סויוז TM-27
צוות המראה | |||
נתוני משימה | |||
---|---|---|---|
חללית | סויוז TM | ||
כן שיגור | LC-1, קוסמודרום בייקונור | ||
שיגור | 19 בינואר 1998, 16:33:42 UTC | ||
נחיתה |
25 באוגוסט 1998, 05:24:44 UTC 47°57′N 69°37′E / 47.950°N 69.617°E | ||
משך המשימה | 207 יום, 12 שעות, 51 דקות ו-2 שניות | ||
אות קריאה | Родник (מעיין) | ||
נתוני חללית | |||
משגר | סויוז | ||
נתוני מסלול | |||
תחנת עגינה | תחנת החלל מיר | ||
תאריך עגינה | 31 בינואר 1998, 17:54:20 UTC | ||
תאריך עזיבה | 25 באוגוסט 1998, 02:04:55 UTC | ||
משימות קשורות | |||
|
סויוז TM-27(ברוסית: Союз TM-27) הייתה משימה מאוישת שהביאה לתחנת החלל מיר משלחת קבועה מס' 25. המשימה שוגרה ב-31 בינואר 1998 מקוסמודרום בייקונור, קזחסטן, כשבתוכה שתי אנשי צוות: שני קוסמונאוטים רוסים ואסטרונאוט צרפתי. בנוסף לתוכנית ניסויים והחלפת צוות קוסמונאוטים המשיכו בפעילות תיקון של מודול "ספקטר" הפגוע ועבודות חזוקה של תחנת החלל.
צוות
- צוות המראה:
- טלגט מוסאבייב - מפקד
- ניקולאי בודארין - מהנדס טיסה
- לאופולד אייארטס - אסטרונאוט חוקר
- צוות נחיתה:
- טלגט מוסאבייב - מפקד
- יורי בטורין - מהנדס טיסה
- ניקולאי בודארין - מהנדס טיסה
תיאור המשימה
ב-31 בינואר 1998 החללית שוגרה ותחברה לתחנת החלל מיר. באותה את התחנת החלל כבר הייתה מחוברת חללית סויוז TM-26 ושהה צוות של משלח קבועה מס' 24 שכלל אנטולי סולוביוב ופאבל וינוגרדוב מרוסיה ואנדרו תומאס מארצות הברית. הצוותים שכללו יחד 6 אנשים החלו בהכנות לביצוע ניסויים והעברת תחנת החלל צוות קבוע מס' 25.
לאופולד אייארטס החל ביישום תוכנית "פגסוס" של סוכנות החלל הצרפתית. התוכנית כללה ניסויים בתחום רפואה, ביולוגיה, תורת החומרים וטכנולוגיה. ב-19 בפברואר חללית "סויוז TM-26" התנתקה מתחנת החלל ועל סיפונה אנטולי סולוביוב, פאבל וינוגרדוב ולאופולד אייארטס וחזרה לכדור הארץ. משלחת קבועה מס' 25 החלה לפעול לפי תוכנית.
ב-3 במרץ טלגט מוסאבייב וניקולאי בוארין היו מתוכננים לבצע פעילות חוץ רכבית. ניסיונות לפתוח של המנעולים כשל ופעילות בוטלה.
ב-14 במרץ לתחנת החלל התחברה חללית פרוגרס M-38 עם אספקה חדשה ומנוע שהיה צריך להחליף את המנוע הישן.
ב-1 באפריל טלגט מוסאבייב וניקולאי בוארין ביצעו פעילות חוץ רכבית. מטרת הפעילות הייתה בהמשך ניסיונות שיקום של מודול "ספקטר" הפגוע. הזמן שלקח לצוות להתקין מעקות היה מעבר למתוכנן ולכן לא נותר זמן לטיפול בפאנל סולארי. הפעילות נמשכה ב-6 באפריל. בגלל בעיות בערוץ תקשורת היה צורך להפסיק את הפעילות, אך רוב המטרות הושגו. ב-11 באפריל החלה פעילות חוץ רכבית שלישית. מטרתה הייתה לפרק מנוע ישן ולבצע הכנות להתקנת מנוע חדש. פעילות זו נמשכה ב-17 באפריל. ב-26 באפריל בוצע פעילות חוץ רכבית אחרונה במהלכה הותקן וחובר מנוע חדש. משך כולל של פעילויות חוץ רכביות היה 32 שעות ו-39 דקות.
ב-15 במאי 1998 חללית פרוגרס M-38 התנתקה מתחנת החלל. ב-16 במאי לתחנת החלל התחברה חללית פרוגרס M-38 עם אספקה חדשה.
ב-4 ביוני לתחנת החלל התחברה מעבורת החלל דיסקברי במסגרת משימה STS-91 (ג'ים ות'רבי היה מפקד צוות). צוותה כלל 7 אנשים כך בתחנת החלל גדל ל-10. מעבורת הביאה לתחנת החלל אספקה חדשה. שכללה גם ציוד להמשך ניסויים. לאחר מספר ימים המעבורת התנתקה ועל סיפונה אנדרו תומאס לאחר שהייה של כ-4 חודשים בחלל. עם משימה זו הסתיים שיתוף פעולה במסגרת תוכנית מיר.
ב-13 באוגוסט 1998 שוגרה חללית סויוז TM-28 ועל סיפונה צוות של משלחת קבועה מס' 26. הם התחברו לתחנת החלל והחל הליך מסודר של העברת שליטה על התחנה למשלחת קבועה חדשה. צוות התחנה גדל ל-4. הם התחלו בהעברה של תחנת החלל לצוות חדש.
סויוז TM-27 נחתה ב-25 באוגוסט 1998 כשבתוכה שני הקוסמונאוטים המקוריים של המשימה ויורי בטורין שהגיע ב-"סויוז TM-28". בתחנת החלל מיר נותרו גנאדי פדאלקה וסרגיי אבדייב שהגיעו עם "סויוז TM-27".
ראו גם
קישורים חיצוניים
- נתוני המשימה
- סויוז TM-26 באנציקלופדיה אסטרונאוטיקה (באנגלית)
36287339סויוז TM-27