אול ניפון איירווייז
הבואינג 787 הראשון של החברה | |||||||||||
נתונים כלליים | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
תקופת הפעילות | 1952–הווה (כ־72 שנים) | ||||||||||
מיקום המטה | טוקיו, יפן | ||||||||||
נתוני חברת תעופה | |||||||||||
| |||||||||||
| |||||||||||
fly-ana.com |
אול ניפון איירווייז (יפנית 全日本空輸株式会社; אנגלית All Nippon Airways) היא חברת התעופה הגדולה ביותר ביפן. משרדיה נמצאים ברובע מינאטו שבטוקיו, בירת יפן. בסיסי הפעילות הבינלאומיים של ANA הם נמל התעופה טוקיו נריטה שמחוץ לטוקיו, ונמל התעופה הבינלאומי של קנסאי באוסקה. בסיסי הפעילות המקומיים שלה הם נמל התעופה טוקיו האנדה, נמל התעופה אוסקה, נמל התעופה הבינלאומי צ'ובו (ליד נאגויה) ונמל התעופה ניו צ'יטוסה (ליד סאפורו). החברה היא הספונסרית הרשמית של התאחדות הכדורגל היפנית. היא גם חברת התעופה הראשונה שהחלה להפעיל באופן סדיר את מטוס הבואינג 787.
בשנת 2017 זכתה במקום השלישי בתואר "חברות התעופה הטובות בעולם"[1].
תולדות החברה
החברה נוסדה ב-27 בדצמבר 1952 כחברת "ניפון הליקופטרס" (יפנית: 日本ヘリコプター輸送). מקור קוד היאט"א שבו החברה משתמשת כיום (NH) הוא ב"ניפון הליקופטרס".
בשנת 1953 החברה החלה להפעיל טיסות נוסעים בקו אוסקה-טוקיו ובסופה של אותה שנה החלה להפעיל בקו זה גם טיסות מטען. במסגרת קו זה הוטס לראשונה, מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה מטוס על ידי טייסים יפנים. בשנת 1999 הצטרפה החברה לברית סטאר אלייאנס. בספטמבר 2011 הייתה לחברת התעופה הראשונה בעולם שהחלה להפעיל את מטוס הבואינג 787.
צי המטוסים
כלי טיס | בשירות | בהזמנה | נוסעים | הערות | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
F | C | E | Y | |||||
איירבוס A320-200 | 7 | – | – | – | – | 166 | 166 | |
איירבוס A320neo | 3 | 4 | לא נקבע | ייכנס לשירות במהלך 2016. יחליף את מטוסי הבואינג 737-700 | ||||
איירבוס A321-200 | 4 | – | לא נקבע | 5 מטוסים ייכנסו לשירות החל מאוקטובר 2016 | ||||
איירבוס A321neo | 2 | 24 | לא נקבע | |||||
איירבוס 380-800 | – | 3 | לא נקבע | קבלת המטוסים החל משנת 2019 | ||||
בואינג 737-700 | 7 | – | – | – | 8 | 120 | 128 | |
בואינג 737-800 | 36 | -- | – | – | 8 | 158 | 166 | |
– | – | 8 | 159 | 167 | ||||
בואינג 767-300 | 11 | – | – | – | 10 | 260 | 270 | בתהליך יציאה משירות.
יוחלפו במטוסי איירבוס A321neo ובמטוסי בואינג 787 |
בואינג 767-300ER | 25 | – | – | – | 10 | 260 | 270 | |
– | 35 | – | 179 | 214 | ||||
– | 35 | – | 167 | 202 | ||||
בואינג 777-200 | 11 | – | – | – | 21 | 384 | 405 | |
בואינג 777-200ER | 12 | – | – | – | 21 | 384 | 405 | |
– | 35 | – | 271 | 306 | ||||
– | 70 | 36 | 117 | 223 | ||||
בואינג 777-300 | 7 | – | – | – | 21 | 493 | 514 | |
בואינג 777-300ER | 22 | 6 | 8 | 52 | 24 | 166 | 250 | קבלת ההזמנה במהלך 2016 |
8 | 52 | 24 | 180 | 264 | ||||
8 | 68 | 24 | 112 | 212 | ||||
בואינג 777-9 | – | 20 | לא נקבע | קבלת ההזמנה החל משנת 2020 | ||||
בואינג 787-8 |
36 | – | – | – | 12 | 323 | 335 | אול ניפון איירוויז היא החברה הראשונה בעולם המפעילה מטוס זה
והמפעילה הגדולה ביותר בעולם של הדגם |
– | 42 | -- | 198 | 240 | ||||
– | 46 | 21 | 102 | 169 | ||||
בואינג 787-9 | 26 | 18 | – | – | 18 | 377 | 395 | יחליפו את מטוסי הבואינג 777.
קבלת ההזמנה עד שנת 2020 |
– | 40 | 14 | 192 | 246 | ||||
– | 48 | 21 | 146 | 215 | ||||
בואינג 787-10 | – | 3 | לא נקבע | קבלת ההזמנה החל משנת 2019 | ||||
מיצובישי MRJ90 | – | 15 | לא נקבע | קבלת ההזמנה החל משנת 2020 | ||||
מטוסי מטען | ||||||||
בואינג 767-300ERF | 4 | 1 | מטען | |||||
בואינג 767-300BCF | 8 | – | מטען | |||||
סה"כ | 221 | 94 |
חברות בת
|
|
קישורים חיצוניים
- מדיה וקבצים בנושא אול ניפון איירוויז באתר Airliners.net
הערות שוליים
- ^ קוטלר, עמית (2017-06-20). "למרות הנתק: קטאר איירווייס זכתה בתואר "חברת התעופה הטובה בעולם"". Ynet. נבדק ב-2017-06-21.