך הבנים, הנהגת הבית ושאר צרכי הכלל ועניני השעה".
דווקא הפסקה הראשונה מנוסחת סביר.
היא לא.
קבלתי כאן אישור ממהללאל על הפיסקא הראשונה, לכאורה אפשר להעלות את זה.
לגבי קרבתו לזקנו - פשוט מאד ממנו ינק וירש ארוחות חיים בכל התחומים אותם הוא מעביר בשיחותיו ודרשותיו בהברה מאד קהילות שנקרא לדרוש.
לא. צר לי אבל ניסוח הוא לא הכול, צריך מקורות לדברים כאלה. ועם כל הכבוד למש שאתה אמרת - אתה מבין שאי אפשר לסמוך על כל אמירה של כל אחד, נכון?
קבלת אישור מאחד אבל התנגדות משנים. אין מה להעלות לפני מקורות וניסוח תיקני
הפיסקה הראשונה היא לא עיקר טענתי. איתה עוד ניתן לחיות...
לטעמי - הניסוח שם לא אנציקלופדי בעליל. יותר מתאים לעלון קנאי
הניסוח אולי בעייתי, אבל העובדות בסדר. אפשר פשוט לשכתב.
גם לשכתב וגם להביא מקורות
מקוה בדקות הקרובות לשכתב את הפיסקא הראשונה ולהביא מקורות (כמובן לפי השכתוב החדש.)
הפיסקא השניה גם יש לי מקור ואשכתב לרמה אנציקלופדית (כלשונכם) עד כמה שידי מגעת.
הנה הפיסקא המתוקנת תחת הכותרת 'דיעותיו':
בשנים האחרונות לאחר שחזר ארצה מלונדון, הביע את דעתו נגד החוק החדש לגיוס בני ישיבות,[1] כמו כן דרש לעמוד על המשמר מפני הדרישות החדשות של משרד החינוך ממנהלי המוסדות[2], גם בענייני דת נוספים בהם קיימים סכנות, נקט בגישה של עמידה על המשמר, ואף השתתף בכינוסים שונים של חוגים העוסקים בזה. בחורף תש"פ חתם על קול קורא להקמת אגודת החסידים בארה"ק.
אף שהשתתף בכנס של הפלג הירושלמי בנושא מאבק על גיוס בני ישיבות והתנגדות להתייצבות בחורי ישיבות בלשכות הגיוס להסדרת הדיחוי, הוא ממשיך את דרך סבו בעל שבט הלוי ואינו מביע עמדה פוליטית, ואף תלמידי הישיבה שבראשותו מתייצבים בלשכת הגיוס.
בזמן מגפת הקורונה העלה טענות נגד הגדרת הקורונה כמגיפה וקרא לא למהר ליטול את החיסונים.
[1] https://www.jdn.co.il/breakingnews/1042229/
[2] מאות בועידת החינוך תשרי תש"פ https://www.jdn.co.il/gallery/1220347/
ההערה הראשונה שקיבלתי (באהבה) לאחר העריכה הראשונה שלי במכלול הייתה על המילים בשנים האחרונות
הערך הרי ישאר לנצח ואתה הרי לא מצפה שהנוסח יתעדכן אוטומטית לאחר כמה שנים
תנסח אולי "בשנות ה...." או פשוט "לאחר שחזר ארצה מלונדון"
הנה הקטע להוספה בביוגרפיה מתוקן.
הרב וואזנר מעבר להיותו דיין ופוסק, הוא נודע גם כמשפיע חסידי מובהק המלהיב את העם לדרכי עבודת ה' וגם מנתב אורחות חיים בענייני חינוך הבנים, הנהגת הבית [1]ושאר צרכי הכלל ועניני השעה, כפי שקבל מסבו הגדול בעל שבט הלוי, מה שהביאו לכהן בתפקידים השונים באלעד, ובועדת הרבנים לענייני תקשורת ועוד.
[1] https://www.yiddish.news/2021/02/rabbi-yosef-binyamen-wozner.html
ההמלצה לאגודת החסידים שהרב ווזנר חתום עליה נמצאת תח"י אני פשוט לא יודע איך להעלות את זה
תוריד את כל הקטע עם התיאור "מלהיב את העם" וכו'. ניתן לכתוב בקצרה: "משפיע חסידי, ויועץ חינוכי".
כמו כן את ה"עמד על המשמר" צריך להחליף ל"התנגד" או "נזהר".